De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Los van die middenvinger natuurlijk...

Geen olie op het vuur gooien is ook hoffelijkheid.
Absoluut, maar het stopte niet na het eerste getoeter. Vooral als het 30 sec duurde nadat ik al ingevoegd was.
Voor agressie maak ik me geen zorgen, buiten eens zwaaien met de handen of vies kijken en eens roepen ga ik niet veel doen, dan moet ik echt al koken... En voor m'n eigen veiligheid heb ik toch genoeg 'scherpe tools' liggen mocht ik te maken hebben met een agressor.

3 a 4 meter is geen wagenlengte dus eigenlijk ook van "ik zie een meter dus ik wring me er tussen"

N verstandige mens die niet mee deed aan bumper bumper optrekken-stoppen-optrekken en dan steekt er weer ene tussen :thumb: om dan daar verder aan 5km/u aan te schuiven
Ik had zeker al 5 sec m'n richtingaanwijzer op staan. Waarom die eikel terwijl hij erop staat te kijken dan gas bijgeeft is me een raadsel. Waarom zou ik ter hoogte van Wemmel immers blijven plakken aan de rechterkant of in 't midden als m'n eindbestemming de kust is. Het doorgaand verkeer links en rechts deze die op de ring blijven, verder aan de opsplitsing richting Gent waar er minder verkeer is ga ik mooi weer rechts rijden zoals het moet.

Ik had zeker al 5 sec m'n richtingaanwijzer op staan. Waarom die eikel terwijl hij erop staat te kijken dan gas bijgeeft is me een raadsel. Waarom zou ik ter hoogte van Wemmel immers blijven plakken aan de rechterkant of in 't midden als m'n eindbestemming de kust is. Het doorgaand verkeer links en rechts deze die op de ring blijven, verder aan de opsplitsing richting Gent waar er minder verkeer is ga ik mooi weer rechts rijden zoals het moet.
Misschien het ganse verhaal vertellen ipv een stukje? 😊👍🏻

Waarschijnlijk ook omdat dat een rustige mens is die niet op 5cm van zijn voorganger plakt en telkens aanzet om 23cm vooruit te rijden.. en dan ben jij al de 7e die zich in een gat van nog geen halve wagen zet, vandaar de ergernis waarschijnlijk.

Met bijkomende uitleg van verkeerswisselaar is het een ander verhaal, maar anders klonk je als de 100e die zich links zet als het daar 5cm opschuift en weer naar het midden als het daar 10cm sneller opschuift

Iets wat me opgevallen is: als er tegenwoordig ene in het gat plakt is het meestal een Skoda, is dat een populaire bedrijfswagen of zo?

Daarstraks op de E40 richting Luik/Leuven rijd ik op het tweede vak omdat ik een vrachtwagen ging inhalen die op het eerste vak reed. Opeens komt die zonder reden naar het tweede vak vlak voor mij neus. Aangezien het links van mij druk was, had ik maar besloten om hem niet meer voorbij te steken en mij volledig rechts te zetten aangezien het klaverblad in aantocht was.

Vervolgens zwiert die vrachtwagen zich terug naar rechts, wederom vlak voor mijn neus. Om dan vervolgens ook de afrit van het klaverblad te nemen. :unsure: Echt totaal geen idee wat die man bezielde. Was een vrachtwagen van de Colruyt trouwens.

Gisteren file op de ring van Antwerpen richting Nederland. Ter hoogte van Antwerpen zuid is het meest rechtse rijvak voor het verkeer dat naar de E19 richting Brussel moet. Hoeveel er daar nog last minute alles dicht gooien en zich in de file willen wringen, ongelooflijk. En zo gevaarlijk. Dat verkeer bolt daar minstens aan 70 (en hoe verder op die strook, hoe rapper). Hoe ge het dan een goed idee vindt om alles dicht te knallen en uwe pinker op te zetten en dan te beginnen wringen, daar is mijn verstand te klein voor.

