De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ben het nagegaan. Die kleine borden zijn blijkbaar al in opspraak gekomen waardoor ze die verzet hebben en een 2e aan de linkerkant bij. Ook zou een rechter geoordeeld hebben dat deze borden te klein zijn (40x60cm mag enkel in uitzonderlijke gevallen) maar een andere rechter heeft dat overruled want "er staat nergens wat de uitzonderingen zijn, dus Gent mag die borden gebruiken".

Zeg dat dan gewoon dat ge de mensen het geld uit de zakken wilt kloppen hé!! :angry:

Is dat dit? https://www.google.be/maps/place/Na...403887!4d3.7254382!16s/g/11f37t2wtm?entry=ttu

Ziet er toch zo klein/onduidelijk niet uit?

Boete in de bus gehad van stad Gent. Blijkbaar staan er nu van die kleine zonale borden (40x60cm) ter hoogte van den Bowling - ge moogt niet meer door dat stuk van de Overpoort tenzij met toelating. Niet gezien natuurlijk - wat wil je in een straat vol met lichtreclame en afleiding..

Ik vind dat echt onrechtvaardig. Zet daar dan een gewoon C3 bord gelijk overal
Iedereen kent dat. Iedereen ziet dat direct. Maar nee, bewust kleine witte bordjes zetten zoals er al 1000 in het straatbeeld staan.

Ben het nagegaan. Die kleine borden zijn blijkbaar al in opspraak gekomen waardoor ze die verzet hebben en een 2e aan de linkerkant bij. Ook zou een rechter geoordeeld hebben dat deze borden te klein zijn (40x60cm mag enkel in uitzonderlijke gevallen) maar een andere rechter heeft dat overruled want "er staat nergens wat de uitzonderingen zijn, dus Gent mag die borden gebruiken".

Zeg dat dan gewoon dat ge de mensen het geld uit de zakken wilt kloppen hé!! :angry:
En volgende maand liggen die borden mogelijks dan volledig afgebroken op het fietspad (en op de camera iemand met een masker op). En dan in de HLN krant de burgemeester die stomverbaasd is met de beroemde slagzin: "Wie doet nu zoiets?" :support:

Neen even serieus nu: Alles om de kas te spijzen. Je bent niet de eerste die daarover klaagt. Men is tegenwoordig voor niks meer beschaamd.

En volgende maand liggen die borden mogelijks dan volledig afgebroken op het fietspad (en op de camera iemand met een masker op). En dan in de HLN krant de burgemeester die stomverbaasd is met de beroemde slagzin: "Wie doet nu zoiets?" :support:

Neen even serieus nu: Alles om de kas te spijzen. Je bent niet de eerste die daarover klaagt. Men is tegenwoordig voor niks meer beschaamd.
Ik kom daar vaak en ik vind dat bord echt niet onduidelijk hoor. Eén van de eerste keren dat ik er kwam was er een omleiding (ipv zoals ik nu rij) en ik ben daar gepasseerd en ik zag dat ik er niet in mocht, ben daar dan linksaf geslagen.

Ik kom daar vaak en ik vind dat bord echt niet onduidelijk hoor. Eén van de eerste keren dat ik er kwam was er een omleiding (ipv zoals ik nu rij) en ik ben daar gepasseerd en ik zag dat ik er niet in mocht, ben daar dan linksaf geslagen.
Gisteren ook nog (toevallig lol) zo'n bord tegengekomen met een onderbord -->
"Verboden toegang tijdens schooldagen van uur x tot uur y.
Uitgezonderd schoolbussen"

Ik heb daar toch even stilgestaan om de volledig tekst te lezen (Niemand stond achter mij dus dat kon dan geen kwaad)
vooraleer ik begreep van: Ah vandaag mag ik er wel erdoor rijden. :tongue:

Dat bord is ook erg duidelijk maar als je daar als vreemde komt: je hebt als het druk is maar 1 secondje om héél die tekst te lezen hé :D
Nu goed had het druk geweest had ik er niet doorgereden (terwijl je er zondag dus gewoon door mag rijden)

Gisteren ook nog (toevallig lol) zo'n bord tegengekomen met een onderbord -->
"Verboden toegang tijdens schooldagen van uur x tot uur y.
Uitgezonderd schoolbussen"

