De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Gisterennacht op de E314 plots niks grip meer en de middenberm en en vangrail serieus mee gehad :(.
Gewoon 120 op cruise control op een recht stuk zonder manoeuvre, het was heel vreemd en totaal niet op te vangen.

Extra ergernis: omdat je als jonge gast met een sportieve wagen rijdt op een zaterdag nacht was er overduidelijk het idee dat ik wel gedronken moest hebben en te snel gereden hebben.
Ouch, ne zure en nen dure...

Heb zelf ook eens een stevige dosis aquaplaning aan mijn been gehad, maar dat was met een camionette, dus manueel en buiten ABS geen rijhulpsystemen (Peugeot Boxer).
Was wel een zeer beangstigend gevoel, wagen reageerde echt op niets meer, stuur werd plots zo licht alsof de stuuras was afgebroken, reageerde op volstrekt niets meer, vertraagde amper, ik was plots passagier!

Onmiddellijk koppelingspedaal ingedrukt en verder zo weinig mogelijk, en dan geluk dat de grip symmetrisch terug kwam, had anders nogal ne gang gegaan (was ook tegen >100 km/h).

Hopelijk valt het kostenplaatje wat mee!

Vorige week ook last gehad van een beetje aquaplaning. Het enige dat wat helpt is uw stuur gebruiken om recht te blijven rijden / een klein beetje bijsturen (maar niet TE dat werkt averechts).

Cruisecontrol uit - geen gas meer en uw wagen laten 'gaan' tot je terug controle krijgt.

En zo niet? Ja ... niks aan te doen vrees ik. Maar in paniek geraken of u druk maken gaat niks helpen. In tegendeel.

Ouch, ne zure en nen dure...

Heb zelf ook eens een stevige dosis aquaplaning aan mijn been gehad, maar dat was met een camionette, dus manueel en buiten ABS geen rijhulpsystemen (Peugeot Boxer).
Was wel een zeer beangstigend gevoel, wagen reageerde echt op niets meer, stuur werd plots zo licht alsof de stuuras was afgebroken, reageerde op volstrekt niets meer, vertraagde amper, ik was plots passagier!

Onmiddellijk koppelingspedaal ingedrukt en verder zo weinig mogelijk, en dan geluk dat de grip symmetrisch terug kwam, had anders nogal ne gang gegaan (was ook tegen >100 km/h).

Hopelijk valt het kostenplaatje wat mee!
Goh, omnium verzekerd, dus 700€ he.

Het probleem is eerder: "als hij Total loss is, hoe vind ik nog een nieuwe"

Vorige week ook last gehad van een beetje aquaplaning. Het enige dat wat helpt is uw stuur gebruiken om recht te blijven rijden / een klein beetje bijsturen (maar niet TE dat werkt averechts).

Cruisecontrol uit - geen gas meer en uw wagen laten 'gaan' tot je terug controle krijgt.

En zo niet? Ja ... niks aan te doen vrees ik. Maar in paniek geraken of u druk maken gaat niks helpen. In tegendeel.
Tis daarmee dat ik in heviger regenweer de cruisecontrol ook altijd afzet en met de limiter ga rijden.

914 incoming! :p
Direct!
911f893e2d165a2dae9cffccc00c6a4d.jpg

Porsche-914-restomod-03.jpg

Porsche-914-restomod-06.jpg

Net iemand op de zijkant van mijn auto gereden.
2 rijvakken, bochten naar rechts, hij binnenvak ik buitenvak. Hij gaat royaal over de middenlijn en schraapt langs mij af. Hij was weg voordat ik door had wat er eigenlijk aan de hand was...

Iemand een goede carrosserie regio Antwerpen? :wallbash:

De werken aan de Schumanrotonde zijn gestart. 2 rijstroken op de Kortenberglaan en 2 op de eigenlijke rotonde (ipv 3). Ocharme de mensen die dat elke dag moeten gaan doen.

Net telefoon van de garage, de herstelling is geraamd op 30000€. Nu hangt het af van de verzekering of ze de wrakwaarde gaan opvragen of niet.
Tip voor iedereen met een Porsche: zorg dus dat ge een omnium neemt, want zelfs redelijk "kleine" schade loopt gewoon heel snel op.
Damn. Dat is een hele hoop. Laten we hopen dat de kaarten in je voordeel spelen.

Mensen die hun mistlichten gebruiken op drukke gewestwegen.

Nee Maria, ik ga niet tegen uw auto knallen door een beetje mist. 10 wagens verder zijn de gewone lichten nog duidelijk zichtbaar.

Dat er nog altijd merken zijn die die mistlichten ergens "hoog" in de kofferklep steken, of bij de gewone achterlichten plaatsen.
Plaats die laag in de bumper en er is totaal geen probleem met verblinden of hinderen van de achterliggers.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan