De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Maar die licht verhoogde fietspaden met een “voetpaddrempel” zijn toch ook hinderlijk. Meestal ontspringen die plots, en als je de situatie niet kent en het oprijden mist, is het vaak niet zo evident om er terug op te geraken. Zeker als dan een opgejaagde automobilist achter jou zit 😉

Nu is een fietspad waar je niet met twee naast elkaar kunt rijden niet echt een fietspad dat aan de huidige standaarden voldoet.
Ik zal het zeker gaan aankaarten bij de gemeente. Ik vertrek alvast.

Wel nuttig naast de kwestie natuurlijk.
''Is er wel een fietspad, dan zijn fietsers verplicht om dat te gebruiken, tenzij dat onberijdbaar is door bijvoorbeeld werken of hevige sneeuwval.''

Toch bedankt voor de 'nuttige' input.

Maar die licht verhoogde fietspaden met een “voetpaddrempel” zijn toch ook hinderlijk. Meestal ontspringen die plots, en als je de situatie niet kent en het oprijden mist, is het vaak niet zo evident om er terug op te geraken. Zeker als dan een opgejaagde automobilist achter jou zit 😉

Opgejaagd? Daarmee dat ik geduldig bijna 2 minuten erachter gebleven ben? Het is simpel, dan ga je opzij en stap je met met de voeten op de grond op het fietspad over het drempeltje. Ik ben niet in fout maar moet mij wel verantwoorden terwijl ik heel geduldig was zelfs? What a joke lol

Ik zal het zeker gaan aankaarten bij de gemeente. Ik vertrek alvast.

Wel nuttig naast de kwestie natuurlijk.
''Is er wel een fietspad, dan zijn fietsers verplicht om dat te gebruiken, tenzij dat onberijdbaar is door bijvoorbeeld werken of hevige sneeuwval.''

Toch bedankt voor de 'nuttige' input.

Opgejaagd? Daarmee dat ik geduldig bijna 2 minuten erachter gebleven ben? Het is simpel, dan ga je opzij en stap je met met de voeten op de grond op het fietspad over het drempeltje. Ik ben niet in fout maar moet mij wel verantwoorden terwijl ik heel geduldig was zelfs? What a joke lol
Ik heb nergens gezegd dat ze het niet moeten gebruiken, ik heb alleen gezegd dat een fietspad waar je niet met 2 naast elkaar kan rijden niet meer van deze tijd is.

Daar geef je de reden zelf al. Mensen willen de wagen fris (of warm als het winter is) houden en laten de motor dus liever draaien. Het verbruik van een stationair draaiende motor is verwaarloosbaar, ik zie dus ook niet echt een reden om deze stil te leggen als ik in de wagen blijf zitten. Als ze de wagen voor langer dan 5 min verlaten en ze staan op openbaar domein, vind ik het wel vreemd door het gevaar op diefstal.
Ik had vroeger een buurman die vroeg opmoest en dan de wagen makkelijk 15-20 min liet draaien... Ik heb mij daar echt nog kwaad over liggen maken in mijn bed :D

Het is eigenlijk te zot voor woorden dat een fietspad tegenwoordig 2 meter breed moet zijn, terwijl ze alsmaar meer bezig zijn over ontharding van verharde oppervlakken.

Hier zijn ze aan het
Het is eigenlijk te zot voor woorden dat een fietspad tegenwoordig 2 meter breed moet zijn, terwijl ze alsmaar meer bezig zijn over ontharding van verharde oppervlakken.
Hier zijn ze aan het oprittencomplex ook alles aan het heraanleggen voor de fietsers. Tot ergens in september alles richting e40 brussel afgesloten.
Nu mag je raden op die 17j dat ik hier woon hoeveel fietsers ik daar zien rijden heb, geen 3.
En niet door de slechte infrastructuur maar omdat er een fiets(snel)weg is door de velden er vlak achter van landen langs plopsa-aqua naar hannut.
We hebben hetzelfde reeds ervaren als we hier zijn komen wonen, de steenweg een beetje verder dan de huidige werken was een leuke dreef met 100 jarige bomen, alles weggedaan voor een haag en bredere fietspaden, weer geen 3 fietsers op gezien in al die jaren.
Ahnee, fietswegje loopt erachter.

