De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

De laatste tijd precies veel auto's die 's morgens of 's avonds zonder brandende achterlichten rijden, met iets van standlichtjes vooraan aan.

Nog grotere ergernis: fietser die haaientanden negeert, vlak voor mij oversteekt en dan nog een grote muil opzet als ik claxonneer. Een mens zou op de duur geneigd zijn om minder defensief te rijden, gewoon doorrijden en die klojo's platwalsen... :devilish:

Veel van de ergernissen hier zijn ik rij de toegelaten snelheid of iets sneller en iedereen moet maar opzij gaan of plaats maken voor mij. Terwijl dat niet meer de realiteit is op onze verzadigde wegen. De maximum snelheid kunnen rijden is geen recht en zeker geen verplichting.

Die mensen rijden dus niet als diebelen, die doen gewoon wat hun het beste lijkt en niet hetgene wat jij wil dat ze doen.

Die vrouw was waarschijnlijk geschrokken omdate je al enkele seconde pinkte, niet opzij kwam en dan ineens versnelde om 20 m voor haar in te voegen wat ze te kort bij vond. Ja ze had plaats kunnen maken, maar dat deed ze niet dus tenzij je meer dan genoeg plaats had om voor haar in te voegen zonder dat moest versnellen had je gewoon even kunnen inhouden en achter haar invoegen. Dit alles in de veronderstelling dat ze al zo dicht was, anders had je net zo goed gewoon opzij kunnen gaan van in het begin.
Die man op de ring verwacht ook niet dat er ineens iemand langs rechts komt voorbij gestoven en flikkert met zijn lichten.
Artikel 16.4. Vóór het links inhalen moet elke bestuurder :

d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.

Dus tergend langzaam inhalen onder de toegestane limiet is wel degelijk een overtreding van artikel 16.

Dat geval met die vrouw die geen plek laat, ja, daar heb je gelijk, zij heeft voorrang, maar een klein beetje inzicht en hoffelijkheid is daar toch geboden.

Artikel 16.4. Vóór het links inhalen moet elke bestuurder :

d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.

Dus tergend langzaam inhalen onder de toegestane limiet is wel degelijk een overtreding van artikel 16.

Dat geval met die vrouw die geen plek laat, ja, daar heb je gelijk, zij heeft voorrang, maar een klein beetje inzicht en hoffelijkheid is daar toch geboden.
Ik heb onlangs zo'n fout gemaakt. Op CC 7 km/u boven limiet aan 't cruisen. Bijna niemand op de baan. Ik wil ene inhalen en die rijdt niet op CC. Begint sneller te rijden terwijl ik inhaal en zo hingen we meer dan een minuut naast elkaar. Plots een achterligger. Ik versnel wat en maak plaats voor mijn achterligger maar schuif veel te kort in op die naast mij waardoor die, door mijn eigen toedoen, in m'n gat plakt.

Ik voelde me een idioot die niet meer wist hoe hij in auto moest rijden.

Gisteren in Wallonië gereden in zware regen. Zot veel auto's die geen lichten aan hadden. Een witte of grijze wagen ziet ge echt niet in die waas op de snelweg. Vrij hard schrikken vaak. Viel me ook op dat 90% geen daytime running lights heeft; vermoed dat dat zal zijn omdat daar meer oudere wagens rijden?

Voos volk dat km's aan een stuk op 't linkse vak aan 85 aan't tuffen is. Geen lichten aan , middelmatige neerslag.
De camions staken ze langst rechts voorbij.
Dat je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden.
Niet meer dan normaal maar als je zo'n schrik hebt als 't wat regent blijf dan thuis of op't rechtse baanvak.
Echt jong , soms denk ik gewoon van een oud kadol te kopen en dat volk van de baan te duwen.

Als ze wat meer op van die zaken zouden controleren dan enkel maar met pest flitsgedrag , die agenten verdienden hunne pree op een paar uurkes terug. Zo moeilijk moet dat toch niet te organiseren zijn ? Wat anonieme dienstwagens en laat ze maar wat km's maken.

Voos volk dat km's aan een stuk op 't linkse vak aan 85 aan't tuffen is. Geen lichten aan , middelmatige neerslag.
De camions staken ze langst rechts voorbij.
Dat je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden.
Niet meer dan normaal maar als je zo'n schrik hebt als 't wat regent blijf dan thuis of op't rechtse baanvak.
Echt jong , soms denk ik gewoon van een oud kadol te kopen en dat volk van de baan te duwen.

Als ze wat meer op van die zaken zouden controleren dan enkel maar met pest flitsgedrag , die agenten verdienden hunne pree op een paar uurkes terug. Zo moeilijk moet dat toch niet te organiseren zijn ? Wat anonieme dienstwagens en laat ze maar wat km's maken.
Iemand tegenhouden is al snel een half uur afhandeling. Dan nog met twee in de wagen is niet echt efficient daarvoor.
Ik ben pro met je voorstel. Maar in praktijk is dat niet echt haalbaar vrees ik.

En nog eentje van een kwartier geleden. 't Was al goed donker.
ik vertrek om de dochter bij een bushalte op te pikken.
Ben hier goed en wel 500m verder klets ik daar bijna op een step . Geen licht , nul reflectoren ,fluovestje wat is da.
En nog van zijne tak liggen maken. Ik had er gvd moeten tegen rijden.

Ben ik op 100m van de bushalte , zie ik daar precies in een ooghoek iets bewegen in het donker.
En jawel hoor.
2 amazones die er niet beter op gevonden hadden om in 't donker zonder verlichting of eender wat de steenweg over te steken al rijdend op hun paarden. Hebben die mensen nu echt geen verstand of willen die iets aan de hand hebben ?
Allebei een groot donker paard en allebei met donkere kledij.

