De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat er nig altijd merken zijn die die mistlichten ergens "hoog" in de kofferklep steken, if bij de gewone achterlichten plaatsen.
Plaats die laag in de bumper en er is totaal geen probleem met verblinden of hinderen van de achterliggers.
Dat blijft onnodig veel aandacht trekken in het donker met lichte regen. Op drukke wegen heeft dat enkel maar een negatief effect.

Dat er nog altijd merken zijn die die mistlichten ergens "hoog" in de kofferklep steken, of bij de gewone achterlichten plaatsen.
Plaats die laag in de bumper en er is totaal geen probleem met verblinden of hinderen van de achterliggers.
De locatie maakt toch niet uit? Het doel van de mistlicht achteraan is om gezien te worden. En dat heeft als zij effect dat het hinderlijk wordt als er geen beperkt zicht is.

Na gisteren in mijn zijkant gereden te zijn door een wagen, herhalen we de situatie vanavond bijna exact aan de overkant van de weg :wallbash:
Persoon die bij het afdraaien vanaf het binnenvak naar het buitenvak gaat, zonder te pinken of wat dan ook. Hoezo doen mensen dat? Links naar links, rechts naar rechts?!?

Na gisteren in mijn zijkant gereden te zijn door een wagen, herhalen we de situatie vanavond bijna exact aan de overkant van de weg :wallbash:
Persoon die bij het afdraaien vanaf het binnenvak naar het buitenvak gaat, zonder te pinken of wat dan ook. Hoezo doen mensen dat? Links naar links, rechts naar rechts?!?
Tijd voor een dashcam?

Mensen die hun mistlichten gebruiken op drukke gewestwegen.

Nee Maria, ik ga niet tegen uw auto knallen door een beetje mist. 10 wagens verder zijn de gewone lichten nog duidelijk zichtbaar.
Sorry zal in het vervolg mijn grootlichten gebruiken! Maximum zichtbaarheid!

De locatie maakt toch niet uit? Het doel van de mistlicht achteraan is om gezien te worden. En dat heeft als zij effect dat het hinderlijk wordt als er geen beperkt zicht is.
Dat maakt zeker uit, heel veel zelfs.
Als de mistlichten laag in de bumper staan schijnen die laag over de grond, even goed voor de zichtbaarheid, maar gaan niet in de ogen schijnen en dus veel minder (niet) hinderen.
Wanneer die mistlichten hoger staan (in de achterklep, zoals bij sommige Audi's, of samen met de gewone achterlichten zoals heel vaak het geval is) komen die lichten meer op ooghoogte van de achterligger, schijnen ze dus recht in de ogen en gaan ze heel fel hinderen.

Dat maakt zeker uit, heel veel zelfs.
Als de mistlichten laag in de bumper staan schijnen die laag over de grond, even goed voor de zichtbaarheid, maar gaan niet in de ogen schijnen en dus veel minder (niet) hinderen.
Wanneer die mistlichten hoger staan (in de achterklep, zoals bij sommige Audi's, of samen met de gewone achterlichten zoals heel vaak het geval is) komen die lichten meer op ooghoogte van de achterligger, schijnen ze dus recht in de ogen en gaan ze heel fel hinderen.
Maar die moeten net in je ogen schijnen voor maximale zichtbaarheid. Zelfs degene die laag zitten schijnen naar achter en niet naar de grond.
De reden dat je minder last hebt van degene die laag hangen is omdat je er makkelijker naast kan kijken.

M'n lichten die verkeerd afgesteld zouden zijn waarbij tegenliggers dan hun grote lichten aanzetten om me te waarschuwen en me pas echt verblinden. Dan zet ik ook eens m'n grote lichten aan zie.

Begin dit jaar geraakte ik hierdoor niet door de keuring, om dan snel naar Tesla te rijden, het op te lossen en dus toch nog door de keuring te geraken. Dus het is in orde mensen, Tesla heeft ze gekalibreerd en ze zijn volgens de keuring goed, dus ik blijf er jammer genoeg voor jullie zelf af om volgend jaar (hopelijk) weer door de keuring te geraken. Maar toch zal ik eerst eens bij Tesla langsgaan, want men weet maar nooit dat ze door een kleine schok weer ontregeld zijn, maar zelf blijf ik ervan af in de instellingen...

