De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik zou denken laten uitvechten door de verzekeringen, woord tegen woord en dus gedeelde aansprakelijkheid = ieder zijn schade?

Ik zou denken laten uitvechten door de verzekeringen, woord tegen woord en dus gedeelde aansprakelijkheid = ieder zijn schade?
Maar kan evengoed van iemand anders zijn… heb gevoel dat in mijn schoenen wil steken.

Dus moet ik nu bij de verzekeraar gaan?
Hebben alleen gegevens/naam uitgewisseld, niets van andere papieren.

Zo werkt dat niet hoor.
Woord tegen woord heeft niets te maken met gedeelde aansprakelijkheid. Tegenpartij van @Jonas89 zal bewijzen moeten vinden, anders komt er niets van.
En gedeelde aansprakelijkheid =/= elk z'n eigen schade, maar je betaalt dan wel elk de helft van de andere zijn schade.

En nog een tip voor @Jonas89: ga zelf al eens naar de politie om dat op papier te zetten, anders kan die andere u nog vluchtmisdrijf aansmeren moest er effectief iets van komen.

Het is niet echt grote schade, gewoon een kras/lijn op zijn achterbumper.
Ik ben zeker dat het niet van mij is, en eerder mij viseert

Maar hij heeft toch gegevens uitgewisseld? Hoe kan die dan nog vluchtmisdrijf aansmeren?
Hoe gaat hij bewijzen dat de tegenpartij zijn gegevens heeft gekregen? Een briefje onder de ruitenwisser steken is trouwens ook niet voldoende moest je ooit eens tegen iemand z'n auto zitten.

Het is niet echt grote schade, gewoon een kras/lijn op zijn achterbumper.
Ik ben zeker dat het niet van mij is, en eerder mij viseert
Heb ooit effectief op een parking tegen iemand zijn auto gezeten, zonder het zelf te merken. (Ik had er effectief tegen gezeten)

Politie aan de deur gehad, was een getuige. Geen vluchtmisdrijf, werd mij enkel gevraagd om naar de tegenpartij te gaan om de papieren in te vullen. Onmiddellijk gedaan, mijn verzekering gecontacteerd, maar nooit iets gehoord dat de tegenpartij kosten voor de schade heeft geëist.

Het ging ook om een kleine kras.

In Duitsland, ongelimiteerd, losgehen. Maar jammer genoeg regen en hier en daar wegenwerken waardoor ge moet vertragen, dan weer vollen bak, weer vertragen, enz... Irritant wel. Tijd voor de langere stukken in het Oosten...

In Duitsland, ongelimiteerd, losgehen. Maar jammer genoeg regen en hier en daar wegenwerken waardoor ge moet vertragen, dan weer vollen bak, weer vertragen, enz... Irritant wel. Tijd voor de langere stukken in het Oosten...
In Duitsland regent het al 30 jaar wegenwerken. Van de Duitse gründlichkeit schiet nog maar weinig over IMHO. Het land is, uitgezonderd een paar hotspots, ook totaal niet mee met de digitalisering.

Hoe gaat hij bewijzen dat de tegenpartij zijn gegevens heeft gekregen? Een briefje onder de ruitenwisser steken is trouwens ook niet voldoende moest je ooit eens tegen iemand z'n auto zitten.
Ik ging er van uit dat hij ook de gegevens van de tegenpartij heeft gekregen.

Ja, veel schiet er in het westen en midden niet over van dat ongelimiteerd.

Heistse Pijl afgelopen zaterdag. Ik rijd men straat in, natuurlijk staat er een file aan te schuiven wegens de koers één rotonde verderop en wagens moeten wachten.

Ik denk: Ik zal wel geluk hebben dat de file net stopt voor mijn woning? Helaas. Ik kwam (letterlijk) amper 1 f**cking wagen te kort dus ik geraak 'net niet' tot aan mijn oprit want die wagen hield mijn oprit natuurlijk niet vrij. :frown: Ja dat mag wettelijk niet maar ja ..

Mijn vrouw belt en zegt waar blijf je? (Ik neem op via mijn display / scherm) Ik zeg: Doe de voordeur open en ik zal even wuiven. Ik sta al een kwartier in de file (geen beweging). :tongue:

Heistse Pijl afgelopen zaterdag. Ik rijd men straat in, natuurlijk staat er een file aan te schuiven wegens de koers één rotonde verderop en wagens moeten wachten.

Ik denk: Ik zal wel geluk hebben dat de file net stopt voor mijn woning? Helaas. Ik kwam (letterlijk) amper 1 f**cking wagen te kort dus ik geraak 'net niet' tot aan mijn oprit want die wagen hield mijn oprit natuurlijk niet vrij. :frown: Ja dat mag wettelijk niet maar ja ..

Mijn vrouw belt en zegt waar blijf je? (Ik neem op via mijn display / scherm) Ik zeg: Doe de voordeur open en ik zal even wuiven. Ik sta al een kwartier in de file (geen beweging). :tongue:
In de file mag je toch wel gewoon voor een oprit stoppen en stilstaan?