Absoluut, maar het stopte niet na het eerste getoeter. Vooral als het 30 sec duurde nadat ik al ingevoegd was.
Voor agressie maak ik me geen zorgen, buiten eens zwaaien met de handen of vies kijken en eens roepen ga ik niet veel doen, dan moet ik echt al koken... En voor m'n eigen veiligheid heb ik toch genoeg 'scherpe tools' liggen mocht ik te maken hebben met een agressor.

Ik irriteer mij ook als plots mensen zich tussen een autolengte gooien. Die ruimte is er zodat ik bij een bruuske stop voldoende ruimte heb om te reageren. Als jij uw voertuig daar tussen smijt breng je mij in gevaar en als ik op ACC aan het rijden ben doet mijn wagen haast een noodstop.

Dat soort manoeuvres is om van te rotten eerlijk gezegd. Uw invoegen was onhoffelijk, uw reactie maakte het nog erger. Normaal steekt ge dan een handje op en gebaart ge 'sorry'. Ma goed, ook geen reden om daar te liggen toeteren voor een uur.

Ik irriteer mij ook als plots mensen zich tussen een autolengte gooien. Die ruimte is er zodat ik bij een bruuske stop voldoende ruimte heb om te reageren. Als jij uw voertuig daar tussen smijt breng je mij in gevaar en als ik op ACC aan het rijden ben doet mijn wagen haast een noodstop.

Dat soort manoeuvres is om van te rotten eerlijk gezegd. Uw invoegen was onhoffelijk, uw reactie maakte het nog erger. Normaal steekt ge dan een handje op en gebaart ge 'sorry'. Ma goed, ook geen reden om daar te liggen toeteren voor een uur.
Hé, hij had wel al zeker 5 seconden zijn richtinaanwijzer op staan hé = automatische voorrang!

Vandaag nog eens van Mechelen naar Heist-op-den-Berg gereden via de N15. Die lichten aan dat kruispunt in centrum Putte zijn nog altijd zo miserabel afgesteld als ik het altijd al geweten heb. Nochtans dacht ik dat ze er eens aan gewerkt hadden maar dat heeft precies niet veel uitgehaald. In een rijtje van meer dan 10 auto's aan de lichten en dan blijft dat net geen 10 seconden groen of zo. Drie keer ervoor gestaan. En dat om 10u in de voormiddag in de verlofperiode.

Hé, hij had wel al zeker 5 seconden zijn richtinaanwijzer op staan hé = automatische voorrang!
Ja en vooral dat we kort stil stonden ook, mocht het vooruit gaan begrijp ik dat nog maar het was quasi vanuit stilstand. Waarom die pee dan speciaal gas moet geven om in m'n linkerflank terecht te komen weet ik ook niet. Afin, mensen zijn even voorspelbaar als onvoorspelbaar.

En nog iets waar ik me aan erger zijn mensen die niet op de lussen voor de verkeerslichten gaan staan maar er net voor. Sta je daar dan te blinken.

Ja en vooral dat we kort stil stonden ook, mocht het vooruit gaan begrijp ik dat nog maar het was quasi vanuit stilstand. Waarom die pee dan speciaal gas moet geven om in m'n linkerflank terecht te komen weet ik ook niet. Afin, mensen zijn even voorspelbaar als onvoorspelbaar.
Als ik in een file rij laat ik ook wel eens 3-4 meter tot mijn voorligger (4 meter is minder dan de lengte van een Golf), dat is namelijk een pak aangenamer om gewoon rustig voort te rijden en niet altijd opnieuw aan te zetten. Als er zich dan iemand tussengooit die denk dat hij met 5 seconden pinken lang genoeg heeft gewacht is dat gewoon irritant en dom, kan iedereen weer remmen voor een persoon.

Om in te voegen moet er plaats zijn en van rijstrook veranderen is een manoeuvre.

Ja maar 't was een file., quasi stilstand zelfs. Dan snap ik die kerel ook ni goe. Als het echt traag gaat en ge laat zo'n gat terwijl iemand z'n pinker heeft op staan, dan zijt ge toch ook maar nen onnozelaar als ge dan het gat dicht rijdt wanneer die opschuift.

