De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik kan me grotendeels vinden in uw betoog maar dit vind ik echt wel een kromme redenering.
Ge gaat bewust sneller rijden dan toegelaten en ge veegt dat onder de mat met "ik word toch ni geflitst". Dan zijn er veel die een pak trager dan u gaan rijden hoor en zit je uitetaard met een pak meer "treuzelaars" waar aan je je gaat ergeren. Terwijl zij niet fouts doen maar jij wel.
Ja, nee.. Ik heb miss wat overdreven, maar als iemand de toegelaten snelheid op gps rijdt ga ik me er niet aan ergeren.

Het echte ergeren is aan mensen die 5-10 (of meer) onder de limiet rijden op m'n teller.

Ik sta weer op de pechstrook van de e17. Waze stuurde me langs een donker boerenbaantje om op te rijden en ik rij met mijn rechter voorband in een put in de baan. 5 minuten later, ik rij op op de autostrade en ik hoor duk duk duk en er gaan alarmlichten af. Heel mijn band gescheurd. Ik sta hier nu achter de vangrail te wachten op een takelwagen. Godverdomme

Ik sta weer op de pechstrook van de e17. Waze stuurde me langs een donker boerenbaantje om op te rijden en ik rij met mijn rechter voorband in een put in de baan. 5 minuten later, ik rij op op de autostrade en ik hoor duk duk duk en er gaan alarmlichten af. Heel mijn band gescheurd. Ik sta hier nu achter de vangrail te wachten op een takelwagen. Godverdomme
Da’s pech hebben! Hopelijk is de takelwagen al gepasseerd 😅.

OK het was een rivier op de autostrade daarstraks (ik moest zelf ook corrigeren en ik kan stevig aan een stuurke draaien) maar moet je dan helemaal links rijden tegen 90km/u en continue op uwe rem duwen zodat niemand anders u kan passeren (want recht naast hem was een vrachtwagen die even snel reed) en je daardoor het gevaarlijker maakt voor de mensen achter u?

Rijdt dan gewoon rechts hé of durf op uwe gas duwen en ga dan zo snel mogelijk terug naar rechts.

Maar neen heel de tijd links naast die vrachtwagen aan die trage snelheid. Ik zet dus klem en ik ben dan zelf maar terug achter die vrachtwagen gekropen (in de hoop dat die chauffeur .. maar helaas pindakaas) en héél de tijd was die pipo dus anderen de weg aan het versperren (tot aan de afslag die ik genomen heb)

Geen ergernis maar gewoon opmerkelijk: elke ochtend rijd ik van Gent naar Kortrijk via de E17.
Op drie van de vier ochtenden een lange file door een kettingbotsing in de andere richting :oops:

Zeer blij dat ik de andere richting uit moet maar een degelijke remafstand houden tussen jou en je voorganger, 't is precies niet meer van dezen tijd.

OK het was een rivier op de autostrade daarstraks (ik moest zelf ook corrigeren en ik kan stevig aan een stuurke draaien) maar moet je dan helemaal links rijden tegen 90km/u en continue op uwe rem duwen zodat niemand anders u kan passeren (want recht naast hem was een vrachtwagen die even snel reed) en je daardoor het gevaarlijker maakt voor de mensen achter u?

Rijdt dan gewoon rechts hé of durf op uwe gas duwen en ga dan zo snel mogelijk terug naar rechts.

Maar neen heel de tijd links naast die vrachtwagen aan die trage snelheid. Ik zet dus klem en ik ben dan zelf maar terug achter die vrachtwagen gekropen (in de hoop dat die chauffeur .. maar helaas pindakaas) en héél de tijd was die pipo dus anderen de weg aan het versperren (tot aan de afslag die ik genomen heb)
Had gisteren hetzelfde voor op de E34. Het regende al niet zo hard meer, maar toch tegen 90 links plakken. Niemand door laten. Uiteindelijk was het rechts enkele 100den meters leeg, en ben ik langs rechts voorbij gestoken (mag niet I know).

Geen ergernis maar gewoon opmerkelijk: elke ochtend rijd ik van Gent naar Kortrijk via de E17.
Op drie van de vier ochtenden een lange file door een kettingbotsing in de andere richting :oops:

Zeer blij dat ik de andere richting uit moet maar een degelijke remafstand houden tussen jou en je voorganger, 't is precies niet meer van dezen tijd.

Dat valt me ook al maanden op, ik doe regelmatig dezelfde route en in de andere richting is er inderdaad belachelijk vaak file door een ongeval (meestal op het linker vak)

Ik heb er de laatste tijd meer en meer last van dat mensen vertragen om mij er tussen te laten als ik van mijn OPRIT kom. Buiten de bebouwde kom dan nog.

verdrijfvlakken betekenen toch ook niks meer. Ik denk dat ik deze week al elke dag iemand over een verdrijfvlak heb zien rijden om last minute ne afrit te nemen of van afrit te switchen (bijv. afrit R4 in plaats van links naar A'pen zich nog rap naar rechts smijten richting kortrijk).

Mensen gaan gewoon niet meer naar rechts wanneer er 500m verder een vrachtwagen rijdt. Op zich geen grote ramp in drukker verkeer, maar rij dan ook 120km/h.

In ieder geval steek ik vaker langs rechts voorbij. Ik heb daar echt geen geduld meer voor.

Uitzonderlijk eens met de wagen van Kortrijk naar Waregem ipv met de fiets.
Dolle pret, vanaf ik van het ei was stond heel de boel blok.
Dan maar de volgende afrit van Kortrijk richting Zwevegem eraf om binnendoor te rijden. Hoeveel volk dat beneden die afrit onmiddellijk stopt en daar blijft stilstaan met hun pinker naar links. Rijd gewoon die strook tot het einde en rits, uw misplaatst gevoel voor beleefdheid hindert.

Uitzonderlijk eens met de wagen van Kortrijk naar Waregem ipv met de fiets.
Dolle pret, vanaf ik van het ei was stond heel de boel blok.
Dan maar de volgende afrit van Kortrijk richting Zwevegem eraf om binnendoor te rijden. Hoeveel volk dat beneden die afrit onmiddellijk stopt en daar blijft stilstaan met hun pinker naar links. Rijd gewoon die strook tot het einde en rits, uw misplaatst gevoel voor beleefdheid hindert.
Echt hé, net voor 't rondpunt?

Ik gisteren de binnenbaan van dat rondpunt opgereden omdat ook daar iedereen gewoon rechts blijft, eens ik eraf wil is er niemand die mij wilt doorlaten. Ik wring mij er toch tussen en die pipo in z'n camionette rijdt ver in m'n flank en begint dan onnozel te doen in m'n gat. Als iemand op de binnenring op voorhand netjes z'n pinker opsteekt zal ik die er altijd tussenlaten.

WAST GIJ?

Echt hé, net voor 't rondpunt?

Ik gisteren de binnenbaan van dat rondpunt opgereden omdat ook daar iedereen gewoon rechts blijft, eens ik eraf wil is er niemand die mij wilt doorlaten. Ik wring mij er toch tussen en die pipo in z'n camionette rijdt ver in m'n flank en begint dan onnozel te doen in m'n gat. Als iemand op de binnenring op voorhand netjes z'n pinker opsteekt zal ik die er altijd tussenlaten.

WAST GIJ?
Inderdaad dat punt.

Neen, ik ben notoir ritser en binnenbaan-van-rondpunt gebruiker, en gisteren was ik op weg met de fiets.

Tja, het is fucking moeilijk om een degelijke remafstand te behouden als er keer op keer een andere bestuurder vanop het andere rijvak, van vak veranderd en zo op de zone van jou remafstand jolt rijden.

