De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Laatste tijd toch vaak verblind als voetganger/fietser door felle ledlichten van nieuwe auto's.

Ik vraag mij af ofdat dat gewoon slecht afgestelde lichten zijn,
of van die adaptieve shit is dat voetgangers of fietsers niet detecteert,
ofdat het gewoon de standaard is geworden van nieuwe wagens.

Laatste tijd toch vaak verblind als voetganger/fietser door felle ledlichten van nieuwe auto's.

Ik merk dat ook op de baan met de auto, vooral super irritant bij achterliggers, omdat dat langere tijd duurt dan een auto die snel even passeert.
Dat zijn echt wel slecht afgestelde lichten.
Maar er zijn heel veel mensen die blijkbaar niet meer beseffen dat autoverlichting nig altijd deftig afgesteld moet worden, want wanneer je hen erop wijst dat de lichten slecht afgesteld zijn, dan krijg je als antwoord "Dat kan niet, ik heb automatische hoogteregeling, dat moet niet afgesteld worden" 🤦‍♂️

Ik word als automobilist eigenlijk vaker verblind door lichten van fietsers dan door lichten van auto's. :p

Ik merk dat ook op de baan met de auto, vooral super irritant bij achterliggers, omdat dat langere tijd duurt dan een auto die snel even passeert.
Dat zijn echt wel slecht afgestelde lichten.
Maar er zijn heel veel mensen die blijkbaar niet meer beseffen dat autoverlichting nig altijd deftig afgesteld moet worden, want wanneer je hen erop wijst dat de lichten slecht afgesteld zijn, dan krijg je als antwoord "Dat kan niet, ik heb automatische hoogteregeling, dat moet niet afgesteld worden" 🤦‍♂️
Dan moet je eens in de VS rijden. Ik weet niet of het door slecht afgestelde lichten komt of door de achteruitkijkspiegels die een ander beeld geven dan spiegels in de EU (best irritant om afstand in te schatten), maar 's nachts is het echt een hel om auto's achter je te hebben. Je hebt dan altijd een verblindend licht schijnen in je linker achteruitkijkspiegel. Het is in de VS een ding om de achteruitkijkspiegels te vervangen door de EU versie, misschien is dat één van de redenen. Ik kan me sindsdien niet meer storen aan die enkeling in België die de lichten slecht afgesteld heeft. 😁

Dan moet je eens in de VS rijden. Ik weet niet of het door slecht afgestelde lichten komt of door de achteruitkijkspiegels die een ander beeld geven dan spiegels in de EU (best irritant om afstand in te schatten), maar 's nachts is het echt een hel om auto's achter je te hebben. Je hebt dan altijd een verblindend licht schijnen in je linker achteruitkijkspiegel. Het is in de VS een ding om de achteruitkijkspiegels te vervangen door de EU versie, misschien is dat één van de redenen. Ik kan me sindsdien niet meer storen aan die enkeling in België die de lichten slecht afgesteld heeft. 😁

Kunt ge gevaarlijke chauffeurs eigenlijk rapporteren aan de flikken? (Via da online loket is 't enkel voor misdrijven, verloren ID, etc.)

Vanmorgen hier 50m van mijn deur:
Aan beide kanten mag geparkeerd worden, waardoor de rijbaan zelf redelijk smal is. Maar ge kunt elkaar kruisen als ge rechts genoeg rijdt.
Zag ene afkomen van den andere kant, dus vertraag wa en ga al zoveel mogelijk rechts rijden. Rijdt die toch nie bekan in 't midden van de baan zeker? En i.p.v. dat em zijne Tesla model Y doet uitwijken, laat em van 't verschieten zijn stuur los...

Op weg naar huis, in dezelfde straat maar bij een wegversmalling 500m daar vandaan:
Der komt nen auto van de andere richting, die voorrang heeft, dus ik vertraag tot stilstand.
Den BMX X5 achter mij vond da blijkbaar enerverend, schiet mij ineens langs links voorbij op nog geen 5cm van mijne spiegel, vlamt door die versmalling en rijdt bijna recht op de voorbumper van diene tegenligger. De madam die hij/zij bijna aangereden had moest eerst een paar seconden bekomen vooraleer ze verder kon rijden.
Wa verderop zie ik die de straat inrijden waar ik woon. Die woont blijkbaar 150m verderop...
Mijn bloed kookte echt. Ge moest echt al een mentaal gehandicapte blinde mol zijn om te denken da ge daar zonder gevaar kon inhalen.

