De grote (flits)boetes thread

Oh god. Potentiële ramp hier zeg.

Snelheidsboete van 158 euro binnen. 124 naar 116 op een stuk trajectcontrole van 90 per uur. Op de A11 waar het normaal 120 is en het stuk bij de brug is 90.

Een probleem is dat ik daar tussen die meting en dat de boete in de bus zat nog wel 4 of 5 keer heen en weer ben gereden zonder dat ik eigenlijk wist dat er daar een actieve trajectcontrole was.

Ik hoop dat ik niet altijd te snel reed, maar ik weet niet eigenlijk echt niet zeg. Fucking hell als er hier zo nog een boete of 6-7 gaat binnen lopen...
ik heb er ooit zo 4 op 3 dagen gekregen met de motor. (zelfde bedrag)
Ik was blij om niet mijn rijbewijs te verliezen maar toch...

ik heb er ooit zo 4 op 3 dagen gekregen met de motor. (zelfde bedrag)
Ik was blij om niet mijn rijbewijs te verliezen maar toch...

Op deze moment ga ik blij zijn als er maar 4 binnenkomen.
én ook als ik mijn rijbewijs behoudt ...

Shit zeg. Zouden ze je rijbewijs afnemen voor 4 tot 6 boetes op korte tijd waarbij de 30km per uur grens niet overschreden werd?
Zal wel niet zeker... Maar heb ook nie veel zin om op het matje geroepen te worden :D

Ter Heidelaan Aarschot, 59 gecorrigeerd 53 en idem bedrag de boete.
Was daar vroeger 90,nu 70 en een stukje ik denk 100 meter zone 50 gemaakt voor geen enkele andere reden mensen op de bon te zwieren, das bijna ne ring daar met een fietspad volledig door beton afgesloten vd steenweg. Wees gewaarschuwd... Zo smerig, als ge daar 50 rijdt plakt iedereen op uwe bumper v zen oren te maken, zal wel opbrengen daar.
Vaste/mobiele flitspaal of trajectcontrole?

Ik merk in de regio enorm... Ma dan ook enorm veel trajectcontroles in zone 30 die ze aant verwezenlijken zijn... Aan scholen kan ik daar nog mee leven, ma het begint wa idioot te worden... Als zelfs fietsers met hunne speedpedelec bvb al snelheidsboetes kunnen verwachten.
Ze veranderen altijd alles en de borden v trajectcontrole zijn ook niet meer verplicht... Ik rij met 37 Apps op mene smartphone dak is niet perongeluk een aantal km/u te snel ga.
Kvind dat erover aant gaan is... Ma echt zwaar erover, tijd om is wa otobanden me naft te vullen en die zakkenvullers hun palen in de fik te steken.

Ik passeer daar quasi dagelijks en ik zou het toch een hele prestatie vinden als je daar op dat uur boven de limiet kan gaan. :laugh:

Nu ik kan wel één ding zeggen: de marge bij trajectcontroles is kleiner dan bij gewone flitspalen. Ik heb zo eens meerdere PV's gehad van dezelfde trajectcontrole die pas in werking is gegaan en dat waren dus allemaal boetes met 1 a 2 km/h te snel, terwijl ik daar constant aan dezelfde snelheid reed op CC. Er staan/stonden ook flitspalen op die baan, dus daarvoor reed ik nog binnen de limiet maar blijkbaar voor de trajectcontrole niet meer...

Dus zou toch maar opletten mocht je daar effectief een gemiddelde van 125 km/h halen, maar ja zoals gezegd: kan dat idd ook moeilijk geloven op dat uur.
De marge is gewoon even groot bij trajectcontroles hoor. 6km/h tot 100km/h en 6% erboven. Ik rij bij alle trajectcontroles op de marge en heb nog nooit een boete ontvangen van een trajectcontrole.

Ik merk in de regio enorm... Ma dan ook enorm veel trajectcontroles in zone 30 die ze aant verwezenlijken zijn... Aan scholen kan ik daar nog mee leven, ma het begint wa idioot te worden... Als zelfs fietsers met hunne speedpedelec bvb al snelheidsboetes kunnen verwachten.
Ze veranderen altijd alles en de borden v trajectcontrole zijn ook niet meer verplicht... Ik rij met 37 Apps op mene smartphone dak is niet perongeluk een aantal km/u te snel ga.
Kvind dat erover aant gaan is... Ma echt zwaar erover, tijd om is wa otobanden me naft te vullen en die zakkenvullers hun palen in de fik te steken.
Klopt, wij zijn eigenlijk veel te braaf/bang hier. In Frankrijk zouden die palen snel platliggen hoor.
Je kan zeggen wat je wil, maar dit heeft echt niets meer met verkeersveiligheid te maken (waarom anders de borden trajectcontrole weghalen?). Er is een fameus begrotingstekort dat bijgevuld moet worden. En sinds steden GAS boetes mogen uitschrijven voor kleinere snelheidsovertredingen en dat geld dus recht naar de stadskas gaat, zijn de mobiele flitsers ook véél actiever.

De marge is gewoon even groot bij trajectcontroles hoor. 6km/h tot 100km/h en 6% erboven. Ik rij bij alle trajectcontroles op de marge en heb nog nooit een boete ontvangen van een trajectcontrole.
Dat betwijfel ik zeer sterk ofwel was die trajectcontrole nog niet 100% correct ingesteld. Ik deed die baan namelijk 5 jaar lang twee keer per dag en ik heb daar nooit een flitsboete gehad want op die baan staan een stuk of 6 a 7 flitspalen in totaal (beide richtingen).

