De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

De laatste weken valt het mij echt op dat de drukte op de weg zwaar toegenomen is, het lijkt wel of de mensen sinds het nieuwe vervoersplan van de lijn veel meer voor de auto kiezen.
Ze willen meer mensen uit de auto, maar ze jagen zen net in de auto's.

Ik heb de indruk dat het aantal "ik rij 55 ipv 70" rijders ook weer zwaar is toegenomen... Bord einde bebouwde kom/50 wat is dat??
Ik snap het ook ergens wel (al ben ik zelf niet deel van deze groep). Maar als ik op sommige plekken zie hoeveel wissel er is tussen 70/50 en dan nog een trajectcontrole er tussen met 200 verkeersborden per lopende meter. Je zou voor minder niet meer weten hoeveel je mag rijden.

Daarnet toch iets heel extreem gezien waar ik zelf ook wellicht zot van zou worden:

Een dame wilt hier het zebrapad oversteken. Het eerste deel was geen probleem, vervolgens blijft zij in het midden staan omdat ze uit de verte een BMW ziet afkomen. Ik kan u zeggen dat die nog redelijk ver verwijderd was van het zebrapad en zeker niet te snel reed. Zij blijft dus staan terwijl ze perfect kon doorwandelen imo. Vervolgens zie ik die BMW duidelijk afremmen en flasht een eerste maal met zijn lichten (nog zeker meer dan 50m verwijderd van het zebrapad). Mevrouw blijft staan. Vervolgens flasht hij een tweemaal twee keer terwijl hij nog max 10 per uur of zo reed. Mevrouw blijft weer gewoon staan. Uiteindelijk komt hij tot stilstand vlak voor het zebrapad en jawel, dan pas steekt mevrouw over.

De chauffeur rijdt vervolgens door, kijkt mij al nee schuddend aan en ik trek zo'n gezicht van "I feel you buddy".

Ik kan begrijpen dat sommige effectief wachten aan een zebrapad om over te steken, maar dit was toch wel heel overdreven imo.

Daarnet toch iets heel extreem gezien waar ik zelf ook wellicht zot van zou worden:

Een dame wilt hier het zebrapad oversteken. Het eerste deel was geen probleem, vervolgens blijft zij in het midden staan omdat ze uit de verte een BMW ziet afkomen. Ik kan u zeggen dat die nog redelijk ver verwijderd was van het zebrapad en zeker niet te snel reed. Zij blijft dus staan terwijl ze perfect kon doorwandelen imo. Vervolgens zie ik die BMW duidelijk afremmen en flasht een eerste maal met zijn lichten (nog zeker meer dan 50m verwijderd van het zebrapad). Mevrouw blijft staan. Vervolgens flasht hij een tweemaal twee keer terwijl hij nog max 10 per uur of zo reed. Mevrouw blijft weer gewoon staan. Uiteindelijk komt hij tot stilstand vlak voor het zebrapad en jawel, dan pas steekt mevrouw over.

De chauffeur rijdt vervolgens door, kijkt mij al nee schuddend aan en ik trek zo'n gezicht van "I feel you buddy".

Ik kan begrijpen dat sommige effectief wachten aan een zebrapad om over te steken, maar dit was toch wel heel overdreven imo.
Mss iemand met een beperkte intelligentie die het altijd zo geleerd is.
Dat of een geitenwollensokkendraagster die auto's wil pesten.

Die twee fly-overs over de R6 in Mechelen met kruising Liersesteenweg en Antwerpsesteenweg. Waarom is daar niet gewoon een grote rotonde onder gemaakt zoals aan de Heisbroekweg i.p.v. die belachelijk geregelde kruispunten die het nu zijn? En met ondertunneling voor de fietsers. Nu slecht geregelde lichten (maar dat zijn we gewoon in en rond Mechelen) maar ook nog altijd mogelijke conflictsituaties met fietsers.

Die twee fly-overs over de R6 in Mechelen met kruising Liersesteenweg en Antwerpsesteenweg. Waarom is daar niet gewoon een grote rotonde onder gemaakt zoals aan de Heisbroekweg i.p.v. die belachelijk geregelde kruispunten die het nu zijn? En met ondertunneling voor de fietsers. Nu slecht geregelde lichten (maar dat zijn we gewoon in en rond Mechelen) maar ook nog altijd mogelijke conflictsituaties met fietsers.

Of waarom ze iets verder geen fly-over ipv rotonde gemaakt hebben over de Berlaarbaan, dat is daar altijd aanschuiven..

