De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ja achteraf bekeken misschien inderdaad de beste oplossing. Probleem is dat zulke mensen dat nog doen en niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn.

Vond het best bizar, en die man zijn tienerzoon kroop in zijn stoel van schaamte.
10 tegen één gaat de politie rechtstreeks naar zijn thuisadres, dan hoort zijn madam ook dat hij zich heeft misdragen; dubbele straf

De laatste weken valt het mij echt op dat de drukte op de weg zwaar toegenomen is, het lijkt wel of de mensen sinds het nieuwe vervoersplan van de lijn veel meer voor de auto kiezen.
Ze willen meer mensen uit de auto, maar ze jagen zen net in de auto's.

Volgens mij heb je gelijk, het viel me vanochtend ook weer op, stukken die anders rond 7u - 7u30 nog rustig zijn, waren nu geen vlot verkeer meer.
Ik zou denken vooral mensen wiens schoolgaande kinderen geen (gemakkelijke) verbinding meer hebben, die hun kinderen nu met de auto afzetten?

Daarstraks was ik in Heers aan de lichten met de Luikersteenweg, lichten waren juist op rood gesprongen toen ik aankwam, ik zet me rechts om richting Sint-Truiden te rijden, auto achter mij komt links van mij (kant om rechtdoor of linksaf te gaan), maar geeft dan gas bij en gaat naar rechts los door het rood.

Gewoon nummerplaat en wagentype + beschrijving bestuurder doorbellen naar de politie.
Wat die bestuurder heeft gedaan is een daad van verkeersagressie (voertuig stilzetten en uitstappen).
Dat krijgt bij de hulpdiensten voorrang , als je vlak na het vergrijp belt wordt de dichtsbijzijnde ploeg ingezet om hem te bekeuren.
Een bekeuring puur op basis van wat je dan vertelt aan de telefoon? Als die buurman mee getuigt misschien. Anders is dat toch gewoon woord tegen woord als je het niet gefilmd hebt?

Een bekeuring puur op basis van wat je dan vertelt aan de telefoon? Als die buurman mee getuigt misschien. Anders is dat toch gewoon woord tegen woord als je het niet gefilmd hebt?
Al slachtoffer geweest van verkeersagressie en de politie gebeld?
Ik wel. Dat soort marginalen is meestal te dom om hun gedrag te ontkennen.
In mijn geval had ik ook wel een getuige, een collega waar ik handsfree was mee aan 't bellen, die hoorde hoe die randdebiel dreigde met een kassei door mijn venster te gooien?

Nieuwe verkeerssituatie hier (toont nog de oude) met gewijzigde voorrangsregeling. Links afdraaien heeft nu voorrang op doorgaand verkeer uit de andere richting. Daar deze ochtend mijn voorrang genomen maar mijn tegenligger begreep niet goed waar die haaientanden voor dienen :unsure:

Nieuwe verkeerssituatie hier (toont nog de oude) met gewijzigde voorrangsregeling. Links afdraaien heeft nu voorrang op doorgaand verkeer uit de andere richting. Daar deze ochtend mijn voorrang genomen maar mijn tegenligger begreep niet goed waar die haaientanden voor dienen :unsure:
Dat is altijd riskant wanneer een jarenlange situatie plots wijzigt é. Hier in mijn omgeving hebben ze een tijd terug een heel aantal straten waar voorrang van rechts gold, aangepast. En ik heb in het begin ook eens een fout gemaakt door geen voorrang te geven aan een klein straatje dat dus niet gewijzigd was (waarbij ik er verkeerdelijk van uit was gegaan dat ook daar de voorrang van rechts was opgeheven).

Hoe meer vertrouwd met de 'oude' situatie, hoe gevaarlijker.

Miljaar, ik ga wat yogaklassen en massages doen want ik zit veel te opgefokt in de auto.

De laatste twee weken driemaal dat er een beunhaas/linksrijder mij gewoon verschrikkelijk ergert op dezelfde manier. Maar elke keer heb ik meer zin om destruction derby te gaan spelen.

Eerste keer kwam ik terug van een zakenreis, CC op 125 en rechts aan het rijden op een baan met 4 rijvakken. Vrachtwagen komt er aan over 100m, ik zie een dame linksachter mij iets sneller aankomen en ik pink zodat zij kan opschuiven. Ik wacht... En wacht... Zij blijft aanhouden. Bon, blinde mol dus ik geef even gas zodat ik genoeg ruimte voor haar wagen heb om veilig in te voegen en door te rijden. Flikkert die met haar lichten. Echt zo vreselijk enerverend.

