De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hopelijk heeft ze het goed op het aanrijdingsformulier gezet. Openstaand is een voorzienbare hindernis en is de aanrijder in principe in fout, opengaand doet je vrouw het manoeuvre en is zij in fout.
Het is correct ingevuld, maar eigen verzekering zegt dat wij aansprakelijk zijn. Het zit nu bij de rechtsbijstand. Jammer genoeg ook geen getuigen.

Het is correct ingevuld, maar eigen verzekering zegt dat wij aansprakelijk zijn. Het zit nu bij de rechtsbijstand. Jammer genoeg ook geen getuigen.
Makelaars weten soms ook niet wat ze zeggen hoor. Hier jaren terug eens een fietser opgeschept die een stop negeerde. Volgens mijn verzekeraar was ik in fout. Uiteraard in recht gesteld geweest uiteindelijk.
Ik zou het in elk geval zo niet laten. Zelfs al wordt de aansprakelijkheid 50/50 omdat het woord tegen woord is, krijg je toch nog de helft van je schade terug.

Openstaand portier van mijn vrouw haar wagen (privé en niet meer omnium verzekerd helaas) is aangereden door een uitwijkende wagen terwijl mijn vrouw aan het instappen was. Ze heeft veel geluk gehad dat ze niet geraakt is, maar dit wordt waarschijnlijk een zure.
BA van de andere partij, tenzij vluchtmisdrijf en onverzekerd, zou dat toch volledig moeten terugbetalen?
Vergeet ook niet wat extra bij te laten rekenen door de expert voor uw eigen tijd & moeite...

Seriously?
Om wat te doen precies?
Politierechtbank voor zo een prullen heb je toch geen advocaat nodig.
Inderdaad, maar kon niet aanwezig zijn en bij verstek of als je zelf gaat risico dat de geldboete nog hoger is en het rijverbod ook 1 maand of langer dan 15d... 'k Moet nu wel zeggen dat ik een deftige advocaat ingeschakeld heb waarmee ik ook voor andere zaken mee werk.

Totaal kostenplaatje
Naast de advocaat, correctie:

€ 240 Geldboete
€ 200 Fonds tot hulp aan de slachtoffers van opzettelijke gewelddaden
€ 24 Begrotingsfonds voor juridische tweedelijnsbijstand
€ 61,01 Geding
€ 34,29 Dagvaarding

Totaal dus: € 559,30

Ik zou het in elk geval zo niet laten. Zelfs al wordt de aansprakelijkheid 50/50 omdat het woord tegen woord is, krijg je toch nog de helft van je schade terug.
Ik heb niet veel hoop. De fout van de tegenpartij is bijna onmogelijk te bewijzen zonder dashcam of getuigen. Echt al absurde cases gelezen van mensen die hun portier openen wanneer er geen achteropkomend verkeer is, maar 30 seconden later draait er iemand de straat in en rijdt ertegen. Tegenpartij gaat bijna altijd beweren dat je het portier plots hebt geopend en de BA verzekeraars kiezen de weg van de minste weerstand.
BA van de andere partij, tenzij vluchtmisdrijf en onverzekerd, zou dat toch volledig moeten terugbetalen?
Probleem is de bewijslast. Portier stond open, dat is het enige waar geen discussie over is.

Probleem is de bewijslast. Portier stond open, dat is het enige waar geen discussie over is.

Dat speelt net in jouw voordeel. Het portier stond open en je hebt dus een sterk argument dat dit een voorzienbare hindernis was. Ze is niet geraakt, dus ze zat al in de auto, dus men kan ook niet argumenteren dat hij nog maar net openstond.

Zeker rechtsbijstand op inzetten!

Openstaand portier van mijn vrouw haar wagen (privé en niet meer omnium verzekerd helaas) is aangereden door een uitwijkende wagen terwijl mijn vrouw aan het instappen was. Ze heeft veel geluk gehad dat ze niet geraakt is, maar dit wordt waarschijnlijk een zure.

Bekijk bijlage 38740
Check eens of er geen camera's hangen op die park & ride daar. Kan misschien helpen.
Misschien zelfs daar rechtover aan het Braemkasteel.

