Eerste hulp bij klus-gevallen

We huren een appartement en gisteren zijn er nog 2 armaturen toegekomen voor in de 2 slaapkamers.
Bij deze hebben we ook de aanbevolen lampen besteld (2x LED E27 1W).

Nu blijven deze lampen (in beide kamers) branden, als de schakelaar uitgeschakeld is.

De lamp van slaapkamer 2 heb ik dan in onze staanlamp getest en hier gaat deze gewoon uit.
De lamp van de staanlamp (LED E27 7W) heb ik dan in slaapkamer 2 getest en die gaat daar ook gewoon uit.

Wat kan de reden zijn, dat de nieuwe lampen wel blijven branden?

Moest het aan de lamp liggen, dan zou deze ook moeten blijven branden in de staanlamp?
En moest het aan de electriciteit liggen, dan zou de andere lamp ook moeten blijven branden?
Dit komt door de lekstroom die overblijft na het uitschakelen van de schakelaar. Deze is nog steeds voldoende om de lamp te doen branden, gezien het lage vermogen dat vereist is om een ledlamp te doen branden.

Je zal dus niet meer verbruiken dan voordien, het enige verschil met een halogeenlamp is dat deze laatste niet zal blijven branden omdat het de lekstroom wegneemt.

De oplossing: ofwel gebruik je een halogeenlamp op dat circuit om de lekstroom weg te nemen, ofwel verander je de schakelaar naar een tweepolige schakelaar.
 
kunt altijd uw huidige ketel verplaatsen dat em dichter bij uw badkamer staat ook he, is het met boiler of een doorstromer?
ook rekenen dat ge iedere 2 jaar 2x 110 euro moogt betalen voor onderhoud ipv 1x met 2 ketels. 2 ketels is ook 2x het minimumvermogen dat je moet optellen, als dat op 1 zit gaat ie minder moeten pendelen.
Er zijn twee badkamers voorzien, een op de GLV en een op de 2de verdieping. Als ik meet van de collector SWW op de gelijkvloers (die staat in de badkamer) naar bvb de douche op de +2, kom ik aan 22m.

Zo ziet het huis eruit: (Paarse lijn loopt van ketel naar schacht)
XhH59eB.png

lhhPLP8.png
 
Kunt altijd een retourleiding leggen naar de verste badkamer en met een pompje werken.
 
Dit komt door de lekstroom die overblijft na het uitschakelen van de schakelaar. Deze is nog steeds voldoende om de lamp te doen branden, gezien het lage vermogen dat vereist is om een ledlamp te doen branden.

Je zal dus niet meer verbruiken dan voordien, het enige verschil met een halogeenlamp is dat deze laatste niet zal blijven branden omdat het de lekstroom wegneemt.

De oplossing: ofwel gebruik je een halogeenlamp op dat circuit om de lekstroom weg te nemen, ofwel verander je de schakelaar naar een tweepolige schakelaar.
Thx voor de info.
Zoiets dacht ik dus al (en had ik al gevonden via Google maar ik was niet 100% zeker)

We hebben er dus een halogeenlamp ingestoken momenteel.
We wouden er onze 'eigen lampen' insteken omdat deze nog van de eigenaar (was vorige 'huurder') zijn.
 
Een inbouwspot inwerken in hout, mag dat/is dat een verstandig plan?

Ik heb 2 inbouwpotjes over en zou die willen omtoveren in 2 wandlampjes.
Het zijn LED-lampen, dus qua warmte zou het me geen issue lijken?
 
Een inbouwspot inwerken in hout, mag dat/is dat een verstandig plan?

Ik heb 2 inbouwpotjes over en zou die willen omtoveren in 2 wandlampjes.
Het zijn LED-lampen, dus qua warmte zou het me geen issue lijken?
Onze dakoversteken zijn in hout en zitten vol spots, dat wordt nooit warm.
 
Een inbouwspot inwerken in hout, mag dat/is dat een verstandig plan?

