De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Shit zeg, 't is er los over. Ooit moeten die vele werken tot een einde komen. Courage!
Ik zit in ziekteverlof nu voor nog wel een tijdje. Toch één voordeel van afwezig te zijn, hopelijk weer wat minder misérie als ik weer kan gaan werken. De "stress op de weg" zal wel het laatste duwke geweest zijn.
In other news: ik ben gaan werken met den auto van m'n vrouw. Zij is weg met onze 'nieuwe'. Ze belde me net. Er heeft er zonet ene tegen gereden.

Van m'n 18 tot 24 met een oude Opel Corsa gereden, niets. Ik koop een nieuwe en 't is het één achter het andere tot er hem ene perte total rijdt. Ik rijd met m'n nieuwe wagen zelfs bewust met de trekhaak uit omdat ik nog altijd een schrik heb opgelopen dat er weer ene in m'n gat zou vlammen.

Is ze nu wel niet aan de voorkant aangereden zeker.
Komt dat tegen zeg 🙈 Perte totale of nog te repareren?

Ergernis van de laatste dagen: mensen die komen bumperkleven op de autostrade (terwijl ik zelf een stuk sneller rijd dan het rechter- of middenvak - ik ben geen links- of middenvaksplakker ;) ) en als ik opschuif, aan exact mijn snelheid ter hoogte van mijn achterbumper blijven hangen. Of voorbijkruipen aan 1 à 2 km/u verschil zodat ik moet remmen voor het tragere verkeer dat voor mij rijdt, vooraleer ik weer naar links kan.
Als je zo'n haast had, rijd dan voorbij of houd deftig afstand als je toch aan mijn snelheid wil blijven rijden.

Ik zit in ziekteverlof nu voor nog wel een tijdje. Toch één voordeel van afwezig te zijn, hopelijk weer wat minder misérie als ik weer kan gaan werken. De "stress op de weg" zal wel het laatste duwke geweest zijn.
2 jaar geleden op het punt gestaan te veranderen van werk. Meer uren maar ook meer bruto + wagen (of wagen weglaten voor nog meer bruto, keuze was aan mij). Ging een half uur rijden zijn, enkel. Relatief druk traject ook.

Ik kan u zeggen dat ik nog geen seconde spijt gehad heb om het niet te doen. Ik werk op 2 kilometer van m'n deur. Dat is, zeker nu er kinderen zijn, heel veel waard.

Komt dat tegen zeg 🙈 Perte totale of nog te repareren?
Het valt heel goed mee. Blijkbaar gewoon aangereden op een parking. Vooral oppervlakkige schade. Ze is in haar recht. Er zijn ergere dingen in de wereld. :)

Ik kan u zeggen dat ik nog geen seconde spijt gehad heb om het niet te doen. Ik werk op 2 kilometer van m'n deur. Dat is, zeker nu er kinderen zijn, heel veel waard.
En te zeggen dat ik de kans heb gehad om op nog geen kilometer van mijn deur te beginnen werken. Maar, het ging een achteruitgang zijn qua loon, jobinhoud en collega's. Dus vriendelijk bedankt maar het knaagt wel ergens.
Het valt heel goed mee. Blijkbaar gewoon aangereden op een parking. Vooral oppervlakkige schade. Ze is in haar recht. Er zijn ergere dingen in de wereld. :)
Sjanske!

En te zeggen dat ik de kans heb gehad om op nog geen kilometer van mijn deur te beginnen werken. Maar, het ging een achteruitgang zijn qua loon, jobinhoud en collega's. Dus vriendelijk bedankt maar het knaagt wel ergens.
't Is inderdaad wel niet zo zwart-wit, er spelen veel variabelen mee. Maar dicht bij huis werken ben ik met de jaren meer en meer hoger in waarde gaan schatten.

Grootste ergernis smorgens als ik de kinderen naar school breng is dat men op een grote baan van 70 steeds alles dichtgooit om fietsers te laten oversteken die geen voorrang hebben!
Voetgangers aan een oversteekplaats, afgestapt fietsers aan een oversteekplaats ed hebben voorrang en moet je voor stoppen. Maar fietsers OP de fiets aan een zebrapad of fietsersoversteekplaats met haaientanden moeten wachten tot er geen verkeer meer is... Niet de fout van de fietsers maar van autobestuurders die de regels niet kennen 🙈

Mensen die aan een zebrapad wachten maar dan zo op hun gsm bezig zijn dat ze niet doorhebben dat ze over mogen.

Gisteren Antwerpen centrum: 2 mannen staan aan een zebrapad (Hessenbrug/Paardenmarkt), ik stop om ze door te laten. 1 van hen steekt over. Persoon 2 blijft naar zijn gsm staren. Persoon 1 is al enkele seconden volledig overgestoken dus ik besluit terug te vertrekken, vliegt persoon 2 zonder te kijken ineens het zebrapad op. Ik hard in de rem, persoon 2 goed aan het grommelen en handgebaren aan het maken.