Smalle straat in dorpskern. Tegenligger komt af, maar rijdt in het midden. Ik denk: 'die schuift wel op'. Maar nee.

Die komt dichter en dichter en ik druk m'n claxon in en blijf die indrukken.
Chauffeur kijkt op en schrikt zich een bult, gevolgd door een snok aan z'n stuur om terug op zijn baan te komen.

Had ik niet afgeremd en beginnen claxonneren zat hij los op mij.

Meneer was bezig op z'n smartphone. Tenzij hij los in een zaklamp aan 't kijken was die tussen z'n benen zat, maar dat betwijfel ik.
Ik zal het nooit begrijpen waarom mensen dat doen.

Waarom wachten sommige mensen toch altijd zolang met invoegen op de autostrade of invoegen op de afrit als er nauwelijks verkeer is?

Daarstraks bijna een accident op een lege autostrade. Ik reed eventjes volledig alleen en ik zie twee auto's de autostrade oprijden langs de oprit. Ik ga logischerwijs naar links zodat die twee plaats genoeg hebben om in te voegen. Vervolgens wachten die allebei zolang dat ze bijna op het einde van de oprit zijn en waardoor ze bijna tegen elkaar rijden en een accident veroorzaken. Hierdoor moest de achterste auto van hun twee half uitwijken op mijn rijstrook waardoor ik plotseling serieus moest afremmen van 120 naar pakweg 60. :sarcastic:

Wat later steek ik ze voorbij en kregen ze allebei een claxon te horen met bijbehorende boze blik van mij. Hoe moeilijk kan het zijn zeg.

Daarstraks tijdens mijn wandeling kom ik bijna aan een spooroverweg. Nog wel een stukje vanaf. Komen er 2 wielertoeristen aan (uiteraard in het midden van de rijweg en niet op het fietspad dat meer als breed genoeg is) en de bel van de overweg begint te rinkelen. De ene tegen de andere 'pakken we die nog?' Die andere zegt van 'misschien beter niet'. Nog meer als tijd en afstand genoeg om te stoppen hoor. Maar dan zeggen ze toch tegen mekaar 'ja kom we gaan er nog door'. Net voor die barelen dan naar beneden beginnen te gaan, rijden ze er nog door. Zal anders niet goed zijn voor de Strava statistieken zeker :sarcastic:.

Zelfs als fietser heb ik nu al last van achterlijke wielerterroristen.

Bekijk bijlage 26541

Ik rij hier rechts op het fietspad, met m'n SP. Ik rij relatief traag want het is zone 30, en ik moet dat straatje rechts afslaan.
Uit die straat links komen 3 spandexhelden die zonder kijken zich op het fietspad schieten, vlak voor mijn neus en ze nemen de volledige breedte van dat fietspad in. De meest rechtse (van uit mijn oogpunt) roept naar mij: "Woah maat, gij zot!". Ik reageer: "blijf misschien op uwe kant". Waarop die terugroept dat ik "nen achterlijken aap" ben.
Hebt ge dat ook op Google maps die locatie want dat trekt toch ook weer op niks. Zijn die gele klinkers links dan fietspad. Er staat een bord oversteekplaats maar op straat staan strepen dus doorlopend fietspad?

Hebt ge dat ook op Google maps die locatie want dat trekt toch ook weer op niks. Zijn die gele klinkers links dan fietspad. Er staat een bord oversteekplaats maar op straat staan strepen dus doorlopend fietspad?

Het is daar inderdaad een rare situatie. Nochtans deel van een fietssnelweg.
Die gele klinkers is voetpad. Rechts en achter van de screenshot is 1 fietspad voor beide richtingen. Dus komende van die straat links moeten de fietsers daar oversteken. Het zijn geen strepen, maar van die dikke blokken op straat, dus geen doorlopend fietspad.

Hier

Uw fietspad stopt plots waardoor ge de rijbaan op moet rijden, als ik het zo zie. Dan is het toch duidelijk dat gij gewoon voorrang hebt tov de collega fietsterroristen? Geen topinfrastructuur, maar uiteindelijk toch wel een duidelijke situatie als ik het zo zie.

Daarnet aan de wekelijkse zondagwandeling bezig hier op een smalle weg in het bos. Op een gegeven moment komt er een fietser af vanuit de verte die als een bezetene meerdere keren begint te bellen en "éééy" te roepen tegelijkertijd. 1 a 2 keer is genoeg hoor vriend. Vervolgens quasi vlak erachter nog twee maal: "van de baan, van de baan". :sarcastic: Ik ben uiteraard aan de kant gegaan zodat ie door kon, maar ik heb me toch wel even omgedraaid en teken gedaan dat ie wat mocht dimmen.

