De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Waarschijnlijk dit consoort gedrocht? Het ziet er niet alleen debiel uit, het is het ook.

Er staat ook dit bij. Tenenkrullend vind ik dit:

Fatbike v20 opvoeren

Wil jij je Fatbike V20 opvoeren? Dan is het goed om te weten dat dit absoluut niet mag! Doordat de Fatbike volgens de wet als fiets wordt gezien, is de maximumsnelheid 25 kilometer per uur. Daarbij komt ook dat de accu niet meer vermogen mag kunnen leveren dan 250 Watt. Natuurlijk zijn er manieren om dit te omzeilen en om je Fatbike op te voeren, maar verstandig is het. De manier om dit te doen, is door je huidige display te vervangen door een display waarin de nodige aanpassingen zijn gedaan. Vergeet niet dat het ontzettend gevaarlijk is om je fatbike V20 harder te laten rijden dan de maximale toegestane snelheid en je in het geval van ongelukken ook problemen kunt krijgen met je verzekeraar. Je kunt je voorstellen dat wanneer jouw fatbike harder gaat dan de maximumsnelheid, de kosten door je verzekeraar volledig op jou kunnen worden verhaald. Denk dus heel goed na voordat je ook maar een poging doet om je Fatbike V20 op te laten voeren.

Kan dit ergens gemeld worden ofzo? Want ik vind dit echt degoutant. Bijna even degoutant als de pop-up van hun nieuwsbrief met de 2 coolste jongens van een jaar of 15 op zo'n schlemiel van een fiets. Zum kotsen. Ik hoop oprecht dat hier asap gepaste wetgeving rond komt.

Edit: 't zal eerder max 14 jaar zijn
Waarom zou je dat ergens willen melden? Op privéterrein mag je met een opgevoerde fatbike rijden.

Ja, want dat is wat hun boodschap laat uitschijnen... Beetje serieus blijven hé.
Ik zie enkel maar waarschuwingen dat het niet mag omdat de verzekering zich kan terugtrekken bij een ongeval (dus op openbare weg). Waar ze onrechtstreeks op doelen maakt verder niet uit he, zolang ze niemand rechtstreeks aansporen om iets illegaal te doen (wat ik daar helemaal niet zie). Ik zou het persoonlijk ook wel anders verwoord hebben (in de genre van: "opgevoerde fatbikes mogen enkel op privéterrein gebruikt worden"), maar het resultaat blijft uiteindelijk hetzelfde.

Ik zie enkel maar waarschuwingen dat het niet mag omdat de verzekering zich kan terugtrekken bij een ongeval (dus op openbare weg). Waar ze onrechtstreeks op doelen maakt verder niet uit he, zolang ze niemand rechtstreeks aansporen om iets illegaal te doen (wat ik daar helemaal niet zie). Ik zou het persoonlijk ook wel anders verwoord hebben (in de genre van: "opgevoerde fatbikes mogen enkel op privéterrein gebruikt worden"), maar het resultaat blijft uiteindelijk hetzelfde.
Als ik een beetje in de hoofden van mijn leerlingen kijk, dan kan ik mij perfect voorstellen dat zij deze boodschap wél als aansporing tot opvoeren van fatbike zien. Dus neen, voor mij blijft het resultaat niet hetzelfde.

Als ik een beetje in de hoofden van mijn leerlingen kijk, dan kan ik mij perfect voorstellen dat zij deze boodschap wél als aansporing tot opvoeren van fatbike zien. Dus neen, voor mij blijft het resultaat niet hetzelfde.
Ik ken je leerlingen uiteraard niet, maar ik denk dat je ze onderschat. :p De meeste mensen die hun fiets willen opvoeren zullen op voorhand al wat research doen over welke eenvoudig op te voeren zijn en dan pas op zoek gaan naar een winkel waar ze deze kunnen kopen. Op Youtube ook informatie genoeg over te vinden. Ik vind dit zelfs al veel gedoe, want bij veel fietsen kan je het gewoon in de instellingen aanpassen zonder een ander schermpje te plaatsen.

Wat mij betreft zou een elektrische fiets sowieso pas legaal mogen zijn op de openbare weg voor kinderen vanaf 16 jaar net zoals een brommer. Dan heb je al iets meer verkeersinzicht en dan maakt het mij al minder uit of je nu 25 of 45 rijdt.

Gisteren bijna prijs gehad.

