Twee bizarre situaties gezien vandaag.
In Kortrijk wil ik het zebrapad oversteken, vanuit de andere kant komt er een man met een kind van een jaar of 4 aan de hand af. Bejaarde man stopt aan het zebrapad. Die man stapt het zebrapad op, net als ik, maar die kleine jongen wandelde blijkbaar te traag volgens de bejaarde, dus die vertrekt gewoon weer. Die vader heeft zijn kleine daar nog achteruitgetrokken en ik moest ook stoppen want stond al bijna halverwege het zebrapad. Gewoon ongeschikt in de auto imo.
De tweede ongeschikte was dan in Ieper. Ik sta
hier te wachten aan het rode verkeerslicht op de rechterrijstrook om rechtdoor te gaan, met nog 1 auto achter mij. Toen ik het licht naderde stond het al minstens een halve minuut op rood. Na een seconde of 10-15 wachten, komt er plots langs de linkerrijstrook een zilvergrijze Skoda met opvallende blauw-rode reclame van een firma (jammergenoeg naam vergeten) los door rood geknald. Die had enorm veel geluk dat het dwarsend verkeer wakker was. Gelukkig staan er daar werkende flitspalen voor roodrijders, die mogen ze toch ook even verplicht verlof geven.