De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hier in de gemeente rijdt de lokale dakwerker er mee maar dan in de groen-gouden kleurencombo en eerlijk ik vind het ook wel iets hebben. Het is eens iets anders dan de zoveelste X5 (wat ik ook wel een mooie SUV vind). Vind ik het DE mooiste, leukste? dat ook weer niet.
Idd, deze is tenminste 'anders'. De iX is pas een saaie bak.

Twee bizarre situaties gezien vandaag.

In Kortrijk wil ik het zebrapad oversteken, vanuit de andere kant komt er een man met een kind van een jaar of 4 aan de hand af. Bejaarde man stopt aan het zebrapad. Die man stapt het zebrapad op, net als ik, maar die kleine jongen wandelde blijkbaar te traag volgens de bejaarde, dus die vertrekt gewoon weer. Die vader heeft zijn kleine daar nog achteruitgetrokken en ik moest ook stoppen want stond al bijna halverwege het zebrapad. Gewoon ongeschikt in de auto imo.

De tweede ongeschikte was dan in Ieper. Ik sta hier te wachten aan het rode verkeerslicht op de rechterrijstrook om rechtdoor te gaan, met nog 1 auto achter mij. Toen ik het licht naderde stond het al minstens een halve minuut op rood. Na een seconde of 10-15 wachten, komt er plots langs de linkerrijstrook een zilvergrijze Skoda met opvallende blauw-rode reclame van een firma (jammergenoeg naam vergeten) los door rood geknald. Die had enorm veel geluk dat het dwarsend verkeer wakker was. Gelukkig staan er daar werkende flitspalen voor roodrijders, die mogen ze toch ook even verplicht verlof geven.

Weer ene die 6m voor het rode licht stopt en geduldig wacht tot het groen is. 6 beurten gaan voorbij, bij de 7de heeft ie het door.
Echt zulke mensen moeten per direct ontdaan worden van hun burgerrechten. :mad:

Twee bizarre situaties gezien vandaag.

In Kortrijk wil ik het zebrapad oversteken, vanuit de andere kant komt er een man met een kind van een jaar of 4 aan de hand af. Bejaarde man stopt aan het zebrapad. Die man stapt het zebrapad op, net als ik, maar die kleine jongen wandelde blijkbaar te traag volgens de bejaarde, dus die vertrekt gewoon weer. Die vader heeft zijn kleine daar nog achteruitgetrokken en ik moest ook stoppen want stond al bijna halverwege het zebrapad. Gewoon ongeschikt in de auto imo.

De tweede ongeschikte was dan in Ieper. Ik sta hier te wachten aan het rode verkeerslicht op de rechterrijstrook om rechtdoor te gaan, met nog 1 auto achter mij. Toen ik het licht naderde stond het al minstens een halve minuut op rood. Na een seconde of 10-15 wachten, komt er plots langs de linkerrijstrook een zilvergrijze Skoda met opvallende blauw-rode reclame van een firma (jammergenoeg naam vergeten) los door rood geknald. Die had enorm veel geluk dat het dwarsend verkeer wakker was. Gelukkig staan er daar werkende flitspalen voor roodrijders, die mogen ze toch ook even verplicht verlof geven.

Wait wut, flitspalen voor roodrijders? Roodlichtcamera’s?

Want ik zie op Google Maps enkel maar een “echte” flitspaal maar geen camera op de verkeerslichten (wat roodlichtcamera’s zijn dacht ik)?

Wait wut, flitspalen voor roodrijders? Roodlichtcamera’s?

Want ik zie op Google Maps enkel maar een “echte” flitspaal maar geen camera op de verkeerslichten (wat roodlichtcamera’s zijn dacht ik)?
Wat jij camera's op verkeerslichten noemt, zijn (vermoed ik) sensoren.
Roodlichtcamera's zijn gewoon flitspalen hoor.

