De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

"De transportfirma van de vrachtwagen werd ondertussen door Inez aangeschreven, maar die meldde haar dat een chauffeur van een andere firma met de oplegger reed."

Ik vraag mij altijd af of dit zomaar mag allemaal? Ik zie ook constant Belgische trekkers rijden met een opligger met een buitenlandse plak of vice versa. Mag dat zomaar? Je zal maar de plak hebben genoteerd van de opligger, maar vervolgens kunnen ze de chauffeur niet vinden omdat dezelfde reden als in dit geval. Kan toch niet zoiets?
Denk wel dat zoiets mag. Bij transportfirma DSV hebben ze, als ik het goed heb verstaan, geen enkele eigen chauffeur. Ik heb daarvan ook nog nooit een oplegger zien rijden met een trekker van DSV zelf. En voor de rest zie ik ook bijzonder weinig opleggers met een trekker van dezelfde firma.

Maar het is wel straf dat ze niet weten wie met die oplegger rond reed. Je weet toch welke klant uw opleggers boekt, zou ik denken.

Maar het is wel straf dat ze niet weten wie met die oplegger rond reed. Je weet toch welke klant uw opleggers boekt, zou ik denken.
Ik gok dat ze dat wel kunnen weten, maar dat ze geen tijd willen steken in het uit te zoeken voor Inez uit Gooreind.

Het is wettelijk verboden, en ook gewoon wreed irritant.

Over lichten gesproken: SUV’s of andere hoge voertuigen met veel te felle en/of slecht afgestelde LED-koplampen. Holy fuck, iedere avond tot diep achter de amandelen doorgelicht via mijn zijspiegels als er zo’n vuurtoren achter mij rijdt.

Ik rij een rond punt op en net voor mijn neus zoeft een speed pedelecfietser voorbij die van het fietspad afwijkt en de rijbaan opgaat om aan de andere kant van het rond punt weer op het fietspad te gaan.

Ik snap het: het is plezant om daar 45 km/u mee te rijden. Maar doe toch geen stomme en gevaarlijke manoeuvres.

Ik had effe de regels omgedraaid precies, het is inderdaad als het zicht minder dan 100 m is bij sneeuw of mist en altijd als het fel regent :sarcastic:

Vanaf dan MOET het, maar er staat niet dat het in andere omstandigheden niet mag.

Anyway, ik steek die ook niet aan als ik het niet nodig acht, maar ik begrijp gewoon niet zo goed wat daar irritant aan kan zijn.

Vanaf dan MOET het, maar er staat niet dat het in andere omstandigheden niet mag.

Anyway, ik steek die ook niet aan als ik het niet nodig acht, maar ik begrijp gewoon niet zo goed wat daar irritant aan kan zijn.

Nodeloos verblindend, nog eens bovenop al die hoog gepositioneerde koplampen, slecht afgestelde lichten,...

"30.1.2° Achteraan, de rode lichten. Bovendien, wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m alsook bij felle regen. Deze lichten mogen in geen andere omstandigheden gebruikt worden."

Zoals @Noctilucus zegt: nodeloos verblindend. Als ik daar 20 meter achter hang en ik ben ervan af dan heb ik er ook geen last van nee. Maar als je er 4 km achter hangt tegen een traag tempo is dat gewoon hinderlijk.

Alé, deze werken zijn blijkbaar uitgesteld en vandaag dus begonnen tot en met vrijdag volgende week.

Ik gok dat ze dat wel kunnen weten, maar dat ze geen tijd willen steken in het uit te zoeken voor Inez uit Gooreind.
Vooral dit.
Bij ons rijden er ook andere firma's met onze opleggers en wordt gewoon netjes bijgehouden.
Mochten ze een boete rijden met die oplegger gaan ze het opeens wel weten wie er mee reed, wees maar gerust :wink:.

Dwaas volk dat op een rechte weg van zeker 3 km lengte tegen 15km/h aan't frotselen is omdat er wat sneeuw ligt.
Snelheid aanpassen bij dit weer , volledig akkoord maar dit was er toch serieus over.
Steek ik dat rijtje voorbij , krijg je van die blikken en geflikker met de lampen.

