De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat filmpje heeft mij echt doen beseffen hoe gevaarlijk het daar wel niet is.
Door die gigantische muur aan vrachtwagens dat je daar soms had, kon je op die momenten echt heel moeilijk op voorhand inschatten hoe veel volk er stond.
Ja maar dan nog. Ge gaat toch nooit van't derde vak naar uwen afrit en al zeker niet wanneer je geen zicht hebt?
Als ik niet rechts zit, check ik op 1600m wat de situatie is. Rij vrachtwagens? Pinker op en dan wachten op een gaatje. De meeste truckers laten er wel ééntje als gewoon nen pinker op zet en effe wacht. Is dat niet het geval, ben ik te laat of ik heb niet goed gezien: pech, dan rij ik verder.

Da's iets dat me de laatste meer en meer begint te storen: hoe extreem lui sommige chauffeurs zijn.
Hier in de buurt is er een straat waar alleen lokaal verkeer door mag. Reden: het is een smalle straat en er rijdt veel schoolgaande jeugd door. Ik fiets daar door voor naar de crèche te gaan. Hoe veel auto's daar toch door vlammen om 5 seconden te winnen. Als het al zo veel is?

In't rood de straat voor het lokale verkeer, groen de omweg. Snelle meting in Google maps: 150 meter verschil.

In realiteit (in geval van Lindenstraat naar Liersebaan): als ik een voorligger daar in slaat, belandt die gewoon weer voor me op't eindpunt. Winst: nul. En da's dan meestal ook maar omdat ik voorrang moet verlenen. Gaat het de andere richting uit dan zitten ze meestal achter me omdat ze dan van links komen.

Waarom ge dat blijft doen, echt no clue.

Dat filmpje heeft mij echt doen beseffen hoe gevaarlijk het daar wel niet is.
Door die gigantische muur aan vrachtwagens dat je daar soms had, kon je op die momenten echt heel moeilijk op voorhand inschatten hoe veel volk er stond.
Die afrit is meer dan een km lang. Als je het niet kan inschatten, heb je te laat ingevoegd.
Daarnaast schuift ze ook tussen camions van de linkerstrook naar de afrit, zonder na te denken over die camions die moeten remmen of wat er zou kunnen staan op die afrit. Die afrit is niet gevaarlijk, het gedrag van dit soort chauffeurs is gevaarlijk.

Die afrit stond vroeger soms vol hé, zelfs soms lang op voorhand zat die pechstrook al vol.
Op een druk moment met veel vrachtwagens rechts, zie je dat gewoon niet altijd even goed.
En zoals je zegt, die afrit is meer dan een km lang, dus je moest echt wel al heel lang op voorhand kijken wat de situatie is.

Ik zeg trouwens niet dat die chauffeur de juiste acties gedaan heeft, ze is gewoon quasi blindelings van middelste rijvak naar de afrit gegaan. Wat sowieso al niet slim is.

Die afrit stond vroeger soms vol hé, zelfs soms lang op voorhand zat die pechstrook al vol.
Op een druk moment met veel vrachtwagens rechts, zie je dat gewoon niet altijd even goed.
En zoals je zegt, die afrit is meer dan een km lang, dus je moest echt wel al heel lang op voorhand kijken wat de situatie is.

Ik zeg trouwens niet dat die chauffeur de juiste acties gedaan heeft, ze is gewoon quasi blindelings van middelste rijvak naar de afrit gegaan. Wat sowieso al niet slim is.
Dat die afrit zo lang is, is net een reden om niet zo lang op voorhand te moeten kijken toch? Je neemt hem gewoon van in het begin en er is geen enkel probleem.

Dat die afrit zo lang is, is net een reden om niet zo lang op voorhand te moeten kijken toch? Je neemt hem gewoon van in het begin en er is geen enkel probleem.
"Die afrit stond vroeger soms vol hé, zelfs soms lang op voorhand zat die pechstrook al vol."
Als die zo vol zit dat zelfs op de pechstrook auto's staan, kan je niet meer zomaar gewoon van in het begin die oprit nemen.

