Sinds wanneer? Mijne is van 2018.
2019. Maar geen idee of het te maken heeft met de matrix LEDs, of iets algemeen is.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sinds wanneer? Mijne is van 2018.

Al die belangrijke gesprekken die geen halfuurtje kunnen wachten. Ook de nieuwe bluetooth/handsfree technologie in auto's is nog verschrikkelijk duur.GSM gebruik achter het stuur...
Ik merk dat vooral op wanneer ik op mijn Stromer naar 't werk rijd. Ik rijd een stukje langs een nationale baan, in de dorpskernen rijden de wagens daar net iets sneller dan mij. Ik kijk vanop mijn fiets dan recht het interieur van die wagens binnen, onwaarschijnlijk hoeveel mensen hun GSM op hun bil of onderaan hun stuur hebben liggen.
GSM gebruik achter het stuur...
Ik merk dat vooral op wanneer ik op mijn Stromer naar 't werk rijd. Ik rijd een stukje langs een nationale baan, in de dorpskernen rijden de wagens daar net iets sneller dan mij. Ik kijk vanop mijn fiets dan recht het interieur van die wagens binnen, onwaarschijnlijk hoeveel mensen hun GSM op hun bil of onderaan hun stuur hebben liggen.
Ik word hier extreem kwaad van. Er is echt een onveilige rij-cultuur bij ons in België en dat wordt gewoon in stand gehouden door het ophemelen van het ultieme statussymbool: de wagen. Weinig landen waar er zoveel belang gehecht wordt aan de wagen en waar menig autobezitters van zichzelf vinden dat ze topchauffeurs zijn en beter 150 rijden dan 120. Wat ik allemaal al gehoord heb ik werkgerelateerde context (bedrijfsfeestjes, afterworks) en ook uit de mond van degenen die het voorbeeld zouden moeten geven. Uitspraken als: "mijn concentratie is hoger aan 160 dan aan 120", "mijn wagen heeft sportremmen en staat dubbel zo snel stil dan een dacia", "enkele pintjes kan geen kwaad, ik kan mij dan beter concentreren", " je moet via die straat rijden, want in die andere straat staan ze dikwijls om te blazen"GSM gebruik achter het stuur...
Ik word hier extreem kwaad van. Er is echt een onveilige rij-cultuur bij ons in België en dat wordt gewoon in stand gehouden door het ophemelen van het ultieme statussymbool: de wagen. Weinig landen waar er zoveel belang gehecht wordt aan de wagen en waar menig autobezitters van zichzelf vinden dat ze topchauffeurs zijn en beter 150 rijden dan 120. Wat ik allemaal al gehoord heb ik werkgerelateerde context (bedrijfsfeestjes, afterworks) en ook uit de mond van degenen die het voorbeeld zouden moeten geven. Uitspraken als: "mijn concentratie is hoger aan 160 dan aan 120", "mijn wagen heeft sportremmen en staat dubbel zo snel stil dan een dacia", "enkele pintjes kan geen kwaad, ik kan mij dan beter concentreren", " je moet via die straat rijden, want in die andere straat staan ze dikwijls om te blazen"
Bizar genoeg zijn het niet enkel jongeren, maar ook mensen met hemdjes in dikke salariswagens, ook mensen die zelf kinderen hebben. Ik denk dat veel te maken heeft met:
1) zeer lage pakkans, ik zie zelden politie.
2)zeer lage straf (wat kost dat gsm? 180 euro?) Bovendien kan je hier iemand doodrijden en er gewoon mee wegkomen.
3) algemene onveiligheidscultuur die eigenlijk niet past bij het westen. Je ziet dat ook op andere vlakken, al bij al zijn er nog veel arbeidsongevallen, afgelopen maandag zag ik hier weer toeren op een bouwwerf: in hoogtewerker met blikken bier, gevel voegen op een plank op 2 ladders met sigaret in de mond.
4) De je m'en fou houding die veroorzaakt wordt door salariswagens. "De kosten zijn toch niet voor mij", "vandaag in iemand zijn gat rijden, "vanmiddag een andere wagen".
5) De constant-druk cultuur waarbij elk mailtje en berichtje direct moet gelezen worden.
De enige oplossing zijn gerichte controles met nultolerantie en i.p.v. 180 euro, onmiddellijk rijverbod en wagen in beslag nemen.
Daar gaan we weer, het gedrag op een tweewieler van 15 kg vergelijken met het gedrag in een ijzeren kooi van 1.5 ton (of meer want tegenwoordig is het nodig in een grote hoge tank rond te rijden om op een bureaujob te geraken). Ik praat daarmee de overtredingen van fietsers niet goed maar de mogelijke gevolgschade van deze overtredingen is veel kleiner en het is daardoor absurd deze even zwaar te bestraffen.Ik zou is met iemand gaan praten hierover. Jezus Christus man. Wat een polariserende gefrustreerde rant.
Zullen het is omdraaien anders:
1. fietsers op de rijbaan waar er een fietspad is
2. fietsers die voorrangsregels niet respecteren
3. fietsen zonder handen met gsm in de hand
4. fietsers die blind oversteken want 'ze moeten maar stoppen want ik ben zwakke weggebruiker'
5. fietsers die rijden zonder lichten en/of deftige reflectoren
De enige oplossing hiervoor is nultolerantie en het gevang in!

