De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Kom vannacht aan mijn auto en krijg een melding dat sentry mode iets gedetecteerd heeft. Ik kijk naar het filmpje en het is doodleuk een jonge kerel van ik 25-30 jaar aan de klinken van de verschillende auto's gaat voelen. Het filmpje doormailen naar de politie zal wel tijdsverlies zijn zeker? Of doen ze daar iets mee?
Iemand tegen m'n wagen gereden op parking: 'we komen niet af, kom eens langs op den bureau'.
Onlangs gangsters die op de vlucht waren en tegen een huis gereden waren: 'we komen niet af, ze zijn toch al weg dus 't heeft niet veel zin'.
Inbraak in de wijk naast ons: 'zijn ze al weg? ah, dan heeft het nu niet veel zin meer hé, morgenvroeg zullen we eens passeren'.

Jup, ze zullen er zeker iets mee doen.

Maar o wééééééé als ik kwart voor 12 in het corona tijdperk nog op mijne fiets durfde springen om naar huis te rijden. Dan volgden ze mij tot aan m'n voordeur om te zien of ik wel stipt om 12u binnen was. Losers.

Allé, kheb dat filmpje maar ingestuurd. Krijg nu bericht terug dat ze me vragen om een afspraak te maken en langs te komen om aangifte te doen want de buurt wordt geplaagd door auto inbraken.
Ik was 25min van huis weg, dus ik moet daar ook aangifte gaan doen. Dat kost me minimaal 1.5h aan tijd dan om een filmpje in te dienen wat ik ze deze ochtend gestuurd.
Ik zat niet in mijn auto en het enige dat ik heb, is het filmpje waar die kerel recht in de camera kijkt en nog in 3 andere wagens probeert te geraken. En mogelijks zelfs in een auto zit want hij verdwijnt ffkes tussen de rij van wagens.

Moet volgende week wel nog eens passeren, dus zal het maar doen zeker? In de hoop dat ze er dan effectief iets mee doen en iemand zijn spullen kunnen recuperen die benadeeld is geweest door die idioot.

Kom vannacht aan mijn auto en krijg een melding dat sentry mode iets gedetecteerd heeft. Ik kijk naar het filmpje en het is doodleuk een jonge kerel van ik 25-30 jaar aan de klinken van de verschillende auto's gaat voelen. Het filmpje doormailen naar de politie zal wel tijdsverlies zijn zeker? Of doen ze daar iets mee?
Sowieso doorsturen, ongeacht of het tijdsverlies is of niet.

Als ge het doorstuurt, dan heb ge uw burgerlijke plicht gedaan. Mocht erna iets gebeurd zijn dat vermeden had kunnen worden dankzij die beelden, dan ligt de schuld bij de politie.

Als ge het niet doorstuurt, en er gebeurt iets dat vermeden had kunnen worden met die beelden, zal dat liggen op uw geweten.

EDIT: Ik zie uw bericht hierboven dus wellicht zullen uw beelden helpen om een eind aan die zaak te knopen. :)

Allé, kheb dat filmpje maar ingestuurd. Krijg nu bericht terug dat ze me vragen om een afspraak te maken en langs te komen om aangifte te doen want de buurt wordt geplaagd door auto inbraken.
Ik was 25min van huis weg, dus ik moet daar ook aangifte gaan doen. Dat kost me minimaal 1.5h aan tijd dan om een filmpje in te dienen wat ik ze deze ochtend gestuurd.
Ik zat niet in mijn auto en het enige dat ik heb, is het filmpje waar die kerel recht in de camera kijkt en nog in 3 andere wagens probeert te geraken. En mogelijks zelfs in een auto zit want hij verdwijnt ffkes tussen de rij van wagens.

Moet volgende week wel nog eens passeren, dus zal het maar doen zeker? In de hoop dat ze er dan effectief iets mee doen en iemand zijn spullen kunnen recuperen die benadeeld is geweest door die idioot.
Zeker doen. Niemand gaat iets kunnen recupereren op die Gollum van ne mens, maar het is wel leuk als je ooit eens hoort dat ze die debiel die uw ruit heeft ingeslagen kunnen vangen. Al is het maar dat het ‘courant’ wordt dat men zo wordt gepakt.

Als dat besef ingeburgerd geraakt zal men ook minder inbreken.