't Was pertang al dagen op voorhand aangekondigd.
Als je dan toch op de baan komt , zie dan tenminste dat je winterbanden hebt of blijf thuis als je geen idee hebt hoe te rijden in deze omstandigheden.

Kwam vanmiddag van Hasselt terug. Waren ze daar ene met een BMW de brug aan het opduwen.
Aan't (ouder) model te zien wss ene met versleten zomerbandjes.

Some people :thumb:

edit : nog n ergernis. Mensen die de moeite zelfs niet doen om de wagen sneeuwvrij te maken.
Veel lui gepasseerd vandaag waarvan je de lichten niet zag branden als ze die al hadden ontstoken.
Mogen ze serieus beboeten van mij.

edit : nog n ergernis. Mensen die de moeite zelfs niet doen om de wagen sneeuwvrij te maken.
Hoezo? Dit is toch voldoende? :unsure:

snow-covered-vehicle-1-6191339-1670872224124.jpeg

Ik geloof dat ik vandaag een ergernis was van veel bestuurders :unsure: Geen problemen gehad onderweg, uiteraard wel de snelheid wat aangepast aan het weer en het verkeer, maar alles ging prima. Tot ik plots aan een rood licht moest wachten en ik vervolgens niet meer deftig kon vertrekken en mijn auto volledig doorslipte als ik gas wou geven. Beetje bij beetje enkele meters kunnen opschuiven en er was juist ook een middenberm dus mensen gingen spookrijden om mij te kunnen passeren. Heb gezorgd dat ik zo snel mogelijk - ondanks de nodige moeite - voorbij die berm was zodat men mij normaal kon voorbijsteken.

Ik stap vervolgens uit en kijk mijn banden na. Allemaal één voor één afgekuist en al het ijs van onder mijn wielkasten gehad en dan wou ik opnieuw vertrekken. Opnieuw hetzelfde liedje. Godverdomme. Ik serieus aan het vloeken en toen viel mijn frank om de ESP uit te zetten in de sneeuw. :unsure: Zo kon ik opnieuw vertrekken en zonder problemen mijn weg naar huis vervolgens. Vervolgens de E314 opgereden en mij gewoon achter een vrachtwagen gezet en die trok mooi de sporen voor mij.

Dus als iemand daar toevallig gepasseerd is en daar hinder van ondervond. Mijn oprechte excuses.

Steek ik dat rijtje voorbij , krijg je van die blikken en geflikker met de lampen.
Story of my life wanneer het regent/sneeuwt/vriest. Als je niet kan rijden, blijf dan gewoon thuis. Ik ben dan al zo vriendelijk om niet te flikkeren naar hen toe, want zij zijn degene die het verkeer hinderen. Maar dan nog eens gaan flikkeren naar mij omdat ik een hindernis inhaal? Dan krijgen ze bij mij toch een mistlicht of middelvinger. Het vreemde is dat als je gaat vragen waarom ze flikkeren, ze nooit een goede reden kunnen geven. Ze weten niet wat antwoorden, ze rijden in paniek weg of ze blijven bij "jij moet mij niet inhalen". :unsure:

Tot ik plots aan een rood licht moest wachten en ik vervolgens niet meer deftig kon vertrekken en mijn auto volledig doorslipte als ik gas wou geven
Daar had ik toch ook het meeste last van: Stilstaan aan de lichten en dan terug vertrekken. Je hebt dan geen grip.
Hard optrekken aan de lichten was een dikke vette no go als je net toevallig op een ijsplek stond.

Ik reed meestal tussen 30 en 50 km/u omdat ik dan de meeste grip had (en de gas lossen in bochten). Sneller rijden vond ik gevaarlijk maar trager rijden vond ik ook gevaarlijk. Je hebt ook zoiets als te traag rijden waardoor je net grip verliest ipv wint. Maar helaas aan een rood licht had je het dan vlaggen en was opnieuw vertrekken soms erg lastig.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan