De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

roetbakken. Camionetten met een wolk blauwe damp achter. Oud Mercedes C/E klasse met zwarte wolken. Oude ford focussen…

Van de baan ermee gvd :angry:
Nee!

Geef me aub nog een jaartje met m'n Ford Focus 😅 Ik kan hem (nog) niet loslaten.

Die wolk bij het starten bij vriesweer waar ArcelorMittal jaloers op zou zijn is maar tijdelijk en plaatselijk.

Bespaar het mij om enkel op die Peugeot Partner aangewezen te zijn.

Wat @Oldschool_Chemist zegt klopt volledig.

Als je twijfelt moet je je voorstellen dat je net van die oprit komt ingevoegd, je hebt dan nergens een beperking gezien van 100, dus mag je 120.
De reden waarom ik het vraag is omdat ik ergens eens heb gelezen dat de ring sowieso beperkt is tot 100km/u.
Maar als uw borden niks aangeven, dan is het in theorie dus 120 per uur. Wordt je dan geflitst, dan ben je normaal niet in fout.

En idd, afritten was niet correct.

Onlangs reed ik op de autostrade en ik kwam links vast te zitten achter een vrachtwagen die een andere ging inhalen, terwijl dat op dat moment niet mocht. Dat op zich vond ik al behoorlijk vervelend en ietsje later kwam er een camionette achter mij rijden, die vervolgens tot twee of drie keer toe begon te flashen op mij.

Wat verwachtte die pummel nu eigenlijk? Dat ik die vrachtwagen op zij duwde of zo? Of zijn geflash moest gericht zijn op de vrachtwagen zelf, maar ik betwijfel sterk dat die daarvan wat gemerkt heeft. :unsure:

Het is weer van dat. Serieus mistige ochtend en zoveel onnozelaars die zonder licht rijden. En kijk, je kan dat vergeten, maar als je dan je lichten trekt en ze hebben het nog altijd niet door ?! Seriously...

Het is weer van dat. Serieus mistige ochtend en zoveel onnozelaars die zonder licht rijden. En kijk, je kan dat vergeten, maar als je dan je lichten trekt en ze hebben het nog altijd niet door ?! Seriously...
Idd..

En dan heb je ook het tegenovergestelde, idioten die hun volledige kerstboom opzetten en laten aanstaan.

Ik reed achter iemand met enorm verblindende achtermistlichten. 2 stuks, en bovenaan. (En dat effect werd enorm versterkt door m'n cataract)
Tegelijk reed achter mij een lichtgrijze auto zonder lichten. Geen idee hoelang die al achter mij reed voor ik die opmerkte.

Deze nacht heeft mijn auto bezoek gehad van een (imo) overijverige agent. Ik stond hier geparkeerd, ongeveer op 'aat' van koffiestraat en deze morgen zat er een parkeerboete onder mijn ruitenwisser. Al tientallen keren daar gestaan en nooit iets gekregen, maar nu was het opeens een probleem.

Als je hier dan ze soms driedubbel geparkeerd ziet staan op het voetpad om toch maar geen extra meters te moeten lopen naar de slager, bakker of ... :angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:

Deze nacht heeft mijn auto bezoek gehad van een (imo) overijverige agent. Ik stond hier geparkeerd, ongeveer op 'aat' van koffiestraat en deze morgen zat er een parkeerboete onder mijn ruitenwisser. Al tientallen keren daar gestaan en nooit iets gekregen, maar nu was het opeens een probleem.

Als je hier dan ze soms driedubbel geparkeerd ziet staan op het voetpad om toch maar geen extra meters te moeten lopen naar de slager, bakker of ... :angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:
Hij heeft wel gelijk. Die twee aan de overkant mogen daar ook niet staan.
Gezien de breedte van die straat had men er beter parkeervakken geschilderd.

Toch niet helemaal onterecht? Om jouw wagen te passeren moeten mensen over het verdrijvingsvak rijden?

