Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Zie ik ook meer en meer, bestuurders die opzettelijk door het rood rijden omdat ze niet willen wachten.Vandaag 2x iemand die door het rood reed. Op de N403 zijn ze aan het werken (denk voor fiber) en daar zijn dus tijdelijk verkeerslichten omdat één van de twee rijstroken is afgezet. Er is nog één iemand voor mij en die stopt voor het licht dat net rood wordt. We staan enkele seconden stil en iemand met een bestelwagen achter mij vond het nodig om ons dus nog voorbij te steken, het rood licht los te negeren en door te vlammen.
En dan vandaag in De Haan ook iemand die aan deze lichten stopt die op rood staan. Om dan enkele seconden later toch op zijn duizendste gemak daardoor te rijden. Veel geluk dat er niemand van links of rechts kwam. Een fietser heeft hem wel serieus de huid vol gescholden.

Jij vindt het gevaarlijk de statistieken zeggen dat het net een pak veiliger is.Rijden in NL gedurende de daguren... 100km/u max op de snelweg, ik blijf het levensgevaarlijk vinden, iedereen hangt samen en het duurt een eeuwigheid om vrachtwagens in te halen. Wiens idee is dat zeg?
ksnap het gevoel wel: ik rij eigenlijk heel veel aan 100-110 op de snelweg, gewoon omdat ik dat een aangename snelheid vind en me minder opgejaagd voel dan aan 120km, maar als ik 100 rij en tegen 10km verschil camions inhaal vind ik dat soms toch ook minder veilig aanvoelen (ge zit ook langer in hun dode hoek), en op zo'n momenten ga ik ook dikwijls gas bijgeven om hen sneller voorbij te gaan. Daarna laat ik me weer tot 100 afzakken.Jij vindt het gevaarlijk de statistieken zeggen dat het net een pak veiliger is.
![]()
Minder ongelukken op snelweg na verlaging limiet van 130 naar 100 km/uur
Snelwegen zijn dankzij de verlaging van de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur overdag veiliger geworden: automobilisten rijden sinds maart 2020 rustiger, met minder ongevallen tot gevolg. Dat staat in een nieuw onderzoeksrapport in opdracht van Rijkswaterstaat.www.parool.nl
Het is dus een idee van mensen die meer verstand van zaken hebben dan jij, dit positief effect was op voorhand voorspeld.
Rijden in NL gedurende de daguren... 100km/u max op de snelweg, ik blijf het levensgevaarlijk vinden, iedereen hangt samen en het duurt een eeuwigheid om vrachtwagens in te halen. Wiens idee is dat zeg?
Omdat je in een pak beweegt is het soms veel moeilijker dan nodig om de afslag te nemen bij momenten. Je moet redelijk vroeg beginnen uitwijken naar de juiste kant van de vertakking als je dat wilt doen zonder het verkeer te hinderen. Komt dan ook nog eens bij dat men héél onhoffelijk rijdt.Vooral op dat stuk richting Amsterdam met 6 rijvakken naast elkaar voelt 100 km/u heel traag aan. En door de trajectcontrole rijdt iedereen daar met een paar km/u verschil - maar dan wel verspreid over alle 6 vakken en nodeloos vaak van rijvak wisselen, daar is dat effectief gevaarlijk.
De laatste keer op dat stuk bijna 2 keer een motorijder zien opgeschept worden door zo'n rijvak-wisselaars...
Dat is effectief dat stuk dat ik bedoel... Sorry, ik vind dat echt gevaarlijk, daar mogen nog duizend studies anders over denken. Gevoelsmatig klopt dat gewoon niet als je in een pak samenhangt. Heb al vaker gehad dat er plots iemand van zijn lijn afwijkt, tof in een trajectcontrole met een paar honderd bij elkaar tegen 100km/h.Vooral op dat stuk richting Amsterdam met 6 rijvakken naast elkaar voelt 100 km/u heel traag aan. En door de trajectcontrole rijdt iedereen daar met een paar km/u verschil - maar dan wel verspreid over alle 6 vakken en nodeloos vaak van rijvak wisselen, daar is dat effectief gevaarlijk.
De laatste keer op dat stuk bijna 2 keer een motorijder zien opgeschept worden door zo'n rijvak-wisselaars...
Hahaha dat heb ik mij ook al vaak afgevraagd, vooral op warenhuisparkings ofzo, hoor je gewoon alles wat de tegenpartij zegt, dat kan niet de bedoeling zijnNiet zo zeer echt een ergernis, maar waarom zetten bepaalde mensen hun telefoongesprekken zo luid als ze via bluetooth/radio aan het bellen zijn? Is me nu toch al een paar keer opgevallen dat ik gewoon quasi heel het gesprek kan horen terwijl ik op meerdere meters afstand ben & alle vensters dicht zijn.

Jammer dat je altijd zo meteen op de man moet spelen ugar...Jij vindt het gevaarlijk de statistieken zeggen dat het net een pak veiliger is.
![]()
Minder ongelukken op snelweg na verlaging limiet van 130 naar 100 km/uur
Snelwegen zijn dankzij de verlaging van de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur overdag veiliger geworden: automobilisten rijden sinds maart 2020 rustiger, met minder ongevallen tot gevolg. Dat staat in een nieuw onderzoeksrapport in opdracht van Rijkswaterstaat.www.parool.nl
Het is dus een idee van mensen die meer verstand van zaken hebben dan jij, dit positief effect was op voorhand voorspeld.
Blokrijden is nochtans een efficiënte manier om een goede doorstroming te behouden, maar dan moet er ook geen verschil zijn met camions (of zij moeten verplicht op hun strook blijven) en stay in your lane moet dan ook gecontroleerd worden voor auto's. Maar zoals met veel zaken: het idee is meestal wel goed, maar ge doet het met mensen en daar zitten veel egoïsten tussen waardoor de uitvoering weer op niks uitdraait.Vooral op dat stuk richting Amsterdam met 6 rijvakken naast elkaar voelt 100 km/u heel traag aan. En door de trajectcontrole rijdt iedereen daar met een paar km/u verschil - maar dan wel verspreid over alle 6 vakken en nodeloos vaak van rijvak wisselen, daar is dat effectief gevaarlijk.
In België verlies ik ook wat tijd door 10km/u minder snel te rijden dan in Frankrijk.Aan 100km/u heb je ook wel veel meer tijd om je acties te doen. Ik snap echt niet wat jullie daar gevaarlijk aan vinden.
Ik vind het best relaxt rijden in Nederland.
Het enige dat ik jammer vind is dat ik wel wat tijd verlies door 20km/u minder snel te rijden.
Ik verlies ook tijd door 100km/u minder snel te rijden dan in Duitsland…In België verlies ik ook wat tijd door 10km/u minder snel te rijden dan in Frankrijk.
Ik verlies ook tijd door 100km/u minder snel te rijden dan in Duitsland…
En als er geen kilometerslange files staan omdat alle verkeer van 4 vakken op 1 moet.Ik kom regelmatig op een plek waar dit jaar alleen al twee fietsers zijn doodgereden.