De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Omdat ik al de ganse autostrade tegen 120 KM CC reed en hij reed iets trager dan ik op het rechtse, dan haal je vervolgens mondjesmaat in.

Ik was er trouwens nog vergeten aan toe te voegen dat er voor die auto met zijn paardentrailer helemaal NIEMAND reed. Waarom meneer per se aanstalten maakte om naar links te komen in de eerste plaats was mij al onduidelijk.

Cruisecontrol?

Mag ik vragen, wat is de relevantie in het verhaal betreffende de voorrangsregel?

Vraag kwam omdat ik altijd lichtjes nerveus of ambetant word van iemand traag in te halen, of om zelf traag ingehaald te worden. Probeer zelf altijd z.s.m. in te halen, en indien ik op cruise control zit even een dot gas bij te geven, om dat te doen.

Hoe sneller ge terug niks rond u hebt rijden, hoe veiliger naar mijn gevoel. Geloof dat dit ook advies was van m'n rij-instructeur indertijd.

Laatst bewerkt:
Deze ochtend weer op mijn moordstrookje aan het rijden. Steenweg waar het verkeer 50 mag. Er passeert mij een vrachtwagen en ik hoor nogal veel geklingel. En wanneer hij mij gepasseerd is zie ik dat een van zijn spanbanden met ratel (open trailer met houtplaten) los hangt en op en neer op het wegdek aan het stuiteren was.
Ik ben geen dramaqueen maar die ratel is op zo'n 10 centimeter van mijn fiets voorbij gestuiterd. Als die tussen mijn spaken komt word ik gewoon met fiets en al onder die vrachtwagen getrokken.

Wat is er eigenlijk mis met het linker rijvak van Gent naar Antwerpen op de E17?
Om de zoveel meter een een hobbel.

Op Google maps is het min of meer zichtbaar
yGbl09V.png

Wat is er eigenlijk mis met het linker rijvak van Gent naar Antwerpen op de E17?

yGbl09V.png
Ik heb hier afgelopen weekend toevallig gereden (baan die ik niet vaak gebruik), en dit was exact wat ik mij ook afvroeg. Ik dacht eerst al dat er iets scheelde aan mijn auto.

...

Ik zou vermoeden wegdek omhoog geduwd door boomwortels van bomen die vroeger in de middenberm stonden?

idd, is al enige tijd zo. de eerste keer had ik ook zo van, hm, is het de auto of het wegdek? maar op sommige plekken vrij goed zichtbaar. beter gewoon op de middenstrook rijden.

idd, is al enige tijd zo. de eerste keer had ik ook zo van, hm, is het de auto of het wegdek? maar op sommige plekken vrij goed zichtbaar. beter gewoon op de middenstrook rijden.

En het linkervak is daar 's morgens meestal toch een bumperklevers-fest met voortdurende remgolven zonder reden.

Fietsers op een rondpunt met fietspad met haaientanden, die maar doorfietsen alsof ze voorrang hebben en van hun tak maken als ik hun erop attent wil maken 👌

Maar ik geval van ongeval, fietser voordeel zeker?

Fietsers op een rondpunt met fietspad met haaientanden, die maar doorfietsen alsof ze voorrang hebben en van hun tak maken als ik hun erop attent wil maken 👌

Maar ik geval van ongeval, fietser voordeel zeker?
Waarom zou de fietser dan een voordeel hebben? Voorrang negeren en daardoor ongeval veroorzaken is voor elke weggebruiker hetzelfde.

Dat is zoals Hier. Als je daar niet zelf stopt hebt je gegarandeerd een fietser onder je wielen.
Gewoon doorrijden zonder te zien is daar geen uitzondering. En die hebben zelfs een stopstreep hé!!
Ze zouden daar eigenlijk beter een fietstunnel maken.

Gisteren spijt gehad dat ik niet met een oud krel rijd of te veel om mijn gerief geef.

Een camionette met gsm in de houder aan de voorruit die filmpjes afspeelt haalt het treintje waarin ik links rijd, langs rechts in.

Hij kon rechts inhalen dus ik kon eigenlijk ook rechts rijden, maar enorm links plakken vond ik het niet.

Hij komt aan een vrachtwagen, pinker aan en hij begint op te schuiven. Ik reed daar ook en gezien zijn beperkte hoffelijkheid, wou ik dat ook niet per se zijn.

Lang gewacht, maar toen hij een derde op mijn vak zat heb ik toch maar geremd. Hij zou me zeker van de baan gereden hebben. Ik kreeg dan nog wat gebaren als ik voorbij reed, maar ik was helemaal niet degene die iets verkeerd deed. :help:

Hij reed met een huurcamionette, dus weinig te verliezen. Toch wat een wrang gevoel dat hij kon doen wat hij maar wilde omdat ik anders met de miserie van schade of lichamelijk letsel zou zitten. Anderzijds is het het allemaal niet waard.

Karma zal zulke mensen wel eens hard aanpakken eer ze hun fouten inzien. Geen zorgen over maken, gewoon zelf normaal doen.

Hij kon rechts inhalen dus ik kon eigenlijk ook rechts rijden, maar enorm links plakken vond ik het niet.

Ik vind dat altijd nen dubbele: vrachtwagen rechts aan 100, treintje dat zich dan links vormt aan 110.

Wat doe: rechts gaan en 120 rijden en er ergens tussen wringen of gewoon achteraan aansluiten.

Da's zo'n damned of you don't damned if you do scenario.

Als het effectief een treintje is dat mooi op elkaar volgt dan blijf ik idd ook links.

Jammer genoeg ook al vaak genoeg gezien dat zelfs als iedereen mooi aansluit er toch een of andere pipo langs rechts komt om zich er dan ergens tussen te smijten.

Bij druk verkeer is het niet realistisch om links te blijven in het treintje.
Ideaal is dan rechts rustig mee te rijden met het treintje en uw gewone snelheid aan te houden, links stopt dan toch altijd ineens op. Vol gas op rechts voorbij rijden uiteraard niet veilig.
Geraak je er toch veilig tussen, fijn. Lukt het niet, u niet opjagen en wachten.

Dat zijn van die zaken waar je zou willen dat ze eens consequent al degene in dat treintje links opschrijven. Als dat genoeg zou gebeuren gaat dat er ook wel uit.

Terug
Bovenaan