De snelheid die je mag rijden op de N49 als je uit Zelzate tunnel komt, van 120 naar 90, en dit voor zo een flauw bochtje, slaat toch nergens op imo. Andere richting mag wel 120, en dat is eigenlijk de binnenbocht :confused: dat lijkt me toch de scherpste en gevaarlijkste bocht? Al vraag ik me nu af of daar toch geen borden van 90 al staan in die richting ook ondertussen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250227_94971941

De snelheid die je mag rijden op de N49 als je uit Zelzate tunnel komt, van 120 naar 90, en dit voor zo een flauw bochtje, slaat toch nergens op imo. Andere richting mag wel 120, en dat is eigenlijk de binnenbocht :confused: dat lijkt me toch de scherpste en gevaarlijkste bocht? Al vraag ik me nu af of daar toch geen borden van 90 al staan in die richting ook ondertussen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250227_94971941

Ik snap ook niet waarom ze dat ineens beperken naar 90.

Vandaag erop gelet: in de andere richting staan er nog altijd geen borden van 90 op datzelfde stuk.

Laatst bewerkt:
Het is zondag, zonneke schijnt, blauwe lucht, i.p.v. daarvan eens te genieten.
Nee, liever als gejaagde zotten achter het stuur zitten.

Het is zondag, zonneke schijnt, blauwe lucht, i.p.v. daarvan eens te genieten.
Nee, liever als gejaagde zotten achter het stuur zitten.
Ah, jij bent degene die in het weekend altijd 50 km/h rijdt in de zone 70? Gek word ik ervan...
Ik wil genieten van het zonnetje door snel te zijn waar ik wil zijn. In de auto kan ik daar niet van genieten.

Wat is dat toch met die figuren die ineens gaan versnellen tijdens het inhalen?

Ik denk dat ik op een vijftal minuten drie maal een auto aan het inhalen was die opeens lichtjes begon te versnellen van zodra ik er bijna naast zat. De eerste was de ergste. Ging letterlijk een tijd loodrecht met mij rijden van zodra ik er naast kwam. 0,0 aandacht aan geschonken en uiteindelijk gaf hij het af.

Snap daar echt geen bal van.

Wat is dat toch met die figuren die ineens gaan versnellen tijdens het inhalen?

Ik denk dat ik op een vijftal minuten drie maal een auto aan het inhalen was die opeens lichtjes begon te versnellen van zodra ik er bijna naast zat. De eerste was de ergste. Ging letterlijk een tijd loodrecht met mij rijden van zodra ik er naast kwam. 0,0 aandacht aan geschonken en uiteindelijk gaf hij het af.

Snap daar echt geen bal van.
Vorige week sinds lang nog zo een gehad. Op een rijbaan met 1 rijstrook per richting, met volle lijn er tussen rijden we achter een vrachtwagen aan +-60kmh. Er komt wat verder een rijstrook bij en die begint die vrachtwagen met 2 per uur verschil in te halen, gaat dan eindelijk naar rechts en als hij doorheeft dat ik hem ook in 1 beweging wil inhalen, begint hij te versnellen. Echt man, wat is 't probleem eigenlijk? Zelf ook wat gas bij gegeven om er toch voor te komen en terug laten afzakken naar de toegelaten snelheid, om dan een km verder hem al 100'en meters achter mij te zien rijden. Alsof ze in hun eer gekrenkt zijn dat er iemand sneller rijdt, maar eigenlijk ook geen zin hebben om zelf wat vlot te rijden.

Bestuurder die voor mij reed, ruitje open en gooit een peuk uit het raam.

Man, als je daar dan over rijdt, heel uw auto stinkt.
Daar wordt gewoon veel te laks over gegaan. Dat is imo hetzelfde als een fles of blik door je raam gooien. Niets anders dan sluikstorten. Rokers leven op dat gebied jammer genoeg in een andere dimensie.

Bestuurder die voor mij reed, ruitje open en gooit een peuk uit het raam.

Man, als je daar dan over rijdt, heel uw auto stinkt.
Ik heb dit zelf ook al vaak genoeg zien gebeuren, maar nog nooit last gehad dat ik daar nog maar iets van rook?

Heb meestal schrik dat dat tussen mijn grille vliegt :unsure:

Maandag een vrouw die haar ruit opendoet en de schil van haar mandarijn uit haar ruit gooit op de E17. Eens geclaxonneerd, toen ik passeerde gaapte ze mij aan alsof ze niet begreep wat het probleem was.

Valt zoiets te melden? Bewijs is er uiteraard niet.

Maandag een vrouw die haar ruit opendoet en de schil van haar mandarijn uit haar ruit gooit op de E17. Eens geclaxonneerd, toen ik passeerde gaapte ze mij aan alsof ze niet begreep wat het probleem was.

De schil van een mandarijn halen tijdens het rijden op de snelweg lijkt me nu ook niet zonder risico's.

Ge zou zo'n mensen een peer geven é.

Terug
Bovenaan