De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    51
Ik was eigenlijk niet van plan om de gravelbike tubeless te zetten. Maar na in 2 opeenvolgende ritten lek te hebben gestaan ben ik heel snel van gedacht veranderd.
Klinkt bekend :)
Identiek hier.

Waar die velg in elkaar staat was hier eigenlijk na 2 seconden dicht. Daar spoot even wat uit en klaar was kees.

Hutchinson vloeistof. Was de enige die in de Decathlon stond en ik wou het de dag zelf in orde hebben. Even reviews gegoogled terwijl ik in de Decathlon was en dan maar gekocht.
 
Zal wel aan mij liggen. Ik zit waarschijnlijk op paden die niet echt geschikt zijn voor een gravelbike maar eerder dienen voor een mtb... 🙈
 
Die sealant van muc off heb ik persoonlijk 2x zien falen bij iemand in mijn groep tijdens de Elfstedentocht, mijn Stans race sealant heeft toen zo goed gewerkt dat ik het nooit heb gemerkt dat ik 2x lek heb gereden achteraan.


Stans op mijn mtb heeft 3 weken geleden ook gefaald, maar de nagel zat dan ook los door mijn velg😐
 
Gisteren (een deel van) Houffa-gravel gereden met het idee om te kijken hoe haalbaar het zou zijn om het WK gravel te halen, helaas moeten vaststellen dat het parcours toch iets anders wordt voorgesteld dan het in realiteit is.

Zou 110km moeten zijn met 1430 hoogtemeters waarin technische passages achterwege worden gelaten.

Na 63km hadden we 1100hm met toch regelmatig uitdagende stroken, vooral in de afdalingen. Door tijdsgebrek en het gevoel dat het te technisch en teveel klimmen was om bij de top 25% deelnemers te finishen (waardoor je naar het WK mag) de verkenning afgerond en terug naar Houffalize gereden via de weg. Finaal 85km en 1444hm, mooie rit op zich maar toch blij dat ik daar geen €35 aan ga hangen 27/08.
IMG-2920.jpg
 
Ja dat valt wel even tegen tov met de MTB zo los zand heb ik al gemerkt.
Beetje in Zonhoven gaan oefenen paar weken terug. Na die oefensessie ging het wel al beter.
 
Ja, bij mij is't nu een gevalletje van "50mm don't care", maar 't is met momenten toch echt even wrikken en ploegen. Echter zonder volledig mezelf vast te rijden (wat ik met de 40mm Grail wel had).
 
doc blue heeft bij mij op racer gaatje niet gedicht (was nochtans miniem)
die van muc-off erin en nu is het toe
DOC blue is niet geschikt voor een racefiets. DOC blue is Stans no tubes in andere verpakking, er is een dikkere Stans no tubes race voor de hogere drukken van een racefiets.
 
DOC blue is niet geschikt voor een racefiets. DOC blue is Stans no tubes in andere verpakking, er is een dikkere Stans no tubes race voor de hogere drukken van een racefiets.
Dat klopt dus alvast niet.

Gewoon een perfect legit option voor de racer.
 
Dat klopt dus alvast niet.

Gewoon een perfect legit option voor de racer.
Dus standaard Stans scoort het slechts aan 3mm en toch vind je het wel geschikt? Rare logica

Nochtans staat er op 'voor racebanden volstaat 30ml'
Bij hoge drukken werkt DOC blue gewoonweg niet. Speldenprik en meer dan 6bar = lek
Natuurlijk kan je het gewoon op een racefiets gebruiken, het is gewoon een minderwaardig product daarvoor.
 
Dus standaard Stans scoort het slechts aan 3mm en toch vind je het wel geschikt? Rare logica


Bij hoge drukken werkt DOC blue gewoonweg niet. Speldenprik en meer dan 6bar = lek
Natuurlijk kan je het gewoon op een racefiets gebruiken, het is gewoon een minderwaardig product daarvoor.
Ik rij met minder dan 6 bar :p
Weliswaar maar net. Nu goed heb dus zo een liter muc-off, kom ik wel even mee toe (4 sets banden dus ook weer niet zo lang)
 
Ik rij met minder dan 6 bar :p
Weliswaar maar net. Nu goed heb dus zo een liter muc-off, kom ik wel even mee toe (4 sets banden dus ook weer niet zo lang)
Ik heb nu de Stans no tubes race en ben er heel tevreden van. Die muc off werkte niet goed in de regen bij een collega. Maar geen idee of die gewoon te weinig melk had of het echt aan de muc off lag.
 
Dit is niet wat je wilt zien wanneer je fork bags installeert... Torque sleutel op 2 Nm terwijl het tot 3 zou mogen gaan...

Canyon deze ochtend gecontacteerd ivm garantie en ik heb al reactie terug voor wat meer info, de responstijd is alleszins al in orde.


IMG-3115.jpg
 
Zijn er pedalen die je zowel met MTB (SPD) schoenen kan gebruiken als met sportschoenen?
Bv één kant plat en één kant SPD? Of opzetstukken die wat breder zijn die ik op mijn huidige SPD pedallen kan zetten,…?
 
Zijn er pedalen die je zowel met MTB (SPD) schoenen kan gebruiken als met sportschoenen?
Bv één kant plat en één kant SPD? Of opzetstukken die wat breder zijn die ik op mijn huidige SPD pedallen kan zetten,…?
Ja dat bestaat, ik heb er zo staan op mijn gravelfiets, ene kant plat voor gewoon mee naar de winkel etc te bollen, andere kant kliksysteem voor lange / gravel ritjes :)
 
Terug
Bovenaan