Dan twee dagen erna. Antwerpse ring. Vier baanvakken breed ook. Busje op baanvak tweede van links 90 aan het rijden. Links erlangs een onnozelaar tegen 91 verder aan het rijden. Al de rest mag wachten. Ik heb hier de laatste tijd nog amper geduld voor, dus ik ga er gewoon langs via rechts. Flikkert die voorbijstekende wagen met zijn lichten als een gek terwijl het echt nog 500m duurt voor ie er langs is en inmiddels een hele file heeft gemaakt.

Dan gisteren eenzelfde scenario, maar op een baan met twee baanvakken. 120km/u limiet, vrachwagencolonne van 6 die 100-ish rijden. En dan een onnozelaar die er tegen 101 voorbijgaat. Een hele file om 20u45 omdat een onnozelaar in zijn wagen is gestapt. Versnel dan toch even naar 120 man man man.

Op de E313 zijn nieuwe spitsstroken en ik gok dat 80% van de bestuurders die niet gebruiken (niet willen of de dom? who knows.). Ik tuf ze rustig langs rechts voorbij. Het maakt me allemaal niet meer uit.

Op de E313 zijn nieuwe spitsstroken en ik gok dat 80% van de bestuurders die niet gebruiken (niet willen of de dom? who knows.). Ik tuf ze rustig langs rechts voorbij. Het maakt me allemaal niet meer uit.
Het is blijkbaar de moeilijkste regel ter wereld : rechts rijden. Ook al is er een zee van ruimte vind je van die volstrekte debielen die in het midden rijden of nog erger : uiterst links.

Dat lijkt overigens een universeel gegeven. In de kerstvakantie bij het terugkomen van skivakantie heb ik in Duitsland vele kilometers over een lege spitsstrook gereden terwijl de twee of drie rijstroken links ervan wel druk bezet waren... (Dat was in een weekend en er reden dus bijna geen vrachtwagens. Vrachtwagenchauffeurs zetten zich wél op de spitsstrook).

Miljaar, ik ga wat yogaklassen en massages doen want ik zit veel te opgefokt in de auto.

De laatste twee weken driemaal dat er een beunhaas/linksrijder mij gewoon verschrikkelijk ergert op dezelfde manier. Maar elke keer heb ik meer zin om destruction derby te gaan spelen.

Eerste keer kwam ik terug van een zakenreis, CC op 125 en rechts aan het rijden op een baan met 4 rijvakken. Vrachtwagen komt er aan over 100m, ik zie een dame linksachter mij iets sneller aankomen en ik pink zodat zij kan opschuiven. Ik wacht... En wacht... Zij blijft aanhouden. Bon, blinde mol dus ik geef even gas zodat ik genoeg ruimte voor haar wagen heb om veilig in te voegen en door te rijden. Flikkert die met haar lichten. Echt zo vreselijk enerverend.

Dan twee dagen erna. Antwerpse ring. Vier baanvakken breed ook. Busje op baanvak tweede van links 90 aan het rijden. Links erlangs een onnozelaar tegen 91 verder aan het rijden. Al de rest mag wachten. Ik heb hier de laatste tijd nog amper geduld voor, dus ik ga er gewoon langs via rechts. Flikkert die voorbijstekende wagen met zijn lichten als een gek terwijl het echt nog 500m duurt voor ie er langs is en inmiddels een hele file heeft gemaakt.

Dan gisteren eenzelfde scenario, maar op een baan met twee baanvakken. 120km/u limiet, vrachwagencolonne van 6 die 100-ish rijden. En dan een onnozelaar die er tegen 101 voorbijgaat. Een hele file om 20u45 omdat een onnozelaar in zijn wagen is gestapt. Versnel dan toch even naar 120 man man man.
Nochtans 3 keer een chauffeur die op zich niets verkeerd deed, behalve het lichten flikkeren dan mss.

Die vrouw moet niet opzij gaan om jou door te laten, die heeft gewoon voorrang op jou. Wat jij een veilige ruimte vind kan dat voor haar te dicht zijn (in de nieuwe wegcode die eraan komt eind 2025 wordt de minimum volgafstand op 2sec gezet of 66m aan 120km/h).

