De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Maar dan maak je zelf een overtreding. :unsure:
Aangezien die vrachtwagenchauffeurs niet beboet worden, ben ik zeker dat ik ook niet beboet zal worden. En hij lokt het uit.
Is zoals rechts voorbijsteken van linksplakkers. Doe ik ook gewoon, want elke agent met wat verkeersinzicht zal de linksplakker beboeten aangezien die de veroorzaker is.

Aangezien die vrachtwagenchauffeurs niet beboet worden, ben ik zeker dat ik ook niet beboet zal worden. En hij lokt het uit.
Bwa, uitlokken precies ...
Nu, ze worden wel degelijk beboet, verschillende collega's geweten die het vlaggen hadden hoor. Maar net zoals bij alcohol, moet je als overtreder de pech hebben dat er net een agent het ziet, of er net controle is.

Voor dat onnodig claxonneren gaan ze u in zo'n geval hoogstwaarschijnlijk idd niet bekeuren natuurlijk, 't was ook maar een kwinkslag.

Is zoals rechts voorbijsteken van linksplakkers. Doe ik ook gewoon, want elke agent met wat verkeersinzicht zal de linksplakker beboeten aangezien die het gevaar veroorzaakt.
Dat vind ik iets anders. Op de E17 op rustige dagen heb je constant 100-110 rijdende idioten op de middelste strook terwijl rechts compleet vrij is. Als je dan zelf 120 op rechts rijdt, moet je eigenlijk 4x van rijstrook veranderen om die dan in te halen en de kans hebt dat je zelf nog moet inhouden omdat er op links iemand aan 125 rijdt, terwijl het kan zonder rijstrookverandering. In zo'n geval ben ik er 100% mee akkoord dat je gewoon rechts in haalt. Bij een die-hard die het ogenschijnlijk met opzet doet om te pesten (ook al meermaals gezien, meestal in een matchbox autootje dat imo al standaard onveilig is op de snelweg), en er is ruimte zat, doe maar.
Dergelijke gevallen zie ik eerder als uitlokking.

Na al mijn jaren dienst op de baan probeer ik het ook wel te zien van beide kanten, dat scheelt ook in mijn meningsvorming natuurlijk. Waar ik bij camions wel het vliegend schijt van krijg, is pinken=>gaan. U de kans niet geven om ruimte te maken zelfs. Dergelijke gevallen ga ik toch ook de claxon eens op testen.

Is er overdag geen inhaalverbod voor vrachtwagens op (delen van) de E313? :unsure: Niet dat er ook maar 1 chauffeur zich daar iets van aantrekt natuurlijk maar goed.

Ik begrijp de frustatie ergens wel, weinig dingen in het verkeer die irritanter zijn dan op een 2x2 baan constant vast te zitten achter een vrachtwagen die tegen 90kph een andere vrachtwagen probeert in te halen die 89,8kph rijdt.
Op de E314 is dat pas erg 's morgens bij momenten. Daar is een constant inhaalverbod van 5u 's morgens tot 20u 's avonds en als ik om 6u moet beginnen dan heb ik het gegarandeerd minstens één keer per rit vlaggen, vaak gewoon meerdere keren.

Het frustrerende is dan nog meestal dat ik vaak als enige aangereden kom en dat die camion, in plaats van ocharme hooguit een halve minuut te wachten, zich voor mij gaat smijten. :angry: Nee, van zodra ze dicht genoeg zitten gaan ze maar naar links en het achterliggend verkeer kan zich maar aanpassen. Ik heb dan soms echt zoveel zin om na het inhalen daar tegen 60 per uur voor te gaan rijden, maar bon dan verlaag en kloot je uzelf mee dus toch maar niet.

Ik claxonneer enkele seconden wanneer ik de vrachtwagen terug voorbij kan en naast de cabine hang, zodat het duidelijk(er) is dat het naar de vrachtwagenchauffeur is en niet naar de persoon voor mij. Niet dat het hen zal tegenhouden de volgende keer, maar dan is de frustratie er toch uit. :p
Ik doet dat ook soms :rofl:Nochtans weet ik goed genoeg dat dat geen zak uitmaakt en je kan uw weg weer even normaal verder zetten, maar toch kan ik het soms niet laten. :unsure:

Al moet ik zeggen dat ik dat vooral doe als truckers niet volledig rechts rijden. Vaak zie ik ook truckers op de E40 op het tweede vak rijden, terwijl het eerste gewoon open is...