Gisterenochtend twee keer stevig noodremmanoeuvers mogen uitvoeren op de speedpedelec.
De eerste keer voor iemand die achterwaarts de straat oprijdt van zijn afrit (met een camionette zonder achterruiten). Debiele mongool, kan je niet gewoon achterwaarts inparkeren in plaats van gewoon blind achterwaarts het fietspad op te rijden?
De tweede was voor een chauffeur die in de bebouwde kom naast me komt fietsen (ik op het fietspad, zij op de weg), en dan gewoon doodleuk naar rechts afslaat. Ik let daar zelf altijd op, zodat ik tijdig kan remmen, maar deze snol vond het ook niet nodig om haar richtingsaanwijzers te gebruiken. Ik kon er gelukkig wat uitwijken naar rechts zodat ik een aanrijding kon vermijden.
Ik heb een geel fluohesje aan, een extra gekleurde helm, ... hoe moeilijk kan het zijn om gewoon rondom U te kijken f*cking kutwijf...

Hah en in het terugkomen nog even in bebouwde kom uitgeweken naar de straat (mag ik) omdat er een auto staat te manoeuvreren op het fietspad (iets wat dus wettelijk verboden is). Begint de kerel die dat manoeuvre uitvoert eerst te claxonneren om dat te schreeuwen dat ik op het fietspad moet. Ik zou echt graag een vlammenwerper voor mijn sinterklaas cadeau krijgen...

Niet zo zeer ergernis op de weg, maar op een privé parking.

Betreft de parking aan Euroshop Mechelen. Zeker nu de Mac Donalds er tijdelijk is naartoe verhuisd, staat die parking bijna heel de week bomvol, in het weekend is het helemaal een verloren zaak een plaatsje te vinden.
Er zijn 3 winkels, de McDo, de Euroshop en de Tom & Co dierenwinkel.

Grootste reden dat die parking vol staat, is niet omdat er veel shoppers zijn, maar omdat die parking als gratis randstad parking werd gebruikt voor bezoekers die in Mechelen stad moeten zijn.
Ik zag er regelmatig mensen hun wagen parkeren, elektrische step uit de koffer, rugzakje op de rug en hop, de stad in.

Dus eigenlijk wel welkom dat men een soort systeem introduceerden om dit aan banden proberen te leggen en parking beschikbaar te hebben voor mensen die daar effectief in een van de drie zaken moet zijn.

Ergernis, hoe ze het hebben aangepakt.
Een paar kleine bordjes waar een logo van een blauwe schijf op staat, en de melding "beperkte tijd parkeren, maximum 2 uur".
Voor de rest volstrek niets.
Dan, van dag één, onder de ruitenwisser van elke wagen waar geen blauwe schijf gelegd was, een overschrijvingsformulier plaatsen, 40€ te betalen voor parkeerkosten.

Zoveel problemen mee, heb daar effectief mensen zien staan brullen tegen de jongen (personeelslid Euroshop) voor die "boetes", terwijl die gast ook maar doet wat zijn baas hem vertelt.
  • Zeer weinig info buiten die kleine bordjes (+- A3 formaat).
  • Geen info campagne (flyers steken, duidelijk borden met de regels, ...), noch een overgangsperiode.
  • Nergens geen melding van boetes.
  • Kan een winkel zoals Euroshop effectief contactgegevens eigenaars opzoeken op nummerplaat indien de boetes niet betaald worden? Dacht het niet!
Hoe slecht kan je dit nu aanpakken?
Dit is echt de gemakkelijke weg! Bijna alle stedelijk winkels in zones waar parking een probleem is en met een eigen parking voor klanten, hebben een systeem met slagbomen en bijvoorbeeld jetons of een code op het kassaticket.

p.s. neen, zelf geen boete gelegd, mooi blauwe schijf gelegd na een kwartier in cirkels draaien tot er een plaatsje vrij kwam en foeteren waarom die parking weer zo bomvol stond...

Gisterenochtend twee keer stevig noodremmanoeuvers mogen uitvoeren op de speedpedelec.
De eerste keer voor iemand die achterwaarts de straat oprijdt van zijn afrit (met een camionette zonder achterruiten). Debiele mongool, kan je niet gewoon achterwaarts inparkeren in plaats van gewoon blind achterwaarts het fietspad op te rijden?
De tweede was voor een chauffeur die in de bebouwde kom naast me komt fietsen (ik op het fietspad, zij op de weg), en dan gewoon doodleuk naar rechts afslaat. Ik let daar zelf altijd op, zodat ik tijdig kan remmen, maar deze snol vond het ook niet nodig om haar richtingsaanwijzers te gebruiken. Ik kon er gelukkig wat uitwijken naar rechts zodat ik een aanrijding kon vermijden.
Ik heb een geel fluohesje aan, een extra gekleurde helm, ... hoe moeilijk kan het zijn om gewoon rondom U te kijken f*cking kutwijf...