Nice.

Grootste ergernis smorgens als ik de kinderen naar school breng is dat men op een grote baan van 70 steeds alles dichtgooit om fietsers te laten oversteken die geen voorrang hebben!
Voetgangers aan een oversteekplaats, afgestapt fietsers aan een oversteekplaats ed hebben voorrang en moet je voor stoppen. Maar fietsers OP de fiets aan een zebrapad of fietsersoversteekplaats met haaientanden moeten wachten tot er geen verkeer meer is... Niet de fout van de fietsers maar van autobestuurders die de regels niet kennen 🙈

Eigenlijk wel gedeeltelijk de fout van de fietsers. Er zijn er die gewoon niet stoppen. Of op het laatste moment zodat hun voorwiel (half) op de rijbaan staat...
Wat doe je dan als automobilist? Juist, je remt flink af en/of stopt. De 'doodstraf' of (levenslang) invalide is een zware straf in dit geval.

"slachtoffer overleed ter plaatse."
"De bestuurder van de wagen ... werd onmiddellijk in de boeien geslagen door de politie." Alsof iemand doodrijden al niet erg genoeg is...

"slachtoffer overleed ter plaatse."
"De bestuurder van de wagen ... werd onmiddellijk in de boeien geslagen door de politie." Alsof iemand doodrijden al niet erg genoeg is...
Daar weten we veel te weinig voor om dat te zeggen, als die mens strontzat rondreed is dat niet buiten proportie

"werd onmiddellijk in de boeien geslagen door de politie. Zijn rijbewijs werd meteen ingetrokken voor 15 dagen."
Ik neem aan dat dat een standaardprocedure is in zo'n geval, maar eigenlijk is dat inderdaad wel sterk... Het is vrij duidelijk dat de bestuurder hier heel waarschijnlijk niets aan kon doen, maar dan toch in de boeien geslagen worden en je rijbewijs afgenomen worden...
Ik vraag me af, als het onderzoek nu meteen heel snel bevestigt dat de man er niets aan kon doen, krijgt hij dan ook meteen zijn rijbewijs terug?

Daar weten we veel te weinig voor om dat te zeggen, als die mens strontzat rondreed is dat niet buiten proportie
"De schepen zou positief geblazen hebben bij een alcoholtest."

Dat verklaart dan die boeien... Het bericht dat ik citeerde meldde daar niets over.

"De schepen zou positief geblazen hebben bij een alcoholtest."

Dat verklaart dan die boeien... Het bericht dat ik citeerde meldde daar niets over.
Uiteraard praat niets dat hard rijden of dronken rijden goed.

Maar de oorzaak is toch wel die fietser die de voorrangsweg over rijdt zonder voorrang te verlenen.

Uiteraard praat niets dat hard rijden of dronken rijden goed.

Maar de oorzaak is toch wel die fietser die de voorrangsweg over rijdt zonder voorrang te verlenen.
Dat is nu wel heel kort door de bocht he.
Als die lul van een vent niet had gedronken en niet te snel had gereden kon die misschien wel tijdig stoppen.

Als ik overal mijn voorrang neem sta ik elke dag bij de carrosserie. De regels zijn misschien zwart-wit maar het verkeer is dat niet.

Als die lul van een vent niet had gedronken en niet te snel had gereden kon die misschien wel tijdig stoppen.

Als ik overal mijn voorrang neem sta ik elke dag bij de carrosserie. De regels zijn misschien zwart-wit maar het verkeer is dat niet.
maar het gerecht dan weer wel. Die fietser blijft in fout. Zelf ook gehad.
Ik ben als fietser overhoop gereden door iemand die met voorlopig rijbewijs reed en op dat moment niet mocht rijden en bovendien reed met een begeleider die niet aan de voorwaarden voldoet. Ze reed ook te snel (maar daar waren geen bewijzen/getuigen van), dus het was mijn woord tegen het hare. Zij heeft een boete gehad voor haar overtreding i.v.m. de begeleider en het tijdstip, maar ik ben wel schuldig bevonden aan het ongeval want ze kwam van rechts (en ik had dus niemand om te staven dat ik al op de baan was als zij vanachter de bocht kwam tegen te hoge snelheid).

Bekijk die foto eens (of google maps)
Die fietser is uit dat fietsstraatje rechts gekomen. Dus achter die haag uit.

Of ge daar nu 50 - 70 - 90 - 110 rijdt, als ge hem niet ziet komen gaat ge hem ook niet kunnen ontwijken hoor.
Op een voorrangsweg zijn de verkeersregels redelijk zwart wit hoor (1 heeft voorrang, 1 niet)

Ik ga dronken rijden of te snel rijden niet goedpraten, maar "als die lul van een vent gewoon gestopt was en gekeken had voor de straat over te steken leefde hij nog"

Bekijk die foto eens (of google maps)
Die fietser is uit dat fietsstraatje rechts gekomen. Dus achter die haag uit.

