De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Al die N-wegen hebben m.i. als grootste probleem dat België lokaal van doorgaand verkeer niet kan scheiden. Die wegen doorkruisen honderd en een dorpscentra, ge zit op dezelfde baan waar mensen op en af opritten of parkings moeten. Verschrikkelijk.

Zondag op datzelfde punt iemand iemand op de pechtstrook van de E313 achteruit zien rijden om dan toch nog de E34 te pakken. Ook een mooi staaltje van extreme schrik van een beetje omweg te pakken/zinsverbijstering.
Knooppunt Antwerpen-Zuid richting Gent/Brussel is ook altijd feest. Hoeveel ik er daar niet over de volle witte lijn of het verdrijvingsvak heb zien rijden omdat ze toch op het laatste moment besluiten toch richting Kennedytunnel/Craeybeckxtunnel/A12 te rijden ipv het rijvak dat ze op dat moment volgen... Bijna wekelijks prijs daar.

Ik zou vrijdag vanuit de Antwerpse haven naar Luchthaven Charleroi moeten, 3uur volgens google, jongens toch 😂
Heb een vlucht in de vroege avond, maar zou dan al bijna op de late middag moeten vertrekken.

Combo Kennedytunnel en Ring van Brussel is ook wel de grootste kutroute die je kan hebben in België denk ik.

Ik zou vrijdag vanuit de Antwerpse haven naar Luchthaven Charleroi moeten, 3uur volgens google, jongens toch 😂
Heb een vlucht in de vroege avond, maar zou dan al bijna op de late middag moeten vertrekken.

Combo Kennedytunnel en Ring van Brussel is ook wel de grootste kutroute die je kan hebben in België denk ik.
Een vluchtje Deurne > Charleroi gaat sneller zijn 🤷‍♂️

Deze voormiddag wel wat sneeuw maar niet om te zeggen dat je niks meer zag. Reed er 4km lang voor mij een pipo met zijn mistlichten aan. 🤦‍♂️

Eentje van vorige week, maar wel weer een topper om het jaar in te zetten:

Stond links voorgesorteerd om linksaf te slaan. Logisch.
Rechts naast mij een auto (normaal dan voor rechtdoor of rechts)
Groen... blijft naast mij rijden om ook links te gaan.

Achter mij niemand, dus ik denk wacht maar jongeuh.
Toeterconcert en eens afgeslaan komt die rechts naast mij rijden en hevig gebaren.
Ik gebaar terug van WTF, ik heb wel voorrang hé.
Smijt zich voor mij en trekt handrem op.
Ik ontwijk hem, komt terug naast mij hangen, gebaren om het aan de kant van de weg uit te vechten.

Ik geef hem een duimpje (in de zin van "flink jongen, goed bezig")
Hij interpreteerde het waarschijnlijk als "ok, let's go".

Vertraagde en bleef heel de baan tot licht voor brug E313 op een 50 meter achter mij hangen.
Rood licht dus ik dacht "fuck".
Meneer kwam links naast mij staan, gunde me geen blik en sloeg linksaf om rechtsomkeer te maken.

Mijn ergernis in de (moderne) wagen:
Ik stap gisteren in, krijg ik 3 meldingen op het scherm:
- Audi connect remote: Licentie is verlopen
- Audi connect navigation and infotainment plus: Licentie is verlopen
- Audi connect e-tron services: Licentie is verlopen

Het is nu niet dat ik die dingen perse gebruik, maar toch...

Eentje van vorige week, maar wel weer een topper om het jaar in te zetten:

Stond links voorgesorteerd om linksaf te slaan. Logisch.
Rechts naast mij een auto (normaal dan voor rechtdoor of rechts)
Groen... blijft naast mij rijden om ook links te gaan.

Achter mij niemand, dus ik denk wacht maar jongeuh.
Toeterconcert en eens afgeslaan komt die rechts naast mij rijden en hevig gebaren.
Ik gebaar terug van WTF, ik heb wel voorrang hé.
Smijt zich voor mij en trekt handrem op.
Ik ontwijk hem, komt terug naast mij hangen, gebaren om het aan de kant van de weg uit te vechten.

Ik geef hem een duimpje (in de zin van "flink jongen, goed bezig")
Hij interpreteerde het waarschijnlijk als "ok, let's go".

Vertraagde en bleef heel de baan tot licht voor brug E313 op een 50 meter achter mij hangen.
Rood licht dus ik dacht "fuck".
Meneer kwam links naast mij staan, gunde me geen blik en sloeg linksaf om rechtsomkeer te maken.
Mensen die zwaar gebaren zijn doorgaans ongevaarlijk. Tzijn die types die niets doen en dan gewoon uitstappen waar je de raampjes voor moet optrekken. :unsure:

In Zaventem op het punt om van de R22 naar de R0 over te gaan staan hebben ze een tijdje terug wat kleine aanpassingen gedaan aangezien ze daar aan het werken zijn. Je hebt daar twee rijstroken waarvan de linkse bedoeld is om naar de R0 te rijden. Op het einde zijn daar gele volle lijnen.

Al twee dagen op rij dat ik daar sta aan te schuiven en natuurlijk enkele pipo's die daar wachten om in te voegen tot helemaal op het einde. Niet bij mij ze vriend. In geen honderd jaar dat ik daar nog mensen tussenlaat, je hebt daar een kilometer de tijd om de juiste rijstrook te kiezen, maar als jij gaat wachten tot aan de volle lijn ben je bij mij aan het verkeerde adres. De chauffeurs natuurlijk van hunnen tak aan het maken met gebaren en weet ik veel wat, maar ik geef op zo'n moment niet meer af. En ik hoop eigenlijk dat niemand dat doet, maar vroeg of laat geraken ze jammer genoeg ergens wel er tussen.

Overbuur die deze ochtend van zijn oprit tegen de deur van mijn wagen heeft gereden. :headshake:Al dat geregel weer...

In een heel nauwe straat naar uwe auto lopen, recht in m'n ogen kijken terwijl ik kom aangereden, en toch uw deur openzwaaien om in te stappen zodat ik alles mag dichtgooien of ik rij uw deur af.

In een heel nauwe straat naar uwe auto lopen, recht in m'n ogen kijken terwijl ik kom aangereden, en toch uw deur openzwaaien om in te stappen zodat ik alles mag dichtgooien of ik rij uw deur af.
🤷‍♂️ Ook al genoeg meegemaakt. Op zo'n moment wil ik een wagen waar ik me niks van moet aantrekken en ik die deur eraf kan rijden. Of gewoon zoiets:

bullbar-oea8g8lrfbtrsts079bmzrqmvej7epbfno0gwckbys.jpg

De laatste dagen toch wel voorzichtig geweest als ik achter een vrachtwagen reed. Op heel veel plaatsen zie je stukken ijs op de baan liggen die van het dak van een oplegger zijn gevallen. Gelukkig nog nooit iets mee voorgehad. Maar sommigen hebben minder geluk.

Ik heb al beter gehad, iemand die zijn deur opendeed terwijl ik voorbijreed. Hels geluid terwijl mijn spiegel er af vloog.

Ne oude mens die mij niet had zien aankomen blijkbaar. Ahja, niet kijken voor ge uw deur openzwiert op een drukke baan.

Ik heb al beter gehad, iemand die zijn deur opendeed terwijl ik voorbijreed. Hels geluid terwijl mijn spiegel er af vloog.

Ne oude mens die mij niet had zien aankomen blijkbaar. Ahja, niet kijken voor ge uw deur openzwiert op een drukke baan.
Ook nog wel een leuke anekdote in die stijl.

Nauwe straat en we waren met een gehuurde bestelwagen. Staat beetje op stoep, maar je kon er nog wel langs als je niet te snel doorreed. Komt daar een auto type Range Rover langs, bam spiegel van de bestelwagen. Kerel zet zich ook op de stoep om de papieren in te vullen. Komt daar een andere bestelwagen de straat door, bam, spiegel van die Range Rover :rofl:

Ergernis en glimlach hebben nog niet zo dichtbij gelegen. Ook chance dat ik mij van niks iets moest aantrekken bij een gehuurd voertuig.

De laatste dagen toch wel voorzichtig geweest als ik achter een vrachtwagen reed. Op heel veel plaatsen zie je stukken ijs op de baan liggen die van het dak van een oplegger zijn gevallen. Gelukkig nog nooit iets mee voorgehad. Maar sommigen hebben minder geluk.

Levensgevaarlijk dit. De baan ligt vol brokstukken, overal waar je kijkt.

"De transportfirma van de vrachtwagen werd ondertussen door Inez aangeschreven, maar die meldde haar dat een chauffeur van een andere firma met de oplegger reed."

Ik vraag mij altijd af of dit zomaar mag allemaal? Ik zie ook constant Belgische trekkers rijden met een opligger met een buitenlandse plak of vice versa. Mag dat zomaar? Je zal maar de plak hebben genoteerd van de opligger, maar vervolgens kunnen ze de chauffeur niet vinden omdat dezelfde reden als in dit geval. Kan toch niet zoiets?

Terug
Bovenaan