Ik heb daar toch even stilgestaan om de volledig tekst te lezen (Niemand stond achter mij dus dat kon dan geen kwaad)
vooraleer ik begreep van: Ah vandaag mag ik er wel erdoor rijden. :tongue:

Dat bord is ook erg duidelijk maar als je daar als vreemde komt - je hebt als het druk is maar 1 secondje om héél die tekst te lezen hé :D
Je mag sowieso maar 30 in die straat (en vaak trager, veel fietsers en studenten op straat). Als je zo snel rijdt dat je dat bord niet ziet of kan lezen, heb je nog meer problemen dan enkel die boete omdat je er niet mag rijden :D

Dat bord is ook erg duidelijk maar als je daar als vreemde komt - je hebt als het druk is maar 1 secondje om héél die tekst te lezen hé :D
Dat dus... Verkeersborden zouden in 1 oogopslag duidelijk moeten zijn. Je zou geen hele tekst moeten zitten lezen voor je weet wat er juist bedoeld wordt.

Laatst bewerkt:
Dat dus... Verkeersborden zouden in 1 oogopslag duidelijk moeten zijn. Je zou gaan hele tekst moeten zitten lezen voor je weet wat er juist bedoeld wordt.

Van één of andere krant hebben ze ooit geteld hoeveel borden ze op de ring van Brugge tegen kwamen op een afstand van 100m of zo - echt tientallen borden, gewoon niet te doen om dat als niet-lokale chauffeur allemaal te lezen :oink:

Je mag sowieso maar 30 in die straat (en vaak trager, veel fietsers en studenten op straat). Als je zo snel rijdt dat je dat bord niet ziet of kan lezen, heb je nog meer problemen dan enkel die boete omdat je er niet mag rijden :D

Als jij nog nooit een fout gemaakt hebt in het verkeer, dan eet ik mijn (spreekwoordelijke) hoed op :) het is nu eenmaal enorm complex geworden tegenwoordig.

Er staat is trouwens ook een laad- en loszone vlak voor het rechtse bord. Ik kan het me slecht herinneren, maar ik denk dat er in mijn situatie ook een camionette geparkeerd stond. Dat helpt natuurlijk niet.

Ik blijf bij mijn standpunt: steden moeten gewoon stoppen met hun eigen bordjes uitvinden en de reeds bestaande borden gebruiken. Vooral stoppen, verboden richting/doorgang etc. Eventuele uitzonderingen kunnen op een apart bordje er onder. En een normale grootte aub. Eerste prioriteit is een veilig verkeer, eerst en vooral door duidelijkheid te scheppen. En nu we toch bezig zijn, kunnen we die zone 30 bordjes aub ook gewoon dezelfde grootte geven als elk ander snelheidsbord? En ze liefst enkele meters in de straat zetten en niet pal op de hoek.

Eigenlijk mag er sowieso eens kuis gehouden worden in de bestaande verkeerswetgeving... Bv. voor fietsers. Fietspad, oversteekplaats voor fietsers, fietsstraat, fietssuggestiestrook, rondpunt met fietspad er op, iets verder rondpunt met omgekeerde driehoek en haaientanden... En dat moeten kinderen die zich voor het eerst in het verkeer begeven, allemaal begrijpen. Volwassen mensen begrijpen het al niet meer!

Waar ik vroeger woonde was vroeger een oversteekplaats voor fietsers. In een bocht. Van een steenweg waar men 70 mag. Het gemeentebestuur heeft die uiteindelijk verwijderd -- het gaf een vals gevoel van veiligheid (en veel fietsers dachten er voorrang te hebben) dus heeft men het afgeschaft.

--

En na deze rant nog even iets anders: wat is dat met donkere dagen dat het bumperkleven aanmoedigd? Ik begrijp het nog steeds niet... Hou eens wat afstand!

Dubbele led mistachterlichten in de gietende regen op E40 Brussel-Luik in de avondspits.
Echt fantastisch, het beetje zichtbaarheid’dat je nog had was volledig herleid naar quasi noppes door de felle rode gloed op uw voorruit van de weerkaatsing op de regendruppels.