Of ge daar nu 50 - 70 - 90 - 110 rijdt, als ge hem niet ziet komen gaat ge hem ook niet kunnen ontwijken hoor.
Op een voorrangsweg zijn de verkeersregels redelijk zwart wit hoor (1 heeft voorrang, 1 niet)

Ik ga dronken rijden of te snel rijden niet goedpraten, maar "als die lul van een vent gewoon gestopt was en gekeken had voor de straat over te steken leefde hij nog"
Maar het is niet zwart wit. Of ga je nu stellen dat op een kaarsrechte Baan waar je 3 km ver kunt zien moet wachten met oversteken omdat je 3km verder een auto ziet afkomen?

Bv. In een voorrangsweg zone 30 maak je een inschatting van hoe ver die persoon is adhv de snelheidslimiet. Ik schat in dat ik in 10 seconden over geraak en dat die auto in 30 seconden bij mij is. Dan zal ik oversteken. Als die persoon 180 rijdt, is die in 5 seconden bij mij en wordt ik van de baan gemaaid.

Ik heb het hier even in cijfers uitgedrukt, dit wordt natuurlijk meer gevoelsmatig gedaan in de praktijk.

Maar ik vind het toch vrij duidelijk dat het niet allemaal zwart wit is in de praktijk. Of daar hier al dan niet sprake van is, daar doe ik geen uitspraken over. Daarvoor weten we er te weinig van af.

Maar het is niet zwart wit. Of ga je nu stellen dat op een kaarsrechte Baan waar je 3 km ver kunt zien moet wachten met oversteken omdat je 3km verder een auto ziet afkomen?

Bv. In een voorrangsweg zone 30 maak je een inschatting van hoe ver die persoon is adhv de snelheidslimiet. Ik schat in dat ik in 10 seconden over geraak en dat die auto in 30 seconden bij mij is. Dan zal ik oversteken. Als die persoon 180 rijdt, is die in 5 seconden bij mij en wordt ik van de baan gemaaid.

Ik heb het hier even in cijfers uitgedrukt, dit wordt natuurlijk meer gevoelsmatig gedaan in de praktijk.

Maar ik vind het toch vrij duidelijk dat het niet allemaal zwart wit is in de praktijk. Of daar hier al dan niet sprake van is, daar doe ik geen uitspraken over. Daarvoor weten we er te weinig van af.
Nu gaan we er weer zaken bijsleuren die er niet zijn

Het was geen baan met 3km ver zicht.
Als je het verschil tussen 30km/u en 180km/u niet kan zien blijf je ook beter thuis.

Het is toch nie zo moeilijk om te begrijpen dat als je achter een haag uitgefietst komt en praktisch blind een voorrangsbaan over wil steken dit niet het beste plan is? Hij heeft nu wel jammer genoeg een zeer zware prijs hiervoor moeten betalen.

Wat is eigenlijk hiervan de meerwaarde: Daar kwam het tot een aanrijding met het voertuig van CD&V-schepen Mathieu Mas, die met zijn bedrijfswagen van Immo Nobels reed.

Nu gaan we er weer zaken bijsleuren die er niet zijn
Je moet niet zo in een kramp schieten.
Ik zeg duidelijk dat ik het NIET heb over deze situatie. Ik heb het over de uitspraak dat voorrangsregels zwart wit zijn. Dat zijn ze niet in de praktijk. That's all. Ik sleur er niets bij, ik reageer op je uitspraak.
Het was geen baan met 3km ver zicht.
Als je het verschil tussen 30km/u en 180km/u niet kan zien blijf je ook beter thuis.

Het is toch nie zo moeilijk om te begrijpen dat als je achter een haag uitgefietst komt en praktisch blind een voorrangsbaan over wil steken dit niet het beste plan is? Hij heeft nu wel jammer genoeg een zeer zware prijs hiervoor moeten betalen.
Akkoord. Daarmee ook dat ik duidelijk zeg dat ik geen uitspraak doe over deze situatie.
Wat is eigenlijk hiervan de meerwaarde: Daar kwam het tot een aanrijding met het voertuig van CD&V-schepen Mathieu Mas, die met zijn bedrijfswagen van Immo Nobels reed.
Vreemde toevoeging inderdaad.

Je moet niet zo in een kramp schieten.
Ik zeg duidelijk dat ik het NIET heb over deze situatie. Ik heb het over de uitspraak dat voorrangsregels zwart wit zijn. Dat zijn ze niet in de praktijk. That's all. Ik sleur er niets bij, ik reageer op je uitspraak.

Akkoord. Daarmee ook dat ik duidelijk zeg dat ik geen uitspraak doe over deze situatie.

Vreemde toevoeging inderdaad.
Wou gewoon vermijden dat het een discussie werd met "stel dat" "als" dus excuseer :)

Op zich heb je gelijk, maar als het ook op die baan met 3km zich tot een aanrijding komt zal in veel gevallen de persoon die niet op de voorrangsweg zat toch in fout gesteld worden.

Terug
Bovenaan