Daar gaan we weer, het gedrag op een tweewieler van 15 kg vergelijken met het gedrag in een ijzeren kooi van 1.5 ton (of meer want tegenwoordig is het nodig in een grote hoge tank rond te rijden om op een bureaujob te geraken). Ik praat daarmee de overtredingen van fietsers niet goed maar de mogelijke gevolgschade van deze overtredingen is veel kleiner en het is daardoor absurd deze even zwaar te bestraffen.
Iemand van polariseren beschuldigen en dan met deze post afkomen![]()
VreemdDaar gaan we weer, het gedrag op een tweewieler van 15 kg vergelijken met het gedrag in een ijzeren kooi van 1.5 ton (of meer want tegenwoordig is het nodig in een grote hoge tank rond te rijden om op een bureaujob te geraken). Ik praat daarmee de overtredingen van fietsers niet goed maar de mogelijke gevolgschade van deze overtredingen is veel kleiner en het is daardoor absurd deze even zwaar te bestraffen.
Als je enkel kijkt naar de gevolgen voor wie geen fout maakte klopt het wel natuurlijk. Als je naar het totaalplaatje kijkt blijven de gevolgen hetzelfde onafhankelijk van wie de fout maakt.Vreemd
Fietser rijdt onder auto door fout van auto. "met zo'n gevaar van 1.5 ton rijden!"
fietser rijdt onder auto door fout van fietser. "maarja, de gevolgen zijn niet zo groot he".
Als je enkel kijkt naar de gevolgen voor wie geen fout maakte klopt het wel natuurlijk. Als je naar het totaalplaatje kijkt blijven de gevolgen hetzelfde onafhankelijk van wie de fout maakt.
Is toch een compleet bullshit argument want het is niet relevant. Fietsers komen ook terecht onder treinen en lijnbussen. Stel voor dat we dan ook gaan protesteren tegen die vormen van transport. Daar zijn de gevolgen ook altijd hetzelfde: de fietser gaat dood.
Gezond verstand is toch ver te zoeken. Iedereen draagt zijn verantwoordelijkheid in het verkeer, of je nu te voet, met de fiets of in de auto zit, dat maakt niet uit. Accountability is er voor IEDEREEN.
Ik denk dat je je daar toch in vergist. Ik ben net terug van een weekje Frankrijk, en daar is het toch echt wel veel erger dan hier hoor. Als je hier 1 zotte bestuurder hebt op 100, heb je er daar minstens 5 op 100... Het verkeersbewustzijn is daar echt wel lager dan hier. Ons hotel was in een kleine onoverzichtelijke, hellende straat. Ik reed daar 30km/h, maar ik kan aannemen dat als je het er wat gewoon bent dat je er dan wel 50km/h kan rijden. Maar het aantal auto's dat ik daar aan +80km/h (en véél meer) heb horen/zien voorbij komen, kan ik echt niet op twee handen tellen. En dat is dan maar één voorbeeld uit de vele...Ik word hier extreem kwaad van. Er is echt een onveilige rij-cultuur bij ons in België en dat wordt gewoon in stand gehouden door het ophemelen van het ultieme statussymbool: de wagen.
Met de gsm bezig zijn op de fiets of in de auto of op de step of ... 't Is allemaal even achterlijk, onnodig en zou even hard beboet moeten worden.

De link tussen de auto als statussymbool en een onveilige rij-cultuur zie ik hélemaal niet. Niet in België, en niet daarbuiten.