Vanochtend vertrokken om de jongste naar school te voeren.
Ongeveer 200m van ons huis sla ik een weg in, 2,5km lang zonder zijstraten.
Na 2,3km, net voor een overweg staan plots hekkens met een verbodsbord C1 met onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer. Maar de hekkens staan over de volledige breedte dus onmogelijk te passeren. Voorbij die overweg zijn de pipo's van Fiberklaar de bermen aan het opensmijten. (Hebben ze daar 4 maand geleden ook al gedaan).
Dus die laatste 200m kon/mocht ik niet door en ik moest dus terugkeren. 5km voor niets gereden dus.
(Waar zou ik dat eigenlijk evt kunnen melden dat ze hier aan het kruispunt, dus aan het begin van die straat, borden moeten zetten dat je er verder niet door kan?)
Dan via de drukke "Grote steenweg" (1x1) waar een grote camionette met lange aanhangwagen een volledig rijvak versperde omdat ze de haagjes tussen rijbaan en fietspad aan het snoeien waren. Slim om dat midden in de spits te doen aangezien iedereen moest wachten op een gat tussen de stroom tegenliggers.
Daar net voor ben dan maar ik links door een woonwijk gereden om zo langs binnen verder te gaan.
Kom ik wat verder in een straat richting een kleuter/lagere school (via m'n normale route kom ik uit in dezelfde straat net voorbij dat schooltje) en hang ik als 6e auto achter een papa die heel traag naast z'n kleutertje fietst. (Hier geen problemen mee voor alle duidelijkheid). Veel tegenliggers, fietsers, kindjes,... en ook te smal om veilig te kunnen inhalen dus we blijven er allemaal mooi rustig achter.
Eens voorbij die school plots niemand voor mij. In hou me nog even aan de 30, tot er plots een 50/60-jarige vrouw vanuit een parkeerplaats zich zonder kijken vlak voor mij de baan schiet en tergend traag optrekt. Ik moest remmen om niet tegen haar te rijden. Had het geen zone 30 geweest, ik had er tegen gezeten. Mevrouw blijft de hele bebouwde kom 30 rijden en vanaf we 70 mogen blijft ze schommelen tussen 45-55.
Vrij bochtige straat dus niet veilig om in te halen. Van zodra ik een recht stuk had ga ik haar voorbij en kijk ik even in haar richting. Doet ze teken dat ik zot ben en eens er voorbij nog eens fahren naar mij. (Op zo een moment wil ik echt stoppen, uitstappen en vragen wat er in godsnaam in haar hoofd omgaat. Waarom zij iemand berispt terwijl zij diegene is die zich blind voor iemand schiet en dan meer dan 20km/h onder de toegelaten snelheid blijft verder tuffen zonder enige reden).
Uiteindelijk aan de school toegekomen en me tegen alle fatsoen in knal voor de oprit (oprit naar de parking, schoolpoort is daar achteraan) gezet waar zoonlief uit de auto gesprongen is en zich nog net voor de leraar die helpt oversteken kon schieten om de school binnen te gaan.
Ideale mood om een werkdag te starten...