De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Knipper desnoods met je lichten. En als die van voor u alles dichtsmijt en ge zit er bijna op, wilt dat zeggen dat je niet genoeg afstand laat tussen jezelf en je voorganger. Dat noemt bumperkleven.
Je hoeft dus echt niet te bumperkleven om bijna op een auto te rijden die onnodig alles dichtsmijt :unsure: Sterker zelfs: Als @utolor. effectief aan het bumperkleven was, dan heeft die de tijd niet eens om nog te reageren indien een auto voor hem onnodig stopt en dan rijdt hij er gewoon los op.

Ik vind dat zelf ook verschrikkelijk irritant als een auto voor mij onnodig zijn voorrang afgeeft om iemand over te laten of weet ik veel wat. Dat je dat doet als er niemand achter u rijdt, geen probleem hè, maar als er voertuigen achter u rijden is dat gewoon potentieel gevaarlijk.

De fietsers staan dikwijks gewoon te wachten, zoals het hoort. Het zijn in dit geval meestal de automobilisten die de gevaarlijke situatie creëren.

Als ze staan te wachten wil dit dus zeggen dat dit drukke punten zijn met veel auto’s. Waar ze niet veilig de baan kunnen kruisen tenzij een auto hen doorlaat.

Maar als een auto hen doorlaat dan ga jij daarachter zitten toeteren. Ook de sympathiekste thuis, zeker?

Edit: even opgezocht en jij was ook diegene van ‘ik rij veiliger 180 dan 120 want dan ben ik minder afgeleid’. Nuff said, denk dat we ons allemaal kunnen voorstellen welk type chauffeur je bent.

Laatst bewerkt:
Gisteren weer zo een volstrekte debiel die denk dat een rond punt alleen voor haar is. Gewoon los dat binnenste baanvak afsnijden terwijl ik daar rijd. En dan als een debiele zeug kijken naar mij. Ge rijdt zonder kijken over twee verschillende baanvakken domme koe, volg uw baanvak en pink/kijk alvorens te schuiven. Maar ga niet gewoon rechtdoor rijden met andere mensen in de buurt.

Zo fucking dom man.

Ook weer de typische domme lulwammes die bij oponthoud door een trage linksrijder mij langs rechts voorbij steekt omdat ik veilige ruimte laat om dan… Ook traag links te blijven rijden. Om van te rotten. Vorige week was het aangenaam rijden, dit weekend echt de ene kneus na de andere.

Wegens werken op de N-weg gaat het van 2 vakken naar 1 op zo’n 100m voorbij kruispunt dat ik over moet.
‘S avonds dus dikke file.

Hoeveel er daar dat kruispunt blijven oprijden hoewel het niet vrij is…

2de ergernis is dan dat de verkeerslichten een massa verkeer detecteren op die N-weg dus de rest van het kruispunt krijgt zeer lang rood.
Wanneer je dan eindelijk groen krijgt zit je dan met ergernis 1 omdat al die pipo’s die blijven doorrijden de boel vastzetten…

@Chickenlal een gewaarschuwd man ...

Bedankt jonges maar ik heb mijn lesje wel geleerd haha :D

Tijdens de vorige actie tegen afleiding achter het stuur in mei zijn zo’n 3.000 overtredingen vastgesteld. 462 rijbewijzen werden onmiddellijk ingetrokken.

Allé ik was echt bij de pechvogels der pechvogels dan :p Hopelijk ben ik geen hoofdprijs die met 4000 euro naar huis komt van de rechtbank :angry:

Aan 110 tuffen op het middenvak. 9 van de 10 een Frans nummerplaat. Wordt continu rechts ingehaald maar geeft geen fuck en blijft lekker verder doen.

Ze mogen daar van mijn part ook zwaar op beboeten.

Aan 110 tuffen op het middenvak. 9 van de 10 een Frans nummerplaat. Wordt continu rechts ingehaald maar geeft geen fuck en blijft lekker verder doen.

Ze mogen daar van mijn part ook zwaar op beboeten.
Echt hé. Een pest op de E17. Franse plak eindigend op 59. Hollanders kunnen er trouwens ook wat van.

Je hoeft dus echt niet te bumperkleven om bijna op een auto te rijden die onnodig alles dichtsmijt :unsure: Sterker zelfs: Als @utolor. effectief aan het bumperkleven was, dan heeft die de tijd niet eens om nog te reageren indien een auto voor hem onnodig stopt en dan rijdt hij er gewoon los op.

