De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik rijd met de fiets op het fietspad van een voorrangsweg.
Op een bepaalde plaats zijn er lichten, en is er een oversteekplaats voor fietsers en voetgangers.
Licht op rood aan mij linkerkant, geld voor mij dus niet, toch enen die van rechts kwam afgevlogen en het lef had mij de les te spellen.
Ik moest stoppen omdat ik zogezegd rood licht had. Euh nee dus, punt één is dat licht op mij niet van toepassing en punt twee ik reed op de voorrangsweg.

Dan in de namiddag nog maar eens spook fietsers in een blinde bocht.
Bijna weeral een aanrijding. Ik zeg kordaat dat ze aan het spookrijden zijn, krijgt je een reactie van "och jonge".
Dit allemaal op letterlijk een steenworp van het politiekantoor.
Heb je toevallig een google maps van dat punt? Want lijkt me een heel vreemde situatie?

Was daarnet rustig aan het rijden op een steenweg, ik zie ergens een fietser klaar staan om over te steken. Nadat ik hem passeerde zie ik 'm opeens wat gebaren maken en dergelijke ...

... de fietser in kwestie stond achter haaientanden :crazy:

Heb je toevallig een google maps van dat punt? Want lijkt me een heel vreemde situatie?
Hier heb bewuste punt, ik kom dus op de foto van rechts af. Hier ziet men duidelijke dat het verkeerslicht links van mij staat.
Op het fietspad is geen markering aangebracht, wat verwarrend is.
Dit is een heel eind voor het bewuste punt, het bord van voorrangsweg staat er duidelijk op. Een eindbord is er niet.
Dit is dan voorbij het bewuste punt, aan de eerste straat rechts, weer het bord voorrangsweg.

Hier heb bewuste punt, ik kom dus op de foto van rechts af. Hier ziet men duidelijke dat het verkeerslicht links van mij staat.
Op het fietspad is geen markering aangebracht, wat verwarrend is.
Dit is een heel eind voor het bewuste punt, het bord van voorrangsweg staat er duidelijk op. Een eindbord is er niet.
Dit is dan voorbij het bewuste punt, aan de eerste straat rechts, weer het bord voorrangsweg.
In dit geval heeft dat kruispunt zelfs niks met die lichten te maken. Die lichten staan er puur om de fietsers/voetgangers te laten over steken. Dus heb je inderdaad absoluut gelijk :P Ik had een veel complexere situatie in gedachten, maar hier is het toch gewoon heel duidelijk...

Was daarnet rustig aan het rijden op een steenweg, ik zie ergens een fietser klaar staan om over te steken. Nadat ik hem passeerde zie ik 'm opeens wat gebaren maken en dergelijke ...

... de fietser in kwestie stond achter haaientanden :crazy:
Stond er ook een verkeersbord, fietser moet enkel voorrang geven als beide er zijn.
Soms tellen de haaientanden bijvoorbeeld ook enkel voor het fietspad dat voor de fiets passeert bv.

Vandaag eens naar Gent gereden met de auto vanuit Mol, ik moest op onze site zijn daar. Ik denk dat ik in totaal 4,5 uur in de auto heb gezeten. :unsure:

Vandaag eens naar Gent gereden met de auto vanuit Mol, ik moest op onze site zijn daar. Ik denk dat ik in totaal 4,5 uur in de auto heb gezeten. :unsure:
De Kempen zijn mooi om wonen en lokaal te werken, maar een hel als je op gewone werkmansuren naar bijna eender waar moet in België...
Voor bijna alles moet je over Antwerpen, en dat is echt katastrofaal.

Ik doe het heel regelmatig, maar andersom, 's morgens naar de kempen, 's avonds weer terug. En dat gaat quasi altijd vlot.
Maar wanneer ik naar de andere kant van de autostrade kijk, aiai...

