De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Kleine ergernis: de lokale kleine Delhaize heeft een tijd terug zijn parking vernieuwd met zo van die waterdoorlatende klinkers. Op zich niks mis mee maar dat zijn er donker grijze en de klinkers om de vakken af te bakenen zijn zwart... Ergo nu het 's avonds sneller donker is+regen zie je compleet niet meer waar je nu moet parkeren. En dus vaak als je daar aankomt staan er x aantal auto's compleet scheef/in een ander vak en mag jij terug eraf rijden om ergens anders parking te zoeken...
En voor al die niet kunnen parkeren is dat een glimlach want dan kunnen ze het daarop steken :unsure:.

Ik haal ook bovengemiddeld veel in (als ik zie hoeveel er op korte afstand achter blijven hangen) en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik er terug achter moest. Wel dat ze gas geven, maar er terug achter moeten nog nooit. Gewoon afstand houden, zien dat het je kans is en gas geven. Eer ze doorhebben dat je gaat inhalen ben je er al bijna voorbij. Afstand houden is in zowat elke verkeerssituatie de sleutel.

Trust me, met een Renault Espace kan je er echt niet steeds over als je zo een etter voor u hebt.
Met de Tiguan R Hybrid heb ik dat probleem nooit.

Parking van onze lokale supermarkt ook helemaal vernieuwd. Ze hebben de ruimtes waarschijnlijk op het absolute minimum genomen om er nog één wagen bij te krijgen. Ge kunt bijna niet uit uwen auto. No way dat ik de mijne daar nog zet. Genoeg pipo's die geen respect hebben voor een ander zijn materiaal.

We waren hier nog maar net bezig over Fransen met slechte of geen lichten. Vanmorgen nog eens een absolute idioot in een zwarte peugeot met Franse nrplaat tegengekomen. Hij kwam uit de tegengestelde richting, in het pikdonker en zware regen, zonder enige verlichting vooraan. Zelfs geen standlichten. Je schrikt je rot als je dat plots kruist. Ik had een km er voor nog iemand ingehaald, voor hetzelfde geld knal je daar frontaal op.
Misschien dezelfde zwarte Peugeot die ik gisteren gezien heb? Ik reed de autostrade op, die kwam zonder verlichting aan 30 km/u voor mij uit een dienstweg geschoten, zo'n baantje tussen de op- en afrit. Spits, donker en regen.

10 Minuten later iemand op een 2 x 2 expressweg zonder middenberm die efkes doodleuk ging inhalen door te gaan spookrijden.

Meer en meer zotten op de baan.

Laatst bewerkt:
Misschien dezelfde zwarte Peugeot die ik gisteren gezien heb? Ik reed de autostrade op, die kwam zonder verlichting aan 30 km/u voor mij uit een dienstweg geschoten, zo'n baantje tussen de op- en afrit. Spits, donker en regen.

10 Minuten later iemand op een 2 x 2 expressweg zonder middenberm die efkes doodleuk ging inhalen door te gaan spookrijden.

Meer en meer zotten op de baan.
't Was in Ieper bij mij. Zo'n 207 voor zover ik kon zien.

Wagen voor mij rijdt niet sneller dan 30 km/u door de bebouwde kom en bestuurder lijkt zich weinig bewust van het verkeer rond hem of haar. Aan de eerstvolgende lichten zie ik door de achterruit dat er doodleuk een filmpje opstaat dat meer aandacht verdiende. 😡

Oprit van een autostrade met in het begin 2 rijvakken, daarna maar 1. Auto voor me besluit dat 70 km/u toch een ideale snelheid is op zo'n oprit en blijft pal naast een 30-tonner op het rechtervak rijden. Pas toen die vrachtwagen naar links begon te pinken (omdat zijn rijvak wegviel) beseft die autochauffeur dat hij zoiets als een gaspedaal heeft.
Wat bezielt zo'n mensen om zichzelf in gevaar te brengen? 5 seconden gas geven of gas lossen was genoeg geweest...

