De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    56
Als ge graag in het bos of onverhard rijdt zou ik sowieso aanraden om toch ook een mountainbike te gaan kopen.
Die staat al 5 maand in de kelder te vorten. Ik heb met die Grail wel al eens wat bos gedaan en zelf singletracks, er staan daar nu wel spd-sl pedalen op, misschien wissel ik die wel komende winter en schaf ik mij zo een deftige gravel schoen aan.
 
Die staat al 5 maand in de kelder te vorten. Ik heb met die Grail wel al eens wat bos gedaan en zelf singletracks, er staan daar nu wel spd-sl pedalen op, misschien wissel ik die wel komende winter en schaf ik mij zo een deftige gravel schoen aan.
Uw schoenen maken het niet ineens meer of minder gravel.
Een gravelschoen is voor als je stukken moet lopen of niet alles berijdbaar is. Als jij niet afstapt ga je echt geen voordeel halen uit gravelschoenen.
Deftige gravelschoenen wat versta jij hier dan onder?
 
Uw schoenen maken het niet ineens meer of minder gravel.
Een gravelschoen is voor als je stukken moet lopen of niet alles berijdbaar is. Als jij niet afstapt ga je echt geen voordeel halen uit gravelschoenen.
Deftige gravelschoenen wat versta jij hier dan onder?

De paden hier zijn zand, dat kan van hard zand naar plots mul gaan, merk dat je met die race pedalen niet zo snel uitklikt als met die mtb pedalen, daarom dat ik mss komende winter de spd pedalen monteer en eens zou investeren in een deftige mtb/gravelschoen
 
Ik heb recent ook een setje opgelegd, ik kan ook om de week, soms sneller bijpompen, had ik bij mijn vorige schwalbes niet.

Btw, over die discussie over gravelfietsen en weg/bos. Ge maakt overal compromissen. Ik heb nog steeds het plezier niet gevonden om daarmee in t bos over single tracks te gaan rijden, en alleen maar gravelwegen bieden ook geen plezier. Dus ik zoek de weg steeds vaker op. Als ge graag in het bos of onverhard rijdt zou ik sowieso aanraden om toch ook een mountainbike te gaan kopen.
Grappig hoe hard mensen kunnen verschillen.

Sinds ik mijn gravel heb heeft mijn mtb geen km meer gebold. De stukken bos/ofroad gaan meer dan goed genoeg met de gravel. En de stukken weg voelen niet aan als een karwei wat ik met de mtb wel heb.

Op sommige slechtere stroken zou een voorvering wel een luxe zijn maar voor die paar meter ga ik dat onderhoudspunt en gewicht niet toevoegen.
 
Waar zijn de beste gravelregio's te vinden in zuid Frankrijk? We gaan voor het eerst met de tent kamperen en zou de Grail meenemen.

Er moet een combinatie mogelijk zijn van watersport (sup) en gravel. De verdon regio, is dat iets of eerder iets voor een full suspension mtb?
 
Iemand interesse in volgende fiets (maat M)

 
Iemand interesse in volgende fiets (maat M)

In september zullen ze generatie 3 lanceren. Ik zit nog vast aan deze grail voor 2,5 jaar. Op zich niks mis met die Grail, buiten de smalle bandenruimte. Misschien kan ik wel iets anders leasen als hij gestolen wordt.
 
In september zullen ze generatie 3 lanceren. Ik zit nog vast aan deze grail voor 2,5 jaar. Op zich niks mis met die Grail, buiten de smalle bandenruimte. Misschien kan ik wel iets anders leasen als hij gestolen wordt.
Hoe zeker ben je dat het pas september zal zijn? De huidige CFR's staan allemaal met korting momenteel, ik denk dat de introductie binnenkort zal zijn.
 
Hoe zeker ben je dat het pas september zal zijn? De huidige CFR's staan allemaal met korting momenteel, ik denk dat de introductie binnenkort zal zijn.
Info van op Reddit. September is imo toch redelijk "binnenkort". Ik weet niet of daar een logica achter zit, maar lanceren midden in de zomer lijkt mij een beperkter publiek te bereiken, mensen zijn op vakantie, gaan geen fiets kopen die in een doos geleverd wordt, want ze zijn niet thuis 😀. Misschien wachten ze tot het WK gravel?
 