Niet ergernis maar instant justice gisteren. Ben vierde aan een kruispunt waar een stopbord staat. De eerste stopt zowat half en rijdt dan nog snel het kruispunt over. Ik zie van links een auto komen die daardoor toch redelijk hard moet afremmen. Meteen erna steekt die de blauwe lichten aan en mag die andere aan de kant.

Vandaag wandeling en kinderen met de fietsjes op het fietspad. Komt daar een margie afgereden in een straat waar een verbodsbord staat, behoorlijk snel en dicht bij de oudsten. Ik met kleinste naast mij en oudste beetje verder. Ik maan hem met mijn hand aan om kalmer te rijden. Wat doet die kerel:

Smijt alles toe en komt vol achteruit gereden op het fietspad.ruitje open, discussie begint, ik zeg dat hij wat trager moet rijden. Rij ik sneller dan 50 misschien, kzeg dat weet ik niet, maar als er kinderen fietsen moet je zo snel niet passeren. Kerel stapt uit en de boel escaleert. Ik wijs hem nog eens op het feit dat ik met kleine kinderen op baan ben en dat je dan normaal inhoudt. Kerel zegt dat hij ze eens zal leren fietsen (is lijk een half dreigement) Ik zeg dat hij niet zo agressief moet doen met mijn kinderen bij. Ondertussen komt er een andere wandelaar die hem wijst op de verboden rijrichting. Dan begint daar de discussie en wat heen en weer geroep. Toen had hij door dat hij in fout was en is hij met piepende banden aangezet.

Vandaag wandeling en kinderen met de fietsjes op het fietspad. Komt daar een margie afgereden in een straat waar een verbodsbord staat, behoorlijk snel en dicht bij de oudsten. Ik met kleinste naast mij en oudste beetje verder. Ik maan hem met mijn hand aan om kalmer te rijden. Wat doet die kerel:

Smijt alles toe en komt vol achteruit gereden op het fietspad.ruitje open, discussie begint, ik zeg dat hij wat trager moet rijden. Rij ik sneller dan 50 misschien, kzeg dat weet ik niet, maar als er kinderen fietsen moet je zo snel niet passeren. Kerel stapt uit en de boel escaleert. Ik wijs hem nog eens op het feit dat ik met kleine kinderen op baan ben en dat je dan normaal inhoudt. Kerel zegt dat hij ze eens zal leren fietsen (is lijk een half dreigement) Ik zeg dat hij niet zo agressief moet doen met mijn kinderen bij. Ondertussen komt er een andere wandelaar die hem wijst op de verboden rijrichting. Dan begint daar de discussie en wat heen en weer geroep. Toen had hij door dat hij in fout was en is hij met piepende banden aangezet.
Lijkt me iets om met de nrplaat mee naar de politie te gaan. De kans dat er nog klachten komen over zo'n marginaal is reëel.

Gewoon nummerplaat en wagentype + beschrijving bestuurder doorbellen naar de politie.
Wat die bestuurder heeft gedaan is een daad van verkeersagressie (voertuig stilzetten en uitstappen).
Dat krijgt bij de hulpdiensten voorrang , als je vlak na het vergrijp belt wordt de dichtsbijzijnde ploeg ingezet om hem te bekeuren.

Gewoon nummerplaat en wagentype + beschrijving bestuurder doorbellen naar de politie.
Wat die bestuurder heeft gedaan is een daad van verkeersagressie (voertuig stilzetten en uitstappen).
Dat krijgt bij de hulpdiensten voorrang , als je vlak na het vergrijp belt wordt de dichtsbijzijnde ploeg ingezet om hem te bekeuren.
Ja achteraf bekeken misschien inderdaad de beste oplossing. Probleem is dat zulke mensen dat nog doen en niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn.

Vond het best bizar, en die man zijn tienerzoon kroop in zijn stoel van schaamte.

Ja achteraf bekeken misschien inderdaad de beste oplossing. Probleem is dat zulke mensen dat nog doen en niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn.

Vond het best bizar, en die man zijn tienerzoon kroop in zijn stoel van schaamte.
In het bijzijn van eigen kind, nog beter. :lol:
Toch onvoorstelbaar dat er zulke zotten rondrijden.

Terug
Bovenaan