Ik begrijp het niet.
Toch een van dees de dashcam eens overzetten in de bedrijfsbak.
Gaat niet meer lang duren eer ik eens ene op mijn capôt heb liggen.

Iemand tegenhouden is al snel een half uur afhandeling. Dan nog met twee in de wagen is niet echt efficient daarvoor.
Ik ben pro met je voorstel. Maar in praktijk is dat niet echt haalbaar vrees ik.
Met eventueel wat (dashcam) beelden als bewijs, voor moest het voorkomen/aangevochten worden, zou je zo'n mensen niet moeten gaan tegenhouden, maar gewoon de boete opsturen, imho.

Daarstraks iemand met een e-Step uit een schuine zijstraat links van mij die los zonder kijken de baan oprijdt :unsure: Als ik mijn gas niet had losgelaten reed ik er los op, vervolgens geen fuck geven als ik hem aankijk vanuit mijn wagen. Idioot.

Volgens mij heb je gelijk, het viel me vanochtend ook weer op, stukken die anders rond 7u - 7u30 nog rustig zijn, waren nu geen vlot verkeer meer.
Ik zou denken vooral mensen wiens schoolgaande kinderen geen (gemakkelijke) verbinding meer hebben, die hun kinderen nu met de auto afzetten?
Op mijn route zijn het toch vooral mensen die plots terug zelf met de auto gaan werken.
Nog iets wat opvalt, veel meer bussen die rondrijden met "geen dienst".

Vandaag nog maar eens geërgerd aan de ik-rijd-altijd-en-overal-50-km/u-rijder. Van waar komt die plaag eigenlijk zeg?
- Mensen die door het veelvuldig wisselen tussen 70-50-30 niet meer weten hoe snel ze op dat moment mogen rijden.
50 is dan een mooi gemiddelde: je behoudt je rijbewijs nog mocht het max 30 zijn, en je ontloopt waarschijnlijk een boete voor te traag zijn mocht het max 70 zijn.
- Anderzijds zie je er ook die na het passeren van 2 duidelijk zichtbare 70 borden nog steeds 50 rijden. Hier heb ik niet echt een verklaring voor.

Om de één of andere rare reden zijn er nog altijd mensen die aan verkeerslichten 2 meter of verder van die witte streep stoppen. Met als gevolg dat het niet wordt gedetecteerd dat er een auto staat en dat het langer rood blijft.

Om de één of andere rare reden zijn er nog altijd mensen die aan verkeerslichten 2 meter of verder van die witte streep stoppen. Met als gevolg dat het niet wordt gedetecteerd dat er een auto staat en dat het langer rood blijft.

Bonuspunten als ze terwijl het rood is dan een paar keer een halve meter vooruitbollen. Om dan wanneer het groen wordt, vooral níet in gang te schieten... :rolleyes:

Ik vermoed omdat ze vanaf die positie nog het rode verkeerslicht zien, zonder dat ze zich 'in bochten moeten wringen'?
Ik doe dat ook. Het is mij nog niet opgevallen dat het dan langer rood blijft.
Vroeger stopte ik wat verder, zodat ik nog net het groene verkeerslicht zag (en dus niet meer het oranje/rood erboven). Maar na een paar keer hebben meegemaakt dat dat groene licht stuk was, ben ik daar mee gestopt.

Ik vermoed omdat ze vanaf die positie nog het rode verkeerslicht zien, zonder dat ze zich 'in bochten moeten wringen'?
Ik doe dat ook. Het is mij nog niet opgevallen dat het dan langer rood blijft.
Vroeger stopte ik wat verder, zodat ik nog net het groene verkeerslicht zag (en dus niet meer het oranje/rood erboven). Maar na een paar keer hebben meegemaakt dat dat groene licht stuk was, ben ik daar mee gestopt.
In mijn geval was het nu aan verkeerslichten op de ring rond Mechelen, aan de 'binnenkant' waar er dus maar 1 rijvak is. Het is daar nu niet zo erg dat je het rode verkeerslicht niet kan zien. En sinds die nieuwe regeling is de volgorde heel duidelijk hoe het gaat wie wanneer groen krijgt. Nu al de derde keer of zo dat men te ver staat en onze beurt dus wordt overgeslagen.

Bonuspunten als ze terwijl het rood is dan een paar keer een halve meter vooruitbollen. Om dan wanneer het groen wordt, vooral níet in gang te schieten... :rolleyes:
Dit gebeurt heel vaak. Gewoon een halve minuut of langer hun koppeling aan het balanceren. Oftewel in volle stress om stil te vallen, oftewel in een poging om weg te schieten. En dan soms 2 meter voorbij het licht te eindigen.

Dit gebeurt heel vaak. Gewoon een halve minuut of langer hun koppeling aan het balanceren. Oftewel in volle stress om stil te vallen, oftewel in een poging om weg te schieten. En dan soms 2 meter voorbij het licht te eindigen.
Mijn ex deed dat ook. Puur zijn ADHD. Stilstaan en wachten is saai, dus een beetje eerder stoppen en je bezig houden met koppeling balanceren en beetje vooruit en weer stoppen is toffer voor zijn hersentjes.

Met de moto heb ik bij sommige lichten hetzelfde effect. Te weinig gewicht of metaal om gedetecteerd te worden. Dan moet je al bijna voorbij de lijn gaan staan en hopen dat er een auto achter je komt staan en dan nog dicht genoeg om te triggeren.

Terug
Bovenaan