Voorbije 3 dagen deze Bikepackr gefietst.
Eerste keer met tent en kampeergerief op de fiets, is ons heel goed bevallen. Smaakt naar meer!
2de dag 80km wind op kop gehad dus dat was wel minder :rofl:
Nieuwe fiets dus goed kunnen testen en ben zeer tevreden dat ik de upgrade heb gemaakt.
36a188d3-aab8-4b5e-8c95-be339c4ed2cf.jpeg

0187308e-0a06-414e-97ba-5ef39da75dc2.jpeg

a9b824f1-0c20-45c0-a78d-d96939e567ac.jpeg
 
Heel sjiek!
Is dat een Liv Devote Advanced 2 waar jouw vriendin mee rijdt?
Ik heb deze ook sinds een maand, maar het was een hele uitdaging om een passende stuurtas en zadeltas te vinden voor zo een kleine fiets (ik heb een XS)
Die van jouw vriendin ziet er ook niet zo groot uit?
Zijn dat de Ortlieb Gravel packs en Fork packs (4,1L)?
 
Heel sjiek!
Is dat een Liv Devote Advanced 2 waar jouw vriendin mee rijdt?
Ik heb deze ook sinds een maand, maar het was een hele uitdaging om een passende stuurtas en zadeltas te vinden voor zo een kleine fiets (ik heb een XS)
Die van jouw vriendin ziet er ook niet zo groot uit?
Zijn dat de Ortlieb Gravel packs en Fork packs (4,1L)?
Inderdaad, maat S.
Stuurtas past niet, zadeltas 9L zou wel gaan.
We hebben beide de 5.8L fork packs, vriendin heeft idd de gravel packs.
Voor langere tripjes (en dan vooral met eigen eten meenemen) zou ik ook wel nog een quick rack met gravel packs kopen.

Er zijn vast nog andere merken die mss wel passende stuurtassen hebben.
 
Na 3j nog eens PlugPlug tZwin (66km) gereden. Vertrokken rond 7u en ben ik nog geen 10min aan het fietsen, zie ik op het lager gelegen fietspad een bende fietsers met fluohesje die staan te wachten. En net op dat moment merk ik beweging in de graskant/struiken rechts van mij : Staat er daar een omaatje met haar kleed helemaal naar boven met haar dikke reet naar mij gericht. :puke: Voor de liefhebbers: ze deed me wat aan Jeannine De Bolle denken :unsure: . Dan met de zilte zeelucht (?) in de neus vertrokken voor een leuk zweterig tochtje!

 
Na 3j nog eens PlugPlug tZwin (66km) gereden. Vertrokken rond 7u en ben ik nog geen 10min aan het fietsen, zie ik op het lager gelegen fietspad een bende fietsers met fluohesje die staan te wachten. En net op dat moment merk ik beweging in de graskant/struiken rechts van mij : Staat er daar een omaatje met haar kleed helemaal naar boven met haar dikke reet naar mij gericht. :puke: Voor de liefhebbers: ze deed me wat aan Jeannine De Bolle denken :unsure: . Dan met de zilte zeelucht (?) in de neus vertrokken voor een leuk zweterig tochtje!

Leuke rit?
Voor mij eigenlijk absoluut niet ver maar toch nog nooit langs die kanten gaan fietsen, dus dit kan wel eens een leuke zijn om te doen.
 
yup leuk ritje. Wel "maar" 50% offroad. Lijkt mij ook een parcours die er gans het jaar vlot berijdbaar bij ligt.

Ook de grote vond ik leuk, maar inderdaad beperkt offroad en imo niet erg veel "nice" gravelstroken (met enkele uitzonderingen uiteraard, zoals die ene vlak naast de kust).

Iemand die van de opaalkust al gereden? Of meer algemeen, in de regio daar?
 
Terug
Bovenaan