Ringweg, 90 km/u. Ringweg wordt tweemaal onderbroken door een kruispunt met verkeerslichten. Ter hoogte en tussen de 2 kruispunten mag je 70 km/u. Ter hoogte van het eerste kruispunt worden de 2 baanvakken opgesplitst in 3 vakken. Eentje uitsluitend om naar rechts af te slaan, de andere 2 om rechtdoor te rijden, waarvan het uiterst linkse vak ook kan gebruikt worden om naar links af te slaan.

Nog mee? Goed. Ik rij uiterst links aan 70 km/u wanneer ik het kruispunt nader. In het midden (rechtdoor) rijdt ook iemand. Net wanneer ik die links zou inhalen steekt hij z'n richtingsaanwijzer uit naar links en begint gewoon over te draaien zonder kijken.

Ja mannekes. Alles mogen dichtgooien en gelukkig heeft de pre-sense van de wagen ook geholpen met remmen of ik vlamde aan 70 per uur los in z'n flank. Had die pipo in de remmen gegaan had ik hem alsnog geraakt. Na schuin te schuiven kwam ik stil te staan. Toen ik claxonneerde had die kerel 0,0 besef wat er gebeurd was en reed gewoon verder.

Zo iemand mogen ze van mij direct uit het verkeer halen. Dat is een kruispunt die gekend staat om wekelijks ongevallen te hebben. En 't ligt niet meer aan de veiligheid van het kruispunt, wel aan de retards die er dagelijks passeren.

Had ik een motard geweest kon ik onmogelijk dergelijk stop-manoeuvre kunnen maken.

Edit: en was ik een vrachtwagenchauffeur was die kerel morsdood.

Laatst bewerkt:
Ringweg, 90 km/u. Ringweg wordt tweemaal onderbroken door een kruispunt met verkeerslichten. Ter hoogte en tussen de 2 kruispunten mag je 70 km/u. Ter hoogte van het eerste kruispunt worden de 2 baanvakken opgesplitst in 3 vakken. Eentje uitsluitend om naar rechts af te slaan, de andere 2 om rechtdoor te rijden, waarvan het uiterst linkse vak ook kan gebruikt worden om naar links af te slaan.
R8 Harelbeke/Kuurne? Om de vijf botten misérie daar.

Gisteren hier op de N8 weer één los door het rood, heeft waarschijnlijk zelfs nooit beseft dat hij een licht was gepasseerd.

Zo iemand mogen ze van mij direct uit het verkeer halen. Dat is een kruispunt die gekend staat om wekelijks ongevallen te hebben. En 't ligt niet meer aan de veiligheid van het kruispunt, wel aan de retards die er dagelijks passeren.
Het probleem zal nooit verdwijnen zolang het niet structureel en grondig wordt aangepakt in heel Europa. We moeten immers nog 15 à 20 jaar wachten voordat de boomers met hun ‘gratis’ of ‘afhalen-in-het-gemeentehuis-zonder-examens’ rijbewijs uit het verkeer verdwijnen. Zolang er geen medische keuringen en/of periodieke examens worden ingevoerd, zal deze situatie blijven bestaan.

Om nog maar te zwijgen over bepaalde Oostbloklanden waar rijbewijzen gemakkelijk worden uitgedeeld of waar de examens buitensporig eenvoudig zijn, al dan niet dankzij corruptie...

En natuurlijk blijven er altijd idioten in het verkeer.

Had ik een motard geweest kon ik onmogelijk dergelijk stop-manoeuvre kunnen maken.
Moto's zijn dan weer een stuk wendbaarder. Maar het is inderdaad omwille van dit soort shenanigans dat de gemiddelde motorijder een stuk aandachtiger aan het verkeer deelneemt dan de gemiddelde autobestuurder die in de moderne auto veel te veel afleiding heeft.

Ik was ergernis van de week.

In Vilvoorde op oprit naar E19 richting Antwerpen. Vlak na de grote bocht, voeg ik op de snelweg.

Had ik net geen brommer/scooter mee, die dus linksachter m'n auto zat.

Had linkerspiegel goed gecheckt. Over m'n schouder gekeken. Side assist-lampje in spiegel was ook niet aan. Zag alleen vrachtwagen voor mij, en auto in de verte achter mij.

En toch zat ie er. Weet bij god nog altijd niet hoe ik die gemist heb.

Ik was ergernis van de week.

In Vilvoorde op oprit naar E19 richting Antwerpen. Vlak na de grote bocht, voeg ik op de snelweg.

Had ik net geen brommer/scooter mee, die dus linksachter m'n auto zat.

Had linkerspiegel goed gecheckt. Over m'n schouder gekeken. Side assist-lampje in spiegel was ook niet aan. Zag alleen vrachtwagen voor mij, en auto in de verte achter mij.

