De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Gedrogeerd spookrijden tot 90 km/u op een e-step zonder iets van bescherming aan. Ongelooflijk wat er rondrijdt. Hopelijk krijgt hij nu een celstraf.

Ook al gepakt voor niet-verzekerd rond te rijden. Heb er maar eens iets mee voor.

Merk op hoe de verklaring van de politie niet overeenstemt met de beelden:
De achtervolging kwam niet veel later tot een einde met een val. Dat gebeurde wanneer de man via de berm naar het fietspad wilde rijden. “Hij probeerde er nog te voet vandoor te gaan, maar werd uiteindelijk wel gearresteerd”, klinkt het nog bij de politiewoordvoerder.
Je kan duidelijk zien dat hij omver wordt gereden door een politiemotor, waarmee ik niet wil impliceren dat dit hier ongeoorloofd was.

Je kan duidelijk zien dat hij omver wordt gereden door een politiemotor, waarmee ik niet wil impliceren dat dit hier ongeoorloofd was.
Is dat verklaring van de politie of gewoon de uitleg van HLN zelf? Dat stuk staat niet tussen aanhalingstekens.

edit: in het persbericht van PZ Rivierenland zelf staat ook dat hij ten val komt, zie ik nu.

Is dat verklaring van de politie of gewoon de uitleg van HLN zelf? Dat stuk staat niet tussen aanhalingstekens.
Gezien onderstaande vermoed ik dat het wel degelijk een parafrase is van de politiewoordvoerder, maar het is inderdaad wat ambigu.
“Onze politie-inspecteurs op de motor, die bij de achtervolging betrokken waren, werden door de e-stepper tot tweemaal toe aangereden. Dit met lichte schade aan hun voertuig tot gevolg”, aldus Van de Sande.

Afgelopen weken stuk of 5 keer in Holland moeten zijn voor het werk. Bij elke rit problemen gehad met ritsen van twee naar een vak, waarbij er zelfs nog signalisatie stond die ritsen aanmoedigt/verplicht (geen idee hoe de wet in NL is eigenlijk). Telkens zo'n Maaskantje geval die snel het gat komt toerijden en nog net niet uitstapt als ik eens claxonneer.
Dat gaat in België toch echt beter.

Eigenlijk echt absurd hoeveel Nederlanders denken dat de puur Nederlandse regel van 100kmh overdag een internationaal gegeven is.
Langs de andere kant denk ik soms dat de regel in Nederland niet bestaat.
Ben ik mooi 105 aan het rijden en zitten ze altijd in mijn gat terwijl ik een camion voorbij steek.
Ja sorry, tis hier 100 en je zal moeten wachten.

Dat komt omdat al die mannen Flitsmeister gebruiken.
Bijkomend zijn er veel minder trajectcontroles in NL, dan nog vnl. op stukken waar je sowieso overdag toch nauwelijks harder kan door de drukte. Op lokale wegen nagenoeg niet.
Het is maar sinds ze in BE hebben toegelaten dat de lokale overheden het grootste deel van de inkomsten voor zich houden dat er hier een wildgroei is ontstaan.

Dat komt omdat al die mannen Flitsmeister gebruiken.
Bijkomend zijn er veel minder trajectcontroles in NL, dan nog vnl. op stukken waar je sowieso overdag toch nauwelijks harder kan door de drukte. Op lokale wegen nagenoeg niet.
Het is maar sinds ze in BE hebben toegelaten dat de lokale overheden het grootste deel van de inkomsten voor zich houden dat er hier een wildgroei is ontstaan.
Lijkt me sterk dat dat iets te maken heeft met het rijgedrag van buitenlanders.

Twaalfjarig meisje stapt van haar fiets aan het zebrapad, aan de overkant vd straat.
Ik stop.
De auto in de andere richting stond stil door filevorming op haar rijvak, en net als dat meisje begint over te steken rijdt die auto ineens door. Vreemd, dat meisje schrikt want stond met 1 been op de baan, en houdt zich terug.

Nog vreemder, is dat de auto daarachter ook gewoon stilletjes doorrijdt ipv de voetganger over te laten steken, ik doe teken nr die auto "wat doet ge wtf" en dan kijkt die 60jarige taart mij met grote ogen aan wrm ik zo gek doe. Die had die nog steeds totaal niet gezien ofzo?

Na die 2e auto kon dat meisje uiteindelijk oversteken, ik ben maar blijven wachten, en toen ze passeerde kreeg ik met de glimlach een handje toegezwaaid.

Technisch gezien staat er niets verkeerd. Hij komt namelijk ook gewoon ten val. Door toedoen van de politie weliswaar. :tongue:

Regen en autostrade, was weer erg deze middag. Aan 100 links rijden of int midden op een stuk lege autostrade.

Remmen zonder reden, bij hevige regen geen mistlicht.

Mensen maken het toch moeilijker dan nodig is.

Regen en autostrade, was weer erg deze middag. Aan 100 links rijden of int midden op een stuk lege autostrade.

Ik wou hier quasi exact hetzelfde komen posten, maar jij hebt het al gedaan in mijn plaats.

Verschrikkelijk irritant. Ik kan snappen dat sommige mensen wat voorzichtiger rijden als 't regen, maar blijf dan aub weg van het linkerrijvak zodat de chauffeurs die geen schrik hebben wel kunnen doorrijden. Mensen beseffen echt niet dat ze zo juist nog gevaarlijkere situaties kunnen creëren.

Mistlicht trouwens tot daar nog aan toe, sommige reden helemaal zonder lichten :wtf:

Er is bijna nooit regen die echt een mistlicht vereist met de krachtigere achterlichten van huidige auto's. Je ziet die altijd nog van enkele honderden meter verder. Of het moet een zotte wolkbreuk zijn. Laat die dingen aub uit zodat er tijdig kan gereageerd worden op rembewegingen. Of zet ze op zijn minst uit wanneer de autostrade goed vol zit.

Trajectcontrole 120km/h

Hollander -> Linkervak -> 105km/h
Trajectcontrole is sowieso hatelijk op de snelweg. Mensen blijven daar nog meer links plakken dan anders. Precies of het is verboden om in te halen bij trajectcontrole (ook op gemeentebanen lijken mensen dat te denken trouwens).

Trajectcontrole is sowieso hatelijk op de snelweg. Mensen blijven daar nog meer links plakken dan anders. Precies of het is verboden om in te halen bij trajectcontrole (ook op gemeentebanen lijken mensen dat te denken trouwens).
Of als er plots een politiewagen opduikt op de autostrade. Dat is altijd hilarisch om te zien hoe iedereen "stilvalt" :laugh:

Terug
Bovenaan