De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
als je tubeless rijdt kan je met een binnenband ook altijd verder hoor.
Sterker nog indien je tubeless rijdt neem je best altijd nog een binnenbandje mee.

Als er sealant langs de zijkant van de banden loopt, is de initiële setup toch niet goed om mee te beginnen. Als ik het zo hoor, zat er geen actieve sealant meer in, kan dat?
Die sealant liep er langs de zijkant niet uit als hij op druk was. (bleef ook altijd mooi op druk) Maar tijdens mijn wandeltocht van 5km met die helemaal lekke band had ik hier en daar aan de zijkant wel wat sealant.

Lijkt me ook wel logisch dat die er tussen kan komen aangezien de band er dan ook niet meer deftig ingeplopt zit?

Sealant zit er pas sinds februari in dus zou ook wel nog OK moeten zijn toch?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet met wat die gasten van flanders gravel bezig zijn, maar die tekenen dus parcours uit zonder dat ze die gereden hebben of eens deftig bekeken hebben.

Mijn lekke band heb ik gereden nadat ik mijn kar mocht keren na 300 meter op hun parcours dat ze getekend hebben.

Na 300 meter stond ik vast met links, rechts en voor me een sloot van 2 meter breed zonder ergens een brugje of iets te zien. Het parcours loopt daar dus gewoon rechtdoor. Best dat het maar 50€ inschrijving is. 🙈

LrDj6rw.jpg

als je tubeless rijdt kan je met een binnenband ook altijd verder hoor.
Sterker nog indien je tubeless rijdt neem je best altijd nog een binnenbandje mee.
Ik ben een uur bezig om mijne buitenband eraf te halen. En met enkel lepeltjes lukt dat sowieso niet.

Plug gebruiken en een dikkere sealant gebruiken (MucOff No Puncture is zéér goed bvb). In mijn schwalbe band vooraan zitten 12 (!!!) gesealde gaten en gaatjes, en die houdt nog steeds druk, nog nooit te voet gestaan.

Plug gebruiken en een dikkere sealant gebruiken (MucOff No Puncture is zéér goed bvb). In mijn schwalbe band vooraan zitten 12 (!!!) gesealde gaten en gaatjes, en die houdt nog steeds druk, nog nooit te voet gestaan.
Dat lijkt mij ook gewoon de bedoeling van tubeless te zijn natuurlijk.
Maar het is ook niet dat je 12 punctures op 100km hebt. Dat zal over duizenden kilometers gaan in veel gevallen.

Is muc off sealant die erin zit.. Heb hem binnen gebracht bij de FM en hij ging het met vlokken proberen op te lossen.

Heb hem nu natuurlijk nog niet terug 🤬. Ik dacht dat hij het nu nog ging gedaan hebben. Niet dus..

Pas je de juiste techniek toe? Want eraf halen zou echt geen uur mogen duren hoor.
Bontrager velgstrip ipv velglint.
Zoek maar eens op :-)

Sluit wel beter af en nooit dat hij effe loskomt aan de hiel.

Natuurlijk de dag na ge dat zegt rijdt ge twee keer lek met gravelbike. Per geluk na de eerste keer bij fietsenwinkel gestopt en even een binnenband gekocht.

Bij tubeless weet ge natuurlijk niet meer hoe vaak ge anders misschien al lek had gestaan. Nu toch serieus aan het overwegen om tubeless te leggen 😀

Had an issue with my carbon Bontrager wheelset and super tight Schwalbe tires. Sealant glued the tire to the plastic rim strip and I couldn't even break the bead. Tried stepping on the tire. Tried the vice grip method. Nothing worked. I eventually just cut the tires off. Once cut, I saw the sealant did an awesome job of sealing because I had to use a bit force to rip the tire off of the rim.

Put on some boots. Lay wheel sideways on ground, with tire deflated. Step on the bead your heels, spaced about 1 foot apart. Do your best deadlift impression with the rim.

Het gaat dus hierover : https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/...-race-x-lite-rim-brake-tlr-rim-strip/p/31421/

De hiel van uw band zit dan muur en muur vast. Dus als ge over een wortel rijdt 'popped' die naar nooit af. Of als ge bochten neemt Nino Shurter style, dan ook niet. Dat is het voordeel.

Het nadeel is. Dat ge inderdaad met een visgrip en van die toeren moet vringen om die hiel los te vrikken... Kokend water, gigantisch lange tang erop gezet, ..... Vanalle toeren al uitgehaald hier. Met ne schroevendraaier er tussen wringen...

Allemaal niet zo gezond voor uw materiaal, en niet zo plezant.

Ja hoor, en met veel plezier. Geometrie is vrij sportief, dus het voelt niet echt aan alsof je met een tank op de baan bent (natuurlijk niet zo vinnig en levendig als een echte racefiets).
Idd. Ik zit er eigenlijk exact hetzelfde op qua lengte als op mijn ultimate. Enkel wat hoger, maar moest ik de spacers weg laten dan zit ik helemaal gelijk.

De Grizl zit qua geometrie tussen de Ultimate en de Endurace in, dus wat je zegt kan inderdaad wel.
Dat klopt niet echt hoor…

Een Endurace en een Ultimate zijn trouwens quasi identiek, op een centimetertje stack & reach na. Haal een spacertje extra uit de Endurace (dan komt het stuur ook wat verder) en de positie is min of meer gelijk.

Reach
Stack
Top Tube (effective)
Seat Tube C-T
Head Angle
Seat Angle
Head Tube
Chainstay
Wheelbase
Standover
BB Drop
Seatpost Diameter
Axle Spacing
Wheel Size
Seatpost Length
Max Post Insertion
Handlebar Width
Stem Length
Crank Length
Rider Height
Pad Reach
Saddle Height
Remove
Canyon Endurace CF SL Disc 7.0 2021 Canyon Ultimate CF SL 7 Disc 2021 Canyon Grizl CF SL 7 2021
Canyon Endurace CF SL Disc 7.0
2021: L
Canyon Ultimate CF SL 7 Disc
Canyon Grizl CF SL 7
Choose Baselinefor raw numbers" data-original-title="" title="" style="padding: 5px; border: none; vertical-align: top; line-height: 1.42857143;">
Reach389399409
Stack604592605
Top Tube (effective)568571588
Seat Tube C-T552554552
Head Angle7373.2572.5
Seat Angle73.573.873.5
Head Tube184174164
Chainstay415415435
Wheelbase100610111050

Terug
Bovenaan