De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat gaat over ritsen, niet over het oprijden van een autosnelweg.

De oprit van een autosnelweg is nooit ritsen, wegens bord B1 (omgekeerde driehoek).
Ook bij verkeerswisselaars waar snelwegen elkaar kruisen, is ritsen niet van toepassing.
Trouwens, ritsen is ook enkel van toepassing bij sterk vertraagd verkeer. Dat leek mij hier ook al niet van toepassing, aangezien beide auto's de max toegelaten snelheid reden.
Maar je mag wel nooit een volle witte lijn overschrijden.

Ik heb daar ooit een boete voor gekregen toen ik de autosnelweg opreed (komende van een andere autosnelweg) en daar dus blijkbaar eerst een 'volle' streep / lijn was. En dat was echt een zware boete. Ik dacht 160€ .. zoiets .. :confused:

Dat klopt.

Is 3e graadsovertreding, ondertussen 174€ + 10,02€ administratieve toeslag.
Ja ik vind persoonlijk niet dat dit een even grote overtreding is als door het rood rijden of 170 km/u rijden.
Maar ik begrijp het ergens wel dat het een 3de graads is. Je moet ergens die lijn trekken.

Als ik de autosnelweg richting Wommelgem neem dan is er -zeker bij regenweer- altijd wel een ongeval bij die splitsing net voor Wommelgem.
Dat lijkt géén gevaarlijk punt en toch bij het foutief invoegen op zo'n kruising zijn er daar regelmatig gewoon 'stukken'.

Dat gaat over ritsen, niet over het oprijden van een autosnelweg.

De oprit van een autosnelweg is nooit ritsen, wegens bord B1 (omgekeerde driehoek).
Ook bij verkeerswisselaars waar snelwegen elkaar kruisen, is ritsen niet van toepassing.
Trouwens, ritsen is ook enkel van toepassing bij sterk vertraagd verkeer. Dat leek mij hier ook al niet van toepassing, aangezien beide auto's de max toegelaten snelheid reden.

Sorry ik zal niet goed gelezen hebben, niet gezien dat het over het oprijden van een autosnelweg gaat.

Hoe sommige mensen dat toch echt niet kunnen hé, als je daar dan achter rijdt man en die blijven 70 rijden op die invoegstrook echt onnozel kunde daar van worden.

Heb weer een wijziging gemist in de verkeersregels denk ik.
Ik reed op een rond punt en iemand nam zijn voorrang voor mijn neus en durfde dan nog claxoneren en foeteren achter zijn stuur omdat ik van mijn oren maakte...

Deze morgen ook weer een tiener op zijn fiets zonder verlichting, met zwarte kledij aan in slecht verlichte straat. Ik blijf dat echt onbegrijpelijk vinden.

Daarna iemand met goede fietsverlichting en verschillende fluo kledijstukken aan.

Wat een verschil!!

Ik reed op een rond punt en iemand nam zijn voorrang voor mijn neus en durfde dan nog claxoneren en foeteren achter zijn stuur omdat ik van mijn oren maakte...
Op een rond punt of op een rotonde? :biglaugh:

Vooral serieus verschoten deze morgen. En me daar natuurlijk dan ook aan geergerd omdat dat gewoon levensgevaarlijk was.

Op een (drukke weg op een) industrieterein, met moordstrookjes voor fietsers langs de weg, staat er een vrachtwagen geparkeerd in de tegengestelde richting, het fietspad volledig innemend, half op de weg. Dit allemaal in het donker in regenweer. Dus ik zie deze vrachtwagen wel staan. Wat ik niet zag tot het laatste moment, was de vrachtwagen die uit tegengestelde richting kwam en besliste om zonder te vertragen/pinken/... plots gewoon in het midden van de weg te gaan rijden om niet te moeten wachten achter deze andere vrachtwagen, waardoor ik last minute moest uitwijken naar het fietspad om niet aangereden te worden door deze vrachtwagen.

Ik probeer niet te veralgemenen, maar dit soort zaken maken me soms toch de hele hoop van vrachtwagenchauffeurs allerlei niet zo mooie dingen verwensen. Ik zie echt geregeld vrachtwagens daar het fietspad innemen, terwijl dat stuk al gevaarlijk genoeg is voor fietsers. (Waar ik ook geregeld heel wat fietsers zie overigens. Niet dat hjet veel of weinig gebruiken een fietspad een excuus zou mogen zijn om het als parkeerstrook te gebruiken.)

Doet me denken aan dashcam filmke. De chauffeur met de camera heeft voorrang, kerel in ne VW wil er voor schieten maar de dashcammer neemt zijn voorrang.

