Eerste hulp bij klus-gevallen

Heb na bijna 5 maanden tijd eindelijk uitsluitsel gekregen over teruggave huurwaarborg. 1 derde blijft er nog van over wegens schade kat (2 gordijnen terecht 2 gordijnen vond ik dat ter discussie stond. Ze rekenen me al 238 euro aan voor simpele voile gordijnen, weinig aan te doen helaas. En nog een volledige maand huur die ik niet betaald heb omdat ik al meer dan een week voor de opzegtermijn mijn sleutel moest afgeven.. Dan kunnen ze me een deel van de huur aanrekenen maar toch niet de volledige als ik daar niet die hele maand nog kunnen wonen heb? Of zit ik verkeerd..?
 
Een leuke buro gevonden op zolder,
Iemand enig idee hoe je die mooi opknappen zonder af te schuren en opnieuw te lakken?
 
Heb na bijna 5 maanden tijd eindelijk uitsluitsel gekregen over teruggave huurwaarborg. 1 derde blijft er nog van over wegens schade kat (2 gordijnen terecht 2 gordijnen vond ik dat ter discussie stond. Ze rekenen me al 238 euro aan voor simpele voile gordijnen, weinig aan te doen helaas. En nog een volledige maand huur die ik niet betaald heb omdat ik al meer dan een week voor de opzegtermijn mijn sleutel moest afgeven.. Dan kunnen ze me een deel van de huur aanrekenen maar toch niet de volledige als ik daar niet die hele maand nog kunnen wonen heb? Of zit ik verkeerd..?
Vaak staat er in het contract dat elke begonnen maand volledig moet betaald worden.
 
Ook nog eens een 'klein' vraagje: aan de achterzijde van mijn tuin hebben ze enkele jaren geleden de scheidingsmuur afgebroken en garages gebouwd. Voor zover ik versta, moet ik die muur als goeie 'huisvader' behandelen.
Maar ik zou graag een tuinhuis plaatsen tegen die muur. Mag ik gewoon aanbouwen tegen die muur (dus als een deel van de constructie)?
Zo kan ik de ruimte daar maximaal benutten.
 
Hoelang kan je best wachten om bij een nieuwbouw de muren te schilderen?
Als het pleister een vochtigheid van minder dan 2% heeft :)
Hangt eigenlijk af hoe goed de pleister heeft kunnen drogen. Als de pleister er hangt net voor de winter wacht je best langer dan als deze in de lente/zomer heeft kunnen drogen. Je hoort veel om 6 maanden te wachten en dat is ook de veiligste optie. Als de pleister heel goed heeft kunnen drogen (lente/zomer en continue verluchting in huis) dan kan je al een stuk vroeger schilderen.
 
Ook nog eens een 'klein' vraagje: aan de achterzijde van mijn tuin hebben ze enkele jaren geleden de scheidingsmuur afgebroken en garages gebouwd. Voor zover ik versta, moet ik die muur als goeie 'huisvader' behandelen.
Maar ik zou graag een tuinhuis plaatsen tegen die muur. Mag ik gewoon aanbouwen tegen die muur (dus als een deel van de constructie)?
Zo kan ik de ruimte daar maximaal benutten.
    • in de achtertuin 1 meter van de perceelsgrens blijven of tegen een bestaande scheidingsmuur op de perceelsgrens gebouwd worden zonder de bestaande scheidingsmuur te wijzigen
 
Deel van de constructie zou ik niet doen, alleen een nieuwe muur tegenzetten en die gebruiken als steun voor de constructie. Je weet immers niet hoe sterk die bestaande muur is.
 
t zijn snelbouwers van 19*29*? waarbij dus de dikte onbekend is.
Eventueel dus een houten frame tegen plaatsen dat stevig verankerd is in de grond en met een paar L-profielen bevestigen aan de muur. Of is dat al teveel met die paar vijzen in?
Dan ben ik nu al te ver gegaan want er hangt al een insectenhotel en een rek voor klimplanten aan :unsure:

En in wat kan ik dit optrekken zodat het onderhoudsvrij is? Ik heb nog trauma's van vroeger jaarlijks de ramen van mijn ouderlijke thuis en het tuinhuis van 6x3m te moeten schuren ;)
 
t zijn snelbouwers van 19*29*? waarbij dus de dikte onbekend is.
Eventueel dus een houten frame tegen plaatsen dat stevig verankerd is in de grond en met een paar L-profielen bevestigen aan de muur. Of is dat al teveel met die paar vijzen in?
Dan ben ik nu al te ver gegaan want er hangt al een insectenhotel en een rek voor klimplanten aan :unsure:

En in wat kan ik dit optrekken zodat het onderhoudsvrij is? Ik heb nog trauma's van vroeger jaarlijks de ramen van mijn ouderlijke thuis en het tuinhuis van 6x3m te moeten schuren ;)

Je kan perfect een houten frame (binnenmuren) maken die niet aan de bestaande muur bevestigd zijn.
Afwerking in hardhout, daar is in principe weinig onderhoud aan. Kost wel iets.
 
We zijn momenteel de gevel aan het schilderen, maar nu moeten we de keuze maken of we voor mat of zijdeglans gaan (wit). Wat zouden jullie kiezen wetende dat de nieuwe alu ramen een matte, structuur lak heeft?
 
De groene verticalen zijn de huidige houten balken, het huidige raam en het paneel daarboven worden vervangen door een geïsoleerde kader; moet ik een T-vormige putrel steken voor mijn nieuw raam (rood) waarbij de linker verticaal wordt vervangen door een ijzeren putrel of een plus + vormige die rechts doorloopt en steunt op de rechter verticaal ? Of iets anders ?
rr.jpg
 
We zijn aan het bouwen op een plaats waar er in een straal van 200 meter niet echt hoge bomen staan.
Voor ons regenwater gaan we een pomp hebben in de put met drijvende aanzuig.
Dit wordt dan nog eens gefilterd met een triplexfilter.
Is het dan nog aangewezen voor een filterput te laten steken met lavastenen, of zou dat overkill zijn?
 
Scharnier keukendeurtje is losgekomen en het gat is wat groter geworden. Zou ik dit gewoon kunnen vullen met houtpasta/kneedbaar hout en erna de schroef terug indraaien?
 
Ik was eens aan het kijken naar de premie voor dakisolatie.
Voor een gewone man, is die premie 4 euro/m². Dat is nu toch ook gene vette? Als je een dak van 70m² hebt, krijg je dus €280 premie :unsure:.
En daarvoor moet je dan door allerlei hoepels springen, met een gedetailleerde factuur van een geregistreerd aannemer, details van alle technisch gebruikte grondstoffen etc.
Als je dat vraagt aan de aannemer, ben je uw €280 al kwijt aan het extra werk dat hij moet steken in de juiste gegevens verzamelen.
 
Ben van zin om van mazout naar gas over te schakelen. Maar hoe zit het met de installatie van de gasketel en de omschakeling zelf? Ik bedoel hiermee dat je niet x-aantal dagen zonder mazout en gas zit? Komen ze bv de dag na de installatie van de ketel het gas aansluiten of gaat het juist andersom?
 
Ben van zin om van mazout naar gas over te schakelen. Maar hoe zit het met de installatie van de gasketel en de omschakeling zelf? Ik bedoel hiermee dat je niet x-aantal dagen zonder mazout en gas zit? Komen ze bv de dag na de installatie van de ketel het gas aansluiten of gaat het juist andersom?
Bij ons was dat op één dag in orde. De gasaansluiting (met meter) moet al klaar liggen uiteraard, daar wordt dan op aangesloten (die aansluiting moet dan nog getest worden zodat er geen lekken zijn).
 
  • Leuk
Waarderingen: furi
Terug
Bovenaan