"Die afrit stond vroeger soms vol hé, zelfs soms lang op voorhand zat die pechstrook al vol."
Als die zo vol zit dat zelfs op de pechstrook auto's staan, kan je niet meer zomaar gewoon van in het begin die oprit nemen.
Dan rij je door tot de volgende. Of heb je een beter oplossing?

Op het filmpje stond de afrit trouwens nog verre van vol.

Voor iemand die verder kijkt dan zijn motorkap valt dat daar best wel mee.
Niet als er daar een muur van vrachtwagens aan het rijden is die zeer dicht opeen rijden.
Nog altijd doenbaar, maar niet meer zo simpel als wanneer je een mooi overzicht hebt op die afrit.

Maar intussen is het ferm verbeterd daar.

Niet als er daar een muur van vrachtwagens aan het rijden is die zeer dicht opeen rijden.
Nog altijd doenbaar, maar niet meer zo simpel als wanneer je een mooi overzicht hebt op die afrit.

Maar intussen is het ferm verbeterd daar.
Mss op tijd naar rechts gaan?

Nog nooit een "muur van vrachtwagens" tegengekomen die zo lang was dat ik niet op tijd naar rechts kon hoor. Als je ziet dat je over een km de afrit hebt en er rijdt rechts een "muur van vrachtwagens", dan zoek je toch al een gaatje? Veel tijd ga je daarmee niet verliezen hoor.

Veurne en omstreken richting Diksmuide deze morgen: 30 waar 50 mocht en 50 waar 70 mocht.
Ok deels gepsensioneerdenbond maar mijn opa van 90 kan wel normaal rijden, of was het door het weer?
Enfin ik kreeg het ervan...

Vanmiddag rond Destelbergen heel harde regen en hagel met nauwelijks zicht en dan nog zijn er van die kloten dat het niet nodig vinden om hun lichten aan te steken

Vanmiddag rond Destelbergen heel harde regen en hagel met nauwelijks zicht en dan nog zijn er van die kloten dat het niet nodig vinden om hun lichten aan te steken
Ik reed toen in Oostakker en het viel me ook op. En dan vooral grijze auto's die in de regen sowieso al onzichtbaar worden 🙃

Aan het vaccinatiecentrum hier in de stad is er parkeerplaats voorbehouden voor de mensen die komen om zich te laten vaccineren en daar heb in alle begrip voor.
Maar 's avonds en 's nachts wanneer het vaccinatiecentrum gesloten is mag je daar ook niet parkeren, wat een domme en belachelijke beslissing is dat nu?

Ik reed toen in Oostakker en het viel me ook op. En dan vooral grijze auto's die in de regen sowieso al onzichtbaar worden 🙃
Op dat vlak vind ik mijn auto wel handig, de achterlichten branden ook overdag altijd mee met de dagrijlichten. Altijd goed zichtbaar dus.

Soms zeer stereotiep. Bompa die met dagrijlichten door een goed verlichte bebouwde kom aan het bollen is. Zelfs na donker.

Mocht hij of zij met Tesla tot aan het borduurke staan dan kon ik er nog perfect tussen.. mocht het nog eens gebeuren dan stuur ik een vriendelijke mail naar de desbetreffende firma (staat reclame van IT care op).

d8D7t2B.jpg

Mocht hij of zij met Tesla tot aan het borduurke staan dan kon ik er nog perfect tussen.. mocht het nog eens gebeuren dan stuur ik een vriendelijke mail naar de desbetreffende firma (staat reclame van IT care op).

d8D7t2B.jpg
Waarom wachten? Zou ik nu al doen hoor. Of een tweet met @defirmanaam. Aan de schandpaal met zo'n egoisten.

Terug
Bovenaan