De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Kan de ergernis voor deze week al voorspellen: het hoger onderwijs begint terug, dus gedaan met iet of wat vlot rijden. Onvoorstelbaar hoeveel extra verkeer dit steeds oplevert.

En omgekeerd: 115 km/u ofzo rijden op het rechter-/middenvak en als je die begint in te halen beginnen ze zelf ook te versnellen naar 125 of zo. Mag jij naar 135 gaan om ze nog een beetje vlot in te halen.
Daar jaag ik mij ook wel vaak in op.
Vooral dit. En eenmaal je ze hebt ingehaald laten ze zich weer zakken naar hun 115. Vraag me altijd af of ze dit nu bewust doen of onbewust.

Wat ik ook al ondervonden heb op de baan van mijn werk naar huis: mensen die 60 rijden waar ze 70 mogen, maar zodra de baan naar een extra vak gaat waar je kan inhalen versnellen ze tot 70 en zodra die extra strook verdwijnt, zakken ze weer af naar 60. En dat is iets wat ik wekelijks ondervind. Vraag me hier ook altijd af of ze dit nu bewust doen of dat ze de bredere strook onbewust veiliger aanvoelen en daarom daar wel de max rijden, terwijl het smalle gedeelte als onveilig wordt geregistreerd en ze dan trager rijden.
Ik heb er ook nog zo eentje, ik rij 70 wat de max toegelaten snelheid is en achter mij hangt een auto in mijn gat te duwen.
Dan gaat de weg naar 2 rijvakken waar die dus makkelijk voorbij kan, maar dan laat doe zich plots uitpakken terwijl ik aan dezelfde snelheid blijf rijden.
Wanneer de weg terug naar 1 rijvak gaat begint die opnieuw dichter te komen om dat weer in mijn gat komt blijven hangen.

Volgende auto heeft gelukkig dashcams geïnstalleerd, heb het al lang uitgesteld maar deze spande vandaag echt de kroon. Ik wou dat ik het had opgenomen voor die mens een kloot af te trekken.

K rij met twee kinderen op de achterbank komt ge aan een t-splitsing met sorteer vak links en sorteer vak rechts. Zo ene met pijlen op de baan. Staat er een bakkersautoke rechts, ik sta links.

Het wordt groen voor mij dus ik rij links, maar wat zie ik. Die rechts moet afslaan die slaagt ook doodleuk links af en probeert mij van de baan te duwen. Ik rem, toeter en flash van: what the fuck gast.
Zet die zijn vier pinkers op en doet teken van komt maar af. En blijft dat doen voor 3km.

Volgende auto, knoppeke video opslaan en ga u rijbewijs maar ff afleveren op het politiebureau als ge 't komt uitleggen.

Verkeersovertreding maken (F13 bord negeren), dan bijna een andere auto aanrijden, en dan wat agressief staan uitpakken. Soms hebde situaties, van meh. Maar zo ene zou ik wel ff online aangifte voor gedaan hebben. Als ze der iets mee doen minstens 15 dagen kwijt. Kunde ff bekoelen in de bus.

Laatst bewerkt:
Volgende auto heeft gelukkig dashcams geïnstalleerd, heb het al lang uitgesteld maar deze spande vandaag echt de kroon. Ik wou dat ik het had opgenomen voor die mens een kloot af te trekken.

K rij met twee kinderen op de achterbank komt ge aan een t-splitsing met sorteer vak links en sorteer vak rechts. Zo ene met pijlen op de baan. Staat er een bakkersautoke rechts, ik sta links.

Het wordt groen voor mij dus ik rij links, maar wat zie ik. Die rechts moet afslaan die slaagt ook doodleuk links af en probeert mij van de baan te duwen. Ik rem, toeter en flash van: what the fuck gast.
Zet die zijn vier pinkers op en doet teken van komt maar af. En blijft dat doen voor 3km.

Volgende auto, knoppeke video opslaan en ga u rijbewijs maar ff afleveren op het politiebureau als ge 't komt uitleggen.

Verkeersovertreding maken (F13 bord negeren), dan bijna een andere auto aanrijden, en dan wat agressief staan uitpakken. Soms hebde situaties, van meh. Maar zo ene zou ik wel ff online aangifte voor gedaan hebben. Als ze der iets mee doen minstens 15 dagen kwijt. Kunde ff bekoelen in de bus.
Ge denkt echt dat ge uw rijbewijs moet afgeven omdat ge dashcam beelden bij de politie gaat afgeven? Ze gaan u daar gewoon uitlachen ze :)

Ge denkt echt dat ge uw rijbewijs moet afgeven omdat ge dashcam beelden bij de politie gaat afgeven? Ze gaan u daar gewoon uitlachen ze :)
Als ge wordt uitgelachen omdat ge een geval van verkeersagressie komt aangeven dan zegt dat vooral veel over de politie en is het vrij logisch dat al die idioten vrij spel krijgen op de baan.