Ik heb 2 inbouwpotjes over en zou die willen omtoveren in 2 wandlampjes.
Het zijn LED-lampen, dus qua warmte zou het me geen issue lijken?
Als daar een beetje ruimte/holte is om de warmte af te geven gaat dat niet rap kwaad kunnen.
Warmte-afgift/ventilatie bij (inbouw)verlichting is eerder een kwestie van levensduur van de lamp dan echt (acuut) gevaar.
Zeker bij LED's
 
Ik moet 1 dezer maanden ook nog spots steken op onze bovenverdieping, maar er zit wel isolatie net boven de stucanet, dus veel warmteafgifte heb je dan niet.. maar bij leds is dat geen probleem dacht ik?

Ik had gedacht om gewoon gat van 80 mm uit te boren (hopelijk zonder brokken), wat isolatie eruit te trekken en dan stukje pvc buis van 80mm erin te steken als behuizing voor de spots.. goed/slecht idee? :p

(Zolderruimte erboven is geïsoleerd en blijft altijd op een aangename temperatuur, dus de isolatie ertussen was eigenlijk overkill)
 
Wordt er in spaanplaat of MDF eigenlijk ook met pluggen gewerkt of draai je schroeven gewoon recht in de plaat?

Indien recht erin is het dan best practice van met pilootgaten te werken?
 
Wordt er in spaanplaat of MDF eigenlijk ook met pluggen gewerkt of draai je schroeven gewoon recht in de plaat?

Indien recht erin is het dan best practice van met pilootgaten te werken?
Wat wil je doen?
Dikte van de platen?

Normaal gezien gewoon rechtstreeks erin. Als het dicht bij de rand is is voorboren een plus denk ik.
 
Wat wil je doen?
Dikte van de platen?

Normaal gezien gewoon rechtstreeks erin. Als het dicht bij de rand is is voorboren een plus denk ik.

Spiegel ophangen tegen een wand uit MDF. Heb het nu met twee schroeven gedaan maar ik vind dat die wat meebuigen als de spiegel ophangt. Misschien beter eerst een paar haakjes aan vast monteren en de spiegel daarop hangen ipv. Rechtstreeks aan de schroef.

Dus pluggen zijn in z'n geheel geen ding bij montage in hout?
 
Spiegel ophangen tegen een wand uit MDF. Heb het nu met twee schroeven gedaan maar ik vind dat die wat meebuigen als de spiegel ophangt. Misschien beter eerst een paar haakjes aan vast monteren en de spiegel daarop hangen ipv. Rechtstreeks aan de schroef.

Dus pluggen zijn in z'n geheel geen ding bij montage in hout?
Als dat maar een plaatje is van 12mm dik en Holle ruimte erachter zou ik nog een plug durven gebruiken, op het gewicht te spreiden. Maar normaal gezien heeft je vijs genoeg grip in het hout om niet weg te gaan. Een gewone spaanplaatschroef is grof genoeg.

Enige keer dat ik nu pluggen heb gebruikt is op mijn monitor op te hangen (met zo een draaiarm) en omdat daar bouten bijzaten. 2 Fisher duopluggen later en het zat goed vast.

Context is een gipsen wandje met achter het gips 15mm osb
 
Als dat maar een plaatje is van 12mm dik en Holle ruimte erachter zou ik nog een plug durven gebruiken, op het gewicht te spreiden. Maar normaal gezien heeft je vijs genoeg grip in het hout om niet weg te gaan. Een gewone spaanplaatschroef is grof genoeg.

Enige keer dat ik nu pluggen heb gebruikt is op mijn monitor op te hangen (met zo een draaiarm) en omdat daar bouten bijzaten. 2 Fisher duopluggen later en het zat goed vast.

Context is een gipsen wandje met achter het gips 15mm osb

Duofixen werken dus ook in hout met Holle wand achter? Dat ga ik dan is proberen dit weekend
 
Verdorie
Kom ik na een paar dagen thuis, heb ik geen verwarming meer. Warm water is er wel nog.
Mazoutketel al eens zonder stroom gezet, thermostaat (nest) als eens reset
Een educatieve tik tegen de brander helpt ook niet

In de app van de nest zie ik wel dat de verwarming aan springt, maar als ik bij de ketel ga kijken gebeurd er niets.
Nog zaken waar ik zelf eens naar kan kijken voor ik chauffagist bel?
 
Terug
Bovenaan