Gisteren een bestelwagen achter mij wiens koplampen volgens mij niet goed afgesteld stonden. Ze werkten nogal verblindend. Ik moet op een gegeven moment rechtsaf, en ik wil in mijn spiegel kijken en over mijn schouder kijken of er fietsers zijn op het fietspad. Ik kon met moeite iets zien door die zijn koplampen.

En dan moest die ook rechtsaf... ik dacht, oh nee, seffens zit die nog de ganse tijd achter mij!
Maar gelukkig is die na een 20-tal meter gestopt op een oprit.

Busje van het leerlingenvervoer bijzonder onderwijs moet mijn fietsende 6-yo en mij voorrang geven op kruispunt, maar trekt op in plaats van te vertragen waardoor hij ver voorbij de haaientanden tot stilstand komt. Gadverdamme!

Mensen gaan gewoon niet meer naar rechts wanneer er 500m verder een vrachtwagen rijdt. Op zich geen grote ramp in drukker verkeer, maar rij dan ook 120km/h.

In ieder geval steek ik vaker langs rechts voorbij. Ik heb daar echt geen geduld meer voor.
Gedeelde ergernis, maar gisteren was ik de linksrijder in mijn achterligger zijn visie.

E313, links met 128 op de teller.
Serie vrachtwagens op rechts met wel wat plaats tussen, maar net genoeg om dan na enkele seconden weer naar links te moeten. Dus ik blijf links.

Achterligger kleven en met lichten flikkeren.
Uiteindelijk duik ik toch maar in zo een gat rechts, zodat ik van hem af ben.
(ik moet tijdens zijn inhaalbeweging zelf vertragen omdat ik de volgende vrachtwagen al nader)

Zet me terug links, trek terug op tot ingestelde cc en niet veel later zit ik achter meneer.
Die dan de rest van de rit links aan 120 blijft rijden.

Zijn goed recht in normale omstandigheden, maar niet na voorgaande situatie.

E40 richting Brussel net voorbij Drongen.

Er rijdt een wagen voor mij op het linkervak aan 110km/u. Niet de snelheid die ik zou aanhouden op het linkervak, maar 120km/u is de maximumsnelheid, geen verplichte snelheid, en hij haalt effectief iemand in, al is het traag. Eenmaal voorbij de wagen die hij inhaalde blijft hij links rijden aan 110km/u. 500m verder, geven de variabele snelheidsborden aan dat je nog 110km/u mag rijden, laat hij zijn snelheid zakken naar 95km/u, niemand voor hem, niemand rechts van hem...

Ik trek eens kort met mijn fahren om aan te geven dat hij niet links moet blijven plakken, en al helemaal niet aan die snelheid. Na 5-10 seconden gaat hij naar rechts, ik steek hem voorbij en hij steekt zijn middelvinger uit naar mij.

Ik ben oprecht benieuwd waarom hij het nodig vond om dat te doen.

Gedeelde ergernis, maar gisteren was ik de linksrijder in mijn achterligger zijn visie.

E313, links met 128 op de teller.
Serie vrachtwagens op rechts met wel wat plaats tussen, maar net genoeg om dan na enkele seconden weer naar links te moeten. Dus ik blijf links.

Achterligger kleven en met lichten flikkeren.
Uiteindelijk duik ik toch maar in zo een gat rechts, zodat ik van hem af ben.
(ik moet tijdens zijn inhaalbeweging zelf vertragen omdat ik de volgende vrachtwagen al nader)

Zet me terug links, trek terug op tot ingestelde cc en niet veel later zit ik achter meneer.
Die dan de rest van de rit links aan 120 blijft rijden.

Zijn goed recht in normale omstandigheden, maar niet na voorgaande situatie.
Uiteindelijk wel het beste/veiligste om te doen in zo'n situatie. Ik moet mij dan ook wel inhouden om ook niet te beginnen lichten :unsure:

Terug
Bovenaan