Je kan het ook zien aan de lijnen in het zebrapad voorbij de stopstreep. Die meten snelheid en wanneer iemand door rood rijdt. De lijnen voor de stopstreep zijn de vervanging van die sensoren die je soms bovenop een verkeerslicht ziet.

Vanmorgen, oprit R8 Kortrijk hier. Op het einde van de oprit vooraleer de invoegstrook begint gaat dit naar 1 rijstrook. Voor mij rijdt een camion op die oprit die aan het punt komt waar het naar 1 rijstrook gaat. Ik kan die dus niet voorbij en trek niet te zwaar op. Clio achter mij plakt in mijn gat en steekt mij dan langs rechts voorbij, probeert dan eerst toch nog die camion in te halen en moet dan alles dichtgooien want uiteraard lukt dat niet meer.

Op de R8 haal ik in een treintje die camion in, hij blijft eerst achter die camion plakken want kan niet mee invoegen in het treintje (en no way dat ik hem ertussen laat na zijn debiele manoevre). Uiteindelijk perst hij hem dan toch nog voorbij de camion met alweer een zot manoevre.

Eénmaal op de E17 moet hij de afrit naar het ei nemen. Zit daar ook al in het gat van zijn voorligger te plakken en te fahren want die voorligger kan uiteraard op magische wijze sneller rijden dan zijn eigen voorligger hé. Uiteindelijk heeft die pipo 0,0 tijd gewonnen.

Ha ja, en in Aalbeke stond het alweer blok om 7u15. Tegenwoordig moet je om 5u of zo opstaan om nog ergens met manieren te geraken.

Eénmaal op de E17 moet hij de afrit naar het ei nemen. Zit daar ook al in het gat van zijn voorligger te plakken en te fahren want die voorligger kan uiteraard op magische wijze sneller rijden dan zijn eigen voorligger hé. Uiteindelijk heeft die pipo 0,0 tijd gewonnen.
Amai, ma dat snap ik dus nooit hé. Mensen die gatplakken en fahren terwijl ge niet sneller kunt door een voorligger. Die mannen zien dat toch?

Kga dan soms opzij met het gedacht 'ziet dan zelf maar'. Om er dan achter in te voegen en zelf wat te fahren.

Loemperikken.

Amai, ma dat snap ik dus nooit hé. Mensen die gatplakken en fahren terwijl ge niet sneller kunt door een voorligger. Die mannen zien dat toch?

Kga dan soms opzij met het gedacht 'ziet dan zelf maar'. Om er dan achter in te voegen en zelf wat te fahren.

Loemperikken.
Dat soort mensen ziet ge op een tweevaksautostrade ook dikwijls ineens naar rechts schieten in de hoop van nog wat auto's op het linkervak in te halen, om dan gewoon hopeloos vast te zitten achter de camion die daar 10 meter verder rijdt. Is het domheid of blindheid, of beide, geen idee.
En dan nog compleet opgefokt geraken wanneer je die er (uiteraard) niet tussenlaat in het treintje op het linkervak.

Waar ik woon zijn veel kleine baantjes waar je net wel/niet elkaar kunt passeren en ook enkele waar er wel plaats is maar veel wagens geparkeerd staan.
Hoeveel keer het niet gebeurt dat ik achter een wagen stop, of wacht waar plaats is, om dan de tegenligger enkele seconden later hetzelfde te zien doen. Wat gaat dan om in die hun hoofd? Ah, die wacht om mij door te laten maar ik wil liever wachten...

Regelmatig ook dat de tegenligger dan wel doorrijdt maar plots extreem traag gaat rijden.

Gelukkig staan er daar werkende flitspalen voor roodrijders, die mogen ze toch ook even verplicht verlof geven.
Zeker dat er een camera in de flitspaal zat? Het grootste deel van de flitspalen (en zeker de oudere) aan lichten zijn leeg. Vroeger was het vaak dat er per kruispunt met flitspalen één flitspaal was waar een camera inzat, maar de laatste tijd is dat precies ook niet meer het geval. De kans dat je een boete krijgt door een flitspaal wanneer je door het rood rijdt is alleszins véél kleiner dan veel mensen denken.

