De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Voeg daar ook maar pedelecs in een zone 30 en fietsstraat aan toe.
Fietsstraat aan de school van de 2 kleinsten, dat is een kleuterschool, dus veel kleine kindjes daar op de fiets. 't is dan echt geen goed idee om die vol aan 45 voorbij te willen knallen want er kan altijd iets onverwachts gebeuren.

Voeg daar ook maar pedelecs in een zone 30 en fietsstraat aan toe.
Fietsstraat aan de school van de 2 kleinsten, dat is een kleuterschool, dus veel kleine kindjes daar op de fiets. 't is dan echt geen goed idee om die vol aan 45 voorbij te willen knallen want er kan altijd iets onverwachts gebeuren.

Pedelecs zijn imo nog te nieuw in het straatbeeld, met ook veel nieuwe bestuurders. Zo een pedelec voelt echt aan alsof je hem goed onder controle hebt. Je merkt dit pas voor het eerst als je voorwiel eventjes schuift aan 40/u, daarna besef je wel hoeveel verder je ligt als je ermee valt.

Nu jah, ik heb nooit kinderen voorbij geknald met auto/pedelec want die vertrouw ik voor geen haar in het verkeer. Maar vroeger kon ik toch ook vlotjes inhalen (niet rakelings op smalle plaatsen), tot ik bovenstaande eens meemaakte (pink staat 1j later nog steeds niet recht, zal wsl levenslang een reminder zijn)...

Met de speedpedelec op de baan in een zone 50. Hoeveel keer ge geen claxons/ gebaren naar uwe kop krijgt omdat ge niet op het fietspad rijdt.

1 ik mag op de weg rijden, deal with it
2 dat fietspad is te smal om in te halen, er lopen voetgangers op en er staat wel om de 50 meter een auto op geparkeerd.

Ooit ga ik nog iets aan de hand hebben daar, want ik verschiet we elke keer van de claxons

Met de speedpedelec op de baan in een zone 50. Hoeveel keer ge geen claxons/ gebaren naar uwe kop krijgt omdat ge niet op het fietspad rijdt.

1 ik mag op de weg rijden, deal with it
2 dat fietspad is te smal om in te halen, er lopen voetgangers op en er staat wel om de 50 meter een auto op geparkeerd.

Ooit ga ik nog iets aan de hand hebben daar, want ik verschiet we elke keer van de claxons
Heb je geen GoPro of iets? Als er dan eens iets serieus voorvalt heb je toch nog beelden er van.

Nog eens met de auto naar het werk en weet meteen weer wrm ik dat haat.

In 2 baantjes in de buurt die vrij bochtig zijn en de ene kant altijd volgeparkeerd staat. Als er een tegenligger uit de bocht komt moet je geluk hebben dat er net een opening is, of rekenen op de goodwill van de tegenligger om je tot aan het volgende gat te laten rijden.
2x een vies gezicht en gebaren terwijl ik nooit kon zien dat er iemand afkomt.

Dan nog een koppel dat kijkt om over te steken, mij zien afkomen op 20 meter, en dan toch op het gemak oversteekt terwijl er achter mij geen auto te bespeuren valt :crazy:

Dan nog wat met de armen staan wapperen alsof ik de zot ben omdat ik eens kort op mijn tuuter duw.

Vanochtend iemand die komende vanuit centrum Bornem die naar rechts de N16 oprijdt. Ik kom van de overkant de N16 op. Die andere zet zich op de N16 meteen op het linkse rijvak. Ik ga gewoon rechts rijden en denk dat die dan ook wel terug rechts gaat rijden. Maar nee, links blijven rijden aan ca. 70 km/u waar je 90 mag. Na tientallen meters was ik het wat beu en ben ze gewoon langs rechts gepasseerd. Die heeft dat een goeie 3 km volgehouden tot het tweede volgende kruispunt waar ze de N16 weer af moest naar links.
Ik heb in mijn spiegels regelmatig achterliggers zien faren maar die had gewoon niks, niks door hoe die alles ophield.