Oprit van een autostrade met in het begin 2 rijvakken, daarna maar 1. Auto voor me besluit dat 70 km/u toch een ideale snelheid is op zo'n oprit en blijft pal naast een 30-tonner op het rechtervak rijden. Pas toen die vrachtwagen naar links begon te pinken (omdat zijn rijvak wegviel) beseft die autochauffeur dat hij zoiets als een gaspedaal heeft.
Wat bezielt zo'n mensen om zichzelf in gevaar te brengen? 5 seconden gas geven of gas lossen was genoeg geweest...
Angst. Ze hebben schrik om gas te geven om de snelweg op te rijden, ook al is het veel gevaarlijker dan traag rijden op zo'n moment. Als ze dan in een positie komen dat ze geplet zullen worden, gaan er sommigen gas geven, anderen vol op de rem.

Ik was de ergernis vorige week. Waze stuurt mij op binnenwegen rond Brussel waar ik het niet ken. Ik ben met mijn collega aan het praten naast mij en het verkeer ging tergend traag maar er was keiveel ruimte tussen de wagens. Voor de een of andere reden denk ik even dat ik op een N-weg zit met twee baanvakken want ik ben ook al keilang geen tegenligger tegengekomen.

Ik steek gewoon super chill de wagen voor mij voorbij en voeg weer in. Komt een half minuutje later een tegenligger voorbij.

Toch even mijn verstand in vraag gesteld. :unsure:

Deze ritsplek. Gisterenavond was het weer van dat.
Kort geschetst: 1 treintje (5 of 6 wagens + mezelf) komt toe op de linkse rijstrook, verdeelt zich ruwweg gelijk over beide stroken en komen aan net voor dit punt, waar een handvol auto's staat te wachten om te ritsen. Bestelwagen 2 plaatsen voor mij (rechts gegaan) merkt dat auto voor mij (links gebleven) "eerst" zou mogen gaan als het ritsen correct gaat. Duidelijk niet naar zijn goesting en zet zich plots ostentatief in het midden op de lijn, auto gaat er toch naast, met het gekende bumperkleven en duwgedrag dat je wel eens ziet aan zo'n plekken, terwijl ze beiden vechten voor die plek.

Auto verliest en gaat over de arceerstrook tot 3 plekken ervoor en kan invoegen. Bestelwagen gaat 30s later over de volle witte lijn op de volgende inkomende strook, waarop die auto hetzelfde doet (voor hem uiteraard). Verder heb ik niet meer kunnen zien, behalve wat plotse remlichten in de verte.

Ik vermoed dat er wel nog wat leuke fratsen in de Kennedy gebeurd zijn. Wat die bestelwagen deed was niet ok, maar om jezelf zo te laten opjagen dat je dan zelf zware overtredingen begint te begaan...

Alez jah, ik heb mjin dashcam dan ook speciaal voor dit stuk van mijn rijweg gekocht.

Veilige afstand houden is toch altijd een goed idee he.
Er stond hier daarstraks op de gewestweg een vrouw met haar hond rechts te wachten om over te steken. De pipo voor mij vond het nodig om daar alles voor toe te gooien. En dat op een gewestweg met een baan die goed nat was terwijl er achter ons helemaal niemand meer aankwam. Ik had dus genoeg afstand maar moest toch nog goed remmen en voelde de auto al klein beetje schuiven. Denk zelfs dat die voor mij ook al naar rechts begon te schuiven. Eenmaal die vrouw had overgestoken, ging die er dan volle bak vandoor met zijn Tesla...
Begrijpe wie begrijpen kan.

Parking van onze lokale supermarkt ook helemaal vernieuwd. Ze hebben de ruimtes waarschijnlijk op het absolute minimum genomen om er nog één wagen bij te krijgen. Ge kunt bijna niet uit uwen auto. No way dat ik de mijne daar nog zet. Genoeg pipo's die geen respect hebben voor een ander zijn materiaal.
Altijd naast een duurdere auto gaan staan!

Gisteren ene die haar/zijn dochter wou ophalen aan de bushalte wat verderop rechts. Die zet zich half op de rijbaan, half op fietspad met de 4 pinkers aan om die te laten instappen, maar was dan ook nog 10m te ver gestopt :angry:
Aan de overkant van de weg was er evenveel plaats vrij als op streetview 🤦‍♂️

Man man, daarnet een polo met een L die me gewoon de pas afsnijdt terwijl ik hem en zijn voorligger wou inhalen. Duurt dan ook nog eens 500m vooraleer hij die voorligger inhaalt :angry: :angry:

Godverdomme, een serieuze schaafwond op de bumper achteraan. Naar alle waarschijnlijkheid iemand die er gisteren op de parking van de supermarkt tegen gereden heeft.

