De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Miljaar, staat er een onverlaat de oprit van mijn buurvrouw te blokkeren terwijl die thuiskomt, ik sta erachter. Antwerpse hangjongere naast het voertuig. Toeter toeter door de buurvrouw, half minuutje wachten tot die zich verzet want eerst wat tamtam maken tegen het dametje van 65 en dan keitraag naar zijn wagen en dan hyper agressief auto verzetten.

Die verzet zich dan helaas naar mijn oprit, ik toeter lichtjes om de aandacht te trekken en signaliseer dat dit geen oplossing is voorlopig want ik moet daar zijn. Gelukkig niet langer een probleem, want de persoon die hij moet hebben komt hem tegemoet en hij kan zijn Albert Heijn zakkie afgeven. Achter mij toeteren er al anderen want we staan nu al twee minuten te koekeloeren voor niks. Ik neem aan dat hij weer verder gaat met zijn dag. Mensen achter mij toeteren weer. Komt ie tergend traag af de oprit gereden terwijl ie kijkt en gebaren werpt. En ik gebaar dat ik hem doorlaat zodat ik mijn oprit opkan. Maar hij staat nu stil half op de baan, half op de oprit.

Ik roep uit mijn raam: "Ik wil gewoon op mijn oprit hoor, thanks."
Hij : "Ja en hoe cha je dat oplossen man?" *pedant Hollands klankje gratis erbij*
Ik : "Gij zijt de juiste richting aan het uitgaan dus als ge nog even verder rijdt is het opgelost. :unsure:"
Hij : "Kom straat verder, kom, kom."
Ik : "Kom, rij gewoon door, ik wil gewoon naar huis."
Hij weer : "Hoe chaan we dit oplossen man?"
Ik schiet, toegegeven, in colère want dit was echt absurd aan het worden : "Ik ga hier toch duidelijk mijn auto zetten of wat dacht ge?"

En dan rijdt ie scheldend door. Begrijp wie begrijpen kan. Ik schaam mij al half dat ik roep op het straat, laat staan dat ge zo door het leven gaat dat ge als een debiel mensen blokkeert en oude besjes intimideert.

Dat was dan natuurlijk een viertal twijgen en een krop broccoli aan elkaar gebonden in een hoodie. Ik wil gewoon aan mijn eten beginnen, clown.
Wat een loser man. Volledig in fout en wanneer men erop spreekt nog eens de stoere vent uithangen tegen een oudere vrouw.

Sukkelaar.

Ik was gisteren rond 20h op de baan. Er reed een zwarte auto achter mij zonder lichten. Ik had het pas door dat die achter mij reed toen we een kruispunt passeerden met veel verlichting.
Ik wil teken naar hem doen door met mijn mistlichten wat aan/uit flashen. Geen reactie. 4 pinkers paar keer aan en af gezet, geen reactie.
Een eindje verder laat ik die voorbij ik begin met mijn fahren achter hem te flashen met de het gedacht dat zijn frank nu wel zou vallen. Opnieuw weer geen reactie.
Ondertussen komen we een drukker stuk met veel tegenliggers. Allemaal flashen ze naar hem, maar geen reactie. Hij begon wel trager te rijden 50-60kmh waar je 70 mag, maar geen lichtjes.
Ofwel waren zijn 4 lichten allemaal kapot (maar dan zou ik toch niet de auto durven nemen) ofwel is die gewend van met automatische lichten te rijden en was het zijn auto niet. Maar het was levensgevaarlijk zodra er geen of weinig straatverlichting was.

Toen ik moest afslaan er naast gaan rijden en nog eens teken gedaan, maar buiten een rare blik gebeurde er niks.

Ik kwam gisteren buiten op mijn oprit met de kleine in mijn armen, om hem in de auto te zetten (duh, het was kwart voor 9 oid). Stopt er een camion VLAK voor mijn oprit zodat ik niet weg kan :sop:
Wat dacht die nu, dat ik de kleine in de auto ging zetten om in huis een uurtje stilte te hebben of zo?

Ik was gisteren rond 20h op de baan. Er reed een zwarte auto achter mij zonder lichten. Ik had het pas door dat die achter mij reed toen we een kruispunt passeerden met veel verlichting.
Ik wil teken naar hem doen door met mijn mistlichten wat aan/uit flashen. Geen reactie. 4 pinkers paar keer aan en af gezet, geen reactie.
Een eindje verder laat ik die voorbij ik begin met mijn fahren achter hem te flashen met de het gedacht dat zijn frank nu wel zou vallen. Opnieuw weer geen reactie.
Ondertussen komen we een drukker stuk met veel tegenliggers. Allemaal flashen ze naar hem, maar geen reactie. Hij begon wel trager te rijden 50-60kmh waar je 70 mag, maar geen lichtjes.
Ofwel waren zijn 4 lichten allemaal kapot (maar dan zou ik toch niet de auto durven nemen) ofwel is die gewend van met automatische lichten te rijden en was het zijn auto niet. Maar het was levensgevaarlijk zodra er geen of weinig straatverlichting was.

Toen ik moest afslaan er naast gaan rijden en nog eens teken gedaan, maar buiten een rare blik gebeurde er niks.
Ik heb het mij 1 keer gewaagd om met 2 kapotte voorlichten in de donker te rijden. Ik wou de R4 op in Merelbeke en ben er direct weer af gereden (aan de Brico nog voor je invoegt) want dat is inderdaad levensgevaarlijk. Ik had mijn standlichten nog he, maar toch. Op de oprit staat daar geen verlichting en dat was al genoeg voor mij om te beseffen dat ik vrij idioot bezig was :unsure:
Ik ben dan maar eerst de volgende dag achter een setje lampjes gereden :)

Gisteren een vrouw die bij het oprijden van de R4 in Gent op dit punt ineens doorhad dat ze verkeerd was... en dus maar besloot om te keren?? Ik kwam van de R4 en zag haar net haar manoeuvre beginnen doen, heb nog ff gekeken in mijn achteruitkijkspiegel maar helaas, ik moest verder!

Tijdje terug ook zo een gehad. Aan de lichten kon ik er dan naast stoppen, 4x moeten claxonneren voor hij zijn hoofd draaide (mss dacht hij dat ik agressief faarde achter hem?), dan teken gedaan om raam open te doen, deed hij uiteindelijk en begroette mij met "ja wat ist?". Ik vermeld rustig dat zijn lichten niet branden, hij zegt: "oei sorry, bedankt hoor". Om dan als het groen werd verder te rijden zonder zijn lichten. :unsure:

Wat een loser man. Volledig in fout en wanneer men erop spreekt nog eens de stoere vent uithangen tegen een oudere vrouw.

Sukkelaar.
Ook vergeten : Op het laatste zei hij eigenlijk 150x hoe we dat gingen oplossen ipv 2x en hij stelde dan voor om een straat verder te rijden om daar te vechten. Maar ik was letterlijk klaar om mijn auto 5 meter verder te zetten en uit te stappen. Ik was thuis. Hij kan dan easy zijn busje achter mij zetten en alle problemen van de wereld oplossen.

Ahja we gaan verder rijden, dan beide een plekkie zoeken in de spits, in een identieke straat, parallel parkeren als het lukt en dan elkaar in de haren vliegen. Eigenlijk vooral toen dat ik mijn geduld verloor en duidelijk maakte dat ik letterlijk quasi ter plaatse uit mijn auto moest stappen zometeen. En natuurlijk rijdt ie dan door want de realiteit drong binnen.

Ik was nog kalm tot dan maar dan werd ik gewoon boos van de dommigheid. Het gestaar als een seniele geit, de verzameling haatdragende keelgeluiden enzovoort kon me niet veel schelen, maar gewoon de meest domme bedreiging door een spleetje van uw raam rochelen.

Meanwhile ik als ik eventjes dubbel sta terwijl mijn vriendin de dierenarts binnenloopt en de bewoner komt er toevallig aan : "Ai, sorry" en ik maak ASAP plaats. :unsure:

Ook vergeten : Op het laatste zei hij eigenlijk 150x hoe we dat gingen oplossen ipv 2x en hij stelde dan voor om een straat verder te rijden om daar te vechten. Maar ik was letterlijk klaar om mijn auto 5 meter verder te zetten en uit te stappen. Ik was thuis. Hij kan dan easy zijn busje achter mij zetten en alle problemen van de wereld oplossen.

Ahja we gaan verder rijden, dan beide een plekkie zoeken in de spits, in een identieke straat, parallel parkeren als het lukt en dan elkaar in de haren vliegen. Eigenlijk vooral toen dat ik mijn geduld verloor en duidelijk maakte dat ik letterlijk quasi ter plaatse uit mijn auto moest stappen zometeen. En natuurlijk rijdt ie dan door want de realiteit drong binnen.