Hah en in het terugkomen nog even in bebouwde kom uitgeweken naar de straat (mag ik) omdat er een auto staat te manoeuvreren op het fietspad (iets wat dus wettelijk verboden is). Begint de kerel die dat manoeuvre uitvoert eerst te claxonneren om dat te schreeuwen dat ik op het fietspad moet. Ik zou echt graag een vlammenwerper voor mijn sinterklaas cadeau krijgen...
Ik heb zelf (helaas) geen pedelec, maar ik heb de grootste sympathie voor de mensen die de auto laten staan en in de plaats hun pedelec nemen. Maar het valt me enorm op hoe pedelecs meer en meer gedemoniseerd worden. In het verkeer worden ze heel vaak agressief benaderd, zoals jij al aangeeft (claxonneren, schreeuwen,...) maar ook daarbuiten. Ik heb eens wat reacties zitten lezen op de artikels over de pedelecrijder die gisteren jammer genoeg overleden is bij een ongeluk met een kind op een fiets. De reacties daar zijn ronduit walgelijk. Zonder dat er in het artikel ook maar op enige manier wordt ingegaan op de omstandigheden van het ongeluk, wijst 90% meteen met de vinger naar de pedelecrijder, en meer in het algemeen naar alle pedelecrijders.
En dan weten dat er nog steeds veel autobestuurders zijn die geen idee hebben van de regels ivm pedelecs.... (dat blijkt ook uit die reacties overigens).
Er gaat daar toch iets aan gedaan moeten worden hoor....

Fenomeen van anti-speedpedelec is idd oovallend.
Hoezeer ik ook een speedpedelec wou was mijn vrouw er ook tegen.
Heb maar zen gewone 25 kmph genomen om de vrede te bewaren(van mijn vrouw en v d speedpedelechater)

En het zijn die paar zotten die zonder verstand ermee rijden die het voor iedereen kapot maken.

Net zoals het met alles is

Fenomeen van anti-speedpedelec is idd oovallend.
Hoezeer ik ook een speedpedelec wou was mijn vrouw er ook tegen.
Heb maar zen gewone 25 kmph genomen om de vrede te bewaren(van mijn vrouw en v d speedpedelechater)

En het zijn die paar zotten die zonder verstand ermee rijden die het voor iedereen kapot maken.

Net zoals het met alles is
Is altijd hé, je hebt de autohaters, fiets haters, zelfs voetgangerhaters.
Spijtig genoeg is het voor zowat alle vervoermiddelen toch net meer dan de "paar zotten".
Wat ik op de weg tegenkom, en dat is dan als auto chauffeur die veel fietst en veel te voet doet, is zo dikwijls tenenkrommend...
Gisteren nog bijna van mijn sokken gereden door zo een speedpedelec, op een zebrapad, een wagen stopt correct en net als ik op dat zebrapad voorbij de wagen uitkomt wordt ik bijna van mijn sokken gereden door een speedpedelec die daar de wagen komt voorbijknallen.

Door dik en dun foeter ik heel veel op mijn medeweggebruiker, maar is het min of meer evenredig verdeeld over zowat alle vervoermiddelen....

Is altijd hé, je hebt de autohaters, fiets haters, zelfs voetgangerhaters.
Spijtig genoeg is het voor zowat alle vervoermiddelen toch net meer dan de "paar zotten".
Wat ik op de weg tegenkom, en dat is dan als auto chauffeur die veel fietst en veel te voet doet, is zo dikwijls tenenkrommend...
Gisteren nog bijna van mijn sokken gereden door zo een speedpedelec, op een zebrapad, een wagen stopt correct en net als ik op dat zebrapad voorbij de wagen uitkomt wordt ik bijna van mijn sokken gereden door een speedpedelec die daar de wagen komt voorbijknallen.