Lang geleden dat er nog eens een sympathieke mede weggebruiker in mijn gat komt hangen op 10 cm van de bumper op het linker baanvak en dan uitvoerig met de lichten begint te knipperen alsof hij de koning van de weg is terwijl ik zelf al iets sneller rijd dan toegelaten. Om dan tegen een rotvaart verder te stuiven. Vandaag was het weer zo'n oen.

Kunt ge gevaarlijke chauffeurs eigenlijk rapporteren aan de flikken? (Via da online loket is 't enkel voor misdrijven, verloren ID, etc.)
Gelukkig niet. Het gaat nu al veel te ver met de klikmaatschappij hier. Iedereen maakt weleens (inschattings)fouten en niet elke fout hoeft bestraft te worden.

Vanmorgen hier 50m van mijn deur:
Aan beide kanten mag geparkeerd worden, waardoor de rijbaan zelf redelijk smal is. Maar ge kunt elkaar kruisen als ge rechts genoeg rijdt.
Zag ene afkomen van den andere kant, dus vertraag wa en ga al zoveel mogelijk rechts rijden. Rijdt die toch nie bekan in 't midden van de baan zeker? En i.p.v. dat em zijne Tesla model Y doet uitwijken, laat em van 't verschieten zijn stuur los...

Op weg naar huis, in dezelfde straat maar bij een wegversmalling 500m daar vandaan:
Der komt nen auto van de andere richting, die voorrang heeft, dus ik vertraag tot stilstand.
Den BMX X5 achter mij vond da blijkbaar enerverend, schiet mij ineens langs links voorbij op nog geen 5cm van mijne spiegel, vlamt door die versmalling en rijdt bijna recht op de voorbumper van diene tegenligger. De madam die hij/zij bijna aangereden had moest eerst een paar seconden bekomen vooraleer ze verder kon rijden.
Wa verderop zie ik die de straat inrijden waar ik woon. Die woont blijkbaar 150m verderop...
Mijn bloed kookte echt. Ge moest echt al een mentaal gehandicapte blinde mol zijn om te denken da ge daar zonder gevaar kon inhalen.
Hier in de straat is beurtelings parkeren. De geschiftheid die je hier ziet... vorige week valt mijn overbuurman van de keldertrap en de ambulance stopt op de straat. Kon nergens anders staan. 10 min later komt iemand de straat ingereden, tot bijna tegen de ambulance. Claxonfestijn op die ambulance. Ik begon te koken en de moment dat ik buitenschiet komt een brandweerman ook buitengeschoten, komaan tourner! draaien! Man mompelt iets en ik hoor de brandweerman antwoorden; dees is belangrijker! Weg!

Je moet weten dat hier vlak naast een parallelbaan loopt waar geen beurtelings parkeren is en geen kat komt.

Zelfs als fietser heb ik nu al last van achterlijke wielerterroristen.

1000005783.jpg

Ik rij hier rechts op het fietspad, met m'n SP. Ik rij relatief traag want het is zone 30, en ik moet dat straatje rechts afslaan.
Uit die straat links komen 3 spandexhelden die zonder kijken zich op het fietspad schieten, vlak voor mijn neus en ze nemen de volledige breedte van dat fietspad in. De meest rechtse (van uit mijn oogpunt) roept naar mij: "Woah maat, gij zot!". Ik reageer: "blijf misschien op uwe kant". Waarop die terugroept dat ik "nen achterlijken aap" ben.

Zelfs als fietser heb ik nu al last van achterlijke wielerterroristen.

