De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik heb dan ook nergens gezegd dat het altijd zwart-wit is :unsure:

Ik ga af op hetgeen ik lees in zijn post en dat lijkt mij vrij duidelijk.

Feit is dat auto 2 als laatste een manoeuvre maakt, dus hij is in fout bij een eventuele aanrijding.

Wie in fout zou geweest zijn, was me duidelijk :)

Maar ik vond dat die andere auto ook wel een beetje hoffelijk mocht zijn; zodra de ziekenwagen mij voorbij is, schuif ik wel op naar het linkervak maar ik ga niet extra op mijn gaspedaal duwen om de mensen die vóór mij naar het middenvak opschoven, direct voorbij te gaan. Omdat ik er van uit ga dat die ook terug willen naar het linker vak, zonder wedstrijdje wie het snelst kan optrekken.

Auto 2 reed trouwens aan een redelijk normale snelheid, sneller kon niet op het middenvak - het enige abnormale was de abrupte beweging naar het linkervak, ik dacht echt dat hij die andere blindelings ging rammen...

Ikzelf, uit 'gewoonte' voorrang geven terwijl ik zelf op een voorrangsweg aan het rijden ben... Dumbass me. En dat mens zo raar kijken naar mij toen ik gestopt was en terwijl ik een handgebaar maakte dat ze moest gaan en dan de haaientanden zag facepalmde ik mezelf uit miserie.

Het feit dat het minstens 15 jaar geleden al een voorrangsweg was en dan gedurende 4-5 jaar nadien toen ik rijlessen volgde niet meer, maar wel overal voorrang aan rechts met grote bloembakken om te vertragen, die van de rijschool me letterlijk ingedrumd had het in heel die laan voorrang aan rechts was om dan enkele jaren later die hele laan weer in een voorrangsweg te veranderen, zal wel meespelen.
Wat een mindfuckske had ik wel niet toen ik mezelf een facepalmke gaf uit zelfschaamte.

vandaag in de zone 30 achter een jonge dame op de fiets gereden die eerst mijn voorrang van rechts negeerde en dan ook de volgende kruispunten gewoon passeerde zonder enige vorm van oplettendheid. Kan ook niet anders want ze was zonder handen aan het stuur aan het rijden. Erger nog: ze was heel de tijd die handen aan het gebruiken om iets in haar schoudertas te zoeken. Nooit van haar leven zou die kunnen stoppen hebben, moest er een voertuig op de kruispunten zijn voorrang genomen hebben.
Wel chapeau voor haar gevoel voor evenwicht, want in uw schoudertas zitten graaien die aan uw rechterkant hangt en toch niet mee afdraaien naar rechts is wel een prestatie.

Vroeger zag je vaak iemand op een booster die zijn kameraad op de fiets meetrok.

Gisteren een dame gezien op een speed pedelec die haar dochter van een jaar of 10 vooruit duwde. Kind was maar half aan het trappen en haar mama vlamde vooruit met haar hand in de rug van haar dochter.

Dorpskern, zone 30. Ik kom aan T. Moet naar links, heb voorrang op het verkeer die van links komt (voorrang van rechts).
Er komt ene af, maar zit nog ver. Ik kijk rechts, niemand. Ik begin te rijden en zie de wagen die van links kwam plots heel dicht. Reed veel te snel en had niet door dat het voorrang van rechts was. Persoon komt op 2 meter van mijn auto tot stilstand.

Ik heb me kapot geschrokken. Kerel zit ondertussen gebaren te doen. Ik doe m'n venster op en roep: 't is hier voorrang van rechts EN zone 30 hé onnozele lichte vis!'.

'Wollah, wa is 't probleem? Sta ik stil of nie? STA IK STIL OF NIE?!' begint hij te roepen.

M'n verbale furie die daarop volgde heeft meneer Wollah doen door rijden en maar goed ook. 'k Ging er een fietsrek van maken.

Dorpskern, zone 30. Ik kom aan T. Moet naar links, heb voorrang op het verkeer die van links komt (voorrang van rechts).
Er komt ene af, maar zit nog ver. Ik kijk rechts, niemand. Ik begin te rijden en zie de wagen die van links kwam plots heel dicht. Reed veel te snel en had niet door dat het voorrang van rechts was. Persoon komt op 2 meter van mijn auto tot stilstand.

Ik heb me kapot geschrokken. Kerel zit ondertussen gebaren te doen. Ik doe m'n venster op en roep: 't is hier voorrang van rechts EN zone 30 hé onnozele lichte vis!'.

'Wollah, wa is 't probleem? Sta ik stil of nie? STA IK STIL OF NIE?!' begint hij te roepen.

M'n verbale furie die daarop volgde heeft meneer Wollah doen door rijden en maar goed ook. 'k Ging er een fietsrek van maken.
Wollah broer, moet zo niet doen tegen m'n broer aah.