Ik reed met mijn fiets op de weg. Begint daar ineens een Porsche achterwaarts van zijn oprit de weg op te rijden. Ik moet uitwijken zodat die niet tegen mij zat. Die bleef dus daarna gewoon verder achterwaarts rijden, die had dus volgens mij compleet niet door dat ik daar was en hij/zij bijna tegen mij opzat. 🙄

Jammer dat we zo 'fragiel' zijn als mens hé.

Was het niet voor de mogelijke gevolgen had ik al lang 'per ongeluk te laat' geremd in zo'n geval.

Levensgevaarlijke toeren soms.

Pff, accident gehad en ik was in fout, geen discussie over.
Hier gebeurd:
https://www.google.com/maps/@50.894...ZO8E2fOdqWfFB1gQ!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu

Ik keek links om te zien of ik rechts kon afslaan, maar daar is een zebrapad voor voetgangers.
Die voor me remdevoor voetgangers die overstaken en BAF.
Ik zal niet de eerste zijn geweest ginder, daar ben ik toch wel zeker van.
Daar zijn al wel een aantal ongevallen geweest inderdaad. Klote baan door het centrum.

Succes met de afhandeling!

Fietser met dikke banden stak gisteren gewoon de baan over (tegenstelde richting was em aan het fietsen) zonder te kijken. PAL voor mene neus. Lag bekan onder mijn wielen. Mijn dak was open dus roep ik "ONNOZELER" Begint die graaf te doen en te stoppen in het midden van de baan. Ik had gevoel dat die vent (graatmager) ook compleet van de kaart was. Duurde bekan een half uur dat hij zijne kop omdraaide naar mij om dan als een princess te zeggen: "ik ben wel een fietser eeeeeeh, ik mag daaaaaah". Ik had bijna ne launch control gelanceerd over em...🤬

Ik reed met mijn fiets op de weg. Begint daar ineens een Porsche achterwaarts van zijn oprit de weg op te rijden. Ik moet uitwijken zodat die niet tegen mij zat. Die bleef dus daarna gewoon verder achterwaarts rijden, die had dus volgens mij compleet niet door dat ik daar was en hij/zij bijna tegen mij opzat. 🙄
Collega van mij is vorig jaar zwaar ten val gekomen doordat er iemand achterwaarts van haar oprit reed en ze niet had gezien. Die mevrouw is net op tijd kunnen remmen maar ondertussen week mijn collega uit waardoor ze ten val is gekomen. Los op het hoofd, 8 gebroken ribben, enz.

Een herstel van meer dan een jaar. En die mevrouw kan men niets maken want uiteindelijk was er geen botsing.

Fietser met dikke banden stak gisteren gewoon de baan over (tegenstelde richting was em aan het fietsen) zonder te kijken. PAL voor mene neus. Lag bekan onder mijn wielen. Mijn dak was open dus roep ik "ONNOZELER" Begint die graaf te doen en te stoppen in het midden van de baan. Ik had gevoel dat die vent (graatmager) ook compleet van de kaart was. Duurde bekan een half uur dat hij zijne kop omdraaide naar mij om dan als een princess te zeggen: "ik ben wel een fietser eeeeeeh, ik mag daaaaaah". Ik had bijna ne launch control gelanceerd over em...🤬
Met dikke banden: toch geen belachelijke fatbike?

Collega van mij is vorig jaar zwaar ten val gekomen doordat er iemand achterwaarts van haar oprit reed en ze niet had gezien. Die mevrouw is net op tijd kunnen remmen maar ondertussen week mijn collega uit waardoor ze ten val is gekomen. Los op het hoofd, 8 gebroken ribben, enz.

Een herstel van meer dan een jaar. En die mevrouw kan men niets maken want uiteindelijk was er geen botsing.
Vele fietspaden op vlak van infrastructuur slecht aangelegd naast rijen geparkeerde auto's of vlak naast opritten/huizen.
Maar als je op die plaatsen dan als fietser op de baan gaat rijden, dan word je zelf de bron van ergernis.

Was het niet met een gewone fiets dat ik reed, maar een elektrische fiets dan had die volgens mij tegen mij opgezeten, gezien ik dan zelf ook een hogere snelheid had.