Ahmet die op de E19 een potje links rechts ligt te spelen, en Jan, Piet en Klaas die met middelvinger agressief invoegen op den oprit van den E313, het zal ze inderdaad wel worst wezen.

Maar als ge perfecte beelden hebt van iemand die niet eenmaal, maar gedurende 3km:
- Met zijn vier pinkers ligt te spelen om u te signaleren van, kom jongen we gaan het hier is ne keer aan de kant "uitklappen"
- Notie geeft van dat uitklappen, dat het niet met woorden zal zijn door het raampke van zijn auto
- Expres vertraagt om u de kans te geven om überhaupt te beginnen aan die parlé
- Nog andere agressieve bewegingen uit het raam ligt te maken om zijn ongenoegen te uiten, en dit voor 3km lang.

En zeker als ge dan daarvoor net bijna iemand vol in de flank gegrepen hebt door een verkeersovertreding te begaan.

Ben die mens enkel kwijtgeraakt door echt een pak onder de snelheid te gaan rijden dat em doorreed en weg was.

Zoiets is volgens mij toch wel een pak asocialer gedrag in het verkeer dan 61 "door de kom vlammen". Maar each their own, als ze daar graag wat mee lachen met zulke filmpjes dan doen ze maar hé, voor mij is het alvast een principe kwestie op zo'n moment.

Als ge wordt uitgelachen omdat ge een geval van verkeersagressie komt aangeven dan zegt dat vooral veel over de politie en is het vrij logisch dat al die idioten vrij spel krijgen op de baan.
Of gewoon alles op YouTube beland hé.

Laatst bewerkt:
Mensen die op de E34 90km/u rijden omdat ze in de war zijn omdat dat een tweevaksbaan is.
Mensen het is daar minstens 120 km/u !!

Wel mee opletten :p Er is sinds kort een stuk op de E34 (ik dacht ergens ter hoogte van Maldegem, tussen 2 lichten die vrij kort op elkaar volgen) dat ze nu beperkt hebben tot 90 km/u.
Ik moet toegeven dat ik er ook niet op gelet had, je verwacht niet dat ze na 40 jaar of zo de snelheidslimiet ineens aanpassen op een stuk weg waar er verder niets veranderd is.

Om nog maar te zwijgen van de Zelzatetunnel die nu beperkt is tot 70 km/u "want het wegdek is in slechte staat". Ten eerste ligt dat wegdek er beter bij dan hele stukken autostrade in België waar je nog 120 km/u mag rijden en ten tweede, wat voor een flutoplossing is dat, eerst wat oplapwerk uitvoeren en dan toch besluiten dat het op niet veel trekt...

Waar was dat?
Woensdag in Antwerpen ook ne clown tegengekomen in zo'n wit bestelbuske. In beide richtingen op de ring file, dus Waze stuurde me binnendoor naar de oprit Berchem. Iets ervoor kom ik hem tegen, 't is al wat trager verkeer en hij wil de baan op. Maar ik rij op een voorrangsbaan. Nu normaal gezien laat ik er altijd wel iemand tussen maar als ge als ge al begint te wringen, dan laat u wel wachten. Maakt em van z'n oren tot en met.

Op het eind van de Elisabethlaan heb je 3 vakken: links, rechtdoor en rechtdoor/rechts. Hij schiet achter mij door naar het linkse vak. Pinker naar links staat op. 't wordt groen en wa doet em: uiteraard zich naar rechtswringen om dan toch rechtdoor de oprit van de autostrade te kunnen pakken.

Ik snap het: ik wil ook op tijd thuis geraken. Maar dat wil ni zeggen dat ik de asociale zak ga uithangen.

Daarnet aan een zeer ongeduldige Poolse chauffeur maar eens uitgelegd wat het concept van een fietsstraat (aan een school, om 8u10) precies inhoudt. Zijn volgende les zal over het concept van een zone 30 gaan, maar ik zag dat hij nu al een beetje moeite had om bij te blijven...