En dan vanaf het moment dat die trajectcontrole ineens in werking ging heb ik op 2 weken tijd 5 flitsboetes waarvan 4x 1 km/h te snel en de andere 2 km/h te snel? Dat vertelt mij toch duidelijk dat de marge van die trajectcontrole niet gelijk stond aan die van de flitspalen.

Dat betwijfel ik zeer sterk ofwel was die trajectcontrole nog niet 100% correct ingesteld. Ik deed die baan namelijk 5 jaar lang twee keer per dag en ik heb daar nooit een flitsboete gehad want op die baan staan een stuk of 6 a 7 flitspalen in totaal (beide richtingen).

En dan vanaf het moment dat die trajectcontrole ineens in werking ging heb ik op 2 weken tijd 5 flitsboetes waarvan 4x 1 km/h te snel en de andere 2 km/h te snel? Dat vertelt mij toch duidelijk dat de marge van die trajectcontrole niet gelijk stond aan die van de flitspalen.
Ik rijd door heel Vlaanderen en rijd dus constant in trajectcontroles. Het zou me bvb verbazen dat die op de E17 in Gentbrugge nog steeds niet werkt. Ik rijd daar altijd tegen de 96 op GPS door en heb er nog nooit een boete van ontvangen. Ook de lokale wegen hier staan vol trajectcontrole en ook daar rijd ik gewoon op de marge.

Heb je nog zo'n boete liggen om eens na te kijken? Die 1 km/h te snel zal wel na correctie zijn. Zonder de correctie kan de politie nooit alle boetes verwerken die trajectcontroles genereren. Het is wel zo dat de flitspalen vroeger geregeld uit stonden of hoger afgesteld waren dan de wettelijke correctie omdat ze de boetes niet konden verwerken. Dat kan de reden zijn waarom je wel een boete kreeg van de trajectcontrole en niet van de flitspalen. Ook werken die oude flitspalen (het brede model van Gatso met radar: https://www.dirkdebaan.nl/uploads/1/0/0/5/10059444/2216618_orig.jpg) al lang niet meer, want die werken met fotorolletjes en die zijn nergens meer verkrijgbaar. Er is wel een vervangend digitaal model (deze: https://static.wixstatic.com/media/40d036_f643f4cfdd19432c83440208d9518fa5~mv2.jpg/v1/crop/x_0,y_25,w_500,h_624/fill/w_600,h_692,al_c,lg_1,q_85,enc_auto/RSGS11 1.jpg), maar die ziet er anders uit en wordt niet veel toegepast.

Een tijdje geleden probeerden ze in de media te verkondigen dat vanaf dan alle flitspalen op snelwegen gingen werken en er geen hogere snelheid meer ingesteld ging worden behalve de wettelijke correctie. Dat alle flitscamera's aan zouden staan is uiteraard schrikbewind en niet waar (ze hebben gemiddeld namelijk maar 1 camera per 3 a 4 flitspalen), maar dat van die correctie zal wel kunnen kloppen.

Er zijn dus verschillende mogelijke redenen waarom je wel beboet werd door de trajectcontrole en niet de flitspalen, maar dat zal eerder aan de flitspalen liggen dan aan de trajectcontrole.

Laatst bewerkt:
mmm oké ivm mijn trajectcontroles op de A11.

Heb opgemerkt als je via Lissewege de A11 opkomt dat je niet wordt geregistreerd bij het oprijden.
Daar vallen al 3-4 potentiele boetes weg!

Ik vandaag sowieso geflitst, aanhoudend linkerbaanvak gedaan aan 130/135/140.

I just don’t care. Ik zie het wel, ik kan genieten van die ritjes autosnelweg.

Zolang het bij een boete blijft valt dat nog mee.
130 km/u op baan van 90 km/u is zelfs gewoon een boete.

aha oké dan ben ik safe.
Normaal rijd ik weinig meer dan 20 per uur te veel.

op een autostrade rijd ik meestal 138 op cruise, dat is dezelfde prijs als 130 geloof ik, zit nog in de 50 euro na correctie.
Of 't moest zijn dat dat veranderd is, lang geleden dat ik nog gewoon geflitst ben.

Altijd bijzonder om mensen te zien remmen NA ze geflitst worden, gevalletje te laat ;-)
Idd, dan geef ik net wat extra gas om toch wat meer "waarde" voor m'n geld te krijgen. :tongue:
Zeker als ik geflitst ben door een mobiele flitser en ik weet dat ze in die politiezone maar één flitser hebben.

Einde bebouwde kom geflitst aan 68km/h gecorrigeerd. 170 te betalen. Smerige plaats weeral, nog geen 40 meter voor het bord einde bebouwde kom stonden ze te flitsen. Iedereen die dus net voor het bord begon te accelereren heeft prijs. Belachelijke zone 50 trouwens. Is zeker 2km van het dorpscentrum zelf, nog steeds 50.

Einde bebouwde kom geflitst aan 68km/h gecorrigeerd. 170 te betalen. Smerige plaats weeral, nog geen 40 meter voor het bord einde bebouwde kom stonden ze te flitsen. Iedereen die dus net voor het bord begon te accelereren heeft prijs. Belachelijke zone 50 trouwens. Is zeker 2km van het dorpscentrum zelf, nog steeds 50.
Alles voor de verkeersveiligheid hee🙈

Terug
Bovenaan