Dubbele led mistachterlichten in de gietende regen op E40 Brussel-Luik in de avondspits.
Echt fantastisch, het beetje zichtbaarheid’dat je nog had was volledig herleid naar quasi noppes door de felle rode gloed op uw voorruit van de weerkaatsing op de regendruppels.
Belgie is ook een van de weinige landen die toelaat om je mistlichten aan te zetten in de regen. Echt ongelofelijk irritant.

Gisteren aan het aanschuiven in de file (stapvoets/stilstand) op een tweevaksweg. Voor mij op het linkervak een VW caddy die helemaal uiterst rechts op dat vak bleef rijden zodat er zeker geen moto langs kon in de regen 🙄. Daar moet ge toch een next level gefrustreerde mongool voor zijn.

Gisteren aan het aanschuiven in de file (stapvoets/stilstand) op een tweevaksweg. Voor mij op het linkervak een VW caddy die helemaal uiterst rechts op dat vak bleef rijden zodat er zeker geen moto langs kon in de regen 🙄. Daar moet ge toch een next level gefrustreerde mongool voor zijn.
Was dat een rode? Dan heb ik die ook zien rijden op de E314 in de buurt van Leuven. Inderdaad een ongelooflijke debiel.

Zo klein zijn die niet, maar ga eens 1 stap achteruit van je link en kijk nog eens. Beeld u dan in dat daar constant lawaai is, constant volk dat over straat loopt en fietst waardoor uw kop moet ronddraaien als een radar, rumoer, lichtshows, ...
Ik snap wel dat iemand over die borden kijkt en er door rijdt. Ik ben een paar jaar geleden 2h 's nachts door een knip gereden. Overdag zie je die rode lijnen meer dan duidelijk, 's nachts zijn die quasi even donker als de tarmac.

Eigenlijk zou die doorgang nog smaller gemaakt moeten worden door het voetpad nog breder te maken zodat er duidelijk verwacht wordt dat daar niet veel auto's horen te passeren.

Eigenlijk zou die doorgang nog smaller gemaakt moeten worden door het voetpad nog breder te maken zodat er duidelijk verwacht wordt dat daar niet veel auto's horen te passeren.
Of gewoon heel die borduur doortrekken richting links, zodat er eerder een bocht naar links gemaakt wordt met een "zijwegje" aan de rechterkant (eigenlijk rechtdoor dus). Buiten die 2 verkeersborden schreeuwt dat kruispunt eigenlijk dat je daar rechtdoor moet rijden.

Iets van we passen de verkeersinfrastructuur grondig aan, maar willen er eigenlijk niet te veel geld aan uitgeven. Dus 2 bordjes in de grond en klaar is kees.

Mannen die op de snelweg in traag verkeer zitten, invoegstrook van oprit oprijden om iets verder er hun weer tussen te duwen.
Zo 30 automobilisten irriteren, accordeon veroorzaken onnodig en letterlijk 20-30 meter te winnen.

Met de Range Rover is het standoff, dan bumperkleef ik en weiger ik die mannen ertussen. Ze kunnen op hunne kop gaan staan. Degoutant asociaal rijgedrag dat :)

Mannen die op de snelweg in traag verkeer zitten, invoegstrook van oprit oprijden om iets verder er hun weer tussen te duwen.
Zo 30 automobilisten irriteren, accordeon veroorzaken onnodig en letterlijk 20-30 meter te winnen.

Met de Range Rover is het standoff, dan bumperkleef ik en weiger ik die mannen ertussen. Ze kunnen op hunne kop gaan staan. Degoutant asociaal rijgedrag dat :)
Idem voor diegenen die op E19 aan de fastned voorbij steken.

Er stonden hier dinsdagavond heel wat straten vol water omdat de afvoer het niet kon slikken. Dus ik reed voorzichtig en trager omdat het niet goed zichtbaar was waar het effectief blank stond (donker) en ik geen hoge spray wou veroorzaken.
Komt er ene met een SUV achter mij plakken en die haalt het uiteindelijk in z'n hoofd om in te halen. Superveel spray natuurlijk, m'n voorruit vol water en effectief totaal geen zicht voor een aantal seconden. What a dick.

Terug
Bovenaan