De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Als ge graag in het bos of onverhard rijdt zou ik sowieso aanraden om toch ook een mountainbike te gaan kopen.
Die staat al 5 maand in de kelder te vorten. Ik heb met die Grail wel al eens wat bos gedaan en zelf singletracks, er staan daar nu wel spd-sl pedalen op, misschien wissel ik die wel komende winter en schaf ik mij zo een deftige gravel schoen aan.

Die staat al 5 maand in de kelder te vorten. Ik heb met die Grail wel al eens wat bos gedaan en zelf singletracks, er staan daar nu wel spd-sl pedalen op, misschien wissel ik die wel komende winter en schaf ik mij zo een deftige gravel schoen aan.
Uw schoenen maken het niet ineens meer of minder gravel.
Een gravelschoen is voor als je stukken moet lopen of niet alles berijdbaar is. Als jij niet afstapt ga je echt geen voordeel halen uit gravelschoenen.
Deftige gravelschoenen wat versta jij hier dan onder?

Uw schoenen maken het niet ineens meer of minder gravel.
Een gravelschoen is voor als je stukken moet lopen of niet alles berijdbaar is. Als jij niet afstapt ga je echt geen voordeel halen uit gravelschoenen.
Deftige gravelschoenen wat versta jij hier dan onder?

De paden hier zijn zand, dat kan van hard zand naar plots mul gaan, merk dat je met die race pedalen niet zo snel uitklikt als met die mtb pedalen, daarom dat ik mss komende winter de spd pedalen monteer en eens zou investeren in een deftige mtb/gravelschoen

Ik heb recent ook een setje opgelegd, ik kan ook om de week, soms sneller bijpompen, had ik bij mijn vorige schwalbes niet.

Btw, over die discussie over gravelfietsen en weg/bos. Ge maakt overal compromissen. Ik heb nog steeds het plezier niet gevonden om daarmee in t bos over single tracks te gaan rijden, en alleen maar gravelwegen bieden ook geen plezier. Dus ik zoek de weg steeds vaker op. Als ge graag in het bos of onverhard rijdt zou ik sowieso aanraden om toch ook een mountainbike te gaan kopen.
Grappig hoe hard mensen kunnen verschillen.

Sinds ik mijn gravel heb heeft mijn mtb geen km meer gebold. De stukken bos/ofroad gaan meer dan goed genoeg met de gravel. En de stukken weg voelen niet aan als een karwei wat ik met de mtb wel heb.

Op sommige slechtere stroken zou een voorvering wel een luxe zijn maar voor die paar meter ga ik dat onderhoudspunt en gewicht niet toevoegen.

Waar zijn de beste gravelregio's te vinden in zuid Frankrijk? We gaan voor het eerst met de tent kamperen en zou de Grail meenemen.

Er moet een combinatie mogelijk zijn van watersport (sup) en gravel. De verdon regio, is dat iets of eerder iets voor een full suspension mtb?

Terug
Bovenaan