IMG20231027180654.jpg

Vrouw die fietsstrook oprijdt om daar te parkeren terwijl vlak erachter een parking ligt. Sommige mensen zijn toch echt extreem simpel of egoïstisch

Op het voetpad met buggy en oudste dochter naar school aan het stappen. Stomme kloot in partner, wellicht eerst eigen kindjes afgezet, die vlak naast voetpad in goot rijdt in plassen dus nat kind en baby. Als ik had gekund had ik hem eruit gesleurd.

Bekijk bijlage 24232
Vrouw die fietsstrook oprijdt om daar te parkeren terwijl vlak erachter een parking ligt. Sommige mensen zijn toch echt extreem simpel of egoïstisch
Elke week zie je hier mensen allerhande illegale parkeermanoeuvres uitvoeren om toch maar voor de buurtwinkel te staan, terwijl die aan een kant van een overweg is en aan de andere kant een gigantische parking ligt.

Donkere weg, 2 auto's langs elkaar lukt maar redelijk smal, dus als je niemand ziet afkomen rijd je meer in het midden. Plots zie ik nog een loper, zonder iets van verlichting, zonder iets fluo, nul komma nul zichtbaarheid. Ik snap zoiets echt niet. Gelukkig wel aan de juiste kant aan het lopen.
Zowat dagelijkse frustratie hier. Snappen die nu zelf niet dat ze niet zichtbaar zijn. En liefst nog een donkere jas aan. Als ik ga lopen ‘s avonds doe ik harnas met lichtjes aan.

Zowat dagelijkse frustratie hier. Snappen die nu zelf niet dat ze niet zichtbaar zijn. En liefst nog een donkere jas aan. Als ik ga lopen ‘s avonds doe ik harnas met lichtjes aan.
Zwarte jas, zwarte schoenen, niks verlichting en dan zonder te kijken oversteken van achter een minubuske dat geparkeerd staat terwijl er 5 meter verder een zebrapad is.

En wie denkt dat ik overdrijf. Ik heb dit vorige week effectief voorgehad dichtbij de kerk in Itegem vandaar dat ik hierop reageer. Ik schrok mij rot. Had ik daar 2 secondjes later geweest dan stak die mens letterlijk onder mijne wagen ook al reed ik amper 30km/u in zone 30. Ik reed naar de Jumbo in Lier rond 7u30 in de ochtend wanneer het nog vrij donker was

Het aantal mensen dat niet meer naar rechts opschuift, zowel op linkse als middenvak .. tbegint een echte plaag te worden. Echt 100den meters lang blijven taffelen omdat er binnen 600m toch nog een auto is die ze binnen 4 minuten kunnen inhalen :sarcastic:

Rechts voorbijsteken vinden ze dan UITERAARD niet ok gezien het druk armengezwaai of flitsen met de grootlichten.

En nu het donkere ochtenden en avonden zijn : alarmerend aantal idioten die met hun standlichten oprijden.

Het aantal mensen dat niet meer naar rechts opschuift, zowel op linkse als middenvak .. tbegint een echte plaag te worden. Echt 100den meters lang blijven taffelen omdat er binnen 600m toch nog een auto is die ze binnen 4 minuten kunnen inhalen :sarcastic:

Rechts voorbijsteken vinden ze dan UITERAARD niet ok gezien het druk armengezwaai of flitsen met de grootlichten.

En nu het donkere ochtenden en avonden zijn : alarmerend aantal idioten die met hun standlichten oprijden.
Of die andere klassieker. Als het van 1 rijvak naar 2 overgaat meteen naar het linkse vak springen en daar blijven hangen want 2 km verder op het derde volgende kruispunt zouden ze maar eens niet naar links kunnen om af te slagen.

Of die andere klassieker. Als het van 1 rijvak naar 2 overgaat meteen naar het linkse vak springen en daar blijven hangen want 2 km verder op het derde volgende kruispunt zouden ze maar eens niet naar links kunnen om af te slagen.
So true. Ik steek zo'n gepeupel de laatste tijd gewoon langst rechts voorbij.
Blijkbaar is't op de baan toch elk voor zich. F*cking egoïsten.

Andere ergernis , vandaag autokeuring met de bedrijfswagen.
Krijg ik nadien m'n papieren terug , een rode kaart gvd.
Rechterlamp die kapot is gegaan.
En ik ben er zeker van dat die vanmorgen nog gewoon werkte maar effectief is die dan in de namiddag ergens dood gegaan.
Kan ik nog eens terug gaan.