Goh jongens toch. Deze voormiddag weer een exemplaar van een linksplakker. Ben derde aan de lichten of zo om de ring rond Lier op te rijden een voorligger rijdt ook de ring op en meteen het linkervak op (rechtervak was er helemaal niks) zodat ze aan het kruispunt met de Antwerpsesteenweg op het linkervak aan de lichten staat. Ik sta op het rechtse vak, het wordt groen en we vertrekken. Zij vertrekt dan nog veel trager als ik. We rijden een stukje en in mijn spiegel zie ik die dus heel de tijd links nogal een stuk achter mij. Op het vak achter mij niks te bespeuren dus plaats genoeg. Voor de Pallietertunnel ga ik naar links om die tunnel door te rijden. Eens daardoor ga ik terug mooi rechts rijden, zij nog altijd heel de tijd links en dan heeft ze ineens de gas gevonden want passeert ze mij en blijft ze net ietsje verder dan mij rijden. Achter haar hangt er ook al heel de tijd eentje met een SUV. Een goeie 4 km heeft dat dus geduurd want aan het kruispunt met de Aarschotsesteenweg is ze dan linksaf geslagen richting centrum;
Ongelooflijk hoe hersenloos als een zombie sommigen rondrijden.

Is er iets aan de hand rond Mechelen? Al twee dagen op rij kwartier vertraging daar op de E19 richting Antwerpen bij naar huis rijden.
Normaal ben ik op een half uur thuis, nu is het ineens 45-50 minuten.
Voorbij afrit Lier begint het dan altijd terug op gang te komen, maar tussen grofweg Zemst en Mechelen-Noord heel vertraagd tot start-stop verkeer.

Ik heb regelmatig de indruk dat veel elektrische fietsen sneller fietsen dan 25 km/u op een fietspad.
Ik zie ze even snel of soms sneller arriveren dan een wagen (op een weg waar je 50 km/u mag rijden)

Levensgevaarlijk.

Ik heb regelmatig de indruk dat veel elektrische fietsen sneller fietsen dan 25 km/u op een fietspad.
Ik zie ze even snel of soms sneller arriveren dan een wagen (op een weg waar je 50 km/u mag rijden)

Levensgevaarlijk.
Hahaha was daarstraks net 't zelfde aan't denken.
Zat in een rijtje met 6 auto's of zo op een baan 70 waar we ongeveer een 60 reden.
Heeft zeker 5 km lang een Speedpedelec naast me gehangen.
Met regenpak en fluohesje.
Totaal onverantwoord zo'n snelheid op een fietspad. Heeft een paar keer ook serieus mogen remmen wegens andere fietsers.
Dwaas volk , niet normaal. Ik probeer zo weinig mogelijk op de openbare weg te komen. Ik rijd pertang graag met fiets en wagen maar 't is gewoon niet meer gezellig tegenwoordig.
Steps , asociaal volk , linksplakkers , etc ... iedereen doet precies maar wat ie wil op de baan.

Ik heb m'n rijbewijs nu bijna 30 jaar en ik heb het toch serieus zien veranderen op die tijd. Niet in goede zin.

Vandaag toch ook een plezier gehad.

Wegenwerken aan de straat waardoor je maar van 1 richting in de straat mag rijden. Geparkeerd, voetbalmatch gezien van de zoon, all good.

Ik wil vertrekken en draai dus richting de straat waar je niet mag inrijden, om dan direct rechts af te slaan en blokje rond te rijden.
Komt daar een Range Rover récht op mij af gereden en expres niet opzij gaat. Ik voel de bui al hangen en wijk uit op het voetpad en trek mijn slachtoffer rol.

''ey zot wa doede gij kunde gij nie zien blabla''
''Meneer, u brengt mij in gevaar u rijdt recht op mij af en wijkt niet uit terwijl ik mijn zoon bij mij heb zitten. Ik kan geen kant op, ik mag die richting uit rijden en het enige wat u doet is LEVENSGEVAARLIJK op mij af komen rijden''
''och jom''

En weg was hij. Idioot.