Miljaar, een parkeerboete aan mijn been. In Ukkel, een whopping 100€ wat er voor mij wat zwaar over is.
Betaalzone, heb netjes via sms tikketje gekocht (er staat zo een betaalzuil 20m voor het bord op de foto hieronder, met de zonecode die je naar 4411 samen met je nummerplaat moet sturen), echter is blijkbaar de eerste 20m van die zone enkel laden en lossen, los over gezien.
Nog eens zo zuur omdat die laad en los zone effectief voor het gebouw is waar ik werken was aan het uitvoeren!

Ze kunnen misschien nog wat meer bordjes op één paal hangen...

Dat ze dan die drie bordjes van betalend parkeren pas 20m verder zetten en op deze plaats gewoon een bord E1, dan is het wel duidelijk...
Of is het misschien de bedoeling dat je zelfs voor laden en lossen een ticketje moet kopen?

Da's toch echt wel geen duidelijke combinatie ook. Dat onderste bord impliceert dat iedereen 100 euro moet betalen, behalve mensen die laden en lossen. EN dat het betalend parkeren is, door de borden er boven.

Maar die moeten net in je ogen schijnen voor maximale zichtbaarheid. Zelfs degene die laag zitten schijnen naar achter en niet naar de grond.
De reden dat je minder last hebt van degene die laag hangen is omdat je er makkelijker naast kan kijken.
Man, wat een onzin zit gij te verkopen.
Die moeten niet in u ogen schijnen, in tegendeel, dat heeft juist een averechts effect, want dat gaat u verblinden.
En ja, uiteraard schijnen ze naar achter, maar wel laag over de grond zodat ze niet gaan verblinden. Vergelijkbaar met de mistlichten vooraan (bij auto's die deze hebben), die schijnen ook laag over de grond.

Wat voor schade?
En heb je dan nog vertrouwen in de auto als die precies random aan 120km/u opeens kan slippen?
Om trouwens een idee te geven wat er exact gebeurde, dit geeft een vrij goed beeld:
Maar dan zonder quattro, en aan 120. Maar dus gewoon constante snelheid, gewoon recht stuk autostrade, geen extreem diepe plas ofzo. Maar toch plots een schaatsbaan (en geen idee waarom een auto dan blijkbaar automatisch schuin trekt?)

Die situatie is best zeldzaam (toch zeker in de provincie Antwerpen.)
Alles is beperkt tot 70 of 90 met borden
Idd, de A12 Antwerpen/Brussel is zo een weg waar het een heel stuk geen autostrade is maar wel 120.
Spijtig genoeg kennen er veel mensen die wetgeving niet en/of maar half, waardoor ze op het linkse vak 95 rijden...

Man, wat een onzin zit gij te verkopen.
Die moeten niet in u ogen schijnen, in tegendeel, dat heeft juist een averechts effect, want dat gaat u verblinden.
En ja, uiteraard schijnen ze naar achter, maar wel laag over de grond zodat ze niet gaan verblinden. Vergelijkbaar met de mistlichten vooraan (bij auto's die deze hebben), die schijnen ook laag over de grond.
De voorste mistlichten zitten laag bij de grond omdat ze onder de mistbanken door de weg voor je moeten verlichten.
De achterste moeten niets verlichten, die moeten gezien worden.
Waarom denk je anders dat zo veel auto’s hun mistlampen op kofferhoogte hebben en niet op bumperhoogte.

M'n lichten die verkeerd afgesteld zouden zijn waarbij tegenliggers dan hun grote lichten aanzetten om me te waarschuwen en me pas echt verblinden. Dan zet ik ook eens m'n grote lichten aan zie.

Begin dit jaar geraakte ik hierdoor niet door de keuring, om dan snel naar Tesla te rijden, het op te lossen en dus toch nog door de keuring te geraken. Dus het is in orde mensen, Tesla heeft ze gekalibreerd en ze zijn volgens de keuring goed, dus ik blijf er jammer genoeg voor jullie zelf af om volgend jaar (hopelijk) weer door de keuring te geraken. Maar toch zal ik eerst eens bij Tesla langsgaan, want men weet maar nooit dat ze door een kleine schok weer ontregeld zijn, maar zelf blijf ik ervan af in de instellingen...
Ipv te wachten tot je een afspraak hebt bij tesla kan je het beter gewoon zelf doen. Dit is niet zo moeilijk, het kan via de instellingen. Je hoeft niet aan de koplamp zelf te prutsen.

Het viel me de laatste tijd op dat ik vaak wordt verblind door Tesla's. Volgens mij is er toch iets mis in die hun afstelling/software.

Terug
Bovenaan