Ik was nog kalm tot dan maar dan werd ik gewoon boos van de dommigheid. Het gestaar als een seniele geit, de verzameling haatdragende keelgeluiden enzovoort kon me niet veel schelen, maar gewoon de meest domme bedreiging door een spleetje van uw raam rochelen.

Meanwhile ik als ik eventjes dubbel sta terwijl mijn vriendin de dierenarts binnenloopt en de bewoner komt er toevallig aan : "Ai, sorry" en ik maak ASAP plaats. :unsure:
Ook wel hoogst intelligent van die mannen om zo opvallend te zijn op de locatie van een drugdeal. Dat zijn de momenten waarop je hoopt dat er een anonieme flik tussen de wachtenden staat.

Tijdje terug ook zo een gehad. Aan de lichten kon ik er dan naast stoppen, 4x moeten claxonneren voor hij zijn hoofd draaide (mss dacht hij dat ik agressief faarde achter hem?), dan teken gedaan om raam open te doen, deed hij uiteindelijk en begroette mij met "ja wat ist?". Ik vermeld rustig dat zijn lichten niet branden, hij zegt: "oei sorry, bedankt hoor". Om dan als het groen werd verder te rijden zonder zijn lichten. :unsure:
Mjah, soms brandt er wel licht, maar is er gewoon niemand thuis... :unsure:

Gisteren een vrouw die bij het oprijden van de R4 in Gent op dit punt ineens doorhad dat ze verkeerd was... en dus maar besloot om te keren?? Ik kwam van de R4 en zag haar net haar manoeuvre beginnen doen, heb nog ff gekeken in mijn achteruitkijkspiegel maar helaas, ik moest verder!
Straf. 15 jaar geleden reed ik achter een oud madameke in een klein autootje een rotonde op (in de buurt van Louvain-La-Neuve). Op die rotonde gooit ze plots alles dicht. Daarna moest ik uit de weg, want ja, ze had haar afrit gemist dus wilde ze even achteruit rijden om alsnog die afrit te kunnen pakken. Op een rotonde dus...

Sommige mensen mag je echt geen rijbewijs geven.

Wat is dat toch met die idioten die opeens beginnen te versnellen als je ze begint in te halen? :sarcastic:

Gisteren om 21u naar huis gereden en ik had amper verkeer dus ik reed quasi de hele autorit 125 CC. Ik heb misschien een tiental auto's ingehaald, maar toch twee daarvan die het nodig vonden om te versnellen en dan nog parallel te beginnen rijden met mij.

Zoals de meeste normale mensen zeker?

Als hij dan toch zo stoer was en reeds de weg aan 't blokkeren was, kon hij evengoed gewoon direct uitgestapt zijn. Een straat verder alles regelen slaat eigenlijk echt nergens op, zoals je zelf zegt.

Een jaar of 10 geleden stapte ik uit en sloeg z'n zijraam in.*

*9 op 10 tandartsen raden dit volledig af

Zoals de meeste normale mensen zeker?

Als hij dan toch zo stoer was en reeds de weg aan 't blokkeren was, kon hij evengoed gewoon direct uitgestapt zijn. Een straat verder alles regelen slaat eigenlijk echt nergens op, zoals je zelf zegt.

Een jaar of 10 geleden stapte ik uit en sloeg z'n zijraam in.*

*9 op 10 tandartsen raden dit volledig af
Dat sentiment had ik voor 1sec, in mijn colère, en dan dacht ik eraan dat mijn hele carrière voorbij is als ik die mens platslaag op eigen initiatief OF ik heb mijn hele leven schaamte als ik publiekelijk word afgetuigd door een ondervoede (drugs)koerier.

Als ik die dan een jaar later tegenkom terwijl ik frieten uitdeel in de McDonalds sta ik daar schoon met mijn 1-0 street fighter record. :unsure:

Dat sentiment had ik voor 1sec, in mijn colère, en dan dacht ik eraan dat mijn hele carrière voorbij is als ik die mens platslaag op eigen initiatief OF ik heb mijn hele leven schaamte als ik publiekelijk word afgetuigd door een ondervoede (drugs)koerier.

Als ik die dan een jaar later tegenkom terwijl ik frieten uitdeel in de McDonalds sta ik daar schoon met mijn 1-0 street fighter record. :unsure:
Zolang uw carrière niet als agent of bij de staat is zit je safe hoor.