Ik steek een fietser voorbij. Iets verder moet ik rechts af dus ik wacht tot die fietser gepasseerd is.
Net als die bij me komt vliegt die achter mij uit, schuin de weg over, links het fietspad op tegen de richting.
Een tegenligger had hem nooit achter mijn auto uit zien komen, ook flauw benul waarom die zoiets deed, doodswens

Waarom moeten zo veel voertuigen hun motor laten draaien, ook al weten ze dat ze langer dan 5 min zullen stilstaan.
Zijn die blijven hangen in de jaren 80 waarin de motoren beter konden blijven draaien ipv elke keer te moeten herstarten ofzo?

Ik doe dat ook wel dikwijls eens. Met als reden hoofdzakelijk dat de auto anders terug verbinding moet maken met m'n bluetooth.
En in de Peugeot duurt dat enorm lang, en moet ik eens de verbinding er is nog enkele handelingen doen om mijn muziek uit de boxen te krijgen.

Ik had vroeger een buurman die vroeg opmoest en dan de wagen makkelijk 15-20 min liet draaien... Ik heb mij daar echt nog kwaad over liggen maken in mijn bed :D
Onze overbuur vroeger, een vrachtwagenchauffeur. Parkeerde zijn vrachtwagen in het weekend voor ons slaapkamerraam. Wij sliepen aan de straatkant, op gelijkvloers en het was nog enkel glas. Die moet die ook geregeld tot een half uur stationair draaien voor hij ermee vertrok. Heel leuk om 4u s'ochtends in het weekend.

Diene mens was heel weinig thuis dus het duurde even voor ik hem erop kon aanspreken. Hij excuseerde zich direct omdat hij niet wist dat dat onze slaapkamer was. En sinds dan zette hij zijn vrachtwagen enkele honderden meters verder.

omdat de huidige standaard voor fietspaden is: 2m breed per richting en afgescheiden van de rijweg.

De tijd van een fietspad als moordstrookje van 70cm breed met 2 streepjes verf en de vrachtwagens die langsscheerden aan 90km/h zijn we al even voorbij.
Is dat dan een reden om op de rijbaan te gaan hangen? Is trouwens totaal niet de standaard en zeker geen reden om het fietspad te negeren.

Ik doe dat ook wel dikwijls eens. Met als reden hoofdzakelijk dat de auto anders terug verbinding moet maken met m'n bluetooth.
En in de Peugeot duurt dat enorm lang, en moet ik eens de verbinding er is nog enkele handelingen doen om mijn muziek uit de boxen te krijgen.
In de jaren 80 blijven hangen dus :D

Waarom is het zo moeilijk voor mensen om te beseffen dat ik gewoon invoeg zoals het hoort als ik tot op het einde van de invoegstrook rij?
(Afslag na de Kennedytunnel rechts, richting Beveren voor de geïnteresseerde)

Probeert daar ene die kwaad is dat hij naar zijn werk moet nog snel op te trekken terwijl ik ging invoegen...héhé

Daarstraks begint er een camionchauffeur op mij te flashen toen hij van de spitsstrook wou gaan op de E314 die daar eindigt in Aarschot. Ik was daar langs aan het rijden en hij had zijn pinker op staan, maar omdat er op de strook links van mij een auto in aantocht was ben ik daar op blijven doorrijden.

Wat verwacht die man eigenlijk? Dat ik ga remmen of gas ga bijgeven zodat hij direct naar links kan? Beetje geduld was duidelijk te veel gevraagd.

Ah en even daarvoor wou ik gaan tanken. Blokkeert er een camionchauffeur beide pompen terwijl hij ondertussen buiten een broodje aan het opeten is. Verplaats u dan eerst idioot.

Laatst bewerkt:
Waarom is het zo moeilijk voor mensen om te beseffen dat ik gewoon invoeg zoals het hoort als ik tot op het einde van de invoegstrook rij?
(Afslag na de Kennedytunnel rechts, richting Beveren voor de geïnteresseerde)

Probeert daar ene die kwaad is dat hij naar zijn werk moet nog snel op te trekken terwijl ik ging invoegen...héhé

True. Hetzelfde voorgehad na een half uur file rijden op 2 vakken - het was niet naar de zin van een Bulgaarse trucker dat er ook maar 1 auto voor hem invoegde, ook al stond de andere file al even lang stil als de zijne.

Terug
Bovenaan