Ik heb zo eens een lijnbus gezien die naar het tegenovergestelde baanvak uitweek omdat hij vond dat een speedelec daar niet mocht rijden. Die fietser moest echt alles dichtsmijten en op het fietspad springen of ze waren frontaal op elkaar gereden. Die bestuurder van de lijnbus had het er duidelijk voor over.

70 km/u baan, achter een voorligger aan +/- 60km/u.

Tegenrichting vrij druk, ik blijf er achter aan zijn gezapig tempo.
Ik zie al in de verte achter mij een amulance prioritair aankomen en zet me aan de kant wanneer die op een 100m nadert.
Voorligger blijft gewoon rijden, ambulance moet inhouden en wachten op een moment om voorbij te steken (wegens vele tegenliggers).

Wanneer de ambulance einderlijk voorbij kan en voor de slak invoegt...... gooit hij alles dicht en gaat aan de kant staan.
Waar zitten uw gedachten dan :thinking:

Laatst bewerkt:
Linksplakker aan ~110 km/u op het linkervak (van de 3 vakken). Gaat uiteindelijk helemaal naar rechts om een afrit te nemen, blijkt het een vrouw te zijn die tijdens het rijden haar oog make-up aan het doen is.
Je zou op de duur gaan hopen dat die eens hard moet remmen en dat oogpotlood zeer letterlijk een oogpotlood wordt :mad: Lobotomie door een oogpotlood, maar dan moeten ze eerst nog hersens krijgen...

Vanochtend vertrokken om de jongste naar school te voeren.

Ongeveer 200m van ons huis sla ik een weg in, 2,5km lang zonder zijstraten.
Na 2,3km, net voor een overweg staan plots hekkens met een verbodsbord C1 met onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer. Maar de hekkens staan over de volledige breedte dus onmogelijk te passeren. Voorbij die overweg zijn de pipo's van Fiberklaar de bermen aan het opensmijten. (Hebben ze daar 4 maand geleden ook al gedaan).

Dus die laatste 200m kon/mocht ik niet door en ik moest dus terugkeren. 5km voor niets gereden dus.
(Waar zou ik dat eigenlijk evt kunnen melden dat ze hier aan het kruispunt, dus aan het begin van die straat, borden moeten zetten dat je er verder niet door kan?)

Dan via de drukke "Grote steenweg" (1x1) waar een grote camionette met lange aanhangwagen een volledig rijvak versperde omdat ze de haagjes tussen rijbaan en fietspad aan het snoeien waren. Slim om dat midden in de spits te doen aangezien iedereen moest wachten op een gat tussen de stroom tegenliggers.

Daar net voor ben dan maar ik links door een woonwijk gereden om zo langs binnen verder te gaan.
Kom ik wat verder in een straat richting een kleuter/lagere school (via m'n normale route kom ik uit in dezelfde straat net voorbij dat schooltje) en hang ik als 6e auto achter een papa die heel traag naast z'n kleutertje fietst. (Hier geen problemen mee voor alle duidelijkheid). Veel tegenliggers, fietsers, kindjes,... en ook te smal om veilig te kunnen inhalen dus we blijven er allemaal mooi rustig achter.
Eens voorbij die school plots niemand voor mij. In hou me nog even aan de 30, tot er plots een 50/60-jarige vrouw vanuit een parkeerplaats zich zonder kijken vlak voor mij de baan schiet en tergend traag optrekt. Ik moest remmen om niet tegen haar te rijden. Had het geen zone 30 geweest, ik had er tegen gezeten. Mevrouw blijft de hele bebouwde kom 30 rijden en vanaf we 70 mogen blijft ze schommelen tussen 45-55.
Vrij bochtige straat dus niet veilig om in te halen. Van zodra ik een recht stuk had ga ik haar voorbij en kijk ik even in haar richting. Doet ze teken dat ik zot ben en eens er voorbij nog eens fahren naar mij. (Op zo een moment wil ik echt stoppen, uitstappen en vragen wat er in godsnaam in haar hoofd omgaat. Waarom zij iemand berispt terwijl zij diegene is die zich blind voor iemand schiet en dan meer dan 20km/h onder de toegelaten snelheid blijft verder tuffen zonder enige reden).