Is er iets aan de hand rond Mechelen? Al twee dagen op rij kwartier vertraging daar op de E19 richting Antwerpen bij naar huis rijden.
Normaal ben ik op een half uur thuis, nu is het ineens 45-50 minuten.
Voorbij afrit Lier begint het dan altijd terug op gang te komen, maar tussen grofweg Zemst en Mechelen-Noord heel vertraagd tot start-stop verkeer.
Is dat niet gewoon de file die vormt omdat die afrit wat dapper is? Zemst heeft werken nu aan de brug waardoor er mss meer verkeer komt

Het feit dat er tegenwoordig overal wegversmallingen aangelegd worden, en vooral de manier waarop:
- in een lange bocht met bomen & struiken in de bocht zodat je overdag niet kan zien of er tegenkomend verkeer achter de bocht aankomt
- 2 wegversmallingen met voorrangsborden en bij de derde geen borden; vanochtend het klassieke tafereel gezien dat dan volgt: 2 auto's komen tegelijk af, remmen tegelijk en zetten dan weer tegelijk aan. Waarom staan er bij die 3e geen borden? Schaf dan meteen gewoon alle voorrangsregels af hé :crazy:
- 2 wegversmallingen met ruimte tussen voor 2-3 auto's zodat je een soort sluis krijgt. Met zodanige voorrangsborden dat van beide kanten het verkeer dat de sluis in rijdt, voorrang heeft. Dus als iedereen de voorrangsregels volgt, staat het daar direct vast. Denk dan gewoon 5 seconden na voor je dat aanlegt en zet de voorrangsborden gelijk in 1 richting. Of denk 10 seconden na en leg maar 1 van die 2 wegversmallingen zodat je geen zo'n situatie creëert

Mijn remmen piepen nu al 2 jaar enorm hard wanneer het droog en warm weer is wanneer ik lichtjes rem. Als ik door de dorpskern moet aanschuiven ben ik precies een trein die tot stilstand kom. 't Is er echt over.

Waarschijnlijke oorzaak: de remschijven zijn wat ingeslepen waardoor er aan de binnen en buitenkant een randje van 1 mm blijft staan, de rand van de remblok schuurt daar tegen bij zacht remmen en dat zou het lawaai veroorzaken. Geen idee of het van de voor of achterkant komt.

Opties volgens garagist:
  • zachtere remblokken (geen zekerheid dat het zal helpen, 4x 60-80 euro)
  • nieuwe remschijven (4x 240 euro, of 2x afhankelijk of lawaai vooraan of achteraan komt)
  • randjes affrezen en deeltje remschijf meepakken zodat alles vlak komt (kost ook geld en ik zit dan aan de minimale dikte die de schijven moeten hebben)

Zijn er volgens jullie nog zaken die ik kan proberen? Iemand zei me hier ooit om eens een maand heel bruusk te remmen overal. Ik heb dat gedaan maar het probleem blijft bestaan. Garagist heeft ook al een schuin kantje aan de remblokken gezet maar na een week was het probleem daar terug.

Vroeger was de remedie tegen piepende remmen : kopervet op de achterzijde van de blokken smeren .
Piepende remmen zijn gewoonlijk trillingen ergens en kopervet zou dat verminderen …ge kunt eens proberen hee . ;)

Mijn remmen piepen nu al 2 jaar enorm hard wanneer het droog en warm weer is wanneer ik lichtjes rem. Als ik door de dorpskern moet aanschuiven ben ik precies een trein die tot stilstand kom. 't Is er echt over.

Waarschijnlijke oorzaak: de remschijven zijn wat ingeslepen waardoor er aan de binnen en buitenkant een randje van 1 mm blijft staan, de rand van de remblok schuurt daar tegen bij zacht remmen en dat zou het lawaai veroorzaken. Geen idee of het van de voor of achterkant komt.

Opties volgens garagist:
  • zachtere remblokken (geen zekerheid dat het zal helpen, 4x 60-80 euro)
  • nieuwe remschijven (4x 240 euro, of 2x afhankelijk of lawaai vooraan of achteraan komt)
  • randjes affrezen en deeltje remschijf meepakken zodat alles vlak komt (kost ook geld en ik zit dan aan de minimale dikte die de schijven moeten hebben)

Zijn er volgens jullie nog zaken die ik kan proberen? Iemand zei me hier ooit om eens een maand heel bruusk te remmen overal. Ik heb dat gedaan maar het probleem blijft bestaan. Garagist heeft ook al een schuin kantje aan de remblokken gezet maar na een week was het probleem daar terug.
Dat gepiep gaat niet zijn door die ingeslepen randjes, want je blokken zijn net andersom ingeslepen. Geen enkele remschijf/blok slijt perfect recht af, dus dat is de oorzaak niet. Meestal is de oorzaak van zoiets te harde remblokken. En de oorzaak daarvan is meestal te weinig rijden er mee, of eens te warm geworden. Of je moet circuitremmen hebben zitten, ik heb dat op een vorige auto nog gehad en ze konden mij horen komen van 5km ver als ik ergens moest remmen.

