De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Die situatie aan het kruispunt Sint-Kristoffelstraat-Pastoor Wackensstraat ziet er inderdaad gewoon correct uit.

Echter heb ik even verderop precies wel nog een afwijkende situatie gevonden, namelijk aan het kruispunt Sint-Kristoffelstraat-Pastoor de Vosstraat (het zuidelijke van de twee kruispunten van deze straten):

Komende van de Sint-Kristoffelstraat, zijn er wel haaientanden op de weg geschilderd, maar ontbreekt de omgekeerde driehoek (bord B1). Deze situatie lijkt mij dus ook niet helemaal in orde te zijn (het bord B15 in de Pastoor de Vosstraat staat er wel, maar nogal ver voor het kruispunt).
Dat bord staat daar wel, maar bijna op 100m voor die weg, bizar hé...
link

You tell me, ik heb een andere view als je van links of van rechts komt (staat ook andere datum bij). Idem voor de tegenoverliggende straat trouwens (Marktwegel links/rechts). Het speelt ook gene rol, mijn punt is dat heel die straat onlogisch is.

@MrCipo laat hier eens weten wat het uiteindelijk wordt en vooral hoe lang het duurt...
Vreemd, bij mij is het beiden mei 2023. :p
Misschien dat je net toevallig op dat ene oude beeld zat dat je soms nog hebt bij google maps?

Dat bord staat daar wel, maar bijna op 100m voor die weg, bizar hé...
link
Dus voorrang verlenen als die mens zijn oprit afrijdt he. :unsure:

Edit: een seconde te traag. :(

Dat bord dat zo ver staat zou eigenlijk een onderbord moeten hebben dat er binnen 100m (wilde gok) een voorrangsbord komt. Zit daar idd een en ander niet goed.

Er zit eigenlijk overal veel niet goed hoor, hier weet ik twee plekken waar men voorrangsborden vergeten te zetten is in de zijstraat, maar er een B9 staat op de hoofdweg. Als er daar ooit iets gebeurt, vraag ik me af wie dan de schuldige is. De wegbeheerder?
Ik heb beiden ook gemeld, het zijn twee verschillende gemeentes en beiden hadden dezelfde uitleg: de hoofdweg is een provinciale weg, de zijstraat een gemeentelijke weg. Dus ze steken de fout uiteraard op de ander.

En nu we toch bezig zijn.
Hier staat ook een heel vreemd bord "voorrang van rechts".
Maar waaraan moet je voorrang geven hier??
link

Edit: op die veldwegel dus?

Als je naar links gaat: Opnamedatum afbeelding: juni 2019 (huis op de hoek staat er nog niet)
Naar rechts: mei 2023 😆

Veel kans dat deze aardeweg een officiële weg is: https://www.google.be/maps/@50.9301...yqwGA!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

Zonder bord zou die dus geen voorrang hebben (aardeweg is ondergeschikt), nu plots wel. Bizar.
Nu heeft de bestuurder die komt uit die aardeweg toch ook geen voorrang? Er staat op het eerste gezicht geen verkeersbord (B17) in die aardeweg.

Art. 12.3.1
"...
De bestuurder moet evenwel voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die hij oprijdt:
...
b) wanneer hij uit een aardeweg of een pad op een openbare weg met een rijbaan komt."

Nu heeft de bestuurder die komt uit die aardeweg toch ook geen voorrang? Er staat op het eerste gezicht geen verkeersbord (B17) in die aardeweg.

Art. 12.3.1
"...
De bestuurder moet evenwel voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die hij oprijdt:
...
b) wanneer hij uit een aardeweg of een pad op een openbare weg met een rijbaan komt."
Een bord gaat boven de regel he.

Over bizarre voorrangen van rechts gesproken. Op de baan van Leest naar Hombeek (regio Mechelen), is er ook zo'n 70-baan waar er ineens out of nowhere een voorrang van rechts bord staat voor een weggetje (waar ik nog nooit iemand heb zien uit rijden btw). Makes no sense?

Over bizarre voorrangen van rechts gesproken. Op de baan van Leest naar Hombeek (regio Mechelen), is er ook zo'n 70-baan waar er ineens out of nowhere een voorrang van rechts bord staat voor een weggetje (waar ik nog nooit iemand heb zien uit rijden btw). Makes no sense?
Vooral niet omdat er op het eind van de zijstraat rechts een bord B1 staat (al lijkt Streetview een mix van oude (uit 2010) en nieuwe (2024) foto's te geven): https://www.google.com/maps/@51.0224241,4.4287024,3a,75y,56.27h,81.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3WAyCXx2kcdi__Rb7ZrDZg!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDgyMS4wIKXMDSoASAFQAw==

Zal de straat zijn waar Bart Somers woont? :hurrr:

Nee, als je van wat verder kijkt is het geüpdatet met een foto van vorige maand zelfs nog maar. Daar is het bord weg:

Lokale baan waar ik regelmatig rij en waar ik links moet afslaan om naar huis te kunnen rijden. Ongeduldige achterliggers vinden er niets beter op dan me voorbij te steken via het fietspad (!) dan even te wachten tot ik ben afgeslagen. Ik kan dat moeilijk vatten.
Zolang er geen fietsers aankomen, lijkt me dat toch geen probleem? Oké, het mag niet, maar het is niet dat iemand er last van heeft. Zo moeilijk vind ik dat niet te vatten aangezien het geen gevaar oplevert.

Zolang er geen fietsers aankomen, lijkt me dat toch geen probleem? Oké, het mag niet, maar het is niet dat iemand er last van heeft. Zo moeilijk vind ik dat niet te vatten aangezien het geen gevaar oplevert.
In 't vervolg dan best ook niet meer klagen over wielertoeristen op de rijbaan.

Geen gevaar is altijd relatief eh, het is in een bocht en mensen die hun oprit verlaten verwachten geen zot die met zijn auto 3 seconden wil winnen door over het fietspad te rijden. Er is een reden dat het niet mag.

Als ik door het rood rij en niemand is op de baan heeft ook niemand daar last van.

Terug
Bovenaan