Bekijk bijlage 26541

Ik rij hier rechts op het fietspad, met m'n SP. Ik rij relatief traag want het is zone 30, en ik moet dat straatje rechts afslaan.
Uit die straat links komen 3 spandexhelden die zonder kijken zich op het fietspad schieten, vlak voor mijn neus en ze nemen de volledige breedte van dat fietspad in. De meest rechtse (van uit mijn oogpunt) roept naar mij: "Woah maat, gij zot!". Ik reageer: "blijf misschien op uwe kant". Waarop die terugroept dat ik "nen achterlijken aap" ben.
Mijn reactie zou geweest zijn "Wie is hier de zot, debiel kalf".

Gelukkig niet. Het gaat nu al veel te ver met de klikmaatschappij hier. Iedereen maakt weleens (inschattings)fouten en niet elke fout hoeft bestraft te worden.

Fouten maken is 1 ding, moedwillig gevaarlijk gedrag vertonen is iets anders en kunt ge uiteraard wel rapporteren. Geen idee vanwaar uw "gelukkig niet" komt.

Rijgedrag tot daar aan toe, da's uiteindelijk woord tegen woord en dat kan je niet hard maken zonder bewijs.

Mensen die rondrijden met kapotte lichten, stukken carrosserie dat er half afligt, een uitlaat waar enkel zwarte rook uitkomt zou ik toch ook graag willen vermelden via een dergelijk formulier.

Deze ochtend ook weer ene dat achter mij reed met een kapot voorlicht. Lijkt alsof er een motor afgereden vanuit de verte.

Niet op de weg, maar als vervolg op voorgaande posts:
Toch serieus achter de verzekering moeten zitten om uitbetaald te worden.
On a positive note: het uitbetaalde bedrag viel goed mee. Een stuk meer dan mijn makelaar had uitgerekend. Financiële kater van het ongeval valt dus wel mee.

spectaculair weekend op de baan...

gisteravond in Gent, R40 thv Gentbrugge, ze stonden al naar elkaar te claxoneren aan de rode lichten. het wordt groen, we rijden door, komt er één van die pipo's ineens vol naar het linkerrijvak. ik heb alles mogen toesmijten om geen accident te hebben. natuurlijk waren ze achteraf fars aan't doen...

vandaag file op de E40 in Ternat. natuurlijk de obligatoire BMW die volgas over de pechstrook knalt.
maar de hoofdprijs gaat toch naar die kerel die in Ternat zelf de snelweg wilt oprijden, ziet dat het file is, en beslist efkes te gaan spookrijden over dat baantje voor de hulpdiensten

ik dacht dat het halen van een rijbewijs strenger en strenger werd, maar blijkbaar zit het qua rijniveau toch eerder weer richting "zit in een pakske chips op cafe"

Vermoedelijk meer en meer chauffeurs onder invloed van drugs ook achter het stuur, anders kan je die zaken amper verklaren. En met enorme hoeveelheden in transit zal er ook wel enorm veel verbruikt worden. En die kruipen ook in de wagen zeker?

Je zijspiegels gebruiken is overrated of wat. :cautious:

Gistermiddag gaan eten in restaurant met moeder + tante en oom voor nieuwjaar. Na het eten wandelen we terug naar de straat waar we onze auto's geparkeerd hebben. We gaan naar de bowling, ik ken de weg. Ik wacht op de auto van oom vooraleer ik uit mijn parkeerplaats rijd, ondertussen rijd een andere wagen mij voorbij en parkeert verderop. Paar minuten later komt oom, ik vertrek (hij volgt ons want ik ken de weg naar bowling). Chauffeur van die andere wagen die verderop geparkeerd stond zwaait opeens zijn portier open en ik mocht alles dichtsmijten, gelukkig reed ik maar 20. Tis een straat waar je aan beide kanten mag parkeren, waardoor het vrij smal is en reed ik met aangepaste snelheid. Iets sneller en ik zat tegen zijn deur.

Hij doet zijn portier terug dicht, om vervolgens exact dezelfde fout te herhalen als mijn oom hem juist passeert. :confused2: Gelukkig was hij al op zijn hoede en wachtte hij tot meneer chauffeur uit stapte. Aan de bowling zei hij dat hij de indruk had dat meneer chauffeur beetje beschonken uit zag aan de manier hoe hij wandelde.

