De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat is dus inderdaad hetgeen mij het meeste stoorde in die posts. De profilering.
Zo de intellectuele neerbuigendheid naar mensen die duurdere dingen hebben dan de persoon zelf en jezelf erboven plaatsen met je beter en slimmer te voelen.
'Altijd de rijke mensen die denken dat ze beter zijn dan de rest'

Ja want in Brussel bv zie je geen tientallen oude verroeste hatchbacks die als mongolen door de stad scheuren.

Nogmaals, in alle lagen van de bevolking zitten mongolen. (en of ze nu in een porsche of een verroeste corsa rijden, ik keur dat gedrag voor beiden evenzeer af)

Er kon evengoed gezegd zijn: ik zag een vrouw in een ML.
Het moest echter 'de bakkersvrouw zijn' met nog wat romige woordkeuzes erbij.

Laatst bewerkt:
Gisterennamiddag, rustig op de autostrade (zondag), ene met een Mercedes Vito stijl minibus (met T- nummerplaat) op het middenvak aan maximum 70 km/h, werd langs rechts voorbijgestoken door vrachtwagens en er was royaal plaats tussen die vrachtwagens om naar rechts te gaan.

Gevaarlijk, ik had net de oprit genomen, kwam achter een vrachtwagen uit op het rechtse vak, kijk goed in de achteruitkijkspiegels om naar het tweede vak te gaan, en mocht daar gelijk in de ankers omdat die minibus wel heel snel korterbij kwam.

Chauffeur was zeer geconcentreerd aan het rijden, geen gsm of zo...

Op dat ogenblik min of meer een treintje op het linkse vak, dus kon zelf niet onmiddellijk naar links, dan valt dat toch wel op dat het verschil tussen 70 en 120 zeer groot is, zag achter me ook wagens hard moeten remmen voor ons, die verschoten zo hard van onze lage snelheid op het middenvak dat ze hun 4 pinkers aanzetten...

Wat is dat tegenwoordig met al die aanplanting die over de weg hangt? Zowel op de A12 als de E19 zijn er stukken waar je bijna naar het middenvak moet opschuiven omdat je anders door een bos rijdt op het linkervak. Dat dit voorvalt op een lokale weg kan ik nog ietwat begrijpen maar op je grote verkeersaders zou dit toch gewoon prio aangepakt moeten worden.

Bon, school gestart en velen terug aan het werk - meest voorkomende ergernissen:
  • Verkeerd of geen gebruik richtingaanwijzers op ronde punten - hoog tijd om daar meer aandacht aan te besteden tijdens opleiding en in de media. Nadien tijd voor sancties, levenslang rijverbod en een gevangenisstraf wegens obstructie van vlot verkeer en opzettelijke slagen en verwondingen met de dood of aanzienlijke vermindering van de levensduurte tot gevolg.
  • Reactietijd van de gemiddelde 95% van alle bestuurders laat de wensen over en staan niet in verhouding tot de prestaties van de wagen. Ook hier hoog tijd voor een extra aandachtspunt, groen wil zeggen: launch control en volle petrol i.f.v. uw voorligger, diegene in pole position wordt dan verplicht een streep van 5m achter te laten om te bewijzen dat er weldegelijk voluit is gegaan.
  • Gezonde voetgangers die stappen zoals de doorsnee rusthuisbewoner op het zebrapad, ik pleit dan ook voor een minimale stapsnelheid op zebrapaden en bij het oversteken van de straat.
  • Nog steeds leerlingen te voet aan de verkeerde kant van de weg helaas, tevens nog geen verplichting om iets opvallends (licht, reflecterende armband) te dragen in het donker.
  • Agentschap wegen en verkeer heeft nog steeds niet door dat oversteekplaatsen best goed verlicht worden, ook het verlichten van allerhande obstructies (paaltjes, bloembakken) is not done uiteraard.

Gewestweg in de buurt: twee rijstroken per richting afgescheiden door een middenberm. Snelheid beperkt tot 90.
Nu gaan ze die herasfalteren. Na de werken: snelheid naar 70 en overal trajectcontrole. Ffs, die baan is echt niet zo onveilig hoor. Probleem is gewoon dat mensen ofwel veel te rap rijden ofwel niet opletten.

Momenteel is er op één stuk trajectcontrole: daar rij ik 90 en steek ik constant wagens voorbij die niet rapper durven. Na die controle blijf ik 90 rijden en knallen ze me allemaal terug voorbij. Daar zit uw probleem hé.
Of bv tussen twee kruispunten, die meer dan 2 kilometer uit elkaar liggen, beginnen mensen na kruispunt 1 al links te rijden omdat ze op kruispunt 2 linksaf moeten. Liefst nog aan een snelheid lager dan 90. Ik moet er geen tekening bij maken dat dat geen goeie combinatie is met de mensen die daar dan graag door vlammen?