Trage inhalers kunnen een ergernis zijn, maar ook zij doen helemaal niets verkeerd. Zeker die op de ring, die kan er niets aan doen dat de andere op het derde vak rijdt met 2 lege vakken ernaast.

Op de E314 is dat daar ook vaste kost ja. Spitsstrook is open tussen bepaalde uren en de meerderheid blijft gewoon daar links van rijden. Vreselijk irritant en het verkeer zou veel vlotter verlopen als iedereen daar gewoon mooi naar rechts gaat wanneer het kan/moet. Ik ben het ondertussen al wat gewoon, maar soms steekt het mij zo de keel uit dat ik sommige gewoon rechts voorbijsteek.

Nochtans 3 keer een chauffeur die op zich niets verkeerd deed, behalve het lichten flikkeren dan mss.

Die vrouw moet niet opzij gaan om jou door te laten, die heeft gewoon voorrang op jou. Wat jij een veilige ruimte vind kan dat voor haar te dicht zijn (in de nieuwe wegcode die eraan komt eind 2025 wordt de minimum volgafstand op 2sec gezet of 66m aan 120km/h).

Trage inhalers kunnen een ergernis zijn, maar ook zij doen helemaal niets verkeerd. Zeker die op de ring, die kan er niets aan doen dat de andere op het derde vak rijdt met 2 lege vakken ernaast.
@Marsu zegt dan ook niet dat die mensen iets verkeerds doen, maar er is nog altijd wel zoiets als hoffelijkheid. Ik zie dat ook veel te vaak en dat is gewoon enorm ergerlijk soms. Ik rij zelf ook geregeld tegen 100/110 CC op het linkse baanvak om camions voorbij te steken, maar dan enkel en alleen als er niemand achter mij rijdt. Anders trek ik gewoon door naar 120/125. Wil je toch per se uiterst links rijden om in te halen? Ga dan gewoon op de limiet rijden als je ziet dat er mensen achter u rijden, anders blijf je naar mijn mening daar beter weg.

En die vrouw die niet opzij gaat is gewoon asshole-gedrag. Als je ziet dat iemand rechts van u wil invoegen en je ziet dat er links van u geen kat rijdt, ga dan gewoon naar links en blijf niet als een onnozelaar 'in de weg rijden'. Het is geen directe regel, maar pas u gewoon aan aan het verkeer zodat het vlotter verloopt.

Sorry maar wat een belachelijke reactie.

Ik zeg nergens dat zij wat verkeerd doen en ik zeg zelf dat ik me er te hard aan erger. Is het hier de ergernissen thread of de verkeersovertreding thread?

Bovendien :

Als je meer dan twee hersencellen hebt en je ziet iemand ruim op tijd pinken, verschuif je zelf van baanvak en geef je de ruimte. Dat heet hoffelijkheid met een sprankeltje verkeersinzicht. Ik deed daar trouwens ook niets verkeerd.

En wanneer je gaat voorbijsteken doe je dat tegen de toegelaten snelheid en eventueel iets sneller. Niet tegen amper een verschil. Als je duidelijk mensen gaat hinderen ga je zéker een beetje sneller rijden. Opstroppingen veroorzaken is niet enkel ergerlijk maar ook beginnend gevaar.

Doel van de post was : Mensen die als debielen rijden, voor ergernis zorgen en dan met hun lichten gaan flikkeren uit verrassing.

Als we zoals jou moeten redeneren kunnen we elke post in deze thread bijna reduceren tot "mAaR dE AnDeR OvErTrAD gEeN RegELs!!!"

Laatst bewerkt:
Sorry maar wat een belachelijke reactie.

Ik zeg nergens dat zij wat verkeerd doen en ik zeg zelf dat ik me er te hard aan erger. Is het hier de ergernissen thread of de verkeersovertreding thread?

Bovendien :

Als je meer dan twee hersencellen hebt en je ziet iemand ruim op tijd pinken, verschuif je zelf van baanvak en geef je de ruimte. Dat heet hoffelijkheid met een sprankeltje verkeersinzicht. Ik deed daar trouwens ook niets verkeerd.

En wanneer je gaat voorbijsteken doe je dat tegen de toegelaten snelheid en eventueel iets sneller. Niet tegen amper een verschil. Als je duidelijk mensen gaat hinderen ga je zéker een beetje sneller rijden. Opstroppingen veroorzaken is niet enkel ergerlijk maar ook beginnend gevaar.

