Eerste hulp bij klus-gevallen

Here you go. Als ik er gewoon naar kijk, dan merk ik op het zicht geen bijzondere afwijkingen. Maar toen ik eens met één voet op de overgang van twee tegels stond voelde ik dat het niet effen lag. Door mijn werflicht er langs te leggen (waarbij natuurlijk alle imperfecties direct duidelijk worden), was dit het resultaat: Link naar album
Schots en scheef toch? Allez
 
Schots en scheef toch? Allez
Lijkt mij vooral aan de tegels te liggen? Allez op sommige foto's lijkt het erop dat het midden van de tegel hoger ligt dan de punten, een kromming dus.

Een vloerder kan geen wonderen verrichten met kromme tegels, heb jij ze aangeleverd en hij gelegd? Of anders?
 
Lijkt mij vooral aan de tegels te liggen? Allez op sommige foto's lijkt het erop dat het midden van de tegel hoger ligt dan de punten, een kromming dus.

Een vloerder kan geen wonderen verrichten met kromme tegels, heb jij ze aangeleverd en hij gelegd? Of anders?
IMG 6170 is wel raar... 2 tegels, 3 voegen perfect en 1 krom.
Kromme tegels? Paslat opleggen en nakijken ....
 
IMG 6170 is wel raar... 2 tegels, 3 voegen perfect en 1 krom.
Kromme tegels? Paslat opleggen en nakijken ....
Ik zou het alleszins eerst checken vooraleer uit te vliegen tegen de vloerder.

Aan de foto's te zien klopt er alleszins 'iets' niet. Maar heel lastig om te zien wat exact. Je hebt geen totaal beeld zoals dat je op de vloer staat te kijken
 
Lijkt mij vooral aan de tegels te liggen? Allez op sommige foto's lijkt het erop dat het midden van de tegel hoger ligt dan de punten, een kromming dus.

Een vloerder kan geen wonderen verrichten met kromme tegels, heb jij ze aangeleverd en hij gelegd? Of anders?

De levering van de tegels en de plaatsing ervan werden door hetzelfde bedrijf gedaan. Opzettelijk om dit soort discussies te vermijden. Maar ik kan dus wel naar één partij kijken om (eventueel) mijn beklag te doen.

Wat ik ook wel raar vond: toen ik die gasten binnen liet op de eerste dag stonden ze daar met 3 man. Toen ik de volgende dag ging kijken was er nog maar 1 kerel alleen bezig. Ik vond het toen al raar om zulke grote tegels van 80x80 op uw eentje recht te kunnen leggen maar ik ben natuurlijk geen expert...
 
Laatst bewerkt:
Op de foto's afgaande, lijken mij dat kromme tegels te zijn. Ik zou daar mijn beklag voor doen ja.
 
Idem, daar zou ik echt niet tevreden mee zijn. Das ook weer typisch he, ipv op dag 1 dat te tonen aan jou en je mening te vragen smijten ze ze er allemaal in met de hoop van er niets meer van te horen. Das geen eer in je beroep hebben.
 
Lijken mij ook kromme tegels.
Maar de vloerder moet dat toch ook gezien hebben?!
Als ik die zou moeten leggen zouden die na twee tegels terug naar de leverancier gaan.
 
Ik zou iets definitief willen verankeren in een muur van gasbeton. Iemand tips hoe ik dat het best aanpak? Chemisch anker gebruiken of gewoon de juiste pluggen?

Het is de bedoeling dat de muur eerder instort dan het kan worden losgetrokken.
 
Ik zou iets definitief willen verankeren in een muur van gasbeton. Iemand tips hoe ik dat het best aanpak? Chemisch anker gebruiken of gewoon de juiste pluggen?

Het is de bedoeling dat de muur eerder instort dan het kan worden losgetrokken.
Voldoende pluggen gebruiken zou ik denken. Kweet niet of chemisch anker een meerwaarde gaat zijn?

Iets a la Fischer Duopower. Er zullen er betere bestaan, maar ik ben daar zo tevreden van...
 
Voldoende pluggen gebruiken zou ik denken. Kweet niet of chemisch anker een meerwaarde gaat zijn?

Ik ben beperkt tot 4 bevestingspunten. De meerwaarde van een chemisch anker boven keilbouten lijkt mij in theorie minder kans op barsten van het blok?
 
Iemand een idee hoeveel m3 je kan doen met een zak stabilisé van 25kg? Ik heb maar 0,5 m3 nodig vandaar de vraag.

En moet deze uitgehard worden voor natuursteen tegels of kan ik hier direct de mortel erop leggen?
 
1500-1800 kg per kuub dacht ik.
Bel eens naar een betoncentrale in de buurt. Bij mij was het veel voordeliger om er zelf om te rijden dan van die zakken te gebruiken.
 
Toen ik mijn appartement kocht hingen er in de slaapkamers nog kleine elektrische bijverwarmingen.
Weet iemand of ik die aansluiting daarvan gemakkelijk zelf kan vervangen door een gewoon stopcontact?
Het is zo een aansluiting:
156592512-269948041189545-2290275734520069165-n.jpg
 
Een renteloze lening van jou naar haar voor 50% (renteloos omdat je er ook van gaat genieten en gewoon omdat je samen iets opbouwt eenvoudigweg en dit meer opweegt als 2-3% vragen) waarbij beschreven staat dat de afbetalingen gebeuren met haar helft van de verhuurinkomsten van pand 1. En dan nog een tweede lening voor 50% (jouw bijdrage zoalng je er ook woont) voor onbepaalde duur?

Ik ga hier dus vanuit dat jij gratis bij haar inwoont en jij de verhuur 50/50 deelt om zo een zo eerlijke verdeling te bekomen zonder verkopen. Zo zou ik het doen toch op eerste zicht..

Pand 1 zelf verhuren 100% en huur bijdragen in haar pand kan ook (mss zelf nog beter?) in de veronderstelling dat ze dan hopelijk ook vrij gelijkaardig zijn van bedrag. Moeilijk ook exact te antwoorden zonder reden te kennen voor keuze wonen in pand 2 ipv pand 1.

Moet wel zeggen dat het allemaal complexer is hoe meer ik er over typ. Als jij jouw pand zou uitbreiden zou je al 50% lening minder moeten regelen, jij investeert gewoon extra in jouw pand op dat moment en geeft 50% lening aan haar of kiest zelf voor 100% op jouw naam te laten in dat geval.
Merci voor de tips.
nu deze week ook een huis tegen gekomen dat perfect aan onze wensen voldoet. Morgen eens kijken. Dan moeten we wel beide onze huizen verkopen.. maar dat zien we dan wel zitten.
Maar mag je binnen of rond het jaar terug verkopen?
en registratierecht kan ook weer mee?
Zijn ook vragen voor de makelaar morgen.
 
Toen ik mijn appartement kocht hingen er in de slaapkamers nog kleine elektrische bijverwarmingen.
Weet iemand of ik die aansluiting daarvan gemakkelijk zelf kan vervangen door een gewoon stopcontact?
Het is zo een aansluiting:
156592512-269948041189545-2290275734520069165-n.jpg
Gewoon een opbouw stopcontact daar plaatsen, Makkelijker wordt het niet!
 
Terug
Bovenaan