En toch zat ie er. Weet bij god nog altijd niet hoe ik die gemist heb.
Misschien was die net van vak veranderd of hing hij achter u en wou u snel voorbij toen je beiden invoegden?

Dat is 1 van mijn grootste ergernissen: je rijd op een oprit, je wil invoegen op een veilige manier dus je neemt even 2 seconden de tijd zoals een beschaafd persoon, en ondertussen is de idioot die achter je op de oprit reed al over het verdrijvingsvak gevlamt tot op de linkerrijstrook waar hij dan jou blokkeert van mee naar links te gaan waardoor je vasthangt achter de rij vrachtwagens op het rechtse vak.
Verschrikkelijk irritant en gevaarlijk.

Misschien was die net van vak veranderd of hing hij achter u en wou u snel voorbij toen je beiden invoegden?

Dat is 1 van mijn grootste ergernissen: je rijd op een oprit, je wil invoegen op een veilige manier dus je neemt even 2 seconden de tijd zoals een beschaafd persoon, en ondertussen is de idioot die achter je op de oprit reed al over het verdrijvingsvak gevlamt tot op de linkerrijstrook waar hij dan jou blokkeert van mee naar links te gaan waardoor je vasthangt achter de rij vrachtwagens op het rechtse vak.
Inderdaad toch ook een van mijn steeds terugkerende ergernissen. In plaats van gewoon de tijd te nemen om veilig in te voegen, is er vaak wel iemand die wil laten zien hoe snel zijn auto wel kan optrekken... Dat is niet verbeterd met de opkomst van de elektrische wagens.

Veel opritten zijn dan ook wel slecht ingericht IMO. Er is vaak een redelijk lang stuk waar je al wel parallel met de autosnelweg rijdt maar nog een volle lijn hebt (en je dus nog niet mag invoegen). Als je dan net ene voor u hebt die tergend traag snelheid maakt dan is het soms verleidelelijk om over de witte lijn al in te voegen (en de trage voor u verwacht dat natuurlijk niet). Ik begrijp echt niet wat het concept daar achter is.

Veel opritten zijn dan ook wel slecht ingericht IMO. Er is vaak een redelijk lang stuk waar je al wel parallel met de autosnelweg rijdt maar nog een volle lijn hebt (en je dus nog niet mag invoegen). Als je dan net ene voor u hebt die tergend traag snelheid maakt dan is het soms verleidelelijk om over de witte lijn al in te voegen (en de trage voor u verwacht dat natuurlijk niet). Ik begrijp echt niet wat het concept daar achter is.
Gho ik denk dat de bedoeling net is om van die mannen die te snel willen invoegen wat af te raden. Of dat dat enig effect heeft is een andere zaak.

Verder inderdaad een nog grotere ergernis zijn pummels die niet beseffen hoe gevaarlijk invoegen aan 60km/u is, en als je daarachter hangt ben je gescheten. Als de achterliggers dan over de volle witte lijn rijden tja dat doe ik ook wel in zulke gevallen. Maar dat is nog steeds een gevaarlijk maneuver waarbij die slak voor jou jou waarschijnlijk niet verwacht. Maar vasthangen achter iemand die 60/u rijd is ook gevaarlijk.

Andere ergernis ivm op- en afritten.

Ik begin echt het vliegend schijt te krijgen van die pipo's die op een afrit van twee rijvakken steevast links blijven plakken (terwijl er rechts niemand rijdt of course) waardoor die het invoegend verkeer moeilijkheden bezorgen of gewoonweg blokkeren.

Daarstraks ook weer op de E40 richting Luik afrit Heverlee. Dat rechtse stuk van die afrit is nagenoeg volledig vrij, maar toch blijven daar een paar idioten gewoon links rijden waardoor je of gas moet bijgeven om ervoor in te voegen of je moet zodanig uw snelheid minderen om ergens achteraan of als je geluk hebt ergens er tussen te kunnen invoegen.

Andere ergernis ivm op- en afritten.

Ik begin echt het vliegend schijt te krijgen van die pipo's die op een afrit van twee rijvakken steevast links blijven plakken (terwijl er rechts niemand rijdt of course) waardoor die het invoegend verkeer moeilijkheden bezorgen of gewoonweg blokkeren.

Daarstraks ook weer op de E40 richting Luik afrit Heverlee. Dat rechtse stuk van die afrit is nagenoeg volledig vrij, maar toch blijven daar een paar idioten gewoon links rijden waardoor je of gas moet bijgeven om ervoor in te voegen of je moet zodanig uw snelheid minderen om ergens achteraan of als je geluk hebt ergens er tussen te kunnen invoegen.
rechts is voor de camions he.

