De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

De politie mag uiteraard optreden op privéparkings. Anders zou een gehandicaptenplaats puur voor de show zijn.
Soms wel, soms niet. Ik vind het een (Belgische) klucht. Tenzij ik ergens iets heb gemist?

En dan zou de parkeerplaats eigenlijk nog reglementair moeten zijn, nl een bord met daarop een P en (als onderbord) een rolstoel. Enkel een rolstoel op de grond schilderen, is afaik niet geldig.

Voor alle duidelijkheid: zelf zal ik daar nooit parkeren.

De politie mag uiteraard optreden op privéparkings. Anders zou een gehandicaptenplaats puur voor de show zijn.
Afaik, als een handicaptenplek ingenomen is door iemand die geen handicap heeft en ook geen handicapsticker op zijn auto heeft plakken, moet de benadeelde dit aan de winkel waaraan die parking verbonden is, melden. En de winkel, die dus eigenaar is van die parking, kan dan de politie contacteren.

Ik weet dat dit in Amerika zo is, zag er deze week nog een filmpje van, en ik vermoed dat het ook zo werkt in ons landje.

Zaterdag dus de Vlaming trekt massaal op pad met zijn remorque-ske. Verstand is precies vooral thuisgebleven. Rij met de moto op de N74 (autoweg, 120km/u) richting Hasselt. Plots zie ik verder op wat sketchy objecten op de baan liggen. Ga dus al van het gas en moet uiteindelijk bijna tot stilstand afremmen om niet tegen de grond te gaan. Op beide rijstroken lagen een hoop isolatieplaten in stukken gebroken. Levensgevaarlijk.

Paar 100m verder, staat een brave vlaming met zijn remorque-ske aan de kant om op het gemakske de resterende platen die niet waren gaan vliegen over te laden in zijn auto. Hoe krijg je het nu in godsnaam in uw hoofd om tegen 120km/u gaan liggen rijden met losliggende isolatieplaten in uw remorque-ske?
Je weet niet dat die 120 reed ;)

Het probleem met isolatie platen, is dat die lift geven en meestal slecht worden vastgemaakt met 1 koord waardoor die gewoon breken.

Ik heb al evengoed aannemers met een losliggende kruiwagen op de remork zie rijden eigenlijk

Tja , nu wel al een tijdje geleden maar zo nog eens een vliegend wiel van een kruiwagen tegen gekomen op de snelweg en een deksel van zo een plastieken vuilbak ….ge ziet dat afkomen en ge kunt niet weg …

Ik heb vooral confrontaties met andere zwakke weggebruikers. Vandaag weer 3 fietsers die tegen de richting reden waarbij een koppel van in de 60 op de ebike. Ik blijf gewoon in het midden van het pad rijden (waarom zou ik moven?). De man passeert mij, begint die vrouw op mij te roepen "opgepast, opgepast". Dan kan ik me ook niet meer inhouden om haar duidelijk te maken wat een achterlijk **** ze is.

Het is werkelijk dagelijks dezelfde miserie. Tot er eens eentje tegen mijn elleboog rijdt en in het opkomende verkeer belandt. Het zij zo. Ik ga me er echt niet voor aanpassen.
Stoer. Akkoord dat je je niet van het fietspad moet laten duwen in zo'n gevallen, dat zou ik ook niet laten gebeuren. Maar allicht kon je elkaar makkelijk passeren moest je gewoon een beetje aan de kant van het pad gaan rijden? Roep eventueel eens dat het u niet aanstaat maar laat het daarbij? Ga je dan trots zijn op je grote gelijk als die onder een auto ligt?
Op sommige plaatsen kan je met even in de tegenrichting rijden een dubbele gevaarlijke oversteekbeweging vermijden, op voorwaarde dat er geen zijstraten zijn zodat je dwarsend verkeer verrast. Op een fiets is er iets meer ruimte voor 'leven en laten leven' dan in een voertuig van 2 ton aan hoge snelheden.

Druk kruispunt aan de Weba in Gent. Omwille van voorbereiding op wegenwerken is net na het kruispunt het rechtervak afgesloten. Om de capaciteit van de verkeerslichten te bewaren hebben ze het rechtervak net voor de lichten opengehouden, zodat je dan net na de lichten kan ritsen en zo de doorstroming iet of wat op peil blijft.
Da's natuurlijk zonder de achterlijkheid van de gemiddelde Vlaming gerekend, die nu vanaf het voorgaande rond punt enkel het linkervak gebruikt. De foto is verouderd, er is nu een uitstulping van het voetpad zodat er begonnen wordt met 1 strook maar het worden er snel terug twee. Ook al staat het volledig blok inclusief het rond punt, allemaal op het linkervak blijven staan en hardnekkig weigeren de rechterstrook te gebruiken. Als gevolg de capaciteit van de verkeerslichten gehalveerd en een mega fileterugslag tot ver voor het rond punt zodat ook mensen die niet die richting uitmoeten vaststaan.

Als die file in de buurt dan eens het gespreksonderwerp is, begint iedereen steeds over die 'asociale eikels die iedereen voorbijknallen op de rechterstrook en er dan terug tussen willen'. Echt, arm arm Vlaanderen 😥
Het rechtervak (na het rond punt) is ook een busstrook en ik denk dat er velen daardoor niet naar rechts gaan en dus links blijven staan.

@Letsken Waarom zou ik vlak langs geparkeerde auto's gaan rijden omdat iemand anders spookrijdt? Als iemand daar zijn deur openzwaait ben ik de klos. En als ik op een deur rij zal die spookrijder zich 9 vd 10 uit de voeten maken, daar moeten we niet naïef in zijn.
Fietsers die op een deur rijden, in het verkeer belanden en sterven, dat gebeurt vrij regelmatig hoor. Bij die statistiek wil ik niet terechtkomen.

Sommige proberen u naar de kant van de rijbaan te duwen. Als je tegen de richting wil rijden moet jij maar op het randje gaan rijden terwijl een vrachtwagen tegen 70 per uur passeert. Op een steenweg met zo'n smal moordstrookje ga ik echt niet tegen de volle witte lijn rijden met mijn rug naar het verkeer.

Ik kies voor mij eigen veiligheid. Als anderen dat niet kunnen verdragen moeten ze zich misschien gewoon aan de verkeersregels houden.

@Letsken Waarom zou ik vlak langs geparkeerde auto's gaan rijden omdat iemand anders spookrijdt? Als iemand daar zijn deur openzwaait ben ik de klos. En als ik op een deur rij zal die spookrijder zich 9 vd 10 uit de voeten maken, daar moeten we niet naïef in zijn.
Fietsers die op een deur rijden, in het verkeer belanden en sterven, dat gebeurt vrij regelmatig hoor. Bij die statistiek wil ik niet terechtkomen.

Sommige proberen u naar de kant van de rijbaan te duwen. Als je tegen de richting wil rijden moet jij maar op het randje gaan rijden terwijl een vrachtwagen tegen 70 per uur passeert. Op een steenweg met zo'n smal moordstrookje ga ik echt niet tegen de volle witte lijn rijden met mijn rug naar het verkeer.

Ik kies voor mij eigen veiligheid. Als anderen dat niet kunnen verdragen moeten ze zich misschien gewoon aan de verkeersregels houden.
Ik heb zo eens wiel tegen wiel gestaan met iemand die de verkeerde kant de brug af kwam gereden terwijl ik mijn zoon de brug aan het opduwen was. Fietspad net 2 fietsen breed, betonblokken links en railing rechts. Die is kunnen omdraaien en terug omhoog rijden want ik wou naast mijne zoon blijven fietsen :biglaugh:.

Ik ben wel ni mee. Zo rechts mogelijk is toch net het verst weg van de auto's?

Ik ben wel ni mee. Zo rechts mogelijk is toch net het verst weg van de auto's?
Dat hangt van plaats tot plaats af he. Het is ook vaak rijbaan, fietspad, parkeerplaatsen. Dus daar rechts rijden zit je aan de kant van de bestuurderszijde. Ik passeer daar 's morgens ook op het uur dat veel mensen naar het werk vertrekken. In de auto gestapt, oei nog iets vergeten ... flats hun deur open.

0fPGvyy.jpeg

icegif-1688.gif

Deze morgen binnen bebouwde kom ingehaald geweest door een aftandse Alfa, een meter of 100 voor zo'n matrixbord dat je snelheid aangeeft. In knipperend rode cijfers: 95 :wtf:
Hoewel het hoogstwaarschijnlijk een topchauffeur betrof die zelf zijn regels mag bedenken, reed hij dan een paar km verder buiten bebouwde kom zo langzaam dat ik hem opnieuw kon inhalen. Wat voor belachelijk figuur ben je dan?

1u onderweg om op het werk te geraken laatste weken.
Vóór de zomervakantie was dat 40-50m max. Nu ineens een uur. Zure om terug op te starten verdekke.

Deze morgen binnen bebouwde kom ingehaald geweest door een aftandse Alfa, een meter of 100 voor zo'n matrixbord dat je snelheid aangeeft. In knipperend rode cijfers: 95 :wtf:
Hoewel het hoogstwaarschijnlijk een topchauffeur betrof die zelf zijn regels mag bedenken, reed hij dan een paar km verder buiten bebouwde kom zo langzaam dat ik hem opnieuw kon inhalen. Wat voor belachelijk figuur ben je dan?
Misschien kwam er stinkende rook uit uw pijp? :fingerguns:

Bromfietsen klasse B op het jaagpad. Mijn moment van rust en bezinning om de vijf minuten verstoord door een sputterend en pruttelend marginaal brommertje, veelal met sujet erop die een zak van den aldi tussen de benen gedraaid heeft.

Het andere uiterste zijn dan de hippe speedelecvogels die aan 45/h voorbij komen afgestormd.

Fietsers die op een al redelijk smalle 2-richtingsbaan met afgelijnde fietspaden toch persé met 2 of 3 (!) naast elkaar moeten rijden zodat auto's aan een slakkegang achter hen moeten blijven zolang er tegenliggers zijn. Dat is weer gevaarlijke situaties veroorzaken waar dat totaal niet nodig is.
Nog irritanter als het al een extra breed fietspad is waar ze eigenlijk gerust met 2 naast elkaar kunnen rijden zonder op de rijbaan te rijden.

Bromfietsen klasse B op het jaagpad. Mijn moment van rust en bezinning om de vijf minuten verstoord door een sputterend en pruttelend marginaal brommertje, veelal met sujet erop die een zak van den aldi tussen de benen gedraaid heeft.
Waar ze in principe niet mogen rijden.

Het andere uiterste zijn dan de hippe speedelecvogels die aan 45/h voorbij komen afgestormd.
Waar ze maar max 30 km/u mogen rijden.

Terug
Bovenaan