Eerste hulp bij klus-gevallen

Merci voor de tips.
nu deze week ook een huis tegen gekomen dat perfect aan onze wensen voldoet. Morgen eens kijken. Dan moeten we wel beide onze huizen verkopen.. maar dat zien we dan wel zitten.
Maar mag je binnen of rond het jaar terug verkopen?
en registratierecht kan ook weer mee?
Zijn ook vragen voor de makelaar morgen.
Niet elke makelaar geeft altijd even correcte info, je kan het vragen maar denk vooral aan notariaat als je contact voor zo’n zaken!! Vooral met wetgeving op zen belgisch die al eens durft wijzigen.

mijn GEVOEL: je gaat dit kunnen doen tenzij een of andere speciale regel van toepassing (sociale lening bv)
 
Is da zo geen zwaardere aansluiting? Zoals inductievuur?
door dikte kabel of voor meerfasig of ..? Te leek in elektriek dus vooral just asking to learn..
Dat is voor een vaste aansluiting te maken, maar dat bestaat ook in 2,5mm2.
Aan de dikte van de kabel te zien is dit ook uitgevoerd met 2,5mm2.
 
  • Leuk
Waarderingen: SIO
Dat is voor een vaste aansluiting te maken, maar dat bestaat ook in 2,5mm2.
Aan de dikte van de kabel te zien is dit ook uitgevoerd met 2,5mm2.
Kans is inderdaad groot dat het 2,5mm² is maar waarschijnlijk wel driefasig, niet? Ik heb eigenlijk geen ervaring met het aansluiten van vaste elektrische vuurkes.
 
Wij hebben een Siemens vaatwasser. Is er eentje met easylock systeem dus gewoon tegen het deurtje duwen en die gaat open

Of dat zou toch moeten. Daarstraks deed die het nog, nu niet meer. Nog iemand die bekend is met dit probleem?
Staat pas +- 2j dus zou toch niet stuk mogen zijn
 
Wij wonen sinds kort een oudere woning (bouwjaar '78) en ik merk aan schakelaars op een buitenmuur (aan de binnenkant voor alle duidelijkheid) dat daar bij sterke wind buiten wat tocht doorkomt. De muur bestaat uit de gevelsteen, dan spouw 5-6 cm gevuld met EPS grafietparels en dan de binnenmuur (snelbouwsteen veronderstel ik), en dan pleisterwerk.

Nu voel ik wat tocht komen door die schakelaars, maar ook boven op de slaapkamer onder een schuin deel van het dak zit een ingebouwde kast en daar komt ook wat tocht door helemaal in de hoek, tegen de daklijn. Ik veronderstel dat dit lucht is vanuit de spouw, maar moet daar net niet amper nog luchtverplaatsing zijn doordat die gevuld is met die EPS parels?
 
Bij de verbouwing van onze keuken gaan we een nieuwe leiding laten leggen door een electricien voor onze kookplaat, aangezien we nu enkel een gewoon stopcontact daar hebben. Aangezien de nieuwe kookplaat wel wat vermogen aankan zal het nodig zijn om automaat bij de hoofdaansluiting te vervangen. De electricien sprak ook dat we de oude teller diende te laten vervangen door een digitaal exemplaar, omdat deze nu de volledige 40a niet ging aankunnen omwille van de smeltzekering. Ofzoiets.

Nu las ik dat dat 88 euro koste. Op zich dus niet onoverkomelijk. Enkel hoor je veel negatiefs over deze meters. Ik heb echter geen zonnepanelen en zie er ook geen graten in dat Fluvius of de overheid mijn verbruik elke seconde van de dag zou kunnen zien. Zijn er nog nadelen verbonden aan die nieuwe digitale meter die ik over het hoofd zie?
 
Nu las ik dat dat 88 euro koste. Op zich dus niet onoverkomelijk. Enkel hoor je veel negatiefs over deze meters. Ik heb echter geen zonnepanelen en zie er ook geen graten in dat Fluvius of de overheid mijn verbruik elke seconde van de dag zou kunnen zien. Zijn er nog nadelen verbonden aan die nieuwe digitale meter die ik over het hoofd zie?
Los van het verlies van de terugdraaiende teller zie ik nu vooral voordelen, het feit dat je je verbruik op eenvoudige wijze per kwartier kan bekijken kan toch handig zijn vind ik.

Het capaciteitstarief kan in de toekomst mss wel een bijkomend nadeel gaan zijn? Afhankelijk van uw vebruiksprofiel.
 
Bij het graven hebben we de buitenmantel van onze hoofd coax kabel beschadigd. Ik zou hem kunnen afdekken met vulkan tape, maar zou deze beschadiging signaal problemen geven of beter helemaal vervangen ?

* helemaal vervangen zou me een 10 meter graafwerk, nieuwe kabel + 99€ kosten voor opnieuw aan te sluiten aan hoofdkastje.