Een vervolg op 2 ergernissen.

Gisteren de 2 idiote neven van dit viertal tegengekomen, denk ik. Eveneens op de ring rond Mechelen met de fiets op weg naar huis. Komen ze mij voorbijgereden met hun ongelooflijk, belachelijk ogende fatbikes van één of ander Chinees goedkoop merk dat ze online op de kop getikt hebben om binnen 1 jaar gegarandeerd ergens gedumpt te worden. Opnieuw 2 idioten dus met het nodige kabaal die vlot 2 rode lichten doorrijden op de ring waardoor 1 auto die uit een straat kwam onnodig moest stoppen. Veel kabaal en verontwaardiging natuurlijk als die auto claxonneerde.
Daarna staken ze de ring over aan het Raghenoplein opnieuw vlotjes door het rood. Heb er maar eens iets mee voor. Ongelooflijk.

En oh ja. Heb ik al gezegd hoe ongelooflijk belachelijk die fatbikes eruitzien? Dan zeg ik het nu nog eens: fatbikes zien er ongelooflijk belachelijk uit!
Vanochtend nog zo'n stel idioten op een fatbike gezien op de ring rond Mechelen. Ene reed en de andere stond rechtop op de bagagedrager en hield zich vast aan de schouders van degene die reed. Wou het wel eens zien als die eens hard in de remmen moest gaan.

Vanochtend tijdje achter een foemp gehangen die het nodig vond met zijn speed pedelec op de baan te rijden. De bebouwde kom waren we al even uit en je mocht er 70 km/u. Ik kon er er eerst niet veilig voorbij want van de andere kant kwamen er quasi altijd vrachtwagens af. Uiteindelijk dan toch kunnen voorbijsteken. Ook mijn achterliggers gingen dan voorbij met het nodige getoeter. Dan gaan de handjes in de lucht natuurlijk.

Wat dan nog zoiets is: die baan leidt ook naar een industriezone dus kan je er zwaar verkeer verwachten. Er is ook een een veilig, comfortabel afgescheiden fietspad met een bomenrij tussen fietspad en de baan. Dus waarom je u daar op de baan wil begeven met uw fiets is mij een raadsel.
Enkele dagen geleden rond het spitsuur op deze baan i.p.v. iemand met een speed pedelec een meisje van rond de 13 of zo, schat ik, die met haar fiets op de baan reed. Ik kwam van de andere kant aangereden met de auto en zag een paar keer een auto uitwijken naar het linkervak en wist niet goed waarom. Ik dacht dat de baan daar stukje open lag of zo. Maar toen ik er dichterbij kwam, zag ik dat ineens. Eigenlijk wel schrikwekkend.
Had ik het sneller beseft, had ik wel even gestopt en haar wel aangemaand van op het fietspad te gaan rijden. Levensgevaarlijk eigenlijk.

Volledig ontspoord het huidige verkeer. Veel te druk, veel te veel mensen onder invloed, veel te veel veel hufters die roekeloos rondrijden, al dan niet met gehuurde wagens. Afgelopen nacht weer iemand doodgereden door een loser onder invloed. Men zou dringend het SIE moeten inzetten en preventief hufters klemrijden, wagen uit sleuren en wagen op de depanneur richting een groot terrein, van daar uit de wagen rechtstreeks de boot op voor export. Er hoeft daar helemaal geen politierechter aan te pas komen, gewoon keiharde aanpak. Gedaan met soft gedoe.
De achterlijkheid van het uitzicht van een fatbike is met geen woorden te beschrijven. Godverdomme wat kijk ik met een diepe afkeer naar die gedrochten.
Dit past perfect bij het karakterloze deel van de jeugd. Te lui om 100 watt te trappen, overgewicht en toch verder aanmodderen. Ook hier is de oplossing om fatbikes gewoon te viseren, klem te rijden, en te zoeken of je hen kunt pakken op iets. Op die manier maak je duidelijk dat het niet getolereerd wordt.

Gisteren op de parking van de supermarkt beweerde de chauffeur voor mij dat ik lichtjes tegen zijn auto heb getikt, waardoor er bij hem lichte kras/schade is. Ik weet van niets/heb niets gevoeld.

Mijn vriendin en haar papa zaten erbij en zeggen dat er niets van aan is.
Toch hebben we gegevens uitgewisseld om geen scene te hebben.

Kan hij mij achteraf iets doen, als ik toch niet betaal? Want ben 100% er NIET tegen gereden.
Blijkbaar heeft hij wel foto’s getrokken, van de “schade” en mijn nummerplaat…

Wat nu?

Terug
Bovenaan