Iets verderop rijdt de VW de dashcammer klem en stapt uit. Begint te roepen dat de dashcammer gek is en dat hij (de VW chauffeur) een kind in de auto heeft. Daarop antwoordt de dashcammer dat hij voorrang heeft.
Antwoord van de VW chauffeur: "dat maakt niet uit". Gevolgd door een hoop geroep en getier.

Ik snap sommige mensen echt niet. Ge zijt los in fout en toch doet ge zo fars?

Ze zijn hier (in Sint-Truiden) begin deze week zonder enige aankondiging beginnen werken langs de N80, net voor de brug over de N3.
Het zijn werken met tijdelijke verkeerslichten, maar ipv 's morgens pas na de spits te beginnen, beginnen ze midden in die ochtendspits met lange files tot gevolg.

Daardoor was ik maandag, terwijl ik door het slechte weer al 10 minuten vroeger vertrokken was, 20 minuten te laat op mijn werk.
Een vertraging van 30 minuten terwijl ik normaal gezien maar 20 tot 25 minuten doe over mijn woon-werk verplaatsing.
En dan heb ik nog geluk gehad, want later heeft er daar nog een veel langere file gestaan heb ik gehoord.

Als ze slim zijn plaatsen ze die lichten toch pas na de ochtendspits zodat het verkeer minder last heeft van die werken.

Werken zouden nog duren tot 22 december.

Ze zijn hier (in Sint-Truiden) begin deze week zonder enige aankondiging beginnen werken langs de N80, net voor de brug over de N3.
Het zijn werken met tijdelijke verkeerslichten, maar ipv 's morgens pas na de spits te beginnen, beginnen ze midden in die ochtendspits met lange files tot gevolg.

Daardoor was ik maandag, terwijl ik door het slechte weer al 10 minuten vroeger vertrokken was, 20 minuten te laat op mijn werk.
Een vertraging van 30 minuten terwijl ik normaal gezien maar 20 tot 25 minuten doe over mijn woon-werk verplaatsing.
En dan heb ik nog geluk gehad, want later heeft er daar nog een veel langere file gestaan heb ik gehoord.

Als ze slim zijn plaatsen ze die lichten toch pas na de ochtendspits zodat het verkeer minder last heeft van die werken.

Werken zouden nog duren tot 22 december.
Als die later beginnen met werken moeten ze ook langer werken en staan ze daar in de avondspits hè..

Als die later beginnen met werken moeten ze ook langer werken en staan ze daar in de avondspits hè..
Het is niet dat ze effectief later beginnen met werken he, gewoon 's morgens wat zaken doen waarvoor die lichten niet nodig zijn, word op heel wat plaatsen zo gedaan als er met lichten gewerkt moet worden.

Over werken gesproken: op de E34 zijn ze ook begonnen, van 2 vakken op 1 richting Antwerpen. Maar ook kilometers al meer dan een week versmald tot 1 rijvak ('t is te zeggen: over de pechstrook rijden, anderhalf vak is afgezet) terwijl er daar nog helemaal niet gewerkt is in al die tijd.

Ergernissen daarnet:
1) Auto komt de E17 opgereden, gaat al snel naar het middenvak en duwt daarbij iemand anders tot op het linkervak. Om dan aan 115 km/u te blijven rijden en er letterlijk kilometers over te doen om 1 auto op het rechtervak in te halen. Daarvóór had die muppet ook al links geplakt op een nationale baan, om zich dan op het laatste moment voor mij te smijten op de afrit.
2) Op datzelfde stuk: 1 die om de 20 seconden remt op het linker vak terwijl het verkeer voor hem aan een constante snelheid rijdt. Dan nog wat bumperkleven, ook links plakken en op het allerlaatste moment naar de afrit uitwijken. Ook op de afrit links plakken terwijl van in het begin aangegeven is dat die 2 vakken splitsen. En natuurlijk moet hij op het laatste moment weer naar rechts. Gelukkig heb ik geen zin in onnodige risico's en laat ik ruimte tussen mij en mijn voorligger, waar die muppet zich natuurlijk in gooit. Je moet toch kost wat kost die 0,3 seconden circuittijd winnen...

Wat je ook vaak ziet is dat die lichten dan beide richtingen even lang doorlaat/laat wachten. Maar dat het verkeer 's ochtends vnml naar de ene richting gaat en 's avonds de andere. Logisch gevolg 's ochtends sta jij daar samen met 50 andere aan de ene kant aan te schuiven en staan er bvb 2 auto's aan de andere kant en ofc vice versa 's avonds...

Terug
Bovenaan