Doel van de post was : Mensen die als debielen rijden, voor ergernis zorgen en dan met hun lichten gaan flikkeren uit verrassing.

Als we zoals jou moeten redeneren kunnen we elke post in deze thread bijna reduceren tot "mAaR dE AnDeR OvErTrAD gEeN RegELs!!!"

Veel van de ergernissen hier zijn ik rij de toegelaten snelheid of iets sneller en iedereen moet maar opzij gaan of plaats maken voor mij. Terwijl dat niet meer de realiteit is op onze verzadigde wegen. De maximum snelheid kunnen rijden is geen recht en zeker geen verplichting.

Die mensen rijden dus niet als diebelen, die doen gewoon wat hun het beste lijkt en niet hetgene wat jij wil dat ze doen.

Die vrouw was waarschijnlijk geschrokken omdate je al enkele seconde pinkte, niet opzij kwam en dan ineens versnelde om 20 m voor haar in te voegen wat ze te kort bij vond. Ja ze had plaats kunnen maken, maar dat deed ze niet dus tenzij je meer dan genoeg plaats had om voor haar in te voegen zonder dat moest versnellen had je gewoon even kunnen inhouden en achter haar invoegen. Dit alles in de veronderstelling dat ze al zo dicht was, anders had je net zo goed gewoon opzij kunnen gaan van in het begin.
Die man op de ring verwacht ook niet dat er ineens iemand langs rechts komt voorbij gestoven en flikkert met zijn lichten.

Veel van de ergernissen hier zijn ik rij de toegelaten snelheid of iets sneller en iedereen moet maar opzij gaan of plaats maken voor mij. Terwijl dat niet meer de realiteit is op onze verzadigde wegen. De maximum snelheid kunnen rijden is geen recht en zeker geen verplichting.

Die mensen rijden dus niet als diebelen, die doen gewoon wat hun het beste lijkt en niet hetgene wat jij wil dat ze doen.

Die vrouw was waarschijnlijk geschrokken omdate je al enkele seconde pinkte, niet opzij kwam en dan ineens versnelde om 20 m voor haar in te voegen wat ze te kort bij vond. Ja ze had plaats kunnen maken, maar dat deed ze niet dus tenzij je meer dan genoeg plaats had om voor haar in te voegen zonder dat moest versnellen had je gewoon even kunnen inhouden en achter haar invoegen. Dit alles in de veronderstelling dat ze al zo dicht was, anders had je net zo goed gewoon opzij kunnen gaan van in het begin.
Die man op de ring verwacht ook niet dat er ineens iemand langs rechts komt voorbij gestoven en flikkert met zijn lichten.
Wanneer iemand pinkt om een vrachtwagen in te halen schuif je zelf op naar links indien mogelijk. Dat heet verkeersinzicht en hoffelijkheid.

Veel assumpties die kant noch wal raken.

Verzadigde wegen zeg je daar ook. Het gaat tweemaal om een baan die leeg is en waarbij mensen niet rechts houden of geen inzicht hebben in het verkeer. De derde keer om een situatie waar een opstropping wordt gemaakt bij weinig verkeer. Nergens gaat het trouwens over de verkeersregels eigenlijk.

Die mensen rijden absoluut als debielen. Als jij in het donker niet kan zien dat iemand al seconden lang pinkt ben je blind en/of debiel. Als jij tergend traag gaat inhalen hinder je tevens iedereen op de baan. En dan ben je ook best debiel.

Dan een heel verhaal in de plaats van die mevrouw, maar ik zou zo nog gaan geloven dat jij daar achter het stuur zat hoe je daar aan het fantaseren gaat. Ik had daar nog een zee van ruimte en ik versnelde nog voor ze tot bij mij was. In elk geval had zij niets te flikkeren met haar lichten.

Verschillende mensen wijzen je al op verkeersinzicht en hoffelijkheid. Als jij besluit om 20-30km/u onder de limiet te rijden dan blijf je maar rechts rijden. Als je gaat inhalen doe je dat op een manier die het verkeer niet hindert. Vlot en veilig. Je gaat niet letterlijk 3-4 km lang links hangen terwijl datzelfde kon gebeuren op 10 seconden tijd. Als je dat doet en goedkeurt ben je een mafkees.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan