Au79
Well-known member
Niet alleen Nederlanders, Fransen kunnen er ook wat van. Vooral op de E17, aftandse Clio's met nummerplaat eindigend op 59.
Idd. 59 of 62
Clio's maar ook veel Dacia's en Peugeots met één licht.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet alleen Nederlanders, Fransen kunnen er ook wat van. Vooral op de E17, aftandse Clio's met nummerplaat eindigend op 59.
Part 2:
.1 licht per auto wel te verstaan. Niet 1 vooraan en een half achteraan. Incl pinkers en remlichten voor alle duidelijkheid.Idd. 59 of 62
Clio's maar ook veel Dacia's en Peugeots met één licht.
) maar de kans dat daar nog iets van komt acht ik nihil.Gebeurt meer dan je denkt hoor. Heb ik meermaals per jaar voor. Al zijn het meestal sportieve auto's, elektrische auto's of johnny auto's. Bij een auto als een caddy heb ik dit nog niet gehad. Meestal heb ik voldoende vermogen om er voorbij te geraken of duw ik de persoon gewoon aan de kant waardoor die alsnog afremt (en vaak daarna maar fahren naar mij alsof ik de gek ben), maar da's niet altijd mogelijk.
Da's kut. Als er camera's staan heb je nog wel een goede kans dat ze iets kunnen vinden..Vriendin vorig weekend van de baan gereden met haar fiets en de bestuurder is gewoon doorgereden.
Kruispunt met lichten waar zij rechtdoor moet, en de auto rechtsaf en dat dus vlak voor/naast haar dat ook doet.
Het was nacht dus bijna geen verkeer op de baan, dus niet gezien lijkt mij al vrij moeilijk aangezien de auto van achter haar kwam.
En ook het doorrijden doet mij vermoeden dat er wel iets van geestverruimende zaken in het spel zal geweest zijn.
Ze is niet aangereden maar wel gevallen omdat ze zich naar rechts moest smijten om een aanrijding te vermijden.
Nochtans goed verlicht en fluo hesje aan, jammer genoeg wel geen helm, hoewel ze dat normaal altijd draagt. Gevolg, zwaar geschaafde knie, gezicht, scheurtje in oogkas en gescheurde lip.
Ongeval gebeurde vlak aan het ziekenhuis, maar door de shock heeft ze zich gewoon rechtgezet en naar huis gereden.
Kon al bij al veel erger zijn, maar toch.
Aangifte bij de politie zal ook nog gebeuren (blijkbaar is dat op afspraak en de eerstvolgende mogelijkheid eind deze week) maar de kans dat daar nog iets van komt acht ik nihil.
Ik haal ook bovengemiddeld veel in (als ik zie hoeveel er op korte afstand achter blijven hangen) en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik er terug achter moest. Wel dat ze gas geven, maar er terug achter moeten nog nooit. Gewoon afstand houden, zien dat het je kans is en gas geven. Eer ze doorhebben dat je gaat inhalen ben je er al bijna voorbij. Afstand houden is in zowat elke verkeerssituatie de sleutel.Ik heb dat toch ook meermaals voor per jaar. Ik haal gemiddeld gezien wel veel in, dus misschien niet representatief.
En meer dan eens moet ik dan in de remmen om er terug achter te gaan.
Rijd je dan met een snelle auto? Want tegen elektrische auto's heb je met een ICE vaak al niet veel te zeggen en kunnen ze je zelfs dwarsbomen als ze er laat achterkomen dat je aan het inhalen bent. En in sommige gevallen is het natuurlijk heel obvious dat je zal inhalen: je rijdt op een rechte baan en in de verte voor je rijdt een auto en je komt steeds dichter bij de auto voor je. In dat geval gaat die je normaal al even opgemerkt hebben en gaat die er automatisch al van uit dat je zal inhalen. Het is meestal in zo'n gevallen ook dat ik het voor heb dat ze me gaan dwarsbomen.Ik haal ook bovengemiddeld veel in (als ik zie hoeveel er op korte afstand achter blijven hangen) en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik er terug achter moest. Wel dat ze gas geven, maar er terug achter moeten nog nooit. Gewoon afstand houden, zien dat het je kans is en gas geven. Eer ze doorhebben dat je gaat inhalen ben je er al bijna voorbij. Afstand houden is in zowat elke verkeerssituatie de sleutel.
Niet echt een racemachien, gewoon "zwaarste" 5-cilinder diesel van Volvo. Veel koppel, dat wel, maar dat heeft een elektrische ook. Veel lange rechte banen heb ik niet in de omgeving, hier is het ofwel veel bochtenwerk ofwel korte rechte stukken waar men niet weet hoe snel je mag.Rijd je dan met een snelle auto? Want tegen elektrische auto's heb je met een ICE vaak al niet veel te zeggen en kunnen ze je zelfs dwarsbomen als ze er laat achterkomen dat je aan het inhalen bent. En in sommige gevallen is het natuurlijk heel obvious dat je zal inhalen: je rijdt op een rechte baan en in de verte voor je rijdt een auto en je komt steeds dichter bij de auto voor je. In dat geval gaat die je normaal al even opgemerkt hebben en gaat die er automatisch al van uit dat je zal inhalen.
Ik vermoed dat dat de verklaring zal zijn. Een zware diesel heeft best veel koppel en op die stukken die je beschrijft verwacht men ook minder dat je zal inhalen, op rechte stukken verwacht men dat sneller en zeker als ze je al een tijdje aan zien komen.Niet echt een racemachien, gewoon "zwaarste" 5-cilinder diesel van Volvo. Veel koppel, dat wel, maar dat heeft een elektrische ook. Veel lange rechte banen heb ik niet in de omgeving, hier is het ofwel veel bochtenwerk ofwel korte rechte stukken waar men niet weet hoe snel je mag.
Ik haal ook bovengemiddeld veel in (als ik zie hoeveel er op korte afstand achter blijven hangen) en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik er terug achter moest. Wel dat ze gas geven, maar er terug achter moeten nog nooit. Gewoon afstand houden, zien dat het je kans is en gas geven. Eer ze doorhebben dat je gaat inhalen ben je er al bijna voorbij. Afstand houden is in zowat elke verkeerssituatie de sleutel.
Dat is de trend in België om onder invloed te rijden. Het zal er niet op verbeteren in deze periode, overal kerstmarkten en nadien de feestdagen.Het is zelf sociaal aanvaard om onder invloed te rijden en anderen te waarschuwen waar de controles staan.En ook het doorrijden doet mij vermoeden dat er wel iets van geestverruimende zaken in het spel zal geweest zijn.
Eigenlijk is het toch ver gekomen dat je al met een dashcam moet rijden omdat mensen niet eerlijk zijn en hun verantwoordelijkheid proberen af te schuiven.maar ik heb een dashcam en ik houd de filmpjes altijd achter de hand voor het geval dat ze een eenzijdig verhaal gaan vertellen bij de politie.
Het kan snel mislopen, ik kan hier makkelijk 20 artikels posten van extreme verkeersagressie, gaande van een bosmaaier, tot een ijzeren staaf, tot bewust aanrijden en vuurwapens. Ik zou toch proberen om dat allemaal wat te relativeren. Sinds ik sertraline neem trek ik mij dat allemaal minder aan.Als je een doorgedraaide zot voor je hebt kan het idd verkeerd uitdraaien, maar ik ben op zo'n moment zo woest en zit zo vol met adrenaline dat me dat op dat moment echt niks uitmaakt.
Zaterdagavond op de E17 Gent-Kortrijk zo een Peugeot 208 ingehaald.1 licht per auto wel te verstaan. Niet 1 vooraan en een half achteraan. Incl pinkers en remlichten voor alle duidelijkheid.
Ik ken een agente van een bepaalde zone in de regio en daar controleren ze specifiek Franse nummerplaten daarop en bekeuren ze zonder waarschuwing. En niet meer dan terecht, naast verblindende LED's van bepaalde merken is met kapotte lichten rijden niet alleen irritant, maar ook gevaarlijk. De Fransman die ik nooit ga vergeten wat 's nachts op de E17 met enkel en alleen 1 voorste mistlicht aan het rijden op de middelste rijstrook aan nog geen 70kmh. Eer ik die had opgemerkt, had ik zelfs de kans niet meer om die nog links in te halen.
Volledig mee eens. Ik maak me ook telkens die bedenking wanneer ik één van onze dashcams weer maar eens moet uitbouwen uit één van onze bedrijfswagen om in te bouwen in een nieuwe bedrijfswagen. Gelukkig nu terug 2 eigen wagens, dus die blijven normaal gezien iets langer bij ons.Eigenlijk is het toch ver gekomen dat je al met een dashcam moet rijden omdat mensen niet eerlijk zijn en hun verantwoordelijkheid proberen af te schuiven.
Klopt, besef ik wel. Maar moeten we dan alles maar laten begaan omdat er gekken rondlopen op de aardbol? Dat is idd veiliger voor mezelf, maar dat kan ik niet. Van zodra ze het leven van mij en/of m'n vriendin bewust op het spel zetten, knapt er iets in mij en dan is het minste wat ik kan doen dat ik die mens ermee confronteer (en dat laat wel een indruk na heb ik het gevoel en dus heeft het hopelijk effect). Ik vind dat persoonlijk erger dan een vuistslag in m'n gezicht (want daar brengen ze m'n leven niet rechtstreeks mee in gevaar) en bij een vuistslag in het gezicht zou iedereen wel reageren denk ik.Het kan snel mislopen, ik kan hier makkelijk 20 artikels posten van extreme verkeersagressie, gaande van een bosmaaier, tot een ijzeren staaf, tot bewust aanrijden en vuurwapens. Ik zou toch proberen om dat allemaal wat te relativeren. Sinds ik sertraline neem trek ik mij dat allemaal minder aan.