Ja maar 't was een file., quasi stilstand zelfs. Dan snap ik die kerel ook ni goe. Als het echt traag gaat en ge laat zo'n gat terwijl iemand z'n pinker heeft op staan, dan zijt ge toch ook maar nen onnozelaar als ge dan het gat dicht rijdt wanneer die opschuift.
Aan 5km/u, dat is traag maar imo nog altijd geen reden om te rechtvaardigen dat ge u in een gat van blijkbaar 3-4 meter gooit. Dat is een veilige afstand, maar geen gat voor een camion. En door zulke stunten gaan mensen dan bumperkleven denk ik.

Nuja kan gebeuren he, ik doe ook niet altijd het meest hoffelijke. Maar ik weet wel dat ik iets onnozel heb gedaan en ik zal steeds sorry zeggen.

gisteren ene die op een baan van 70 buiten bebouwde kom ineens alles dicht smeet voor de Lijnbus die vanuit haar halte wou vertrekken (gewoon haar pinkers opzette, ze stond stil)

Vandaag nog eens van Mechelen naar Heist-op-den-Berg gereden via de N15. Die lichten aan dat kruispunt in centrum Putte zijn nog altijd zo miserabel afgesteld als ik het altijd al geweten heb. Nochtans dacht ik dat ze er eens aan gewerkt hadden maar dat heeft precies niet veel uitgehaald. In een rijtje van meer dan 10 auto's aan de lichten en dan blijft dat net geen 10 seconden groen of zo. Drie keer ervoor gestaan. En dat om 10u in de voormiddag in de verlofperiode.
I feel you. Grootste kakbaan dat er is.

Tip: rij via 1 van de parallelwegen :P
Ik moest vroeger dagelijks naar Mechelen en terug, en het verschil tussen N15 en de parallelbanen is een kwartier rijtijd in de spits.

Tip: rij via 1 van de parallelwegen :p
Ik moest vroeger dagelijks naar Mechelen en terug, en het verschil tussen N15 en de parallelbanen is een kwartier rijtijd in de spits.
Mja, moest ik daar de weg wat beter kennen zou ik dat misschien wel doen. Ik dacht ook dat het nu in de verlofperiode wel ging meevallen maar niet dus.

Mja, moest ik daar de weg wat beter kennen zou ik dat misschien wel doen. Ik dacht ook dat het nu in de verlofperiode wel ging meevallen maar niet dus.
Als ge echt van uit Mechelen tot in Heist moet, dan rij je best aan het eerste rondpunt richting Sint-Katelijne-Waver en dan via Koninghooikt etc. Vroeger kon je door Onze-Lieve-Vrouw-Waver, maar daar zijn ze al een jaar aan het werken...

Maar inderdaad, zowat de grootste kutbaan die er is :P

Gisteren file op de ring van Antwerpen richting Nederland. Ter hoogte van Antwerpen zuid is het meest rechtse rijvak voor het verkeer dat naar de E19 richting Brussel moet. Hoeveel er daar nog last minute alles dicht gooien en zich in de file willen wringen, ongelooflijk. En zo gevaarlijk. Dat verkeer bolt daar minstens aan 70 (en hoe verder op die strook, hoe rapper). Hoe ge het dan een goed idee vindt om alles dicht te knallen en uwe pinker op te zetten en dan te beginnen wringen, daar is mijn verstand te klein voor.
Is een beetje nen typische daar.
Je hebt eigenlijk de drie rechtse rijvakken die je kan gebruiken om richting Brussel te gaan, rechtse is A12, het tweede E19 en het derde is zowel Kennedytunnel als E19.

Velen rijden dan op dat derde vak, denkende dat ze die twee rechtse vakken (met meestal redelijk wat vrachtwagens) vlot kunnen voorbijsteken, maar heel vaak valt het voor wanneer het traag gaat naar de Kennedytunnel, dat het op dat derde vak plots vertraagd/stil valt voor dat je afslag E19 kan nemen, en dat terwijl het eerste en tweede rijvak wel vlot gaan.
Dan smijten ze zich meestal, zonder enige rekening te houden met het snelheidsverschil, naar rechts!

Terug
Bovenaan