Laatste keer dat ik dat voorhad lachten de flikken mij gewoon uit aan de telefoon.

Wat doen jullie in zo'n geval? Klacht indienen tegen onbekenden? Aangeven? Of gewoon aangeven aan verzekering? Gelukkig de full omnium zonder franchise verlengd dankzij input van hier. Oef!

Wel weer klote. ALLE schade die er al aan mijnen auto geweest is, is van anderen. 'k Heb hem godverdomme pas 2 jaar.
Ik zet mijn auto alleen maar op privéparkings, zij het mijn gereserveerde spotjes op het werk, een ruime plaats in de stad of mijn dubbele overdekte plaats thuis. Ik heb in totaal 2x mijn wagen op straat gezet en ook aan de winkel sta ik op een laadplaats die heel ruim is.

En toch... Schade aan de bestuurdersdeur van iemand (wss collega) die er langs heeft geschuurd met een tas. Zeer diepe kras op mijn bumper van iemand die er langs is geschuurd toen ik hem 6m had, krasje van iemand die er met zijn/haar ring op heeft getikt of whatever. Klein krasje vanachter van toen mn vriendin er op stond een bak uit mijn auto te halen, ondanks mijn protest, om die vervolgens op de bumper ff te kletsen zodat ze haar greep wat beter kon zetten...

Zelf heb ik een klein krasje van toen ik de klep opende op de enige plek waar een uitstulping was in het plafond van de parking. Daar liep dan een kabel en koffer is tegen die rubber gekomen. Ik heb de verfstift gekocht om dat te fixen maar nog steeds niet gedaan. :unsure:

Behalve die diepe kras op de bumper allemaal uit te buffen. Ik heb me er bij neergelegd dat ik elk jaar gewoon eens een volledige deep cleaning + buffen ga laten doen voor al die zever.

Ik zet mijn auto alleen maar op privéparkings, zij het mijn gereserveerde spotjes op het werk, een ruime plaats in de stad of mijn dubbele overdekte plaats thuis. Ik heb in totaal 2x mijn wagen op straat gezet en ook aan de winkel sta ik op een laadplaats die heel ruim is.

En toch... Schade aan de bestuurdersdeur van iemand (wss collega) die er langs heeft geschuurd met een tas. Zeer diepe kras op mijn bumper van iemand die er langs is geschuurd toen ik hem 6m had, krasje van iemand die er met zijn/haar ring op heeft getikt of whatever. Klein krasje vanachter van toen mn vriendin er op stond een bak uit mijn auto te halen, ondanks mijn protest, om die vervolgens op de bumper ff te kletsen zodat ze haar greep wat beter kon zetten...

Zelf heb ik een klein krasje van toen ik de klep opende op de enige plek waar een uitstulping was in het plafond van de parking. Daar liep dan een kabel en koffer is tegen die rubber gekomen. Ik heb de verfstift gekocht om dat te fixen maar nog steeds niet gedaan. :unsure:

Behalve die diepe kras op de bumper allemaal uit te buffen. Ik heb me er bij neergelegd dat ik elk jaar gewoon eens een volledige deep cleaning + buffen ga laten doen voor al die zever.
Het is een gebruiksvoorwerp en ik ben geen freak daarin ofzo, maar ik zorg wel graag voor onze nieuwe wagen. Het doet me toch altijd pijn als er dat krassen of blutsen in komen, zeker als ik er zelf niets kan aan doen.

De velgen hebben ook al serieus wat krassen, zo goed als allemaal door mijn vrouw. Gisteren ben ik erin geslaagd om een borduur te passen, en nog serieus ook. Al een geluk dat mijn wintervelgen er net opliggen, maar toch. :headshake:

Laatst bewerkt:
Vorige week tijdens het regenweer eens proberen tellen hoeveel vrachtwagens nu eigenlijk dat inhaalverbod negeren.
Het antwoord is overduidelijk: yes.

Gewoon los geteld tussen Kortrijk en Gent alleen zat ik al over de honderd...

Terug
Bovenaan