10cU4a9.jpg
 
Een vraagje ...
Ik werk altijd in de nacht en dien dus bijgevolg overdag te slapen. Nu begin ik de laatste tijd last te krijgen van zonlicht dat links / rechts en onder het vouwgordijn komt en dat bevordert niet echt mijn slaap. Zijn er mensen die een idee hebben om de slaapkamer(venster) mooi en maximaal te verduisteren (zo donker mogelijk)? Of tips voor winkels/bedrijven waar je al een goede ervaring mee hebt gehad?
 
Een vraagje ...
Ik werk altijd in de nacht en dien dus bijgevolg overdag te slapen. Nu begin ik de laatste tijd last te krijgen van zonlicht dat links / rechts en onder het vouwgordijn komt en dat bevordert niet echt mijn slaap. Zijn er mensen die een idee hebben om de slaapkamer(venster) mooi en maximaal te verduisteren (zo donker mogelijk)? Of tips voor winkels/bedrijven waar je al een goede ervaring mee hebt gehad?
Vervangen door verduisterend gordijn? Hebben dat hier voor madam en werkt (y)
 
@Gravetiet Beschadiging links is dat nog een mantel of zit je al in de kabel? Als het de mantel is zou ik durven tapen. ( en ook eens kijken of alles nog werkt ).

Worst case vernieuwen en misschien in wachtbuis steken dat je dat geen 2x overkomt.
 
Wij gaan binnenkort plinten plaatsen.

Heb groene MDF gekocht en daar al een mooi randje aan gefreesd.

De plinten gaan we verven en daarna tegen de muur kleven.
Dien ik de achterzijde ook te voorzien van een primer of dergelijke?
Of zou dat niet nodig zijn ?
 
Wij gaan binnenkort plinten plaatsen.

Heb groene MDF gekocht en daar al een mooi randje aan gefreesd.

De plinten gaan we verven en daarna tegen de muur kleven.
Dien ik de achterzijde ook te voorzien van een primer of dergelijke?
Of zou dat niet nodig zijn ?
Heb ik toch gedaan, beter voor de lijm en ook wat tegen het eventueel krom trekken als het maar langs 1 kant is.
 
Bij het graven hebben we de buitenmantel van onze hoofd coax kabel beschadigd. Ik zou hem kunnen afdekken met vulkan tape, maar zou deze beschadiging signaal problemen geven of beter helemaal vervangen ?

* helemaal vervangen zou me een 10 meter graafwerk, nieuwe kabel + 99€ kosten voor opnieuw aan te sluiten aan hoofdkastje.


10cU4a9.jpg
Welk type coax is dit pe6, pe11 of pe14. Koop gewoon koppel stukken en een nieuw stukje kabel en een krimpmof. Knip dit stuk er tussen uit zet er een nieuw stuk op en brand er een krimpmof over. Dit is de beste oplossing die je nu goedkoop kunt doen want u kabel is al aan het oxideren zie ik aan de groene plekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het belangrijkste zit em nog steeds in de kern.
Koppelstukken = verlies van kwaliteit = ook speciale tang kopen om dat aan te sluiten.
Ik zou het goed droog maken, zeker die linkse beschadiging nazien of die niet te diep is en gewoon goede tape rond doen.
 
Het belangrijkste zit em nog steeds in de kern.
Koppelstukken = verlies van kwaliteit = ook speciale tang kopen om dat aan te sluiten.
Ik zou het goed droog maken, zeker die linkse beschadiging nazien of die niet te diep is en gewoon goede tape rond doen.
Das niet waar u buitengeleider is even belangrijk als u binnengeleider anders heb je ook signaal verlies als die geoxideerd is. Hoe denk je dat techniekers van telenet of fluvius dit oplossen als dit bij een inleidingskabel gebeurt hetzelfde als mijn oplossing.
 
Bij het graven hebben we de buitenmantel van onze hoofd coax kabel beschadigd. Ik zou hem kunnen afdekken met vulkan tape, maar zou deze beschadiging signaal problemen geven of beter helemaal vervangen ?

* helemaal vervangen zou me een 10 meter graafwerk, nieuwe kabel + 99€ kosten voor opnieuw aan te sluiten aan hoofdkastje.


10cU4a9.jpg
Als telenet technieker kan ik u melden dat je mss beter nu graaft terwijl je nog aan het werken bent dan over een paar jaar als alles toe ligt :)

problemen komen er sowieso op termijn.

Edit: luister niet naar al de posts hierboven. Heb ze niet allemaal gequote, maar ze zijn allemaal fout!

goede isolatie van de kabel is super belangrijk.

als er storing op uw kabel geraakt van iets kan het zelfs zijn dat telenet u komt afsluiten omdat je de hele straat verstoord...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan