De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Deze ochtend was er ene met zijne wagen duidelijk van rechts naar links (en omgekeerd) aan het zwalpen. Hij / zij reed ook tergend traag en tijdens de bochten week hij / zij steeds uit naar het andere rijvak. Gelukkig kwam er telkens niemand uit de bocht.

Ik geraakte er niet meteen voorbij en ik heb dan maar een gat gelaten van enkele meters tot ik naar links moest en hij of zij rechtdoor.

Een kort stuk weg met aan beide uiteinden verkeerslichten. Daar kan je rechtdoor of afslaan. Zowel in beide richtingen kan je voorsorteren om naar links af te slaan. Deze voorsorteervakken lopen tot in de helft van de lengte, waarna de voorsorteerstrook start voor de andere kant.

Ik wil dus voorstorteren om naar links te gaan, maar daar staat een tegenligger die te vroeg begint voor te sorteren waardoor ik pal voor die wagen zou komen te staan. Mevrouw zit naar beneden te kijken en haar gezicht is volledig belicht.

Heel het verkeer van mijn kant die naar links moet staat dus geblokkeerd door die ene koe die zich van geen kwaad bewust is, volledig verkeerd over een volle lijn staat, en rustig verder tokkelt op haar gsm.

Het schijt krijg ik van zo'n mensen.

De garages van Auto Natie op de Gentsesteenweg in Heffen (Mechelen). Pokkegrote blokken zetten maar denk je dat er daar 1 plaats is voorzien op hun terreinen om een vrachtwagen auto's te laten lossen? Nee hoor. Veelal staan die op de parkeerstrook aan de overkant. Dan gaat het nog. Maar deze week al 2x gehad dat die gewoon op het fietspad staan om te lossen. Fietser, trek uw plan. En ook al enkele keren geweest vroeger dat ze maar gewoon op straat staan om te lossen met als gevolg snel enkele kilometers file op die erg drukke baan.
Wel de lusten, maar de lasten zijn weer voor een ander.

De garages van Auto Natie op de Gentsesteenweg in Heffen (Mechelen). Pokkegrote blokken zetten maar denk je dat er daar 1 plaats is voorzien op hun terreinen om een vrachtwagen auto's te laten lossen? Nee hoor. Veelal staan die op de parkeerstrook aan de overkant. Dan gaat het nog. Maar deze week al 2x gehad dat die gewoon op het fietspad staan om te lossen. Fietser, trek uw plan. En ook al enkele keren geweest vroeger dat ze maar gewoon op straat staan om te lossen met als gevolg snel enkele kilometers file op die erg drukke baan.
Wel de lusten, maar de lasten zijn weer voor een ander.
Heel die baan is een complete merde. Ik ben blij dat ik in shiften werk want als ik dagdagelijks in de file moet staan die ontstaat door die verschrikkelijke verkeerslichten aan de Heffenbrug dan had ik mij gegarandeerd van kant gemaakt.

Ik vraag me toch de gedachtengang af van sommige bestuurder. Ik ben achter een tractor met remorque een geparkeerde vrachtwagendie het rusthuis bevoorrade aan het inhalen. Vlak daarvoor is een zig-zag wegversmalling gemaakt uit houten bloembakken waarwij voorrang hebben. De tractor komt zo goed als aan de versmalling wanneer een tegenligger de bocht uit komt en in plaats van te stoppen voorbij de versmalling rijdt. Gevolg was dat alles muurvast zat en niemand nog een kant op kon. Dat spelleke heeft bijna 5min geduurd om madame de tegenligger volledig de stoep op te taffelen zodat het doorgaand verkeer door kon.
61 Helen-Bosstraat

Ik rij de parking van de Aldi op en rij tegen de richting in van de pijlen op de grond. (niet op gelet tbh)
Een opa doet zijn raam naar beneden: GIJ ZIJ ZOT!!! GEVAAR OP DE BAAN!!! ZOTTE!!!!

Het is daar voldoende breed om te kruisen en ik reed 3km/h :laugh:
Meneer had zijn pillekes niet gepakt denk ik

Soit, ik zou zelf ook denken "wat rijdt die pipo tegen de richting in??" Maar uw raam open doen en roepen is wel iets anders.

8dyBatI.png

Ik rij de parking van de Aldi op en rij tegen de richting in van de pijlen op de grond. (niet op gelet tbh)
Een opa doet zijn raam naar beneden: GIJ ZIJ ZOT!!! GEVAAR OP DE BAAN!!! ZOTTE!!!!