Door dik en dun foeter ik heel veel op mijn medeweggebruiker, maar is het min of meer evenredig verdeeld over zowat alle vervoermiddelen....
Je hebt dat inderdaad bij alle verkeersgebruikers.
Ik lees hier ohh zo vaak dat 'fietsers' zich niet aan de wet houden en overal als een bende verkeerspiraten rondrijden. Maar dat is gewoon een halo-effect, het aantal keer dat ik per dag moet uitwijken omdat er een wagen op het fietspad geparkeerd staat of moet afremmen omdat een automobilist het niet nodig vind om me voorrang te geven kan ik gewoon niet op één hand tellen.
Zelfs voetgangers kunnen echt behoorlijk asociaal en vervelend zijn, vooral mensen die hun honden uitlaten en gewoon geen enkel oog hebben voor de veiligheid van fietsers (terwijl ze dan vaak op het fietspad wandelen omdat er geen voetpad is).

Ik heb zelf (helaas) geen pedelec, maar ik heb de grootste sympathie voor de mensen die de auto laten staan en in de plaats hun pedelec nemen. Maar het valt me enorm op hoe pedelecs meer en meer gedemoniseerd worden.
Een kleine 10 jaar terug was ik nog een uitzondering op mijn gewoon elektrisch fietske. Ook rare opmerkingen gekregen in 't begin. Nu die elektrische fiets gemeengoed is geworden is dat compleet gedaan.

Met pedelecs krijgen we waarschijnlijk dezelfde evolutie. Het snelheidsverschil tussen (trage) fietser, elektrische fiets en pedelec plus allerhande soorten bak- en cargofietsen en dat allemaal samengeramd op een vaak te klein fietspad is dan weer wel een probleem en dan krijgt de snelste de schuld toegeschoven terwijl het vooral een probleem van infrastructuur is.

Los daarvan: Zoals ge zotten in de auto hebt hebt ge ook zotten op de speedpedelec die hun rijgedrag en snelheid niet aanpassen aan de verkeerssituatie. En die verpesten het voor de rest. Zelfde verhaal een beetje zoals met de wieltertoeristen.

Probleem van infrastructuur is natuurlijk dat die nooit zo snel aangepast kan worden als het tempo waarmee er vervoermiddelen op de markt komen en in sommige buurten ook gewwonweg nooit aangepast kan worden zonder dat je hele wijken gaat platgooien. Dan is het meest logische dat de bestuurder van het snellere vervoermiddel zich aanpast aan het tragere, alleen heeft niemand daar zin in.
Als ik 1 ding opmerk in het verkeer is het dat velen rijden alsof ze de enige gebruiker zijn van de openbare weg.

Ik zie toch ook een probleem met die speedpedelecs. 40-50km/u is geen snelheid om op een fietspad te rijden en hier in Vlaanderen is alles te druk bebouwd.

Ik sta te wachten aan een rood licht en rij een beetje achteruit omdat er iemand moet indraaien op een inrit.

Kerel achter mij denkt dat ik tegen hem ga rijden en claxoneert. Ik rij nog een beetje verder en die mens wordt mega kwaad en stapt uit om te roepen naar mij??

Maar met het boos uitstappen vliegt zijn sleffer uit tot op het andere rijvak :rofl:die mens stapt terug in en beseft dat zijn sleffer nog buiten ligt. Paar seconden later stapt hij uit om zijn sleffer te pakken en rijdt hij met piepende banden weg.

Er rijdt toch speciaal volk rond.

Ik zie toch ook een probleem met die speedpedelecs. 40-50km/u is geen snelheid om op een fietspad te rijden en hier in Vlaanderen is alles te druk bebouwd.
Ik zie een probleem met wagens in de bebouwde kom. Die zijn zeer druk bebouwd, en 150-200km/h is geen snelheid om mee door een stadskern te rijden

Ik sta te wachten aan een rood licht en rij een beetje achteruit omdat er iemand moet indraaien op een inrit.

Kerel achter mij denkt dat ik tegen hem ga rijden en claxoneert. Ik rij nog een beetje verder en die mens wordt mega kwaad en stapt uit om te roepen naar mij??

Maar met het boos uitstappen vliegt zijn sleffer uit tot op het andere rijvak :rofl:die mens stapt terug in en beseft dat zijn sleffer nog buiten ligt. Paar seconden later stapt hij uit om zijn sleffer te pakken en rijdt hij met piepende banden weg.

Die was serieus uit zijn slof geschoten dus.

Ook al gemerkt.
Mensen worden echt boos als ge tikje achteruit rijdt.
Stond onlangs te wachten om baan op te rijden. Was naar voor aan het kruipen om beter te kunnen zien (over fietspad) maar kwam fietser aan. Ik rij dan wat achteruit om die plek te geven.
Zot getoeter en geflash van m'n achterligger.

Terug
Bovenaan