Onlangs was er een automobiliste die mij zo ettelijke km's gefilmd heeft ('voor de politie') terwijl ik aan het fietsen was omdat ze mijn rijgedrag niet vond kunnen.
(n.b.: ze had me 1 minuut eerder bijna doodgereden door zonder te kijken uit een parkeervak te rijden en ik had daar misbaar over gemaakt).
Denk dat ze nog niet doorheeft dat een fiets geen nummerplaat heeft. :oi22:

Onlangs was er een automobiliste die mij zo ettelijke km's gefilmd heeft ('voor de politie') terwijl ik aan het fietsen was omdat ze mijn rijgedrag niet vond kunnen.
(n.b.: ze had me 1 minuut eerder bijna doodgereden door zonder te kijken uit een parkeervak te rijden en ik had daar misbaar over gemaakt).
Denk dat ze nog niet doorheeft dat een fiets geen nummerplaat heeft. :oi22:
Met GSM achter het stuur aan het filmen? 😅

Al een kleine maand dat ze een ingang aan een winkelplein hier enkele richting hebben gemaakt.
(borden naast en pijlen op de weg)
Nog steeds mensen die op auto-piloot in de verkeerde richting rijden.
En sommige dan nog van hun ...... maken als je niet aan de kant gaat.

Waar was dat?
Kanten Mechelen, niet Antwerpen.

Mijn mening daarin is feitelijk simpel: als ge zo'n fratsen doet, accepteert dan maar dat mensen u op u schraal gedrag audiovisueel confronteren op de baan.

Die toeter hebde 100% verdiend nadat ge bijna iemand in de prak gereden hebt en als ge moet gaan uitpakken omdat ge van mening zijt dat boze toeter "toet toet" doet en pijn aan de oortjes is.

Laatst bewerkt:
Gisteren moeten staan aanschuifen voor en afrit op de pechstrook. Uiteindelijk ligt de fout bij de allereerste (en volgende) wagens die beginnen uit te wijken naar de pechstrook, maar ik kon ook niet ostentatief de rij voorbijrijden en invoegen wanneer de afret net wel begint. Dat is ook vragen om in uw gat gereden te worden.

Voelde mij toch ook niet echt op mijn gemak met auto's aan 100 km/h te zien passeren...

Gisteren moeten staan aanschuifen voor en afrit op de pechstrook. Uiteindelijk ligt de fout bij de allereerste (en volgende) wagens die beginnen uit te wijken naar de pechstrook, maar ik kon ook niet ostentatief de rij voorbijrijden en invoegen wanneer de afret net wel begint. Dat is ook vragen om in uw gat gereden te worden.

Voelde mij toch ook niet echt op mijn gemak met auto's aan 100 km/h te zien passeren...

In een van de eerste Alloo en de wegpolitie jaargangen ging het daar over. Volgens de agente van dienst is dat idd eigenlijk verboden, maar wordt het gedoogt omdat het veiliger is dan stilstaan op het eerste vak.

Vandaag sterk staaltje instant karma gezien.
Afrit Asse , na enkele 100den meters gaan die 2 rijvakken over in 1.
Iedereen gaat netjes op tijd naar rechts. Zie ik in m'n spiegel een (recente) blauwe BMW nog zoveel mogelijk wagens passeren.
Nooit gedacht dat ie nog verder ging geraken maar de brave man wist het te presteren om een 100tal meters over het gearceerde deel
te rijden en zich voor een vrachtwagen te smijten.
Deze laatste had zich daar dus niet aan verwacht en ging net optrekken toen ik z'n vrachtwagen bruusk zag stoppen.
Als ik em passeerde zag ik dat mijnheer met de BMW serieus stukken had.
Heel die achterkant naar de frut.
Heb m'n venster opengedraaid en zo hard als ik kon gelachen bij het voorbijrijden.
Kerel wist niet waar kijken. Onnozele hannes.
Hopelijk kan de vrachtwagenbestuurder bewijzen dat mijnheer met de BMW in fout was en dat de vrachtwagen niet automatisch in fout wordt gesteld omdat hij langst achter iemand raakt.

Laatst bewerkt:
3e (linker) rijvak op de E17: iedereen rijdt rond de 115 km/u, relatief druk verkeer. 1 chauffeur die beslist om bruusk af te remmen tot 95 km/u omdat er iets verder een vaste flitscamera staat en je daar al jaar & dag 120 mag rijden.
Tijd om dat rijbewijs van bij die doos cornflakes terug te geven denk ik...

Op dezelfde rit een Mini die in een duidelijk aangegeven stuk 50 aan 70 km/u voorsteekt, om wanneer je iets verder effectief 70 mag, eerder 65 te rijden zodat hij toch de volle 10 meter gewonnen had voor hij moest afslaan.

Terug
Bovenaan