Kijk in je zijspiegels voor je uitstapt gvd. :mad:

Gisteren hadden de kinderen een dag vakantie en zijn we wat leuke dingen gaan doen in Brussel. Dat leverde wel wat ergernissen op:
1) Heenweg op E19 tussen Mechelen en Brussel. Op de middenrijstrook zie ik voor me een witte BMW ergerlijk traag rijden en slingeren van links naar rechts (de wagen overschrijdt effectief de markeringen). Dus ik wist al: daar is iets mee aan de hand. Inderdaad: de vrouwelijk chauffeur steunt met haar twee armen op het stuur en bedient met haar handen haar GSM. Ze heeft geen idee wat er rond haar gebeurt. Een vrachtwagen die een andere aan het inhalen is, wordt gehinderd door haar omdat ze zo traag rijdt (de vrachtwagen op de rechtse rijstrook haalt de vrachtwagen op de middenrijstrook weer in...)
2) De infrastructuur in Brussel, wat is dat? Ik kom daar zelden of nooit, maar ik had echt de indruk daar in één of ander ontwikkelingsland rond te rijden... Nergens iets moderns, in alle tunnels aan het werk en over tunnels gesproken. In de Rogiertunnel (noordelijke richting) moest ik over een kloof van zeker 15cm rijden... (diepte kon ik niet zien, maar het was meer dan diep genoeg om er niet meer toe te doen). Deed geen deugd.
3) 's Avonds dan via E40 Brussel uitrijden. Ter hoogte waar het opsplitst in 2x2 neem ik de linkse twee rijstroken. Voor me gaan er heel wat in de remmen, en opnieuw blijkt er een dame in haar wagen druk bezig te zijn met haar telefoon...

Laatst bewerkt:
Gisteren hadden de kinderen een dag vakantie en zijn we wat leuke dingen gaan doen in Brussel. Dat leverde wel wat ergernissen op:
1) Heenweg op E19 tussen Mechelen en Brussel. Op de middenrijstrook zie ik voor me een witte BMW ergerlijk traag rijden en slingeren van links naar rechts (de wagen overschrijdt effectief de markeringen). Dus ik wist al: daar is iets mee aan de hand. Inderdaad: de vrouwelijk chauffeur steunt met haar twee armen op het stuur en bedient met haar handen haar GSM. Ze heeft geen idee wat er rond haar gebeurt. Een vrachtwagen die een andere aan het inhalen is, wordt gehinderd door haar omdat ze zo traag rijdt (de vrachtwagen op de rechtse rijstrook haalt de vrachtwagen op de middenrijstrook weer in...)
2) De infrastructuur in Brussel, wat is dat? Ik kom daar zelden of nooit, maar ik had echt de indruk daar in één of ander ontwikkelingsland rond te rijden... Nergens iets moderns, in alle tunnels aan het werk en over tunnels gesproken. In de Rogiertunnel (noordelijke richting) moest ik over een kloof van zeker 15cm rijden... (diepte kon ik niet zien, maar het was meer dan diep genoeg om er niet meer toe te doen). Deed geen deugd.
3) 's Avonds dan via E40 Brussel uitrijden. Ter hoogte waar het opsplitst in 2x2 neem ik de linkse twee rijstroken. Voor me gaan er heel wat in de remmen, en opnieuw blijkt er een dame in haar wagen druk bezig te zijn met haar telefoon...
Ik heb daar een wiel stuk gereden van mijn moto. Ze beweren dat dat perfect vermijdbaar is lol.
Conclusie 600 euro voor mijn rekening

Ik heb daar een wiel stuk gereden van mijn moto. Ze beweren dat dat perfect vermijdbaar is lol.
Conclusie 600 euro voor mijn rekening
Ongelooflijk. Ik reed maar 30 km/h maar dan nog was dat niet vermijdbaar want je rijdt daar kort achter mekaar en het is niet dat je maar een beetje moet uitwijken om die kloof te vermijden...

Terug
Bovenaan