Algemene ergernis de laatste tijd: De verkeerssituatie in ruime regio Kortrijk en het totale gebrek aan coördinatie tussen de verschillende werken waardoor het overal in de soep loopt. Als er al een verhoogde druk zit op uw hoofdassen omwille van werken dan ga je niet elders ook gaan werken zodat die druk nóg hoger wordt. Of omleidingsroutes ook beginnen openleggen en daarna de omleidingsroute voor die omleiding óók.

Dixit AWV i.v.m. bepaalde werken: "We weten dat er al verhoogde filedruk is door de werken aan de aansluiting A19-R8 maar we hebben nog een overschotje budget dus gaan hier efkes de boel ook anderhalve maand opbreken, fuck iedereen die naar het werk moet".

Zum kotsen, heel die bende bij AWV.

Het plotselinge geheugenverlies en de vreemde humor bij bepaalde automobilisten blijft toch een heel raar fenomeen.

Gatkleven, fahren, inhalen en middelvinger om mij dan te couperen d.m.v. voor mij in te voegen als een halve zot. Rijdt zelfde parking op waar ik ook moet zijn. Confrontatie. Plots is het maar om te lachen en wist hij niet goed meer wat hij precies gedaan had. Maakt dat mee.

Gewestweg in de buurt: twee rijstroken per richting afgescheiden door een middenberm. Snelheid beperkt tot 90.
Nu gaan ze die herasfalteren. Na de werken: snelheid naar 70 en overal trajectcontrole. Ffs, die baan is echt niet zo onveilig hoor. Probleem is gewoon dat mensen ofwel veel te rap rijden ofwel niet opletten.

Momenteel is er op één stuk trajectcontrole: daar rij ik 90 en steek ik constant wagens voorbij die niet rapper durven. Na die controle blijf ik 90 rijden en knallen ze me allemaal terug voorbij. Daar zit uw probleem hé.
Of bv tussen twee kruispunten, die meer dan 2 kilometer uit elkaar liggen, beginnen mensen na kruispunt 1 al links te rijden omdat ze op kruispunt 2 linksaf moeten. Liefst nog aan een snelheid lager dan 90. Ik moet er geen tekening bij maken dat dat geen goeie combinatie is met de mensen die daar dan graag door vlammen?

Ik heb een vermoeden dat dit over de Houtlaan gaat? Ik snap echt niet waarom ze die snelheid naar 70 moeten verlagen. Alle ongevallen die daar gebeuren zijn inderdaad doordat de chauffeur te snel rijdt of niet oplettend genoeg is. Hou die snelheid toch op 90 maar zet (zoals gepland) er gewoon een werkende trajectcontrole... Dan stoppen die snelheidsduivels vanzelf wel.

Het enigste wat er aan die baan gevaarlijk is is het fietspad richting Schilde zonder afscheiding, maar ik kan de keren dat ik daar een fietser zag op 1 hand tellen, en ik rij er wekelijks wel een paar keer voorbij. Dit kan gemakkelijk veiliger worden gemaakt, er is nog ruimte zat, maar nee, verlagen vd snelheid is het meest eenvoudige helaas

Ik heb een vermoeden dat dit over de Houtlaan gaat? Ik snap echt niet waarom ze die snelheid naar 70 moeten verlagen. Alle ongevallen die daar gebeuren zijn inderdaad doordat de chauffeur te snel rijdt of niet oplettend genoeg is. Hou die snelheid toch op 90 maar zet (zoals gepland) er gewoon een werkende trajectcontrole... Dan stoppen die snelheidsduivels vanzelf wel.

Het enigste wat er aan die baan gevaarlijk is is het fietspad richting Schilde zonder afscheiding, maar ik kan de keren dat ik daar een fietser zag op 1 hand tellen, en ik rij er wekelijks wel een paar keer voorbij. Dit kan gemakkelijk veiliger worden gemaakt, er is nog ruimte zat, maar nee, verlagen vd snelheid is het meest eenvoudige helaas
Inderdaad. Quasi alle ernstige ongevallen daar zijn puur en alleen aan overdreven snelheid te wijten.
Weet ni meer wanneer het juist was maar tijdje terug een ongeluk richting Wijnegem, ongeluk op helling van de brug. Stuk wagen lag van boven op de brug. Allez, da's niet van 90 te rijden..

Fietspad richting Schilde valt best mee imo. Die parkeerstrook zit er nog tussen. Vroeger nog veel gedaan tijdens m'n vakantiewerk. Nooit een gevaarlijk stuk gevonden.

Wat is dat tegenwoordig met al die aanplanting die over de weg hangt? Zowel op de A12 als de E19 zijn er stukken waar je bijna naar het middenvak moet opschuiven omdat je anders door een bos rijdt op het linkervak. Dat dit voorvalt op een lokale weg kan ik nog ietwat begrijpen maar op je grote verkeersaders zou dit toch gewoon prio aangepakt moeten worden.
Doet me denken aan hier, verkeerswisselaar R4-E17 Destelbergen. Lange tijd moest je daar de takken/struiken ontwijken op het linkse vak. Na zoveel jaar hebben ze de boel daar grondig gesnoeid...om dan op hetzelfde moment dat linkervak weg te arceren :wallbash:

Serieus? Gaan ze op de Houtlaan ook al TC invoeren. Weer een leuk stukje weg naar de kloten...