Zeker dat er een camera in de flitspaal zat? Het grootste deel van de flitspalen (en zeker de oudere) aan lichten zijn leeg. Vroeger was het vaak dat er per kruispunt met flitspalen één flitspaal was waar een camera inzat, maar de laatste tijd is dat precies ook niet meer het geval. De kans dat je een boete krijgt door een flitspaal wanneer je door het rood rijdt is alleszins véél kleiner dan veel mensen denken.
Daar zit er 95% zeker een in. In dat flitsgroepje van de Westhoek zie je die specifieke paal net niet wekelijks passeren omdat ze het "rolleke" aant vervangen zijn. Is ook een van de gevaarlijkste kruispunten van de regio tijdens de spits.
Dat verhaal wat jij vertelt, heb ik ook al regelmatig gehoord, maar geen idee of dat effectief zo is. @Str8_6 gaat dat misschien kunnen ontkennen of bevestigen?

Daar zit er 95% zeker een in. In dat flitsgroepje van de Westhoek zie je die specifieke paal net niet wekelijks passeren omdat ze het "rolleke" aant vervangen zijn.
Daar gebruiken ze geen rollekes meer voor, zijn allemaal digitaal. Die rollekes zijn nergens meer te verkrijgen. Dan zijn ze ofwel de camera aan het plaatsen, ofwel aan het wegnemen om in een andere flitspaal te steken. Er zijn véél meer flitspalen dan camera's dus die camera's gaan van flitspaal naar flitspaal.

Dat verhaal wat jij vertelt, heb ik ook al regelmatig gehoord, maar geen idee of dat effectief zo is. @Str8_6 gaat dat misschien kunnen ontkennen of bevestigen?
Kan je eenvoudig zelf nakijken door de oudere flitscamera's onderweg te bekijken. Als je geen camera ziet zitten achter het glas, zal die je ook niet kunnen flitsen. Bij de nieuwere is het niet altijd zo eenvoudig te zien.

Kan je eenvoudig zelf nakijken door de oudere flitscamera's onderweg te bekijken. Als je geen camera ziet zitten achter het glas, zal die je ook niet kunnen flitsen. Bij de nieuwere is het niet altijd zo eenvoudig te zien.
'k Zal er eens op letten, ik passeer die specifieke paal 4x per week.

In Portugal heb je zelfs plaatsen die enkel voor vrouwen bedoeld zijn.
In Duitsland ook. Net aan de grens met Nederland langs de snelweg. Ik had destijds nog last van een gebroken voet, mij daar dus ook gewoon mooi gezet zodat ik dichter bij de ingang stond. Begonnen daar wel mensen tegen me te klagen, ach ja.

In Duitsland ook. Net aan de grens met Nederland langs de snelweg. Ik had destijds nog last van een gebroken voet, mij daar dus ook gewoon mooi gezet zodat ik dichter bij de ingang stond. Begonnen daar wel mensen tegen me te klagen, ach ja.
Serieus? :p Ja, Duitsers staan nu wel bekend om regels nauwgezet op te volgen zonder er verder over na te denken. Bij mij heeft er alleszins nog nooit iemand over geklaagd. Ik kijk uit naar het moment dat iemand mij terechtwijst wanneer ik op zo'n plek parkeer, kan best een interessante discussie worden! 😁

Serieus? :p Ja, Duitsers staan nu wel bekend om regels nauwgezet op te volgen zonder er verder over na te denken. Bij mij heeft er alleszins nog nooit iemand over geklaagd. Ik kijk uit naar het moment dat iemand mij terechtwijst wanneer ik op zo'n plek parkeer, kan best een interessante discussie worden! 😁
Yup, was nu ook wel een groep van 5 jongere gasten. Die moedigen mekaar al sneller aan. Ach ja.

Terug
Bovenaan