Op een dag ga ik eens een mistlichtrijder uit zijn auto sleuren, moorddadig word ik er van.

Ja het is belangrijk om gezien te worden, ja er gebeuren ongevallen in de mist. Nee als ik al kilometers in een treintje achter u rijd, ga ik niet plots vergeten dat ge er zijt en op u in rijden. :angry:

Laatst bewerkt:
Op een dag ga ik eens een mistlichtrijder uit zijn auto sleuren, moorddadig wordt ik er van.

Ja het is belangrijk om gezien te worden, ja er gebeuren ongevallen in de mist. Nee als ik al kilometers in een treintje achter u rijd, ga ik niet plots vergeten dat ge er zijt en op u in rijden. :angry:
Haha, ik had hier gisteren ook zo’n geval.

Ik heb me maar wat laten afzakken zodat het minder stoorde, er waren toch geen achterliggers.

Er is toch iets met chauffeurs van camionetten...

Daarnet één die op een baan van 70 km/u besluit om alles dicht te gooien tot stilstand omdat hij een vriend van hem ziet zwaaien vanop een tankstation naast die baan. :rolleyes:

Ik heb nog een oud autootje, mijn allereerste wagen ooit, ik kan er geen afscheid van nemen, ding heeft me nooit in de steek gelaten, steeds goed onderhouden en ik rij er niet zo vaak mee. Daar heb ik twee andere voor ondertussen.
1.8 16v -125 pk. Voor die tijd (2003) een zeer vlotte wagen. Nipt onder de 10 sec van 0 naar 100. En gaat nog zeer vlot in de toeren.

Maar als ik er mee rij, en ik sta aan rood licht, heb ik dus vaak voor dat andere chauffeurs naast me komen staan, omdat ze denken: “diene oude bak trekt niet op wellicht, dus we zetten er ons naast anders is dat van 20 sec van 0 naar 100.

Natuurlijk, dat breekt mijn hart. Het is niet omdat dat bakske Seffes 22 jaar is, dat dat niet vooruit gaat hè,

Groot is dan ook hun verbazing als ik dan gelijke tred hou en ja hen ook vaak verras.
Zij gaan niet planché en ik wel, dat mag .
Zij denken dat ze op halve kracht me voorbij kunnen. Mis poes.

Heerlijk als ze dan terug achter me invoegen.

Dus , heb respect voor oudere auto’s mensen, ook zij geraken nog vooruit,

Laatst bewerkt:
Er zijn nieuwe trajectcontroles geïnstalleerd in beide rijrichtingen over het viaduct van Vilvoorde; volgens wegenenverkeer zouden ze (nog) niet geactiveerd zijn maar daar geen veel mensen hun broek aan scheuren...

Zeker op het traject binnenring waar je max 50 mag, en waar 90% van de chauffeurs al accelereert tot 100km/u op het laatste stuk viaduct, terwijl het traject nog een heel stuk verder loopt (er staan expliciete borden dat je maar 50 mag tot vlak voor de afrit richting E19).

Er zijn nieuwe trajectcontroles geïnstalleerd in beide rijrichtingen over het viaduct van Vilvoorde; volgens wegenenverkeer zouden ze (nog) niet geactiveerd zijn maar daar geen veel mensen hun broek aan scheuren...

Zeker op het traject binnenring waar je max 50 mag, en waar 90% van de chauffeurs al accelereert tot 100km/u op het laatste stuk viaduct, terwijl het traject nog een heel stuk verder loopt (er staan expliciete borden dat je maar 50 mag tot vlak voor de afrit richting E19).
Het stilstaan op de eerste helft van de brug compenseert veel.

Het stilstaan op de eerste helft van de brug compenseert veel.

Mijn ervaring (vnl avondspits) is: eenmaal aan de helling van viaduct sta ik zelden stil, meestal rij ik dat stuk op linker rijstrook vlot 45-50, zeker na de oprit Vilvoorde.

In het weekend rijdt het ook best vlot.

Geen ervaring ochtendspits in die richting.

Terug
Bovenaan