Het is daar voldoende breed om te kruisen en ik reed 3km/h :laugh:
Meneer had zijn pillekes niet gepakt denk ik

Soit, ik zou zelf ook denken "wat rijdt die pipo tegen de richting in??" Maar uw raam open doen en roepen is wel iets anders.

8dyBatI.png
De Jonagolds waren weer op zeker?

Ene van een paar dagen terug:

Ik ben op mijn gemak wat camions aan het inhalen op het linkervak tegen 125 CC zoals gewoonlijk. In de verte zie ik achter mij een SUV afkomen die meerdere keren op mij begint te flashen. Dacht die vent nu echt dat ik harder ga beginnen rijden daardoor?

Ene van een paar dagen terug:

Ik ben op mijn gemak wat camions aan het inhalen op het linkervak tegen 125 CC zoals gewoonlijk. In de verte zie ik achter mij een SUV afkomen die meerdere keren op mij begint te flashen. Dacht die vent nu echt dat ik harder ga beginnen rijden daardoor?
Deze week reed ik ook op de N16 in Temse waar je 90 km/u mag. Ik rij op het linkervak het toegelaten maximum om een hele rist vrachtwagens te passeren. Achter mij hangt er ook ene met de kap van zijn hoodie op (waarom ook?) in zijn BMW nogal redelijk dicht, constant beetje naar links en beetje naar rechts. Dan is er een redelijke lengte tussen 2 vrachtwagens op het rechtse rijvak maar ik blijf links want we naderen toch het kruispunt aan de industriezone waar redelijk wat van die vrachtwagens heen moeten. Komt die pipo mij daar langs rechts voorbijgestoken. Proficiat, een overtreding begaan om 1 plaatsje op te schuiven. Vanaf het kruispunt hing hij weer achter een rij auto's die het maximum reden, dan flashte hij zelfs een paar keren op zijn voorligger. Uit miserie is hij dan toch naar rechts moeten gaan tussen de vrachtwagens om de oprit naar de E17 te kunnen pakken. Gefrustreerde apen op de baan man.

Paljas zijn deur tegen de Range Rover gesmeten. Diepe kras en lak beschadigd. Heeft toch 6 maand geduurd sinds hij geleverd is. Nieuw record denk ik.

Ongezien toch sommige mensen.

Paljas zijn deur tegen de Range Rover gesmeten. Diepe kras en lak beschadigd. Heeft toch 6 maand geduurd sinds hij geleverd is. Nieuw record denk ik.

Sommige mensen kijken ook gewoon naar niks, 0 respect voor materiaal.
Ik zie dat hier op het werk ook. Vanaf sommigen eens met een andere oplegger moeten rijden maakt die extra kras niet uit.
Als je er dan iets van zegt halen ze hun schouders op alsof het maar normaal is.

Moet opzettelijk zijn zoiets. Ik heb nog nooit een deur opengedaan op een manier die schade kan berokkenen.

Moet opzettelijk zijn zoiets. Ik heb nog nooit een deur opengedaan op een manier die schade kan berokkenen.
Goh, toch al een paar keer bijna prijs gehad bij winderig weer, waar de deur bijna uit mijn hand werd gerukt en ik hem nog maar nipt kon tegenhouden.

Als ge slordig bent (zoals de meesten) dan laat ge maar vliegen, en heeft die naast u staat stevig pech!

Goh, toch al een paar keer bijna prijs gehad bij winderig weer, waar de deur bijna uit mijn hand werd gerukt en ik hem nog maar nipt kon tegenhouden.

Als ge slordig bent (zoals de meesten) dan laat ge maar vliegen, en heeft die naast u staat stevig pech!
Uhu heb dat eens voorgehad op het werk. Deur open, mega windvlaag en mijn deur los in die van naast mij. (echt stevige kras)
Twas nu wel wagen van ander bedrijf in het gebouw en ik moest direct naar een meeting maar heb toch even gemeld dat ik de schuldige was en we de papieren later na de meeting wel gingen invullen.

Needless to say nu let ik keihard op als ik mijn deur opendoe dat ze niet uit mijn handen floept.

Ik door zo een windstoot een paar dagen met serieuze blauwe plekken op m'n vingers gelopen.
Als het wat nipt is met de auto naast mij hou ik m'n vingers over het verst uitstekende deel van m'n deur. Plots een serieuze windstoot en m'n vingers werden geplet tussen mijn deur en de auto naast me.

Ook al gehad met de mijne. Witte Rangerover komt naast mij parkeren (past dan nog eens amper in dat vak), kinderen op de achterbank gooien die deur open zonder naar iets te zien, los op mijne zijkant. Ouders aangesproken (ik was immers aan het inladen), bij hoog en laag beweren “dat dat al was”, terwijl de witte verf nog op mijn auto hing, en mijn grijze verf op hun punt van de deur. Ze liepen gewoon door, dus foto’s gemaakt, nummerplaat erbij en naar mijn leasemaatschappij doorgestuurd.

Ook al gehad met de mijne. Witte Rangerover komt naast mij parkeren (past dan nog eens amper in dat vak), kinderen op de achterbank gooien die deur open zonder naar iets te zien, los op mijne zijkant. Ouders aangesproken (ik was immers aan het inladen), bij hoog en laag beweren “dat dat al was”, terwijl de witte verf nog op mijn auto hing, en mijn grijze verf op hun punt van de deur. Ze liepen gewoon door, dus foto’s gemaakt, nummerplaat erbij en naar mijn leasemaatschappij doorgestuurd.
MOet je dan geen aangidte doen bij de politie wegens vluchtlisdrijf om dat wat meer te stoffere ?
Want nu ga jij daar toch voor moeten opdraaien denk ik hoor, want de verzekeraar van de leasinglaatschaookj gaat dat niet zomaar kunnen verhalen op de BA-verzekeraar van die Range Rover...

Laatst bewerkt:
Gisteren heerlijk lege baan door kerstavond natuurlijk, tot ik aan een zebrapad kom waar twee of drie mensen volledig in 't zwart gingen oversteken. :wtf: Levensgevaarlijk. Ik kan u verzekeren: dat zie je niet op tijd. Ik heb alles mogen dichtsmijten en ik stond net niet op 't zebrapad geloof ik. Gelukkig maakten die mensen niet van hun oren want ze hadden een serieus antwoord terug gekregen denk ik.

Waarbij ik mij afvraag: stel je rijdt (één van) die mensen omver, kan je dan een punt maken omdat ze totaal geen verlichting o.i.d. aan hebben? Het was in dit geval zo goed als alles volledig in 't zwart. Kappen over de hoofden (het regende), iemand met witte schoenen bv. kan je beduidend vroeger opmerken.

Neen. Voetgangers op het zebrapad hebben (quasi absolute) voorrang* zolang het zebrapad niet bewaakt is door verkeerslichten. In theorie moet je als voetganger zelfs niet naar links & rechts kijken en kun je gewoon zo een straat oversteken op een zebrapad: alle aankomende verkeer moet stoppen, en moet zo rijden dat ze ten allen tijde kunnen stoppen aan een zebrapad.

In praktijk zal er wel zo iets bestaan als "uitlokking" en een voorzichtigheidsbeginsel, maar dan nog zal het altijd gedeelde verantwoordelijkheid blijven waarbij het grootste deel van de schuld bij de niet-voetganger zal liggen. En bewijs het maar eens dat een voetganger gewoon zomaar zonder te kijken oversteekt en semi-expres onder/op je auto stuikt.

(* behalve op een tram, maar een tram heeft voorrang op alles)

Gisteren heerlijk lege baan door kerstavond natuurlijk, tot ik aan een zebrapad kom waar twee of drie mensen volledig in 't zwart gingen oversteken. :wtf: Levensgevaarlijk. Ik kan u verzekeren: dat zie je niet op tijd. Ik heb alles mogen dichtsmijten en ik stond net niet op 't zebrapad geloof ik. Gelukkig maakten die mensen niet van hun oren want ze hadden een serieus antwoord terug gekregen denk ik.

Waarbij ik mij afvraag: stel je rijdt (één van) die mensen omver, kan je dan een punt maken omdat ze totaal geen verlichting o.i.d. aan hebben? Het was in dit geval zo goed als alles volledig in 't zwart. Kappen over de hoofden (het regende), iemand met witte schoenen bv. kan je beduidend vroeger opmerken.
Nope, je mag per definitie nooit een onbewaakt zebrapad naderen op een manier of snelheid dat een noodstop nodig zou zijn moest er plots iemand op dat zebrapad voor je neus verschijnen.

Terug
Bovenaan