Ik vind dat zelf ook verschrikkelijk irritant als een auto voor mij onnodig zijn voorrang afgeeft om iemand over te laten of weet ik veel wat. Dat je dat doet als er niemand achter u rijdt, geen probleem hè, maar als er voertuigen achter u rijden is dat gewoon potentieel gevaarlijk.
Ja ok, ik snap dat wel.

Ik ben van mening dat mensen vaak het effect van hun claxon onderschatten. Diene toeter trekt de aandacht van iedereen in de buurt, ook auto's die niks met de situatie te maken hebben. Ik zag ne pagina of 2 geleden dat Utolor zich ergerde aan mensen die stoppen om fietsers over te laten die geen voorrang hebben. Maar het alternatief zou zijn dat die fietsers de regels niet kennen (ik zie bitter weinig fietsers die de regels kennen en hanteren, zeker bij jongeren) en dan vol op hun voorruit knallen. Voorkomen is beter dan genezen en geef ik persoonlijk ze altijd de voordeel van de twijfel. In mijn jeugd als fietser stopte ik altijd maar eerder omdat ik schrik had van omver gereden te worden dan van de regels te kennen.

Nu denk ik ook dat als die auto's zich volledig dichtsmijten, ze misschien zelf een beetje te snel aan het rijden waren. Iets trager rijden = minder hard remmen.

En vooruit kijken ook hé. Als je een fietser ziet staan wachten kan je ook wel anticiperen op het feit dat uw voorligger die mogelijk gaat laten oversteken.

Als de verkeerssituatie het toelaat laat ik fietsers die geen voorrang hebben soms ook voor hoor. Ik fiets zelf genoeg om te weten wat een merde het soms is om een drukke baan over te kunnen steken.

Hebben voetgangers voorrang van rechts?

Verschrok me daarstraks een ongeluk toen die voor mij stopte omdat er rechts iemand kwam aanwandelen uit een veredelde veldweg (uiteraard niet op de stoep, gewoon op de weg met zijn hond)

Het leukste aan achter zo'n Fransman hangen is dan nog dat die vaak met een aftandse Clio rijden die stinkt naar naft en telkens ze een beetje optrekken een donkere rookwalm uitbraakt.
Ma echt hé.

Daarstraks op weg met de fiets. Kerel die rechts parallel geparkeerd staat wil vertrekken uit z'n gat en steekt pinker op. Vertrekt op het moment ik naast hem passeer. Serieus moeten uitwijken. Ik kijk gewoon eens streng en rij door.

Komt die naast mij rijden in een fietsstraat: 'ge moet ma zo rap nie rijden met uw elektrisch fietske'.

1. 't is ne gewone stadsfiets, geen elektrische
2. ik rij gemiddeld 24-25 km/u, 't is nu ook niet dat dat zo snel is

Ik heb hem gezegd dat ik zijn spiegel zal afstampen als hij hem toch niet gebruikt, waarop meneer doorreed. Dus feitelijk haalt hij mij nog eens in, in een fietsstraat.

En zo valt er eigenlijk altijd wel iets te beleven op de baan.

Moet zeggen Duitsers toch ook ze, onderweg naar Zeeland was driekwart Duits, opzij gaan bleek vaak lastig.
Die zitten dan ook met de schaamte van extreem rechts genoemd te worden als ze niet links rijden.

Ik vraag mij af of de Hollanders op hun fora niet zitten te klagen dat die klerebelgen altijd links blijven hangen.

Hebben voetgangers voorrang van rechts?
Voorrang van/aan rechts is enkel van toepassing tussen bestuurders (art 12.3.1)

Verschrok me daarstraks een ongeluk toen die voor mij stopte omdat er rechts iemand kwam aanwandelen uit een veredelde veldweg (uiteraard niet op de stoep, gewoon op de weg met zijn hond)
En mocht het toch een bestuurder geweest zijn, dan geldt de voorrang van/aan rechts niet "wanneer hij uit een aardeweg of een pad op een openbare weg met een rijbaan komt." (art 12.3.1.b)

Altijd fijn meerdere keren op een dag 'het voetgebaar' te krijgen van motards.

En ook zo fijn op een fileloze avond BG posts te lezen wanneer ik van Brussel naar de kust aan 120km/u op autopilot rij. Behalve waar de flitspalen staan met de wegenwerken natuurlijk.

Maar wtf is dit, al 2 bruggen gepasseerd met precies wel fel licht richting snelweg... hopelijk geen speciale techniek om mensen te fotograferen die hun gsm achter het stuur gebruiken...

Terug
Bovenaan