Er zijn situaties waarin je niet telkens weer naar rechts moet. In de bebouwde kom mag je de rijstrook kiezen die het best aan je bestemming beantwoordt. Als je op een weg met meerdere rijstroken rijdt en je moet verderop linksaf, dan mag je links blijven

Edit: is wel enkel binnen bebouwde kom. Om eerlijk te zijn doe ik dat buiten bebouwde kom ook. Bijv op de koning Boudewijnlaan richting E17 vanuit Lokeren. Maar ik rij dan wel de 70 die ge moogt

Laatst bewerkt:
Het linkse vak vertraagt wa door drukte naar 90 of 100, het rechtse heeft daardoor net wa meer vrije baan. Ik was al een kilometer de wagen voor mij aan zelfde snelheid en afstand aan het volgen, toen een pipo in een Abarth denkt dat de veilige afstand die ik steeds hou bedoeld is om met zijn go-kart wat tussen te kruipen. Soit, ik laat begaan zonder pinken ofzo, ik was op weg naar nederland en was al mentaal voorbereid op zinloos gatplakken aan dezelfde snelheid. Even later vertraagt het verkeer fel, en de pipo steekt bijna op zijn voorganger :biglaugh: Gelukkig had ik intussen al terug wat veilige afstand gelaten, zodat ik halfweg de ABS eens kon lossen, want ik zag in mijn spiegel dat de Polestar achter mij er anders ging in steken. En 1 km later neemt Pipo Abarth een afslag en reed ik hem weer voorbij. Wa ne klojo...

Edit: geluid stilzetten voor de video, want mijn dashcam geeft ne pieptoon op zijn videos.

Laatst bewerkt:

Er zijn situaties waarin je niet telkens weer naar rechts moet. In de bebouwde kom mag je de rijstrook kiezen die het best aan je bestemming beantwoordt. Als je op een weg met meerdere rijstroken rijdt en je moet verderop linksaf, dan mag je links blijven

Edit: is wel enkel binnen bebouwde kom. Om eerlijk te zijn doe ik dat buiten bebouwde kom ook. Bijv op de koning Boudewijnlaan richting E17 vanuit Lokeren. Maar ik rij dan wel de 70 die ge moogt
Dus jij bent 1 van die idioten die ik dan maar uiteindelijk langs rechts voorbij ga?

Uw 70 is niet mijn 70 btw. Voor u kan 68 op uw teller al 70 zijn bvb. Voor mij is dat 80. (Afwijking van mijn auto + tolerantie flitsapparatuur)

In de andere richting (E17 --> watertoren) is het wel een pak erger. Daar zijn er al veel die vanaf de MC Donalds links gaan rijden omdat ze aan de lichten net voor de watertoren links moeten aanhouden.

Dus jij bent 1 van die idioten die ik dan maar uiteindelijk langs rechts voorbij ga?

Uw 70 is niet mijn 70 btw. Voor u kan 68 op uw teller al 70 zijn bvb. Voor mij is dat 80. (Afwijking van mijn auto + tolerantie flitsapparatuur)

In de andere richting (E17 --> watertoren) is het wel een pak erger. Daar zijn er al veel die vanaf de MC Donalds links gaan rijden omdat ze aan de lichten net voor de watertoren links moeten aanhouden.
mijn 70 is de 70 op mijn gps, wat 72 is op de teller. Dat gij die 'tolerantie' er bijtelt is uw probleem. 70km/h is wat ge wettelijk moogt en dat gij u dan ergert aan mensen die zich daar aan houden, maakt u de idioot. Uw 70 is wettelijk gezien wel mijn 70, ik hinder in principe niemand als die zich gewoon aan dat groot rond bord met die 70 houdt. Toon mij in de wet waar ergens staat dat die 70 + tolerantie is. Das gewoon iets wat te rap rijders zichzelf mee goedpraten, want het mag. Nee, het dient om onnauwkeurigheden op te vangen, maar is geen wettelijke regel.

Ik vraag me af waarom dat mijn verbuiging van de wet ondergeschikt zou zijn aan uw verbuiging van de wet? Gij rijdt eigenlijk te rap en ik rij eigenlijk al te snel links. Maar proficiat met mij tegen +7km/h in te halen langs rechts, tegen dat ge me voorbij zijt aan die snelheid, staan we weer samen aan het volgend licht. Ik doe over die 500m 25.5 seconde en gij 23.5 aan die 70+tolerantie. Wow, so much winst.
Of laten we eerlijk zijn, aangezien 7km/h geen nut heeft, gaat ge waarschijnlijk wel los over die tolerantie.

Leer allemaal eens diep ademhalen als ge in die auto stapt en besef dat ge niet op een racebaan zijt. Ge hebt geen records te verbreken. Die paar seconde winst dat ge hebt door als een idioot rond te rijden, gaan het echt niet maken in uw leven hoor (en ge verspilt die toch maar hier door mijn posts te lezen en daar op te ranten, net zoals ik op die van u). Misschien gaat ge zelfs wel een paar dagen langer leven doordat ge u niet stresseert in de mensen die 2km/h trager dan u rijden. Dat is meer winst dan dat ge ooit gaat halen door als ne Ayrton Senna van den Aldi rond te hotsen in het verkeer.

Terug
Bovenaan