Ik snap dat niet. Oke, dit is in een vrij rustige wijk, maar stel dat ik daar met de auto voorbij reed. Dan had die toch ook tegen mij opgezeten als die niet kijkt, je weet toch dat je moet kijken alvorens weg te rijden van je oprit.🙄

Ach ja, de infrastructuur is ook gewoon ondermaats.

Ik passeer elke ochtend een kruispunt met lichten waar veel auto's rechts afdraaien en ik rechtdoor rij. Deze week ook weer, eentje met een remork die gewoon afdraait (ik ken het punt dus had het al opgemerkt dat die mij totaal niet gezien had) en ik die dus wat vertraag om er niet onder te liggen. Daarna rij ik op het fietspad over en hoor ik er ene met piepende banden tot stilstand komen en toeteren.

Fietsers hebben daar een licht dat gelijktloopt met de auto's. Als een auto rechtsaf draait heb ik dus de facto ook altijd groen licht als fietser. Maar aan de overkant van het straat hebben ze enkel een licht voor voetgangers gehangen, niet voor fietsers. (dat licht is er wel aan de kant van de straat waar je begint over te steken).
Dus die oude kerel (type HLN-commentaarsectie topbadge) zit tegen mij te roepen dat het rood is, wijzend op dat voetgangerslicht. Heb mij omgedraaid, geroepen dat er een licht voor fietsers is en dat hij moest uitstappen zodat hij eens kon zien wie er in fout was. Maar denk dat hij dacht dat ik hem de tanden ging uitslaan want hij gaf gas van zodra ik in zijn buurt kwam.

Eerlijk gezegd, ik moet ook vaak achterwaarts uit mijn oprit rijden. Wij wonen in een bocht en het bijkomende probleem is dat er rond mijn oprit geparkeerd kan worden. Gevolg: ik zie letterlijk niets tot ik de helft op de weg sta. Ik moet hopen dat de mensen stoppen.
Nu, we hebben in onze bouwaanvraag van de renovatie een parkeerplaats in de voortuin voorzien waardoor er twee parkeerplaatsen verdwijnen, maar dan nog zit ik in een bocht waar het zicht beperkt is.

Eerlijk gezegd, ik moet ook vaak achterwaarts uit mijn oprit rijden. Wij wonen in een bocht en het bijkomende probleem is dat er rond mijn oprit geparkeerd kan worden. Gevolg: ik zie letterlijk niets tot ik de helft op de weg sta. Ik moet hopen dat de mensen stoppen.
Nu, we hebben in onze bouwaanvraag van de renovatie een parkeerplaats in de voortuin voorzien waardoor er twee parkeerplaatsen verdwijnen, maar dan nog zit ik in een bocht waar het zicht beperkt is.
Ik ken uw situatie niet (spreek me daar dan ook niet over uit) maar ik zie op mijn woon-werkverkeer heel veel van die oprit situaties in dorpjes zoals Linter, Drieslinter...
En ik begrijp niet waarom ze bij het toekomen niet achteruit inrijden? Dan heb je een veel groter overzicht van de baan (waar je net op was).
En 1x achteruitrijden moet je toch, persoonlijk dan liever 's avonds dan 's ochtends omdat me dat veel logischer lijkt.
Ik moet zo geregeld op de rem gaan omdat er iemand in achteruit taffelt net in/voorbij een blinde bocht. Dat duurt dan makkelijk 20sec waar ik stil sta en achterliggers die de situaties niet kennen bijna vol in mij knallen.

In mijn geval zit ik met een oprit dat nog heraangelegd moet worden en die onder een hoek op de baan uit komt.
De breedte is nu net gepast om er in te rijden en schuin in mijn platgewalste voortuin te rijden.
Achteruit rijden doe ik af en toe maar als ik vooruit eruit moet, zie ik nog steeds geen steek omdat mijnoprit dus schuin loopt en auto's vaak een deel van mijn oprit blokkeren.

Terug
Bovenaan