Gisteren reed ik de A12 op richting Brussel in Breendonk. Voor mij reed er iemand met een RAV4. Er was echt even helemaal niks op de A12 maar die moest toch meteen naar het middenvak vanaf ze op de A12 kwam. Om geen enkele reden. Bon, even later kom ik aan de rode verkeerslichten waar Duvel is. Staat die nog in het midden. Daarna terug aan de verkeerslichten in Londerzeel. Opnieuw nog altijd in het midden. Voor sommigen is dat precies gewoon het rechterrijvak geworden of zo.

Dit lijkt me toch een non-issue. Als het één wagen is, dan laat je zelf wat ruimte over erachter, gaat vriendelijk de situatie uitleggen aan de bestuurder van de wagen in kwestie en vraagt hem/haar om wat achteruit te rijden. Dan steek jij hem voorbij en rijdt op je oprit?

In de file mag je toch wel gewoon voor een oprit stoppen en stilstaan?
Mmm in Nederland mag het blijkbaar niet (ook niet bij filevorming !) dat staat erg duidelijk in hun wegcode. In België mag het dan weer wel bij filevorming? Ik heb weer iets nieuw geleerd want ik ben de wegcode aan het doorzoeken en het is niet zomaar terug te vinden. Iemand? Ik vind er echt NIKS van terug. :unsure: Google = geen enkele hit op de vraag of het mag of niet.

Nu goed het was nog steeds dikke pech dat ik er net niet kon oprijden (op mijn eigen oprit). :tongue:

Dit lijkt me toch een non-issue. Als het één wagen is, dan laat je zelf wat ruimte over erachter, gaat vriendelijk de situatie uitleggen aan de bestuurder van de wagen in kwestie en vraagt hem/haar om wat achteruit te rijden. Dan steek jij hem voorbij en rijdt op je oprit?
Er stond ondertss ook een rijtje achter mij hé :tongue: Ik kan er nu wel om lachen se. Maar op het moment zelf was het even klote.

Laatst bewerkt:
Mmm in Nederland mag het blijkbaar niet (ook niet bij filevorming !) dat staat erg duidelijk in hun wegcode. In België mag het dan weer wel bij filevorming? Ik heb weer iets nieuw geleerd want ik ben de wegcode aan het doorzoeken en het is niet zomaar meteen te vinden. Iemand? Ik vind er echt NIKS van terug. :unsure: Google = geen enkele hit op de vraag of het mag of niet.
Wil je je vondst van die duidelijke Nederlandse wegcode eens linken? Wat ik er van vind is het exact dezelfde regel als hier. Je mag er niet parkeren voor een in- of uitrit, maar net zoals hier wel stoppen of stilstaan.

En natuurlijk ga je niets vinden ook al zoek je nog vijf jaar, daar staat nergens iets over in de wegcode, dus dat mag gewoon. Het zou maar al te zot zijn als je al in file private opritten moet vrijhouden.

Wil je je vondst van die duidelijke Nederlandse wegcode eens linken?

En natuurlijk ga je niets vinden ook al zoek je nog vijf jaar, daar staat nergens iets over in de wegcode, dus dat mag gewoon. Het zou maar al te zot zijn als je al in file private opritten moet vrijhouden.
Ja het klopt wat je zegt. In de wegcode staat er alleen dat het verboden is te parkeren voor een oprit. Bij filevorming is er geen sprake van parkeren en mag het. In de meeste scenario's mag het echter niet (want zomaar er stilstaan wordt aanzien als parkeren). Dat is toch een goeie. Het mag dus.

PS. Je bent nooit te oud om te leren.

Laatst bewerkt:
Ja het klopt wat je zegt. In de wegcode staat er alleen dat het verboden is te parkeren voor een oprit. Bij filevorming is er geen sprake van parkeren en mag het. In de meeste scenario's mag het echter niet (want zomaar er stilstaan wordt aanzien als parkeren). Dat is toch een goeie. Het mag dus.
Zomaar stilstaan wordt helemaal niet gezien als parkeren.
Je hebt "gestopt", "stilstaan" en "parkeren". Je mag wel degelijk stoppen en stilstaan, maar niet parkeren.

Zomaar stilstaan wordt helemaal niet gezien als parkeren.
Je hebt "gestopt", "stilstaan" en "parkeren". Je mag wel degelijk stoppen en stilstaan, maar niet parkeren.
Ik heb altijd geleerd + iedereen die ik ken ... = allemaal in koor in fout aldus aan een 100% ratio. :laugh:
(Ik lieg hier echt niet he :))

Ik ken nochtans veel van de wegcode en dit is de eerste keer in erg lange tijd dat ik echt fout ben / dacht (het staat er gewoon niet in). Mijn excuses. Mmm ...

Nu goed stilstaan voor een oprit (bij geen file) vind ik wel asociaal. In theorie mag je daar dus eeuwig stilstaan en de persoon die van zijn oprit wil afrijden eens goed uitlachen ??? Nice one.

Terug
Bovenaan