Dat gezegd, 4x240 euro voor schijven? Welk type Ferrari is dat? Ik krijg geen velg onder de 17" rond mijn remmen, geventileerde schijven, vooraan ook 1 rij geperforeerd, ik kom niet aan die prijs ze, en tis Brembo.
Laatste optie van afslijten als ze dan op hun minimum komen zou ik al niet over nadenken, weggesmeten geld.

Hoe lang zitten ze er op? Dat kan ook al iets zeggen.

Ergernis in de parking van klant. Situatie: vrij grote parking, maar wel slechts 4 laadpunten. Die specifieke plaatsen zijn afgebakend door stenen palen links en rechts per 2 plaatsen, dus de schikking is: paal/plaats-plaats/paal/plaats-plaats/paal. Op die palen hangen dan de laadpunten.
Doordat je tussen die palen moet staan is de ruimte voor de parkeerplaatsen niet gigantisch, maar als iedereen wat zijn best doet om dicht genoeg tegen de palen te staan valt het allemaal zeer goed mee.

Kom ik hier vanmorgen aan en staat op 1 van die plaatsen al een Nederlander met een kleine wagen te laden... staat die toch zeker een 75cm van de paal waardoor ik er alvast niet meer tussenraak met een goed genoeg gevoel dat dien zijn deur niet tegen de mijne gaat moeten slaan om in te stappen.
Dan maar in het ander vak gaan staan naast een Model X die WEL wat nadacht en mooi plaats liet.

Ik snap dat dus niet he. Hoe kan je nu zo egoistisch zijn om gewoon niet aan je medemens te denken :/

Heb nu sinds een jaartje een elektrische wagen, maar woon in een rijhuis met geen vaste plek voor de deur dus kan hier geen laadpaal installeren.
Maak dus voornamelijk gebruik van publieke laadinfrastructuur dat 90% van de tijd geen issue is.

Toch regelmatig wanneer ik ga sporten dat die plekken met de laadpaal ingenomen zijn door gewone wagens, terwijl de parking nog voor 80% leeg staad. Die laadpalen zijn natuurlijk wel net aan de ingang van het gebouw dus iedereen wil daar precies staan. Je zou eens 1 minuut moeten wandelen naar de ingang als je komt sporten.

Gisteren wel echt het toppunt ervan gezien hier. Met zo'n kleine koekedoos even 2 laadplekken blokkeren :confused: (en dan spreek ik nog niet van de hybride / elektrische wagens die daar soms ook staan zonder de laden)
3rfeZBW.jpeg

Heb nu sinds een jaartje een elektrische wagen, maar woon in een rijhuis met geen vaste plek voor de deur dus kan hier geen laadpaal installeren.
Maak dus voornamelijk gebruik van publieke laadinfrastructuur dat 90% van de tijd geen issue is.

Toch regelmatig wanneer ik ga sporten dat die plekken met de laadpaal ingenomen zijn door gewone wagens, terwijl de parking nog voor 80% leeg staad. Die laadpalen zijn natuurlijk wel net aan de ingang van het gebouw dus iedereen wil daar precies staan. Je zou eens 1 minuut moeten wandelen naar de ingang als je komt sporten.

Gisteren wel echt het toppunt ervan gezien hier. Met zo'n kleine koekedoos even 2 laadplekken blokkeren :confused: (en dan spreek ik nog niet van de hybride / elektrische wagens die daar soms ook staan zonder de laden)
3rfeZBW.jpeg
Je zou voor minder een auto bekrassen...

Nee grapje, niet bekrassen. Maar toch, dit is wel echt belachelijk.

3rfeZBW.jpeg
Knap geparkeerd wel idd.

Staan er daar ergens borden dat die plaatsen enkel door EV's mogen gebruikt worden?

Terug
Bovenaan