Het plotselinge geheugenverlies en de vreemde humor bij bepaalde automobilisten blijft toch een heel raar fenomeen.

Gatkleven, fahren, inhalen en middelvinger om mij dan te couperen d.m.v. voor mij in te voegen als een halve zot. Rijdt zelfde parking op waar ik ook moet zijn. Confrontatie. Plots is het maar om te lachen en wist hij niet goed meer wat hij precies gedaan had. Maakt dat mee.
Ook eens gehad. Gefrustreerde huisvader in een C-Max die gebaarde dat ik af moest komen omdat ik claxonneerde toen hij weigerde te ritsen met mij. Ik vind dat altijd apart als men dat doet terwijl men toch lekker de file blijft volgen. Welja, 200m verder was er een rood licht waar het lang rood blijft... Ik zette mij aan de kant en ging even verhaal halen en vriendelijk zeggen dat hij daar moest ritsen en niet zo fars hoefde te doen. Plots zei die dat die dringend naar huis moest terwijl hij alle oogcontact vermeed. Wel even afgesloten met : "Amai, gij zijt wel een stuk rustiger plots he, veel beter!"

Goed, die heeft daar dan vermoedelijk nog een half minuutje in zuivere schaamte gezeten terwijl ik glimlachend afdraaide naar huis. :unsure:

Als die mensen dat eens met de verkeerde doen worden die echt gigantisch in elkaar gepeerd. En dan filmpje op hln.be posten met de quote : "Die gek reed mij zomaar zonder aanleiding klem!!! Wat een zot!"

En gezien ik in de gemiddelde fitness bijzonder veel roidragende strakballen zie, zou ik precies over het algemeen kalm in de wagen zitten. Toch zeker waar veel rode lichten zijn. :unsure:

Gisteren 500km op belgische wegen moeten afleggen. Invoegen op rechterrijvak is echt uitzondering geworden precies.
Ge zou bijna zelf niet meer opschuiven om niet telkens van eerste naar derde vak te moeten.
En vrachtwagens houden zich ook totaal niet aan verbod op inhalen tijdens spitsuren

GSM gebruik achter het stuur...
Ik merk dat vooral op wanneer ik op mijn Stromer naar 't werk rijd. Ik rijd een stukje langs een nationale baan, in de dorpskernen rijden de wagens daar net iets sneller dan mij. Ik kijk vanop mijn fiets dan recht het interieur van die wagens binnen, onwaarschijnlijk hoeveel mensen hun GSM op hun bil of onderaan hun stuur hebben liggen.
sinds de scholen terug open zijn zijn erbij ons tijdens de spits wat meer flikken die aan de kruispunten staan om alle fietsers te begeleiden.
Soms zit er daar ene tussen die ondertussen kijkt welke automobilist er achter het stuur met zijn gsm bezig is.
Worden allemaal opgeschreven en krijgen een boete.
Ze doen het niet allemaal maar toch wel al mooi

Vanmiddag op de E19 van Antwerpen naar Brussel: een bestelwagen op het middenvak die tegen 80 km/h reed, werd langs links en rechts voorgestoken en hij creërde zo een flinke file.
En ja hoor, we hadden prijs: klojo was op zijn Gsm aan tokkelen achter het stuur van zijn bestelwagen.
Ik heb de Sentry beelden in de Tesla opgeslagen, nog niet de tijd gehad om die na te kijken, maar ik moet die misschien maar eens doorsturen naar zijn werkgever (het betrof hier een groot commercieel bedrijf)

Vanmorgen eerst een chauffeur die het blijkbaar belangrijk vond om in plaats van zijn stuur vast te houden, met een vlakke hand aan zijn stuur te draaien. Ieder zijn ding, maar als je daardoor je afslag zo slecht neemt dat je op het vak van de andere rijrichting rijdt, kan je misschien beter gewoon sturen?

Daarna een chauffeur die nog geen 50 reed waar je 70 mag, een grotendeels rechte baan en toch een paar keer in de graskant naast de weg gereden, als er een haag stond over de middellijn rijden. Carmageddon... :confused2:

In Turnhout is de winkelstraat 1 richting, ook voor fietsers. Echt belachelijk.
Daarnet stonden de flikken zelfs te controleren, de ene na de andere een boete.

Ondertussen zit een groot deel van de mobilisten rustig op hun gsm te tokkelen op de ring. Ga daar eens staan.

In Turnhout is de winkelstraat 1 richting, ook voor fietsers. Echt belachelijk.
Daarnet stonden de flikken zelfs te controleren, de ene na de andere een boete.

Ondertussen zit een groot deel van de mobilisten rustig op hun gsm te tokkelen op de ring. Ga daar eens staan.
Dat is ook voetgangerszone, dus daar mag je helemaal niet fietsen.

Terug
Bovenaan