De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hij snapt het echt niet, inderdaad. Dat was ook al mijn insteek.
Nee, jij verstopte je achter "het is de wet'.
Of zeg je nu dat jouw insteek ook is om mij foutief te gaan quoten zoals anders.?
Uw uitleg was "te snel rijden mag, want wetten dienen om overtreden te worden".
Exact datzelfde kan je toe passen op "links plakken"?
Mogen =/= dienen.

En ja, je kan perfect situaties bedenken waar je vanuit pragmatisch standpunt perfect links kan gaan plakken ook al is het volgens de voorschriften niet toegelaten.
Bijvoorbeeld, als je in Duitsland op een stuk autosnelweg zonder snelheidsbeperking dubbel zo snel rijdt als vrachtwagens die zich op de 1e rijstrook bevinden: als er dan 3 rijstroken zijn, geen auto's voor of achter jou, enkel vrachtwagens op rijstrook 1: waarom dan niet gewoon links op rijstrook 3 blijven plakken? Dat geeft optimaal gebruik van de autosnelweg met maximale afstand tussen de verschillende deelnemers die een groot verschil in snelheid hebben. Als een vrachtwagen dan een andere wil inhalen, kan dat ook zonder een mogelijk onveilige situatie te creëren omdat de snelle auto op strook 3 zit.
En nu ben ik benieuwd hoe mensen bovenstaande situatie weer in het belachelijke gaan trekken, of een andere context gaan beschrijven.

Laatst bewerkt:
🦄 we hebben hem gevonden, hij die nog nooit het verkeersreglement heeft overtreden!
Wat een niveau toch weer.
Heb ik dat gezegd? Neen? Ik overtreed de wet niet bewust, ik heb tot nu toe, in 35 jaar rijden met de wagen één bekeuring gehad. Op een plek waar ik voorheen vaak kwam, en ik dacht nog steeds 90 km/h te mogen rijden, maar dat was een half jaar eerder naar 70 km/h teruggebracht.

Ook nog nooit een ongeval gehad.

Ik ben ten minste consequent, jij begint te klagen over mensen die volgens jou de wet overtreden (te traag op het linkse vak inhalen, tegen godbetert de snelheidslimiet) omdat jij door hen de wet niet kan overtreden.

Laatst bewerkt:
Hypocriet, zielig is onnodig polariserend in deze discussie.
Heb ik dat gezegd? Neen? Ik overtreed de wet niet bewust, ik heb tot nu toe, in 35 jaar rijden met de wagen één bekeuring gehad. Op een plek waar ik voorheen vaak kwam, en ik dacht nog steeds 90 km/h te mogen rijden, maar dat was een half jaar eerder naar 70 km/h teruggebracht.
Dus onbewust de wet overtreden is gelijk aan de wet niet overtreden? Ook weer wat bijgeleerd.
Ik ben ten minste consequent, jij begint te klagen over mensen die volgens jou de wet overtreden (te traag op het linkse vak inhalen, tegen godbetert de snelheidslimiet) omdat jij door hen de wet niet kan overtreden.
Waar ben ik dan inconsequent? En nogmaals, ik was niet aan het klagen over mensen die aan snelheidslimiet inhalen, maar over mensen die tegen 127km/u CC inhalen. Zij overtreden ook wel degelijk de wet, maar op een hypocriete/zielige manier omdat ze onder de technische marge blijven.

Dus onbewust de wet overtreden is gelijk aan de wet niet overtreden? Ook weer wat bijgeleerd.
Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg dat ik de wet volg en respecteer, maar dat wil niet zeggen dat ik niet onbewust al eens iets over het hoofd zie.
Waar ben ik dan inconsequent? En nogmaals, ik was niet aan het klagen over mensen die aan snelheidslimiet inhalen, maar over mensen die tegen 127km/u CC inhalen. Zij overtreden ook wel degelijk de wet, maar op een hypocriete/zielige manier omdat ze onder de technische marge blijven.
Maar jij bent natuurlijk een stoere macho die de wet echt ten volle bewust en met voldoende marge overtreedt. En zich enerveert in andere mensen die niet voldoende te snel rijden. Die mensen hebben even veel recht om daar te rijden als jij.

Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg dat ik de wet volg en respecteer, maar dat wil niet zeggen dat ik niet onbewust al eens iets over het hoofd zie.
onbewust de wet overtreden is nog steeds de wet overtreden. Dus ik snap niet goed dat je zo neerbuigend zit te doen.
Maar jij bent natuurlijk een stoere macho die de wet echt ten volle bewust en met voldoende marge overtreedt. En zich enerveert in andere mensen die niet voldoende te snel rijden.
Degene die zijn CC bewust op 127 zet terwijl de limiet 120 is, overtreed toch ook gewoon bewust de wet. Waarom zit je die dan te verdedigen? En wat heeft dit nu in godsnaam met "macho" te maken?
Die mensen hebben even veel recht om daar te rijden als jij.
Ik heb gewoon gezegd dat dit mij ergert, de rest fantaseer je er zelf bij.

onbewust de wet overtreden is nog steeds de wet overtreden.
De straf is nochtans niet dezelfde .
Degene die zijn CC bewust op 127 zet terwijl de limiet 120 is, overtreed toch ook gewoon bewust de wet. Waarom zit je die dan te verdedigen?
Tenzij die eerst zijn snelheidsmeter heeft geijkt, en weet dat 127 km/h op zijn teller gelijk is 120 km/h in werkelijkheid.
Maar vertel me vooral hoe jij weet hoeveel de snelheidsmeter van iemand anders aangeeft? Misschien ziet die wel een stoere 135 km/h weergegeven en denkt hij ook echt de wet te overtreden op een niet schijnheilige manier?

Degene die zijn CC bewust op 127 zet terwijl de limiet 120 is, overtreed toch ook gewoon bewust de wet. Waarom zit je die dan te verdedigen? En wat heeft dit nu in godsnaam met "macho" te maken?
Ik zet mijn CC gewoon op 127
Gewone weg: CC op 76 (of 97)
Bebouwde kom: CC op 54
Schoolzone: gewoon 30

Overtreed ik daarmee de wet? Neen (en als ik toch een boete krijg van bijvoorbeeld 51km/u na correctie omdat de km teller toch meer afwijkt, dan zal ik de boete gewoon betalen zonder discussie he) maar ook al ben je het daarmee oneens of is het antwoord 'ja'. Dan is mijn reactie: En dan?

Wat dus niet wil zeggen dat ik een snelheidsduivel ben. De laatste boete dateert alweer van 2018 (53€ boete). Maar ik zoek inderdaad de grenzen op. Dat doe ik altijd. Ik zoek de limiet op dat is wel waar. Maar ik ga er nooit bewust over.

Laatst bewerkt:
Je weet wat ik bedoel. Nie muggenziften he want dan zijn we volgende week nog bezig. :tongue:
Wij zijn goed op weg :fingerguns:

Maar allez, efkens serieus. Denk niet dat moderne auto's nog 7km/u afwijking hebben hè. Bij mij is dat bij 120km/u, 1-2km/u afwijking tov GPS. Dus als je hem op 127km/u zet om "niet gepakt te worden", ben je nog steeds bewust de wet aan het overtreden, ook al zal je niet gepakt worden.

Ik kan je wel zeggen dat als het markt is in Heist dat ik in de Molenstraat tegenwoordig niet harder rijd dan 30. Dat is daar dan levensgevaarlijk.
Had ik daar continue tijdens de markt 50km/u gereden, dan had ik nu al 2 doden op mijn geweten. No kidding, dat is echt zo. 2x alles mogen dichtsmijten bij 30km/u. :angry:

2x iemand die overstak zonder te kijken, van achter een camionette terwijl de oversteekplaats een meter of 2 verder was.

Snelheid is voor mij pas nummer 2. Op nummer 1 staat 'er proberen voor te zorgen dat ik niemand doodrijd of verwond' tijdens een ritje met de wagen.

Maar allez, efkens serieus. Denk niet dat moderne auto's nog 7km/u afwijking hebben hè. Bij mij is dat bij 120km/u, 1-2km/u afwijking tov GPS. Dus als je hem op 127km/u zet om "niet gepakt te worden", ben je nog steeds bewust de wet aan het overtreden, ook al zal je niet gepakt worden.
Tuurlijk wel. Ik zet mijn cc ook op 126 en dat is 120 op de gps. Ik kan hem op 135 zetten voor ik gepakt zou worden trouwens.

Terug
Bovenaan