DogFacedGod
Well-known member
Gisteren heerlijk lege baan door kerstavond natuurlijk, tot ik aan een zebrapad kom waar twee of drie mensen volledig in 't zwart gingen oversteken.Levensgevaarlijk. Ik kan u verzekeren: dat zie je niet op tijd. Ik heb alles mogen dichtsmijten en ik stond net niet op 't zebrapad geloof ik. Gelukkig maakten die mensen niet van hun oren want ze hadden een serieus antwoord terug gekregen denk ik.
Waarbij ik mij afvraag: stel je rijdt (één van) die mensen omver, kan je dan een punt maken omdat ze totaal geen verlichting o.i.d. aan hebben? Het was in dit geval zo goed als alles volledig in 't zwart. Kappen over de hoofden (het regende), iemand met witte schoenen bv. kan je beduidend vroeger opmerken.
Voorbeeld van iemand die oversteekte maar hier was er geen zebrapad. Slachtoffer was wel al over de helft van de baan precies.
Hier werd 50/50 gezegd.
Dus ik betwijfel of het 50/50 gaat zijn wanneer men oversteekt op een zebrapad gezien de witte strepen al indiceren van "er kan hier iemand oversteken".
Nu, ik heb het zelf twee keer als voetganger tegengekomen op een oversteek van een zebrapad dat de auto toeterde van "zijt ge zot" maar telkens was ik al over de helft van het zebrapad, klaarlichte dag in bebouwde kom... Een keer aan een kruispunt en een keer aan een ziekenhuis
.Voor mij was dat toch telkens een geval van niet willen vertragen omdat het hun ego krenkt voor één of ander reden.
Levensgevaarlijk. Ik kan u verzekeren: dat zie je niet op tijd. Ik heb alles mogen dichtsmijten en ik stond net niet op 't zebrapad geloof ik. Gelukkig maakten die mensen niet van hun oren want ze hadden een serieus antwoord terug gekregen denk ik.
.

. Ik ben te oud voor dat soort spelletjes, dus zet me terug rechts en blijf aan dezelfde snelheid rijden. Thv m’n afrit pasbrug haal ik terug op hem in (hij moest rechtdoor) en zet ie nog ff z’n 4 pinkers aan