Uiteindelijk aan de school toegekomen en me tegen alle fatsoen in knal voor de oprit (oprit naar de parking, schoolpoort is daar achteraan) gezet waar zoonlief uit de auto gesprongen is en zich nog net voor de leraar die helpt oversteken kon schieten om de school binnen te gaan.

Ideale mood om een werkdag te starten...

Ik was zo vriendelijk te stoppen voor een zebrapad om een man en vrouw te laten oversteken. Ik stond dus stil. Begint die man plots op mijn motorkap te slaan en begint ie ineens luidop te brullen dat ik geen respect heb voor de zwakke weggebruiker en dat ik moet stoppen voor hem en vrouwlief. :unsure:

Meneer heeft dementie of zo? Ik weet echt niet wat zijn bedoeling was ..

Sinds de vakantieperiode voorbij is, zijn mensen precies vergeten hoe ze moeten rijden. Op de E19 zoveel mensen die heel nonchalant en traag zonder pinken naar een ander baanvak gaan.
Op een manier dat ik niet kan inschatten of ze nu gewoon niet binnen de lijnen kunnen blijven, of dat ze een manoeuvre aan het doen zijn.
Als ge dan toetert maken ze nog is van hun tak ook. Debielen.

Ik was zo vriendelijk te stoppen voor een zebrapad om een man en vrouw te laten oversteken. Ik stond dus stil. Begint die man plots op mijn motorkap te slaan en begint ie ineens luidop te brullen dat ik geen respect heb voor de zwakke weggebruiker en dat ik moet stoppen voor hem en vrouwlief. :unsure:

Meneer heeft dementie of zo? Ik weet echt niet wat zijn bedoeling was ..
Niet uitgestapt en wat uitleg gaan vragen?

Hier in de gemeente zijn er heel wat fietsstraten bijgekomen, vooral rond scholen. Maar als je op zondag dan in zo'n straat rijdt, die breed genoeg is voor twee kruisende wagens maar met eenrichtingsverkeer, en er fietst een oud vrouwtje voor je helemaal rechts...ja dan vraag je je toch eens af waarmee we bezig zijn.

Er bestaan toch veel ongeduldige onnozelaars in België. Bumperkleven, faren gebruiken als het niet rap genoeg gaat en als ze het kunnen steken ze nog rap langs rechts voorbij om toch iets sneller op hun bestemming te geraken.

Dan heb je nog die fietsstraten aan de kust...
Heel leuk als je daar achter billenkarren terecht komt die 'rijden' (zwalpen) tegen 10km/u
En nog leuker sinds de laatste trajectaanpassing van de Lijn want nu moet er ook nog een bus door die straat :oops:

Typisch zo'n goedbedoelde maatregel die zijn doel volledig voorbij schiet en eigenlijk alleen maar voor extra frustratie zorgt.
Voorbij het volgende kruispunt is het nl. gedaan met de fietsstraat maar is de weg even breed en is er nog steeds geen fietspad... En vanaf daar gaat iedereen die zijn kas zat op te fretten dan uiteraard vol op het gas...

Motard die gisteren op een drukke weg nog wat sneller moest rijden dan toegelaten en persé nog even moest showen dat hij op achterwiel alleen kon rijden.
Bij dat soort mensen hoop ik echt dat ze een keer tegen de grond kwakken (zonder andere mensen mee in het ongeval te betrekken).

Niet uitgestapt en wat uitleg gaan vragen?
Zo'n figuren probeer ik zoveel mogelijk te negeren. Als ik al zou reageren dan zou het eerder mijn voetje op de gaspedaal en ...
Neen ik zou dit dus niet doen maar als je per ongeluk de 'verkeerde' tegenkomt dan .. dus wat die kerel bezielde .. geen idee.

Terug
Bovenaan