Gewoon doen en ge ziet wel waar je uitkomt.*

*10/10 tandartsen raden dit volledig af

Vanmorgen in een tijdelijke, doch zeer duidelijk aangegeven, eenrichtingsstraat plots twee tegenliggers. Een boomer die geen zin had om de (letterlijk) 200m lange omleiding te volgen, op de voet gevolgd door een blinde mol die gewoon zijn voorligger volgde. Boomer deed teken dat ik me rechts tussen twee geparkeerde auto's moest zetten zodat ze langs konden, dus ik reed gewoon wat vooruit, neus aan neus.
Het zicht voor de andere automobilisten was amusant toen ze beiden achterwaarts in een walk of shame van een dikke 100m terug het kruispunt opkwamen, geduwd door een leswagen.

Vanmorgen in een tijdelijke, doch zeer duidelijk aangegeven, eenrichtingsstraat plots twee tegenliggers. Een boomer die geen zin had om de (letterlijk) 200m lange omleiding te volgen, op de voet gevolgd door een blinde mol die gewoon zijn voorligger volgde. Boomer deed teken dat ik me rechts tussen twee geparkeerde auto's moest zetten zodat ze langs konden, dus ik reed gewoon wat vooruit, neus aan neus.
Het zicht voor de andere automobilisten was amusant toen ze beiden achterwaarts in een walk of shame van een dikke 100m terug het kruispunt opkwamen, geduwd door een leswagen.
Sommige straten zijn zo smal dat er maar 1 wagen tegelijkertijd kan doorrijden. En dan zijn er ook alleen maar van die (grote) grachten langs de kant van de weg. Maar sommige van dat type straten zijn dan ook nog eens géén eenrichtingsstraten. :tongue:

Ik probeer zo'n straten te vermijden maar soms heeft Waze mij wel eens liggen. Zo'n straten zijn altijd wel spannend.

Laatst bewerkt:
Speed pedelec, handschoenen, fluo helm met visor, volledig fluo gele jas, volledig fluo gele broek en (I kid you not) volledig fluo gele schoenen. De mannen van Pacific Blue hebben er gene lap aan. Aan 40+ per uur alle voorrangen van rechts negeren. Maar echt negeren hé, zelfs niet omkijken.

't Is zot hoe belachelijk sommige mensen zichzelf maken.

Ik denk dat voor sommige mensen autorijden een emotionele of artistieke expressie is of zo.

Van de week ene die zich niet in vakjes wou laten stoppen...die maakte er precies een sport van om niet in zijn vak te rijden: smalle (fiets)straat waar twee auto's net kunnen kruisen, gootje in het midden, daar reed die precies in het midden, dus half op elk vak. De straat daarna was met een middellijn en daar ook steeds een meter op het andere vak. Bij een tegenligger ging die even opzij, maar meteen daarna weer present te zijn op het verkeerde vak.

Het toppunt was de volgende straat links met een betonnen verkeerssplitter in het midden: die pakt hij langs links om dan in de remmen te moeten gaan omdat ik op het rechtervak rij :rolleyes: Pinken was ook te altijd te lastig blijbaar.

Ne fietser die in panne was gevallen. Hij was zijn fiets aan het proberen te herstellen in het midden van de rijbaan. Zonder enige verlichting en in het pikkedonker.

Ik dacht eerst dat het een dier was dat ik moest ontwijken. Je verwacht zoiets niet.

Ligt het aan mij of is er de laatste (half) jaar gewoon écht achterlijk veel verkeer op de baan?

Ik herinner mij de baan naar/van mijn werk in Brussel (tussen Montgomery en Ter Kameren komend vanaf A12) altijd al als een filegevoelige kutbaan, zowel langs de ring als langs de Lambermontlaan. Verschil is dat dit vroeger eigenlijk enkel problematisch was tijdens het hoogtepunt van de spits. Tegenwoordig heb ik zelfs bij het huiswaarts keren om 19u nog altijd prijs. Dat was voor corona quasi ondenkbaar zonder dat er ergens een (groot) ongeval was of dat er wegenwerken waren (Montgomery- en Reyerstunnels/viaduct).

Ik kan gelukkig meerdere dagen per week van thuis uit werken maar hou mijn hart vast wanneer ze aan de buitenring van de viaduct gaan beginnen.

Terug
Bovenaan